To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Amortyzatory.

Hugo - 05-11-2010, 16:29

keleron napisał/a:
Po odkręceniu koła zobaczyłem że jeden amorek jest mokry...
A u mnie sucho, ale na tescie wyszła zbyt duża różnica pomiędzy prawym a lewym, więc i tak wymieniam.
Grid - 09-11-2010, 10:41
Temat postu: Pojawił się problem z dostępnością części
Dzisiaj otrzymałem z dużej sieci serwisowej informację, że Kayaba zaprzestała produkcji sprężyn KYB-RC5864. Były dosłownie ostatnie sztuki ze starych partii, teraz nie ma już nic. Informacja ponoć pochodzi z centrali Kayaba w DE, a powód to duże problemy z tymi sprężynami i spowodowane nimi częste awarie zawieszenia (i reklamacje oczywiście).

Moje nivomaty już prawie wyzionęły ducha, mam komplet amortyzatorów KYB-341213, a sprężyny KYB do nich są już nie do dostania. Nie ma ich Japaneze, Intercars potwierdza brak, ani nie da się ich sprowadzić z Niemiec. Intercars mówi, że odpowiedniki Lejsforsa są też niedostępne.

Koniec świata, wszyscy rozkładają ręce. Jakie mamy teraz alternatywy? Wydatek 4kPLN na nowe nivomaty z oczywistych względów odpada.

robertdg - 09-11-2010, 11:22

Problemy z dostępnością części :?: Alternatywa Air Suspension, dostępny Basic Kit albo Sport KIT

Cena od 2700$ do 3350$

Zdjęcie poglądowe:


Oto co zawiera zestaw
1: 5gal air tank 9 port
1: Viair 380c compressor, 200psi 100% duty cycle
1: 200psi pressure switch
1: Silencing base plate
2: paddle valve switch
1: 200psi dual needle gauge
1: Bracket for gauge and switches
1/4" high pressure air line
Power Wire
4: Full Struts with adjustable lower mount, aluminum top mounts, and 36 levels of damping adjustment
4: High pressure airbags

Grid - 09-11-2010, 11:24

robertdg napisał/a:
Problemy z dostępnością części :?: Alternatywa Air Suspension, dostępny Basic Kit albo Sport KIT

Cena od 2700$ do 3350$

Zdjęcie poglądowe:

Padłem :lol: :roll:

A coś z rozwiązań "cywilnych"?

Generalnie info które otrzymałem o sprężynach KYB powoduje, że spora część z tego wątku stała się nieaktualna. Podejrzewam, że możliwa jest przekładka z innego Mitsu, ale tu potrzebna jest już konkretna wiedza i doświadczenie. Ja się na sprężynach nie znam, stąd prośba o pomoc.

robertdg - 09-11-2010, 11:28

Grid napisał/a:
A coś z rozwiązań "cywilnych"?
To zależy, jeżeli nosisz się z zamiarem wymiany kompletu sprężyn i amorków, to mogłbym polecic inwestycje w profi zawieszenie o charakterystyce bedacej kompromisem pomiedzy sztywnoscia a komfortem, jezeli natomiast chcesz wymienic same sprezyny, to do wyboru masz takze sprezyny Monroe, ewentualnie szukaj na allegro, badź co bądź, ludzie zakładaja do swoich aut sprężyny przednie do standardowych amortyzatorów tylnych, aby usztywnic auto i utrzymac przeswit w odpowiedniej proporcji.
Juiceman - 09-11-2010, 12:17

Alternatywą wstawienie sprężyn takich samych jak masz u siebie z przodu :) Jeśli będzie dla Ciebie za wysoko skrócić je o jeden zwój ;)
mkm - 09-11-2010, 12:21

Juiceman napisał/a:
Alternatywą wstawienie sprężyn takich samych jak masz u siebie z przodu :) Jeśli będzie dla Ciebie za wysoko skrócić je o jeden zwój ;)

Drut jak się patrzy.
Zwolenników tego typu "aletrnatyw" uprzejmię proszę o nieprzekraczanie 100km/h.
Z góry dziękuję.

Juiceman - 09-11-2010, 12:26

Biadolenie :roll: , kwestia wyłącznie jak i gdzie to zrobisz :wink: Drutem mógłbyś to nazwać, jeśli użytkownik chciałby samodzielnie ciąć sprężynę. A co innego oddać do spec. zakładu.
mkm - 09-11-2010, 12:40

Juiceman, jak i tak ma spręzynę przerabiać zakład to już lepiej dorobić nowe :wink: Koszt takiej spręzyny to max.250zl.
Grid - 09-11-2010, 16:14

Udało mi się jeszcze upolować KYB-RC5864 na Allegro, więc mój problem jest (prawdopodobnie) rozwiązany. Zdam relację po wymianie w przyszłym tygodniu. Dzięki za rady!
Sticker - 09-11-2010, 19:24

Sprężyny pasują od VW PASSAT B3 B4 1988-1996 tył
zbir - 09-11-2010, 19:58

mkm napisał/a:
Juiceman napisał/a:
Alternatywą wstawienie sprężyn takich samych jak masz u siebie z przodu :) Jeśli będzie dla Ciebie za wysoko skrócić je o jeden zwój ;)

Drut jak się patrzy.
Zwolenników tego typu "aletrnatyw" uprzejmię proszę o nieprzekraczanie 100km/h.
Z góry dziękuję.



Mi skrócili nie tnąc zwojów, chyba na prasie i potem hartowanie czy jakoś tak.
cena 50 zl za obie.

przejechałem już tak z 10 tys km i wszystko jest ok.

fj_mike - 09-11-2010, 20:20

Grid, u siebie mam założone szwedzkie KILENy.
Dobrze się spisują.

lukasz85lukasz - 16-11-2010, 09:13

Witam
powiedzcie czy te amorki na pewno będą pasiły do mojego auta?

http://moto.allegro.pl/bi...1307436925.html

m6riano - 16-11-2010, 19:25

2.4 GDI (2000.09 - 2003.10); 2351.00 ccm - 144.00 KM/106.00 kW; Silnik: 4G64 (GDI)

więc tak



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group