To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - FTO LHD LPG

mkm - 16-02-2015, 23:53

_Slawek_ napisał/a:
Mam nadzieję, że to tylko roztarty brud...

To się nazywa minąć na grubość lakieru... było baaardzo blisko :roll:
Macie szczęście, że ucierpiało tylko lusterko.

_Slawek_ - 17-02-2015, 08:02

Czy w problemie z wypadającym zapłonem aż takie znaczenie może mieć temperatura? Dzisiaj odczuwalna była ok. 10st niższa (-17) i problemy nadal występowały ale były zdecydowanie mniej uciążliwe i nie było już tak tragicznie jak wczoraj :roll: Albo się zaczynam przyzwyczajać :?

Przy odrobinie szczęście może uda się jutro wymienić oba lusterka na elektrycznie składane - od wczoraj jakoś tak bardziej doceniam to rozwiązanie ;)

radek79 - 17-02-2015, 08:18

może poduszki od silnika od mrozu bardziej stwardniały i nie było czuć drgań :lol:
mkm - 17-02-2015, 13:00

_Slawek_, gdybyś miał Colta i napisał, że przy dużym mrozie jest lepiej niż przy temp. plusowych to napisałbym Ci, że Ci się aparat zapłonowy kończy.
Nie wiem co tam masz w FTO, ale sprawdż "prąd" :wink:

areksz121 - 17-02-2015, 17:17

W FTO fabrycznie jest 3 cewki na przedniej głowicy i 3 kabelki idące od nich do tylnej głowicy. Tak samo w sumie jak w VR-4 podejrzewam.

Sławku, nie wiem, jak w FTO GR jest, ale w GPX było coś takiego jak IFS (Ignition Failure Sensor)... oryginalnie mocowane na dwie śrubki M6 w okolicy (poniżej) korka wlewu płynu chłodniczego przy silniku. Jeżeli masz takie coś, to może warto byłoby spróbować "zmostkować" na próbę. Ten układzik mierzy chyba jakoś pobór prądu (plus zasilający cewki przechodzi przez niego) i dodatkowo oddaje sygnał obrotów do zegarów. O takie coś:
http://www.ebay.co.uk/itm...=item46245d73f3

Wystarczy odpiąć wtykę i prawidłowo silnik nie powinien odpalić. Zewrzeć trzeba dwa grubsze kabelki (w GPX były czarno-białe) W ten sposób dajemy zasilanie bezpośrednio na cewki.

Spróbować nie zaszkodzi. U mnie akuratnie obrotomierz przez to nie działał i po wymianie spokój. A skoro jak jest zimniej, silnik zimny i masz wrażenie, że szarpanie jest mniejsze, to bym spróbował jeżeli masz tego IFSa :wink:

_Slawek_ - 17-02-2015, 19:56

Dzięki Arku, powinno być i u mnie to ustrojstwo, obiło mi się o oczy już dzisiaj jak przeglądałem camskilla - IFS

Dodatkowo z numeru części i chociażby ogłoszeń na ebay zdaje się być dosyć uniwersalną częścią i być może uda się to dostać np. w hyundaiu tak jak jest np. z filtrami oleju do skrzyni.

Zweryfikuję to już po wschodzie słońca ;) A na razie wstrzymam się z odstawianiem znowu auta i spróbuję zdrutować jakoś to lusterko na początek...

Marcino - 17-02-2015, 22:18

Zdziwiony jestem ze stał w dlugiej kolejce do gazownika a teraz nie sa w stanie tego ogarnać...
_Slawek_ - 17-02-2015, 23:02

Sytuacja z przed godziny spowodowała, że jedzie jednak do gazownika - skończył się gaz i zatankowałem do pełna. Zamiast 35l weszło 25l i koniec.

IFS-a na szybko nie udało mi się odnaleźć, ale najpierw dam ponowną szansę wykazać się gazownikowi...

areksz121 - 18-02-2015, 17:48

Jak mnie oko nie myli, to te dwie śrubki widać pod grubą wiązką :wink:

_Slawek_ - 24-02-2015, 08:57

Jakby było mało, to w sobotę okazało się, że niedomaga termostat...

Wczoraj został wymieniony, a przy okazji, że okolica była już rozgrzebana to został odkręcony i tymczasowo wyprowadzony w bardziej dostępne miejsce IFS.

Testowo został też podmieniony komputer, co jednak nijak nie wpłynęło pozytywnie na pracę silnika, także chociaż ten element został wykluczony. Najbliższy ruch to podmiana IFS, tylko jeszcze nie znalazłem chętnego galanciarza, który by mi go użyczył na kwadrans ;)

Jeśli to również nie będzie winowajca, to pozostaną roczne platynowe denso i/lub również roczne kable magnecora :doubt: Ciekawe czy przez pomyłkę da(ło) by się założyć/wcisnąć kable od miveca do mnie :roll:

vs

Właśnie doczytałem, że magnecor daje na swoje druty 10-letnią gwarancję :shock:
I jeszcze "Ideal for LPG gas conversion engines". Teoretycznie nic ino się cieszyć ;)

Aktualnie im cieplej na zewnątrz tym gorsza praca silnika i bardziej puka, stuka, szarpie... Dopóki nie jest rozgrzany do temp. "roboczej" to nawet na gazie jest OK :roll:

areksz121 - 25-02-2015, 10:33

_Slawek_ napisał/a:
pozostaną roczne platynowe denso i/lub również roczne kable magnecora :doubt: Ciekawe czy przez pomyłkę da(ło) by się założyć/wcisnąć kable od miveca do mnie :roll:


IFS-a w żadnym Galancie raczej nie znajdziesz...musi to być zapewne Legnum lub inne FTO. Możliwe do spotkania jest jeszcze w silnikach GDI, ale musi to być chyba po 2000 roku, za to głowy nie dam.

Jeśli chodzi o 3 kable na tylną głowicę, to z MIVECa powinny pasować, ewentualnie mogą być fajki nieco dłuższe. Podejrzewam, że są takie same, bo zauważyłem różnice w wysokości kanałów świecowych np u Kochajja. Na tylnej głowicy cewki z type-Ra weszły do końca, a na przedniej troszkę "sterczały" W MIVEC wszystkie wchodzą do końca, tzn wszystkie kanały są równej długości.

_Slawek_ - 25-02-2015, 22:03

IFS również na próbę podmieniony i...
...sytuacja bez zmian :(

Bezradność powoli popycha mnie do odwiedzenia ASO aby podpiąć się pod ich kompa w celu znalezienia jakiejkolwiek chociaż wskazówki... Nie wiem czy to jest dobry pomysł ale na razie nic innego mi nie przychodzi do głowy :roll:

Hubeeert - 25-02-2015, 22:16

_Slawek_ jak Szanowna Małżonka będzie znów w Warszawie to niech podjedzie do nas. Podpięcie gratis ;)
_Slawek_ - 25-02-2015, 22:28

Hehe, akurat jutro będzie w stolicy :D Dziękuję za propozycję, ale nie puszczę jej w trasę pierdzącym ftulcem, zwłaszcza że dodatkowo jeszcze jutro ma padać, a nie jest on mistrzem w osuszaniu szyb... Aaaa i jeszcze nie testowałem czy lewe urwane lusterko, które trzyma się tylko na pałer tejpie nie odleci przypadkiem przy 120km/h na ekspresówce ;)
_Slawek_ - 26-02-2015, 09:43

Właśnie dzwoniłem do ASO. Chyba w ostatnich latach dużo się tam zmieniło, diagnostyka komputerowa 123zł brutto, ale pan z serwisu powiedział, że jeśli nie zapala się CE to nie ma sensu jej robić i sugerował zacząć od wymiany świec, nawet jeśli obecne wydają się OK. Co ciekawe wcale nie zapraszał do nich na wymianę, tylko doradzał i opowiadał o różnych przypadkach z wypadaniem zapłonu z jakimi się spotkał, np. w :rolleyes: jakiejś carismie przyczyną był przypchany filtr paliwa... :rolleyes:

Także teraz już wiem, że nadal nic nie wiem. Może faktycznie poszukam tych świec :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group