[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Konserwacja podwozia
booohal - 20-09-2016, 12:26
Jak blacha ładna i nie podeszła rdzą to dałbym podkład epo, masa, konserwa.
Marcino - 20-09-2016, 18:35
Jak czysta blacha to tak.
adm78 - 21-09-2016, 13:24
Witam
tak jak pisałęm wczesniej poszedłem w piaskowanie podwozia aby pozbyć się bitexu gdzie sie da, najlepiej wszędzie, lada dzień wrzuce fotki jak sie uda majstrowi wystartować. Jednak nie rozbieramy wszystkiego tylko zbiornik paliwa i ewentualnie wydech, ponieważ piaskowanie bedzie małym ciśnieniem. Wystarczy wszystko odpowiednio osłonić i zabezpieczyć (przewody hamulcowe, zawieszenie itp).
Jednak zastanawiam się nad inną opcją odnośnie samego zabezpieczania podwozia po piaskowaniu. Majster od zawsze robi najpierw reaktywny, po dniu dobrany epoksydowy, po dwóch dniach schnięcia druga warstwa. I teraz moje pytanie bo przed warstą antykorozyjną noxudola chciałbym uzyc jeszcze emalii poliuretanowej Novola aby całkowicie odciąć wilgość, link do emalii:
http://www.industrial.nov...OVOPUR_1090.pdf
Czy Waszym zdaniem to dobry pomysł? na tą emalie można kłaść baranki i inne preparaty konserwacji, ja myśle o noxudol 900.
Marcino - 21-09-2016, 13:53
Na reaktywny nie wolno dawać epoxydu tylko akryl.
Ale skoro bedziesz miał wypiaskowane to daj epoxyd i na to wtedy już co chcesz, ta emaila wyglada ok, ponoć to na zwieszenia polecają.
adm78 - 29-09-2016, 14:19
Witam
W ramach obiecanej relacji z operacji pacjenta: po pierwszym piaskowaniu nie mam fotek, udało mi sie je zrobić dopiero u blacharza. Po blacharzu planowany drugi etap piaskowania większym ciśnieniem tego, co nie zeszło wcześniej i jeżeli trzeba blacharz uzupełni ubytki .
A jest na bogato jak to w galu więc jest zabawa, patrząc na fotki trzeba by płakać ale co począć, spawać wrzucam kilka fotek na forum
a tu podłużniaca w stanie agonalnym, co ciekawe druga jest cała
a tym pojade spawy:
progi w dobrym stanie, nic do spawania
przód po piaskowaniu
Korx17 - 16-10-2016, 10:49
Panowie mam takie pytanko.
Mam w galu trochę rudej od dołu
Kasa jest więc z tym problemu nie ma.
Ale czy jest sens teraz na zimę to robić i potem konserwować?
Czy może z wiosny to zrobić ?
Bo boje się że weźmie gala ruda bardziej jakbym nic nie robił teraz.
robertdg - 16-10-2016, 11:40
Korx17 napisał/a: | Panowie mam takie pytanko.
Mam w galu trochę rudej od dołu
Kasa jest więc z tym problemu nie ma.
Ale czy jest sens teraz na zimę to robić i potem konserwować?
Czy może z wiosny to zrobić ?
Bo boje się że weźmie gala ruda bardziej jakbym nic nie robił teraz. | Dziesiatki razy bylo pisane, że przy takiej wilgoci konserwacja zamknię wilgoć na laczeniach blach i wewnątrz konstrukcji co doprowadzi do szybkiej degradacji.
Korx17 - 16-10-2016, 13:29
A gdyby teraz na zimę zabezpieczyć to wszystko olejami antykorozyjnymi ?
Bo ja wiem że po zimie będzie gorzej niż teraz ale żeby nie było 2 razy gorzej.
Czyli czekać na wiosne i na ciepłe dni a potem robić go od razu bez wahania.
Hugo - 16-10-2016, 14:48
Korx17, a jak na wiosnę usuniesz te "oleje"?
muka997 - 16-10-2016, 23:23
robertdg napisał/a: | Korx17 napisał/a: | Panowie mam takie pytanko.
Mam w galu trochę rudej od dołu
Kasa jest więc z tym problemu nie ma.
Ale czy jest sens teraz na zimę to robić i potem konserwować?
Czy może z wiosny to zrobić ?
Bo boje się że weźmie gala ruda bardziej jakbym nic nie robił teraz. | Dziesiatki razy bylo pisane, że przy takiej wilgoci konserwacja zamknię wilgoć na laczeniach blach i wewnątrz konstrukcji co doprowadzi do szybkiej degradacji. |
jest jedna opcja w taką pogodę, ogrzewany garaż z kanałem a w kanale nagrzewnice skierowane na podwozie
kaczka81s - 16-10-2016, 23:47
Korx17 napisał/a: | Mam w galu trochę rudej od dołu |
Jak masz trochę, a dokładniej widzisz trochę, to po rozgrzebaniu tego masz dwa albo trzy razy więcej rudej. I albo robisz od razu blacharkę jak kolega adm78 powyżej, albo na wiosnę nie masz pięć razy więcej rudej.
Korx17 napisał/a: | czy jest sens teraz na zimę to robić i potem konserwować? |
Sens jest, ale nie potem konserwować bo potem nie będzie już co konserwować, tylko zaraz po spawaniu trzeba zabezpieczyć.
Marcino - 17-10-2016, 00:11
Dokładnie. Jak zaczyna widać to znaczy ze pod oryginalna konserwacja tez chrupie. Ja u siebie skrobnąłem dziś podwozie i miało byc tak
Pięknie a dwie dziury w podłodze i próg od środka sito..., i zmowu spawarka w ruch:).
Postanowiłem ze czyszczę Ile sie da ręcznie. Bool odpada I sie kruszy a zostaje tylkontroton conkiedys poprawiałem. Niemniej jednak rdza jest i postanowiłem ze daje odrdzewiacz Fosol zmywam wodą a na to pójdzie Elastometal dwie warstwy i konserwa. Profile zalewam woskiem wszytko Nouxudol.
[ Dodano: 17-10-2016, 00:12 ]
Miejsca domlakierowania tomepoxyd no chyba ze rdza jest i nie doczyszczania to reaktywny + akryl.
robertdg - 17-10-2016, 08:11
Korx17 napisał/a: | A gdyby teraz na zimę zabezpieczyć to wszystko olejami antykorozyjnymi ?
Bo ja wiem że po zimie będzie gorzej niż teraz ale żeby nie było 2 razy gorzej. | Nie wyprze Ci wilgoci ze środka, a tu się o to rozchodzi aby sie pozbyc wilgoci muka997 napisał/a: | jest jedna opcja w taką pogodę, ogrzewany garaż z kanałem a w kanale nagrzewnice skierowane na podwozie | Można tez postawić auto na dachu Pomyśl czy w tym zabiegu jesteś w stanie wygrzac do tego stopnie podwozie aby wygonic wilgoc z laczen blach i na tyle szybko wykorzystac uzyskane cieplo.
Popatrz jak takie zabiegi wyglądają w profi firmach które za konserwacja nie biora 500-800zł tylko 5 razy tylne, najpierw suszarnia podwoziowa, pozniej auto w wygrzanym pomieszczaniu frunie na podnosniku pod sufit (oczywiście bez przesady co by majster na drabinie nie chodził pod autem) - na fizyce mówili o co chodzi.
muka997 - 17-10-2016, 10:55
Tak, uważam że po 2-3 dniach suszenia ( nie mam na myśli ciągłego grzania) jestem wstanie wysuszyć je odpowiednio.
a jak drogi kolego działa suszarnia twoim zdaniem??? bo wg mnie ogrzewa się ciepłym powietrzem a wiec zasada działania ta sama a że sprzęt mają droższy to wszystko i tak odbija się na cenie którą zapłaci klient
Bartekkita - 17-10-2016, 16:14
Mam pytanie używał ktoś z Was, albo choć słyszał o tych dwóch produktach:
Elastometal:
http://www.noxan.pl/sklep...ral_9005_czarny
Podkład na rdze - Premier Rust od Rust-Oleum :
http://www.noxan.pl/sklep...%99-769780.html
|
|
|