L200 Techniczne od 2006r - Oponki dla eLżbietki
Mondo_cane - 09-12-2011, 20:36
Ehh no właśnie mętlik niewąski się z tym robi. Mam wrażenie że, weźmiemy udział w tworzeniu kolejnej "urban legend"...
Niefunkcjonujący już na tym forum użytkownicy nsx i mugino używali dystansów 25mm aby DOTZ DAKAR dały się założyć na przód (tarły o zaciski).
Bartman też stosował to rozwiązanie.
W przyszłym tygodniu najpóźniej w piątek mam montaż to się sprawdzi jak jest na prawdę
PFF - 12-12-2011, 15:02
PLAMO napisał/a: | Czy ktoś montował opony w rozmiarze 245/75/17 na seryjnych felgach? Zastanawiam się nad oponami BF All Terain ale nie znalazłem ich w niższym profilu. |
ja masz 2 posty powyżej Twojego
Seba
Mondo_cane - 12-12-2011, 15:06
Taaa.. i właśnie się okazało, że zamówione i ponoć leżące już w magazynie felgi DOTZ Dakar o właściwym rozmiarze i rozstawie jedna para ma 6 a druga 5 otworów....
Szanowni,
czy DOTZ Hamada lub Luxor będzie dobrą alternatywą? Bez jazd z centrowaniem na szpilkach?
KUBA
piotr-stihl - 14-12-2011, 19:01
zobacz czy w tej firmie coś znajdziesz
http://www.insaturbo-opony4x4.pl/opony4x4.html
Mondo_cane - 17-12-2011, 15:01
Ahoj szanowni,
wyszło tak
jednak felgi Dotz Hammada....
I przy okazji czy taki stopień wystawania poza nadkole już kwalifikuje się do odebrania dowodu?
KUBA
Heilsberg - 17-12-2011, 16:49
Jak się policjant uprze to tak, bo wystarczy milimetr. Ale raczej nikt uwagi nawet nie zwróci ale Ty za to zdecydowanie zauważysz jak Ci będzie po bokach błotem chlapało.
Mondo_cane - 17-12-2011, 17:14
Z tym błotem to faktycznie nie jest zbyt ciekawie. Warto zainwestować w gumowe poszerzenia dostępne na portalach aukcyjnych? Bo sprowadzany z Tajlandii komplet poszerzeń nadkoli to koszt prawie 1200 PLN (229 funtów za same nadkola plus przesyłka)...
Kuba
Heilsberg - 18-12-2011, 09:27
Gumiane poszerzenia są dobre i wartę swej ceny. Nie muszą być jakieś fest szerokie. Ładnie docięte wyglądają jak trzeba i robią jak trzeba. Ja mam, polecam. Radziłbym zainwestować.
Arapaho - 18-12-2011, 12:29
Mondo_cane napisał/a: | Z tym błotem to faktycznie nie jest zbyt ciekawie. Warto zainwestować w gumowe poszerzenia dostępne na portalach aukcyjnych?
Kuba |
Moim zdaniem, konkretnie w Twoim przypadku jest to całkowicie bez sensu.
Ja bym nie dramatyzował. U Ciebie praktycznie nic nie wystaje. Spójrz jak to wygląda u mnie po założeniu dystansów 30mm ( wcześniej koła chowały się idealnie w obrys auta):
Co do po poszerzeń i błota. Jeśli zdarza Ci się jeździć w prawdziwym błocie, to żadne fartuchy Ci nie pomogą - koła przednie są skrętne i będzie chlapało na wszystkie strony. Samochód i tak będziesz miał uwalony w błocie. Poza tym, po każdej takiej jeździe i tak wypada odwiedzić myjnie. Z drugiej strony, jeśli w trakcie deszczu przy jeździe po czarnym nachlapie ci trochę na drzwi i tylny błotnik, to żadna tragedia.
Inna sprawa Miśki. Nie chciałbym wprowadzać w błąd, ale wydaje mi się, że przepis jest taki, iż to nie całe koło ma być schowane w obrysie samochodu, a jedynie jego bieżnik. Tak więc, jeśli opona bokiem troszeczkę wystaje, to nie powinno być problemu, o ile bieżnik jest schowany. Zastrzegam jednak, że nie jestem pewien tej informacji.
Pozdrawiam,
Mondo_cane - 18-12-2011, 14:33
Fakt Arapaho - Twoje opony wystają jakby nieco bardziej To już przestaję dramatyzować ale poszerzenia i tak zamontuję. Stoi w Warszawie na Stawkach jedna węglarka z takimi czarnymi dodatkami i wygląda całkiem, całkiem. Nie mówiąc o tym, że letnie kapcie będą miały szerokość 265 i na tych samych felgach już ewidentnie będą wystawały
Kuba
Geo - 20-12-2011, 18:11
Witam, mam pytanie do użytkowników opon MT BFG. Jak te opony zachowują się na asfalcie przy jezdzie ok 120-130km/h (autostrada). Nie mówie o zimie - wymieniam na zimówki. Regularnie raz w tygodniu pokonuje trase asfaltem (300km) i kilka razy w tygodniu musze wjechac w ciezki teren z obciążeniem (przyczepa 1,8t). Czy po suchym asfalcie można bezpiecznie jechac na MTkach z predkoscia ok 120-130?
PiotrKw - 20-12-2011, 18:28
Miałem okazję przejechac kiedys trasę obwodnicy Patrolem na MT BFG. Z prędkością ok 120 km/h. Sucho było , bezpiecznie - chyba tak , czy komfortowo i ekonomicznie , śmiałbym wątpić . A juz 300 km nie chciałbym robić na pewno.
Arapaho - 20-12-2011, 19:00
Geo napisał/a: | Witam, mam pytanie do użytkowników opon MT BFG. Jak te opony zachowują się na asfalcie przy jezdzie ok 120-130km/h (autostrada). Nie mówie o zimie - wymieniam na zimówki. Regularnie raz w tygodniu pokonuje trase asfaltem (300km) i kilka razy w tygodniu musze wjechac w ciezki teren z obciążeniem (przyczepa 1,8t). Czy po suchym asfalcie można bezpiecznie jechac na MTkach z predkoscia ok 120-130? |
Napisze tak.... Odkąd jeżdżę na M/T-kach nauczyłem się jeździć do 90-100km/h. Przede wszystkim ze względu na spalanie. Jazda na tych oponach w granicach 120-130 km/h jak najbardziej jest możliwa, ale.... opony M/T bardzo trudno wyważyć i przynajmniej u mnie przy tej prędkości kierownica zaczyna wpadać w delikatne wibrację. Poza tym hałas i komfort jest na poziomie opon A/T na których wcześniej jeździłem - osobiście nie zauważyłem różnicy. Nie wiem, jak jest na zwykłych szosowych oponach - nie miałem okazji na takowych jeździć, więc porównania nie mam. Poza tym, właściwości trakcyjne BFG MT są na asfalcie jak na opony M/T dobre i niemam im nic do zarzucenia.
Reasumując, jeżeli nie przeszkadza Ci większe spalanie oraz ewentualne wibracje na kierownicy przy 130km/h, to jak najbardziej po suchym śmiało można na nich jeździć.
piotr-stihl - 20-12-2011, 19:16
przez paskudne , śliskie , agresywne kostki na oponach Pirelli Skorpion czy jakoś , w czasie jazdy powyżej 70/h nie słyszę nic a paliwa zżera ze 2 litry więcej
ale na razie trzeba się mi z tym pogodzić - trza szelesty odkładać na np Insy
Geo - 20-12-2011, 19:17
Dzieki za szybka odpowiedz. Czytajac forum ma sie wrazenie ze na MT-kach tylko w teren a na asfalt wrecz sie nie da jechac. Predkosc 120-130 dotyczy odcinka autostrady ktory mam na trasie, reszta to zwykle drogi na ktorych nie zamierzam przekraczac 100km/h.
|
|
|