To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - The Fart - Mała angielska historia motoryzacji by Swinks

deejay - 02-01-2012, 22:53

swinks_UK napisał/a:
Dość ciasno się zrobiło, ale jeszcze weszła:


I jak tu cokolwiek zrobic przy silniku :twisted:

swinks_UK - 02-01-2012, 23:00

Wiem... :wink:
Zlikwidowałem podgrzewanie przepustnicy, bo wyloty na węże były w inną stronę i węże zaciskały się dosłownie na styk, więc dla świetego spokoju zrobiłem "by-pass". W turbo i tak to nie ma wielkiego znaczenia, bo jest o wiele goręcej pod maską... :mrgreen:
No i klimat inny. :D

Krzyzak - 03-01-2012, 06:53

wygląda bardzo ładnie pod maską - mojej żonie by się podobało, bo ładne niebieskie peszle są ;)
m6riano - 03-01-2012, 10:16

Krzyzak napisał/a:
bo ładne niebieskie peszle są ;)

Mi też sie podoba..;-)

swinks_UK - 03-01-2012, 13:39

Krzyzak napisał/a:
wygląda bardzo ładnie pod maską


Darku, "bardzo ładnie pod maską" to ma kochajj :mrgreen:
U mnie jest bałagan, nidgy nie mogę sie zebrać aby uporządkowac kablownię i wężykownię, co by miejsca się zrobiło. Zawsze jednak coś staje na drodze i jakiś klamot się dokłada.
Teraz do tego doszło, że FPR już się nie zmieścił na grodzi i trzeba go było na dwie opaski zaciskowe do rozpórki tymczasowo przypiąć.
Nie pozostaje nic innego jak aku w bagażniku zainstalować, heh... :doubt:

Arturro-86 - 03-01-2012, 20:18

swinks_UK napisał/a:

U mnie jest bałagan, nidgy nie mogę sie zebrać aby uporządkowac kablownię i wężykownię, co by miejsca się zrobiło.

Tomek, Ty dajesz radę jeszcze sprawdzić olej na bagnecie :?: :twisted:

jkrzysztof80 - 05-01-2012, 22:25

Tomek co do przepustnicy to wyczuwasz jakąś różnicę chociażby minimalną w mocy czy pojedziesz znowu ustawiać na rolki?
deejay - 05-01-2012, 22:42

Tomuś , powiedz mi czy kolektor ssący od Vr4 będzie pasował pod moją przepustnice bez AYC :wink:
swinks_UK - 05-01-2012, 22:55

deejay napisał/a:
Tomuś , powiedz mi czy kolektor ssący od Vr4 będzie pasował pod moją przepustnice bez AYC :wink:


Ty kochaniutki nie masz żadnego ayc na przepustnicy... :mrgreen: Jedynie co tam możesz znaleść to tcl i cruise :wink:
Co do kolektora, to niestety rozwiercanko cię czeka. Weź jakąś uszczelkę przepustnicy od v6 przyłóż do kolektora i zobaczysz ile i gdzie trzeba zebrać.

swinks_UK - 05-01-2012, 22:56

jkrzysztof80 napisał/a:
Tomek co do przepustnicy to wyczuwasz jakąś różnicę chociażby minimalną w mocy czy pojedziesz znowu ustawiać na rolki?


Czy ja wiem. Niby żwawiej, ale na rolki wybiorę się jak wszystko poskładam w całość.

deejay - 05-01-2012, 23:02

swinks_UK napisał/a:
Ty kochaniutki nie masz żadnego ayc na przepustnicy...


Przejęzyczenie :wink:

kochajj - 06-01-2012, 08:51

deejay napisał/a:
Tomuś , powiedz mi czy kolektor ssący od Vr4 będzie pasował pod moją przepustnice bez AYC :wink:


Gdyby kolektor od vr4 był odpowiedni do NA to w fabryce by nie kombinowali i nie projektowali innego...

jkrzysztof80 - 08-01-2012, 00:24

swinks_UK napisał/a:
Czy ja wiem. Niby żwawiej,

Może też sobie przerzucę, gdzieś tam w piwnicy u mnie leży cała przepustnica z kolektorem od v6 :mrgreen:

Torp12 - 19-01-2012, 18:27

A ja mam do Ciebie Swink pytanie bo nie bardzo jestem w temacie a mnie to zastanawia:)
Mianowicie izolujesz dolot i masz ten wtrysk co by bylo chlodniej, ale w jakim celu ma tam byc chlodniej? Tym bardziej ze przepustnica jest seryjnie nagrzewana a Ty jeszcze ja chyba dodatkowo grzales. Bo nie czaje oco kaman najpier zimno, potem goraco:)
No i czy to zabieg tylko do turbo czy i wolnossacych??

swinks_UK - 19-01-2012, 20:28

Już wyjaśniam.
1. Przyczyna mojego schładzania.
Chłodniej - znaczy lepiej w silnikach turbodoładowanych. Im zimniejsze powietrze tym gęściejsze. Tak więc, jak sprężara mi napompuje określoną objętość powietrza to zarazem napompuje wiecej tlenu do spalania. Po to stosuje sie m.in. intercooler, bo w wyniku sprężania temperatura powietrza rośnie, więc trzeba je schłodzić.
W przypadku takiego układu jak 6A13TT to efekt intercoolera jest rujnowany przez to, że kolektor dolotowy "leży" na tylnym banku silnika i się grzeje zarówno od tylnego turbo, bloku silnika, ogrzewania przepustnicy i promieniowania tylnego banku. Dość długie kanały dolotowe nie ułatwiają sytuacji.
Dlatego zastosowałem izolację cieplną od bloku silnika i zlikwidowałem podgrzewanie przepustnicy (owszem... zużycie paliwa na krótkich przebiegach wzrośnie :wink: )
2. Wtrysk methanolu.
Zgadza się, efektem ubocznym jest schłodzenie doładowanego powietrza poprzez nagłe odparowanie methanolu. Jednak głównym zadaniem jest podniesienie odporności na spalanie stukowe mieszanki (coś jak podniesienie liczby oktanowej paliwa o rząd 8 - 15). Co za tym idzie - można się bawić kątem wyprzedzenia zapłonu (co daje naprawdę fajne efekty w zestawieniu z wałkami rozrządu 264 lub 272 i nastawnymi kołami rozrządu).
Tak w skrócie... :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group