Nasze Miśki - The Fart - Mała angielska historia motoryzacji by Swinks
deejay - 02-01-2012, 22:53
swinks_UK napisał/a: | Dość ciasno się zrobiło, ale jeszcze weszła: |
I jak tu cokolwiek zrobic przy silniku
swinks_UK - 02-01-2012, 23:00
Wiem...
Zlikwidowałem podgrzewanie przepustnicy, bo wyloty na węże były w inną stronę i węże zaciskały się dosłownie na styk, więc dla świetego spokoju zrobiłem "by-pass". W turbo i tak to nie ma wielkiego znaczenia, bo jest o wiele goręcej pod maską...
No i klimat inny.
Krzyzak - 03-01-2012, 06:53
wygląda bardzo ładnie pod maską - mojej żonie by się podobało, bo ładne niebieskie peszle są
m6riano - 03-01-2012, 10:16
Krzyzak napisał/a: | bo ładne niebieskie peszle są |
Mi też sie podoba..;-)
swinks_UK - 03-01-2012, 13:39
Krzyzak napisał/a: | wygląda bardzo ładnie pod maską |
Darku, "bardzo ładnie pod maską" to ma kochajj
U mnie jest bałagan, nidgy nie mogę sie zebrać aby uporządkowac kablownię i wężykownię, co by miejsca się zrobiło. Zawsze jednak coś staje na drodze i jakiś klamot się dokłada.
Teraz do tego doszło, że FPR już się nie zmieścił na grodzi i trzeba go było na dwie opaski zaciskowe do rozpórki tymczasowo przypiąć.
Nie pozostaje nic innego jak aku w bagażniku zainstalować, heh...
Arturro-86 - 03-01-2012, 20:18
swinks_UK napisał/a: |
U mnie jest bałagan, nidgy nie mogę sie zebrać aby uporządkowac kablownię i wężykownię, co by miejsca się zrobiło. |
Tomek, Ty dajesz radę jeszcze sprawdzić olej na bagnecie
jkrzysztof80 - 05-01-2012, 22:25
Tomek co do przepustnicy to wyczuwasz jakąś różnicę chociażby minimalną w mocy czy pojedziesz znowu ustawiać na rolki?
deejay - 05-01-2012, 22:42
Tomuś , powiedz mi czy kolektor ssący od Vr4 będzie pasował pod moją przepustnice bez AYC
swinks_UK - 05-01-2012, 22:55
deejay napisał/a: | Tomuś , powiedz mi czy kolektor ssący od Vr4 będzie pasował pod moją przepustnice bez AYC |
Ty kochaniutki nie masz żadnego ayc na przepustnicy... Jedynie co tam możesz znaleść to tcl i cruise
Co do kolektora, to niestety rozwiercanko cię czeka. Weź jakąś uszczelkę przepustnicy od v6 przyłóż do kolektora i zobaczysz ile i gdzie trzeba zebrać.
swinks_UK - 05-01-2012, 22:56
jkrzysztof80 napisał/a: | Tomek co do przepustnicy to wyczuwasz jakąś różnicę chociażby minimalną w mocy czy pojedziesz znowu ustawiać na rolki? |
Czy ja wiem. Niby żwawiej, ale na rolki wybiorę się jak wszystko poskładam w całość.
deejay - 05-01-2012, 23:02
swinks_UK napisał/a: | Ty kochaniutki nie masz żadnego ayc na przepustnicy... |
Przejęzyczenie
kochajj - 06-01-2012, 08:51
deejay napisał/a: | Tomuś , powiedz mi czy kolektor ssący od Vr4 będzie pasował pod moją przepustnice bez AYC |
Gdyby kolektor od vr4 był odpowiedni do NA to w fabryce by nie kombinowali i nie projektowali innego...
jkrzysztof80 - 08-01-2012, 00:24
swinks_UK napisał/a: | Czy ja wiem. Niby żwawiej, |
Może też sobie przerzucę, gdzieś tam w piwnicy u mnie leży cała przepustnica z kolektorem od v6
Torp12 - 19-01-2012, 18:27
A ja mam do Ciebie Swink pytanie bo nie bardzo jestem w temacie a mnie to zastanawia:)
Mianowicie izolujesz dolot i masz ten wtrysk co by bylo chlodniej, ale w jakim celu ma tam byc chlodniej? Tym bardziej ze przepustnica jest seryjnie nagrzewana a Ty jeszcze ja chyba dodatkowo grzales. Bo nie czaje oco kaman najpier zimno, potem goraco:)
No i czy to zabieg tylko do turbo czy i wolnossacych??
swinks_UK - 19-01-2012, 20:28
Już wyjaśniam.
1. Przyczyna mojego schładzania.
Chłodniej - znaczy lepiej w silnikach turbodoładowanych. Im zimniejsze powietrze tym gęściejsze. Tak więc, jak sprężara mi napompuje określoną objętość powietrza to zarazem napompuje wiecej tlenu do spalania. Po to stosuje sie m.in. intercooler, bo w wyniku sprężania temperatura powietrza rośnie, więc trzeba je schłodzić.
W przypadku takiego układu jak 6A13TT to efekt intercoolera jest rujnowany przez to, że kolektor dolotowy "leży" na tylnym banku silnika i się grzeje zarówno od tylnego turbo, bloku silnika, ogrzewania przepustnicy i promieniowania tylnego banku. Dość długie kanały dolotowe nie ułatwiają sytuacji.
Dlatego zastosowałem izolację cieplną od bloku silnika i zlikwidowałem podgrzewanie przepustnicy (owszem... zużycie paliwa na krótkich przebiegach wzrośnie )
2. Wtrysk methanolu.
Zgadza się, efektem ubocznym jest schłodzenie doładowanego powietrza poprzez nagłe odparowanie methanolu. Jednak głównym zadaniem jest podniesienie odporności na spalanie stukowe mieszanki (coś jak podniesienie liczby oktanowej paliwa o rząd 8 - 15). Co za tym idzie - można się bawić kątem wyprzedzenia zapłonu (co daje naprawdę fajne efekty w zestawieniu z wałkami rozrządu 264 lub 272 i nastawnymi kołami rozrządu).
Tak w skrócie...
|
|
|