To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - FTO LHD LPG

FTOrek - 11-05-2015, 20:18

Mialem podobny problem w moim MSR.Podmieniałem cewki,kable a okazalo sie,ze to swiece.
white90 - 11-05-2015, 21:21

Świece tylko nowe i takie jak w serwisówce
w moto miałem niby nowe świece a odpalić nie chciał
w Volvo tez musiałem zmienić świece i cewki na nowe od T4 bo inne nie chodziły tak jak powinny

_Slawek_ - 11-05-2015, 23:35

white90 napisał/a:
Świece tylko nowe i takie jak w serwisówce
w moto miałem niby nowe świece a odpalić nie chciał
w Volvo tez musiałem zmienić świece i cewki na nowe od T4 bo inne nie chodziły tak jak powinny


Były nowe... jak były instalowane 1,5 roku temu :) Raczej odpowiednie do FTO, namiary brałem ze strony camskilla. Wybrałem irydowe, żeby nie trzeba było zmieniać co 15 tys.

Chyba że... Te kilkanaście tys. na LPG bez zmieniania przerwy na świecach po założeniu gazu aż tak by je sponiewierało :?: Aczkolwiek mechanik je wykręcał i nie było się czego przyczepić. Gazownik, gdy jeszcze wierzył w to, że upora się z problemem zamieniał je miejscami i nie było żadnej zmiany w pracy silnika...
Rozumiem, że dla świętego spokoju jednak je wymienić?

_Slawek_ - 15-05-2015, 13:37

No i faktycznie świece były przyczyną :?

Zarówno mechanik jak i gazownik nie mieli do nich zastrzeżeń. Chyba musiałem trafić na jakieś podróby, bo założone były w styczniu 2014, nie zrobiłem na nich nawet 20kkm, a wg producenta:
Denso Iridium Plugs for your FTO, simply the best and longest lasting, some 60,000 mile life. Simply fit and virtually forget. :-X

Teraz zostały wsadzone 3x tańsze denso K20TT i silnik pracuje idealnie zarówna na Pb jak i LPG. Ciekawe tylko ile wytrzymają, 5kkm? :roll: Może więcej...

madź - 15-05-2015, 16:14

_Slawek_ napisał/a:
Teraz zostały wsadzone 3x tańsze denso K20TT i silnik pracuje idealnie zarówna na Pb jak i LPG. Ciekawe tylko ile wytrzymają, 5kkm? :roll: Może więcej...

K20TT? Zakładaliśmy takie w Yarisie. :mrgreen:
Pytanie czy poprzednie Denso były na pewno dobrze dobrane? Może były za zimne/za ciepłe? W 3000GT celując powyżej 400KM trzeba wymienić świece na 2 stopnie zimniejsze, ale przy booscie choćby 0.6bar (320KM) auto będzie jeździć beznadziejnie na niskich obrotach i palić 5-10 litrów więcej niż normalnie...

_Slawek_ - 16-05-2015, 10:51

Świece dobierałem na podstawie oferty z camskilla:
http://www.camskill.co.uk...vec_Models_ONLY
Tylko że to było jeszcze przed założeniem LPG...

_Slawek_ - 21-05-2015, 10:00

Dzisiejsza kontrola u gazownika wykazała, że
...wszystko jest w jak najlepszym porządku :)

Za to dziwna sprawa wyszła, albo tego wcześniej nie było, albo nie zauważyłem, chociaż ciężko było by to zignorować. A mianowicie jak dojechałem do warsztatu nie chciał się wyłączyć wentylator przy chłodnicy, pomimo że górny wąż był ciepły a dolny ledwo letni... Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wentylator włącza się automatycznie :roll:

Zobaczę jeszcze jak będzie w drodze powrotnej...

_Slawek_ - 21-05-2015, 20:56

Najprawdopodobniej czujnik temp. raz działa raz nie, tyle dobrego, że zawiesza się w pozycji zawsze włączonego wentylatora a nie odwrotnie :)

Lusterka, które dopadłem na wymianę są koloru srebrnego... Pytanie czy malować tak jak teraz na czarno czy na biało? Lotka na tylnej klapie też jest do odnowienia bo wygląda jakby ją coś wyżarło, jeśli i lusterka i lotę strzeliłbym na biało to już chyba byłoby przegięcie - taka zebra/szachownica wyjdzie ;) Chyba że cała tylna klapa na biało jak kiedyś Krzyżak sugerował :)

Uzupełnienie dziennika: Świece wymienione przy 140kkm

_Slawek_ - 26-05-2015, 14:56

Auto jeździ całkiem OK, tylko po pierwszym tankowaniu LPG okazało się, że spalanie w mieście wyszło na poziomie Odyseja - niecałe 20l/100km :shock:
Może to tylko zły gaz - wcześniej tam nie tankowałem... Testuję teraz BP.
Chyba że grzebanie przy sondzie lambda dało m.in. efekt j.w :roll:

_Slawek_ - 28-05-2015, 21:02

Chyba jednak grzebanie przy lambdzie zamiast pomóc zaowocowało dramatem... Kolejne tankowanie po 90km i weszło ponad 19l LPG :shock: :evil:

To już podczas problemów z szarpaniem i prychaniem jak musiałem go trzymać powyżej 3tys. obrotów spalał max do 17l/100km...

Zaraz po założeniu instalacji wychodziło 13-14 więc jest bul - jak to mawiał/pisał klasyk ;)


Aaa.. zapomniałem dodać, że zmieniamy stajnię, tj. warsztat ;) Jeździło się ze złomkiem do mechanika klubowego do Mogielnicy, z Hondą do Białki Tatrzańskiej, to i z ftulcem można się w świat wypuścić w poszukiwaniu mechaników z powołania :)
Oby dojechał ;)

inq - 28-05-2015, 21:35

A benzyny pewnie nie próbowałeś spalania? Może coś w kompie LPG się porypało :roll:
_Slawek_ - 28-05-2015, 23:07

inq napisał/a:
A benzyny pewnie nie próbowałeś spalania? Może coś w kompie LPG się porypało :roll:


Nie ma szans, byłem wcześniej na przeglądzie instalacji i wszystko było OK, tylko jeszcze nie znałem wtedy spalania. Przed dotykaniem lambdy było znośnie. Pb nie tankowałem do pełna, ale wskazówka leci w dół jak oszalała. Dodatkowo co jakiś czas CE potrafi się zapalić na lpg.

Hubeeert - 12-06-2015, 00:38

FTO ma się dobrze, ale nie obyło się bez kłopotów - popsuł dziś podnośnik ;)
Spalanie LPG to efekt podciśnień podłączonych przez kogoś komu obca jest zaleta posiadania szczątkowego choćby mózgu oraz braku wystrojenia gazu. Kompletny brak. Ogarnięte.
Szarpanie - świece do śmieci, kable do wymiany. Kable zamówione bo w PL ich nie ma.
Oprócz tego szarpała skrzynia zalana przepalonym już solidnie ATFem... :roll: Ciekawe dlaczego? :roll: :lol: Zobaczymy jak zachowa się po wlaniu prawidłowego oleju. Oby lepiej niż w Hondzie...
Łożyska kół PT, PP i LP wymienione. Wszystko KOYO.
Rozrząd zalany olejem - wymieniony.
Pompa wody wyglądała jak wyciągnięta z bagna - również wymieniona.
Uszczelka tylnej pokrywy zaworów wymieniona za co zapewne nie pokochają nas elementy, które impregnowała olejem w ilościach hurtowych.

Dlaczego ciekła miska olejowa? Była wklejona a coś co stosuje się w samochodach (choć nie wszystkich) ale nie tam gdzie może mieć kontakt z olejem... Olej przy okazji też zmieniony.
Zostało jeszcze uszczelnić wyjścia ze skrzyni na półosie i w zasadzie ten etap zakończyć. Reszta czyli zamienione miejscami przyciski podnoszenia szyb, cieknące przewody od wspomagania, źle podłączone radio, gubiące pamieć po każdym wyłączeniu oraz ruszająca się osiowo kolumna kierownicy zapewne następnym razem...

Łączę się w bólu z Właścicielami bo mieli niepotrzebnie kupę nerwów do tej pory.

Marcino - 12-06-2015, 08:09

Kto to LPG tak ładnie założył i wystroił?
Świece były Denso K20TT?

_Slawek_ - 12-06-2015, 08:59

Hubeeert napisał/a:
Oprócz tego szarpała skrzynia zalana przepalonym już solidnie ATFem... Ciekawe dlaczego? Zobaczymy jak zachowa się po wlaniu prawidłowego oleju. Oby lepiej niż w Hondzie...

Nie ma innej opcji. Skrzynia nawet teraz zachowywała się lepiej niż w Hondzie, może dlatego nie czułem szarpania po przesiadce z odyseja :roll: Właściwie to lekkie szarpanie było od zawsze, także byłem już przekonany że to TTTM...

Marcino napisał/a:
Kto to LPG tak ładnie założył i wystroił?

LPG robione tutaj: http://www.adamrogowski.net i do niego nie mieliśmy zastrzeżeń...
Ale ile razy było jeszcze coś w jego okolicach mieszane przez poprzedniego mechanika to ciężko powiedzieć...

Marcino napisał/a:
Świece były Denso K20TT?

Świece były najpierw (od 2014) IK20, ale jak zaczęły się cuda z szarpaniem zostały niedawno zmienione dla testu na K20TT i szarpanie znacznie się uspokoiło w porównaniu do wcześniejszego stanu.

Do zamienionych przycisków od szyb już się przyzwyczaiłem i nie wiem czy się odnajdę jeśli by się to poprawiło :D Podobnie z ustawieniami klimy ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group