To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Initiale Paris

Marcino - 29-10-2017, 09:41

mkm napisał/a:
Pod warunkiem, że w porównywanym Renault tez połowa nie będzie zamiennikami :wink:

Mitsu drogie w OEMie jest - nie ma co ukrywać, ale z drugiej strony to dobrze.

Wyobrażacie sobie co by było, gdyby zrobili "promocję" i zeszli z ceny równając do tanich zamienników? (nie tylko Mitsubishi)

Kilka lat i zapasy z magazynów wypłukane.
Jak np halogeny do CA, które kosztowały tylko nieco więcej niż pordzewiałe używki lub osłona pod silnik.
Tych części już nie ma i nie będzie :wink:

To trzeba wyważyć jak mocno firma chce zarobić na Aftermarkecie. Koszty produkcji są małe jeśli części idą na pierwszy montaż. Wiem haknto jest u nas w skrzyniach biegów. Za to zestawy naprawcze...

Krzyzak - 29-10-2017, 10:41

Owczar napisał/a:
Dlatego renault bez bólu można serwisowac na OEM częściach i po czasie jego bezawaryjnosc będzie lepsza niż mitsubishi
jako praktyk w tej materii mogę się tylko uśmiechnąć :) i powiedzieć, że tak nie jest

części oem do francuzów mocno tanieją po okresie gwarancji
miałem na zlocie z kimś rozmowę, też praktykiem i wyszło, że zamienniki do Mitsu są dużo tańsze i niewiele gorsze a do np. mercedesa dokładnie odwrotnie (niewiele tańsze i dużo gorsze)
być może tu jest podobnie

osobiście bym wolał móc osobno wymienić tarczę i osobno łożysko, szczególnie że to drugie się rzadko zużywa

Owczar - 29-10-2017, 10:53

To ze tanieją po okresie gwarancji nie powinno dziwić.

Z tymi zamiennikami do mitsubishi to nie do końca się zgodzę. Ciężko dostać coś takiego sensownej jakości. Nawet dana marka ma lepsze i gorsze zamienniki. Potem człowiek traci czas, szuka na forum.. Yamato, 555 czy ctr. Sto różnych opinii. A na koniec trwałość okazuje się maks 1/3 trwałości OEM.

Z lozyskami różnie bywa - zresztą widać na forum, że ich trwałość to ok 300tys. Jak widać po powyższym przykładzie - za 900zl kupujesz OEM zestaw i spokój na 250tys. Jak dla mnie to śmieszna cena za oryginalne części.
Sama jedna tarcza na tył do galanta to koszt 80$ za sztukę w Japonii. Do tego cło i VAT plus wysyłka. A to cena niższa niż w Polsce.

Do mitsubishi teraz znaleźć łożysko koyo - raz jest raz nie ma. Z tarczami loteria a cena OEM zabija. W dodatku weźmy pod uwagę segment auta.
W dodatku wybór zamienników do mitsubishi jest fatalny - często wybiera się po prostu co jest.

W lexie mam podobny problem - ale tam niektóre części OEM kosztują mniej niż do galanta. Mowa oczywiście o częściach prosto za Japonii.

deejay - 29-10-2017, 11:57

Krzyzak napisał/a:
osobiście bym wolał móc osobno wymienić tarczę i osobno łożysko, szczególnie że to drugie się rzadko zużywa


Samo łożysko też kupisz osobno , wiec jest sens sie w to bawić :?: , a po drugie wychodzi dużo drożej . Po co kombinować , zakładasz kpl i masz spokój na kilka lat .

http://allegro.pl/lozysko...6177359172.html

Hugo - 29-10-2017, 11:57

deejay napisał/a:
Koszt 254 zł /szt
To śmieszna cena, do megane II są droższe...
deejay - 29-10-2017, 12:01

Hugo napisał/a:
To śmieszna cena, do megane II są droższe...


Nie do końca http://allegro.pl/tarcza-...5739039274.html

deejay - 29-10-2017, 12:09

Darek a mam pytanie do ciebie i zarazem prośbę . Zrób sobie kosztorys na kpl tarcz i klocków na tył do Seata co ci wyjdzie , mowa oczywiście o markowych produktach :wink:
Hugo - 29-10-2017, 12:26

Owczar napisał/a:
Dlatego renault bez bólu można serwisowac na OEM częściach i po czasie jego bezawaryjnosc będzie lepsza niż mitsubishi, w którym połowa części eksploatacyjnych to zamienniki
Coś w tym jest.
Krzyzak - 29-10-2017, 14:59

deejay napisał/a:
Samo łożysko też kupisz osobno
nie chodzi o łożysko tylko o tarczę; w sceniku miałem tarcze cienkie i nie mogłem samej tarczy zmienić
ale zestaw tarcza + łożysko oem za nieco ponad 200zł to była dobra cena

Owczar napisał/a:
niektóre części OEM kosztują mniej niż do galanta
bo to toyota - produkcja dużo większa, więc i części tańsze - tak było od zawsze

teraz do misia jest już dużo zamienników - 20 lat temu to miałem problem do E3 coś kupić :) - klocki były tylko kashiyama...

deejay - 29-10-2017, 15:29

Ceny nowych części w poszczególnych markach też czasami szokują . Np ostatnio wymieniałem chłodnicę wody w BMW serii 7 2015 rok 3.0D i powiem wam ze cena mnie lekko zdziwiła bo nowa chłodnica wody kosztuje 1980 zł , gdzie np Intercooler do mojego Latitude kosztuje w serwisie ok 2250 zł :wink: Z drugiej strony patrząc np wahacz tylny do "siódemki" kosztuje ok 1200 zł , gdzie do Latitude OEM w serwisie kosztuje 82 zł na tył .
deejay - 30-10-2017, 21:19

Felgi odebrane od lakiernika , pójdą na setup Zimowy :wink:
Fotka trochę przekłamuje , oryginalnie kolor grafitowy .


Owczar - 30-10-2017, 21:21

Klasa :)
deejay - 30-10-2017, 21:24

Owczar napisał/a:
Klasa :)


Dzięki , ale to zasługa mojego zaufanego lakiernika. Felgi malowane bez komory , wiec na spokojnie miał na to czas od Sierpnia :wink:

Owczar - 30-10-2017, 21:26

Czyli nie proszkowo? Jaki lakier?
deejay - 30-10-2017, 21:29

Owczar napisał/a:
Czyli nie proszkowo? Jaki lakier?


Kolor jakiś z Mitsu dobrał, plus lekka domieszka do klaru ziarna srebrnego na takie wypruszenie :wink:
Ja mu tylko podsunąłem fotkę na wzór jaki mnie kolor interesuje , reszta została w jego rekach i jak widać sie nie zawiodłem .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group