L200 Techniczne od 2006r - Oponki dla eLżbietki
Arapaho - 20-12-2011, 19:53
piotr-stihl napisał/a: | przez paskudne , śliskie , agresywne kostki na oponach Pirelli Skorpion czy jakoś , w czasie jazdy powyżej 70/h nie słyszę nic a paliwa zżera ze 2 litry więcej
ale na razie trzeba się mi z tym pogodzić - trza szelesty odkładać na np Insy |
Pewnie dlatego wycofano ze sprzedaży BF Goodrich Mud-Terrain T/A KM i wprowadzono KM2 - właśnie ze względu na hałas przekraczający jakieś tam normy... KM2 są zdecydowanie cichsze a i na asfalcie wcale nie są śliskie.
Geo - 21-12-2011, 08:32
A tego to nie wiedziałem. Własnie zamierzam kupic KM2, więc to dobra wiadomość.
Echo - 31-01-2012, 16:15
Koledzy mam pytanko odnośnie zużycia opon. Moje Yokohamy Geolandery AT-S z przodu na zewnętrznych krawędziach strasznie mocno się ścierają. Tylnie koła równomiernie się ścierają.
Jak to zauważyłem to myślałem ze to może problem zbieżności, ale zbieżność ustawiłem, a opony dalej zdzierają się mocniej na krawędziach
Może mam złe ciśnienie? Tylko jakie optymalne ciśnienie powinno być dla opon 255/70r17
zbyszekm2 - 31-01-2012, 20:52
Echo napisał/a: | Koledzy mam pytanko odnośnie zużycia opon. Moje Yokohamy Geolandery AT-S z przodu na zewnętrznych krawędziach strasznie mocno się ścierają. Tylnie koła równomiernie się ścierają.
Jak to zauważyłem to myślałem ze to może problem zbieżności, ale zbieżność ustawiłem, a opony dalej zdzierają się mocniej na krawędziach
Może mam złe ciśnienie? Tylko jakie optymalne ciśnienie powinno być dla opon 255/70r17 |
A kąty ustawiałeś, czy tylko zbieżność?
Arapaho - 31-01-2012, 22:22
Echo napisał/a: | ... z przodu na zewnętrznych krawędziach strasznie mocno się ścierają. Tylnie koła równomiernie się ścierają.
|
Pytanie, co oznacza u Ciebie "strasznie mocno"? Weź pod uwagę, że przednie koła są skrętne, przy szybszym pokonywaniu zakrętów niema rady, opona o wysokim profilu zawsze będzie się "trochę zawijać" i ścierać na krawędziach mocniej niż kapcie tylne. U mnie zauważyłem podobny objaw i w ogólę nie biorę tego do głowy.
Echo - 01-02-2012, 11:59
Na wydruku ze zbieżności mam pomiary końcowe przy pozycjach:
Wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy
Pochylenie osi sworznia zwrotnicy
Pochylenie
Natomiast przy Rożnica kąta skrętu kół oraz Przesunięcie kół są #
Wiem ze "strasznie mocno" to jest bardzo subiektywne, ale roznieca jest na tyle mocna ze się zaniepokoiłem. Niestety nie mam suwmiarki, aby dokładnie zmierzyć różnice, w wolnej chwili postaram się fotki zrobić.
Mondo_cane - 26-02-2012, 14:40
Szanowni, pojawiła się nowa wersja opony AT od General Grabber.
http://allegro.pl/245-75r...2120886659.html
Na forum poświęconym innej marce pojazdów 4x4 zbiera dość pochlebne opinie. Mam zamiar ją przetestować w tym sezonie jedynie mam jeszcze zagwozdkę jaki profil wybrać 245 czy 265.
Mariusz 44 - 29-02-2012, 22:31
Witam ,
może ktoś mi pomoże ,mam w L200 2008r BF AT R16 245/70 na orginalnych alufelgach R16 z Pajero III 2000-2006r pasują .Dodam że chcę sprzedać te opony z alusami i 5 szt oponki dodaję gratis ,wysokość bieżnika to około 11mm .Sprzedaję ponieważ chcę kupić opony na orginale alusy z Eli czyli R17 ,myślę żeby to będą BF AT lub BF MT i tak się zastanawiam jaki rozmiar maxymalnie mogę założyć bez liftu zawieszenia itp.Odnośnie MT to słyszałem że są bardziej śliskie na mokrym asfalcie ,śniegu itp acz Ela to SS z ESP .Z góry dzięki za podpowieź.
REVOLVER - 14-05-2012, 09:47
Echo napisał/a: | Koledzy mam pytanko odnośnie zużycia opon. Moje Yokohamy Geolandery AT-S z przodu na zewnętrznych krawędziach strasznie mocno się ścierają. Tylnie koła równomiernie się ścierają.
Jak to zauważyłem to myślałem ze to może problem zbieżności, ale zbieżność ustawiłem, a opony dalej zdzierają się mocniej na krawędziach
Może mam złe ciśnienie? Tylko jakie optymalne ciśnienie powinno być dla opon 255/70r17 |
Jedyna rada kolego to co parę tyś robić rotację na całym zestawie wtedy będą ścierać się równomiernie.
Swoją drogą jakie przebiegi robocie na seryjnych Michelinach? Ja mam 66K nalatane i wybrało już widocznie przody na zewnętrznej a tyły niewiele zużyte są..?
pablol200 2009 - 17-06-2012, 22:53
Mondo_cane napisał/a: | Szanowni, pojawiła się nowa wersja opony AT od General Grabber.
http://allegro.pl/245-75r...2120886659.html
Na forum poświęconym innej marce pojazdów 4x4 zbiera dość pochlebne opinie. Mam zamiar ją przetestować w tym sezonie jedynie mam jeszcze zagwozdkę jaki profil wybrać 245 czy 265. |
witajcie, posiadam w/w opony w rozmiarze 265/70/17 i jest to max wymiar na standardowym zawieszeniu. Co do komfortu to jest nie źle. Dosyć dobrze dają sobie radę w trudnym terenie. Bardzo szybko oczyszczają się z gliny. Ogólna ocena 5-.
PLAMO - 09-09-2012, 21:05
Ja ostatnio zakładałem BG AT 245/75/17 i przy skręcie jest tylko minimalny luz z przodu.
Echo - 10-10-2012, 12:33
No to wkońcu moja eLa doczekała się nowych oponek.
BFGoodrich Mud Terrain KM2 265/75 R16 + fele DOTZ Dakar ET30.
Z felgami to miałem przeboje bo najpierw w firmi X zamowiłem felgi 4MAD (bodajże ET +10) wg zapewnień sprzedawcy idealnie pasujące do eLki, sprzedał ich mnóstwo i nigdy nie było problemów z ocieraniem o zaciski.
Na szczęście u gumiarza coś mnie tknęło i stwierdziłem żebyśmy zanim założy opony na felgi, przymierzyli felgę... Na szczęście, bo się okazało ze z przodu felga dotyka zacisków. Poza tym otwór centrujący był dużo większy niż powinien być.
Skończyło się zwrotem i szukaniem nowych felg.
DOTZ Dakar znalazłem w dobrej cenie no i się skusiłem. Bałem się że przy takim ET opona będzie wystawać poza obrys auta, ale jest idealnie. Opona nic nie wystaje. Felga pasuje jak ulał - otwór centrujący jest idealny, nic nie ociera.
Przy wyważaniu gumiarz strasznie marudził, ale udało mu się zrobić tak ze nic nie bije przy większych prędkościach.
Jeżeli chodzi o jazdę to na razie tylko po czarnym latałem. Hałas wydaje mi się lekko większy, porównując do Yokohama Geolander AT-S, no ale to może być placebo bo przecież tyle się naczytałem, że MTki są głośne, iż pewnie teraz sobie wmawiam
Moja kobieta nie odczuwa różnicy miedzy tym co jest a było
Spalanie mnie na razie miło zaskoczyło. Zrobiłem na nich 2 x trasę Bydgoszcz-Warszawa-Bydgoszcz i o ile za pierwszym razem było luźniej na drodze i mogłem sobie lecieć spokojnie 100km/h przy średnim spalaniu 8.7l/100km. To za drugim razem był tłok i musiałem sie ograniczać do 80-90km/h i dość częstym wyprzedzaniu do 120km/h, to spalanie wyszło 7.9l/100km.
Wersja eLi to 136koni i obie trasy zrobione z zapiętym napędem na 4 + klima, wiec wynik wydaje mi się bardzo przyzwoity.
Jeżeli chodzi o trakcje to druga trasę robiłem w deszczu i nie ślizgałem się po drodze jak to w niektórych legendach o MTkach można wyczytać.
Arapaho - 10-10-2012, 13:07
Siemanko,
To średnie spalanie wyszło Ci z obliczeń przy dystrybutorze, czy według wskazań komputera?
Pamiętaj, że w tej chwili masz większy obwód koła. Wg. moich obliczeń, na zrobionych licznikowych 600km , trzeba doliczyć jakieś 35km a to daje 0,5 - 0,6 litra mniej we wskazaniu z komputera "pokładowego".
Tak czy siak, o takim wyniku moge jedynie pomażyć....
p.s. Mam 4MADY i z przodu wchodzą na styk. Gdyby felga się scentrowała, to faktycznie na 100% by obcierała. Co do otworu centrującego, też miałem obawy, ale sprzedawca przekonał mnie, że w tym wypadku centruje 6 nakrętek stożkowych i faktycznie tak jest.
Pozdr,
Echo - 17-10-2012, 15:52
Podałem to co komputer pokazywał.
Ale fakt nie wziąłem pod uwagę większego obwodu koła.
Używam acar na androida do monitorowania wydatków (zgroza ile kasy pochłania eLa) na samochód i tam rzeczywiście obliczał mi wg tankowania ok 0.5l/100km więcej.
Ale dotychczas traktowałem to jako błąd wynikający z niedokładności "tankowania pod korek".
Dzięki za uświadomienie, człowiek to całe życie się uczy
romero - 17-10-2012, 20:39
Echo napisał/a: | Używam acar na androida do monitorowania wydatków (zgroza ile kasy pochłania eLa) na samochód |
I dzięki temu mniej wydajesz czy tylko bardziej się stresujesz
|
|
|