To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - The Fart - Mała angielska historia motoryzacji by Swinks

Saqu - 19-01-2012, 20:33

swinks_UK napisał/a:
Chłodniej - znaczy lepiej w silnikach turbodoładowanych. Im zimniejsze powietrze tym gęściejsze.


to nie tylko dla turbodoładowanych silników, dla "zwykłych" silników też lepiej im zimniejsze powietrze tym bardziej jest wyposażone w tlen. coś takiego, więcej tlenu to lepsza mieszanka paliwowo powietrzna

swinks_UK - 19-01-2012, 21:02

Zgadza się. :wink:
Jednak w "turbinowcach" ma to większe znaczenie, wrecz jest to istotne dla samej zasady doładowania sprężonym powietrzem.

Torp12 - 19-01-2012, 22:18

swinks_UK napisał/a:
Zgadza się. :wink:
Jednak w "turbinowcach" ma to większe znaczenie, wrecz jest to istotne dla samej zasady doładowania sprężonym powietrzem.


Dzieki za wyjasnienia:) Ale pozostalo mi jedno pytanie: skoro zimne powietrze jest "lepsze" to czemu silniki maja podgrzewane przepustnice??

Saqu - 19-01-2012, 23:06

Torp12 napisał/a:
skoro zimne powietrze jest "lepsze" to czemu silniki maja podgrzewane przepustnice??


może chodziło tutaj o względy ekonomiczne

swinks_UK napisał/a:
i zlikwidowałem podgrzewanie przepustnicy (owszem... zużycie paliwa na krótkich przebiegach wzrośnie :wink: )

Krzyzak - 20-01-2012, 07:10

Torp12 napisał/a:
skoro zimne powietrze jest "lepsze" to czemu silniki maja podgrzewane przepustnice??
może ja wyjaśnię - nie jest podgrzewana w całości
ciepło dociera do tzw. bypassu, który zamyka się ze wzrostem temp. silnika - na zimnym dając dodatkowe powietrze dla trybu ssania i wolnych obrotów

swinks_UK - 01-02-2012, 13:07

Kurier dziś dostarczył fajny gadżet:







Trochę zaolejony w trakcie podróży, ale się wyczyści :mrgreen:
Jest z rocznika 2006 i ma gwarantowane 46k km.

sveno - 01-02-2012, 13:16

od czego ten tylni dyfer? Evo?
swinks_UK - 01-02-2012, 13:20

Tak. To dyfer S-AYC. Pochodzi z Evo 8 FQ-400 :mrgreen:
Była okazja na eBayu, nie mogłem przepuścić... :wink:

m6riano - 01-02-2012, 13:42

ile taki bajerek...?rozumiem że to na 400 koni..czy więcej też?
Torp12 - 01-02-2012, 14:39

EEE ale mam głupi pytanie:) On cos ta czy tylko większą moc wytrzyma?:)
swinks_UK - 01-02-2012, 16:18

m6riano napisał/a:
ile taki bajerek...?rozumiem że to na 400 koni..czy więcej też?

Różnie, ceny w okolicy 500, widziałem też i 700. Mój był z rozbiórki stłuczkowego, kosztował połowę tej ceny co normalnie :mrgreen:

S-AYC nic nie daje w kategoriach więcej kuni czy momentu, za to wytrzymuje do 600 bhp gwarantowane. Normalnie ayc potrafi paść przy 400+.

Chętnie bym przygarnął dyfer LSD z Evo RS, ale takich jak na lekarstwo, a i ceny od 1000 w górę. :mrgreen:

m6riano - 01-02-2012, 16:51

Jurków,funciaków czy poliszpeelenów...?;-)
swinks_UK - 01-02-2012, 16:53

funciaków :mrgreen:

Zakupy robie w tej walucie w której zarabiam. :wink:

m6riano - 01-02-2012, 16:58

No to ładny cios po kiermanie...;-)
jkrzysztof80 - 01-02-2012, 20:38

swinks_UK napisał/a:
S-AYC nic nie daje w kategoriach więcej kuni czy momentu, za to wytrzymuje do 600 bhp gwarantowane. Normalnie ayc potrafi paść przy 400+.

Tomek czyżbyś planował jakiś większy upgrade 400+ :?: :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group