Nasze Miśki - The Fart - Mała angielska historia motoryzacji by Swinks
Saqu - 19-01-2012, 20:33
swinks_UK napisał/a: | Chłodniej - znaczy lepiej w silnikach turbodoładowanych. Im zimniejsze powietrze tym gęściejsze. |
to nie tylko dla turbodoładowanych silników, dla "zwykłych" silników też lepiej im zimniejsze powietrze tym bardziej jest wyposażone w tlen. coś takiego, więcej tlenu to lepsza mieszanka paliwowo powietrzna
swinks_UK - 19-01-2012, 21:02
Zgadza się.
Jednak w "turbinowcach" ma to większe znaczenie, wrecz jest to istotne dla samej zasady doładowania sprężonym powietrzem.
Torp12 - 19-01-2012, 22:18
swinks_UK napisał/a: | Zgadza się.
Jednak w "turbinowcach" ma to większe znaczenie, wrecz jest to istotne dla samej zasady doładowania sprężonym powietrzem. |
Dzieki za wyjasnienia:) Ale pozostalo mi jedno pytanie: skoro zimne powietrze jest "lepsze" to czemu silniki maja podgrzewane przepustnice??
Saqu - 19-01-2012, 23:06
Torp12 napisał/a: | skoro zimne powietrze jest "lepsze" to czemu silniki maja podgrzewane przepustnice?? |
może chodziło tutaj o względy ekonomiczne
swinks_UK napisał/a: | i zlikwidowałem podgrzewanie przepustnicy (owszem... zużycie paliwa na krótkich przebiegach wzrośnie ) |
Krzyzak - 20-01-2012, 07:10
Torp12 napisał/a: | skoro zimne powietrze jest "lepsze" to czemu silniki maja podgrzewane przepustnice?? | może ja wyjaśnię - nie jest podgrzewana w całości
ciepło dociera do tzw. bypassu, który zamyka się ze wzrostem temp. silnika - na zimnym dając dodatkowe powietrze dla trybu ssania i wolnych obrotów
swinks_UK - 01-02-2012, 13:07
Kurier dziś dostarczył fajny gadżet:
Trochę zaolejony w trakcie podróży, ale się wyczyści
Jest z rocznika 2006 i ma gwarantowane 46k km.
sveno - 01-02-2012, 13:16
od czego ten tylni dyfer? Evo?
swinks_UK - 01-02-2012, 13:20
Tak. To dyfer S-AYC. Pochodzi z Evo 8 FQ-400
Była okazja na eBayu, nie mogłem przepuścić...
m6riano - 01-02-2012, 13:42
ile taki bajerek...?rozumiem że to na 400 koni..czy więcej też?
Torp12 - 01-02-2012, 14:39
EEE ale mam głupi pytanie:) On cos ta czy tylko większą moc wytrzyma?:)
swinks_UK - 01-02-2012, 16:18
m6riano napisał/a: | ile taki bajerek...?rozumiem że to na 400 koni..czy więcej też? |
Różnie, ceny w okolicy 500, widziałem też i 700. Mój był z rozbiórki stłuczkowego, kosztował połowę tej ceny co normalnie
S-AYC nic nie daje w kategoriach więcej kuni czy momentu, za to wytrzymuje do 600 bhp gwarantowane. Normalnie ayc potrafi paść przy 400+.
Chętnie bym przygarnął dyfer LSD z Evo RS, ale takich jak na lekarstwo, a i ceny od 1000 w górę.
m6riano - 01-02-2012, 16:51
Jurków,funciaków czy poliszpeelenów...?;-)
swinks_UK - 01-02-2012, 16:53
funciaków
Zakupy robie w tej walucie w której zarabiam.
m6riano - 01-02-2012, 16:58
No to ładny cios po kiermanie...;-)
jkrzysztof80 - 01-02-2012, 20:38
swinks_UK napisał/a: | S-AYC nic nie daje w kategoriach więcej kuni czy momentu, za to wytrzymuje do 600 bhp gwarantowane. Normalnie ayc potrafi paść przy 400+. |
Tomek czyżbyś planował jakiś większy upgrade 400+
|
|
|