To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC

areksz121 - 23-02-2015, 23:14

Najnowsze wieści z pola bitwy :wink:

Podesłałem korby z zapasów, jedna do wymiany, gdzie panewki brakło. Ta panewka musiała już dokańczać żywotu dużo wcześniej :roll: Na tym jednym korbowodzie brakuje niecały 1mm :shock: W tym miejscu będzie dorabiana specjalnie panewka. Sławek uspokaja mnie, że utwardzanie powierzchniowe jest przynajmniej 1,5mm, więc da radę. Reszta po pomiarze w normie odchyłki w granicy 0.15mm - Wał się szlifuje. Cała góra nowych części zamówiona :wink: Z pomiarów tulei cylindrów jestem zadowolony, bo sam tata zdziwił się, że po 250tys km widać jeszcze fabrykę na gładziach (charakterystyczne ślady po honowaniu). Skrajna odchyłka to max 0.03mm, podejrzewam, że jakiś pojedynczy punkt.

Mam nadzieję, że wszystko wróci do mnie najpóźniej we środę za tydzień, więc jest nadzieja na odpał na dzień kobiet :P ... oby, bo już mi się Colt nudzi :P

Hugo - 24-02-2015, 08:18

areksz121 napisał/a:
po 250tys km widać jeszcze fabrykę na gładziach
W Galu 2,5 V6 było widać również po przebiegu 430 000 km. Widziałem na własne oczy. Zero zużycia gładzi cylindrów.
rosomak1983 - 24-02-2015, 13:01

areksz121 napisał/a:
W tym miejscu będzie dorabiana specjalnie panewka.

a nie lepiej znalesc inny korbowód ???

areksz121 - 25-02-2015, 05:04

Piotrek, musi być git :wink: Podejrzewam, że i tak inny wał oddałbym do szlifu, żeby było 100% pewne. Już wszystko się robi :wink: Nie mogę się doczekać składania :P
marycjusz - 26-02-2015, 10:05

areksz121 napisał/a:
Nie mogę się doczekać składania :P
- hehe ja to się nie mogłem doczekać zakończenia, a ten się nie może doczekać składania ;) Powodzonka !
areksz121 - 11-03-2015, 22:15

Najnowsze wieści:

Klamoty praktycznie skompletowane, blok gotowy, odebrany czeka u Scoratira, pewnie w sobotę rano będzie już wszystko u mnie :wink:

Góry głowic odświeżone na "cacy", same głowice trzeba splanować jeszcze przed weekendem... Jest prawie komplet, w każdym razie można w weekend rozpoczynać składanie. A prawie komplet, bo jedno koło rozrządu z zestawu którego posiadaczem stałem się na drodze kupna jest pomylone (chyba do 4G13/15). Nie uśmiecha mi się tak wkładać silnika i odpalać, żeby potem jeszcze raz na aucie rozrząd rozbierać i wymieniać to jedno koło. Akurat najważniejsze z tarczą od czujnika :doubt: Kontakt ze sprzedającym podjęty, mam nadzieję, że szybko sprawa się wyjaśni i dostanę właściwy towar jak najszybciej.

Fotki będą wszystkie naraz, razem z wideło i dźwiękami :wink:


Już tak bliskoooo..... :twisted:

swinks_UK - 12-03-2015, 13:49

Jak znam życie pomylili ci koło z 4G93 w dohc. Tam koło z blaszkami od czujnika położenia wałków wygląda prawie identycznie do 6A12 i 6A13.

Powodzenia!

areksz121 - 19-03-2015, 04:53

:wink:

Serducho z grubsza poskładane, tymczasowo nierząd złożony i ustawione 24 zaworki :) Głowice MIVEC skutecznie utrudniły montaż Hanek w ten sam sposób jak u Sławka w FTO. Jak widać w moim przypadku jest troszkę mniej miejsca miedzy glowicami. Jakoś to jednak upchalem. Wszystko na styk :mrgreen: właściwe koło w drodze, pewnie uruchamiamy po weekendzie :twisted:

areksz121 - 31-03-2015, 22:26

Odpalił z półobrotu!!! :wav:

Co tu dużo pisać, może po kolei:
Wszystko wyczyszczone w miarę chęci i możliwości, a nabyte części to:
-panewki 0.25
-komplet pierścieni
-jeden korbowód
-druga pompa oleju
-pasek SUN 232T
-rolki napinająca i prowadząca KOYO
-pompa wody GMB
-uszczelniacze wszystkich wałków
-szpilki głowic szt. 16
-uszczelki głowicy
-oringi uszczelniające pod pompę i chłodnicę oleju (ori z ASO)
-zaślepki wałków rozrządu (ASO)
-masa uszczelniająca
-regulowane koła rozrządu
-filtr powietrza
-filtr oleju
-paski osprzętu
- i reszta, o której nie pamiętam :P

Wklejam kilka fotek ze składania (silnik wskakuje dołem aż miło, lepiej niż górą, ale nie każdy ma takie warunki :wink: )




Żeby troszkę ludziom w głowach namieszać, zakupiłem drugą pokrywę zaworów na przednią głowicę, którą przerobimy w PL, a tymczasem przymiarki wstępne:



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pokręcony rozrusznikiem bez odpalania, żeby przepompować olej i......odpalamy:



I gotowy do kolejnej służby.....WYJAZD!


Link do albumu na FB:
https://www.facebook.com/...=1&l=eb686b2773

Wyjechał wczoraj pod wieczór, a odpalony gdzieś w środku dnia, nie przekraczamy 3000rpm, 70km za nami do dziś :rolleyes: Wszystko w porządku, słucha ładnie, docieramy :wink:

Dzięki wielkie wszystkim za pomoc i za trzymanie kciuków :) :) :) :wink:

jacek11 - 31-03-2015, 22:39

=D> =D> =D> =D> =D>
Brawo Arek !!!! Dobra robota :)

rosomak1983 - 01-04-2015, 15:16

Pieknie, musze to zobaczyc na zywo. Odezwij sie w PL podjade Cie odwiedziec na chwilke.
PS jakie koszta tej zabawy ???

tresorex - 01-04-2015, 15:25

Super :)

Pokrywa z FTO?

areksz121 - 01-04-2015, 16:23

jacek11 napisał/a:
=D> =D> =D> =D> =D>
Brawo Arek !!!! Dobra robota :)

:wink:
rosomak1983 napisał/a:
Pieknie, musze to zobaczyc na zywo. Odezwij sie w PL podjade Cie odwiedziec na chwilke.
PS jakie koszta tej zabawy ???

Spoko, na 19 kwietnia mam w planie dojechać, damy radę :wink: A koszta? Kto by to liczył :mrgreen: Jeszcze nie podsumowałem :rolleyes:

tresorex napisał/a:
Pokrywa z FTO?

Dokładnie :wink: Na nowej pokrywie, korek oleju trzeba wspawać nieco w lewo (patrząc na zdjęcie), tak, aby oryginalne otwory pasowały w plastiku i się prezentowało "fabrycznie" :rolleyes:

Dziś dobijamy do pierwszej stówki, jeździmy na PB, LPG będzie później :wink:

marycjusz - 01-04-2015, 16:33

:finga: znakomicie ;) ehhh jak ja lubię jak to wszystko takie czyste i świeże ;)
areksz121 - 05-04-2015, 05:50

Docieramy się codziennie :wink: Staram się zagrzać dobrze olej przy jednorazowej jeździe, wszystko ładnie się układa, silniczek się już ładnie wycisza. Za nami już prawie 400km, pewnie we wtorek będzie około 600 i zmieniamy oliwkę. Za dokładnie dwa tygodnie jedziemy do PL (bez bicia rekordów), po przyjeździe planuję jeszcze raz wymianę, potem po około 8tys :wink: Na chwilę obecną nic nie ubyło a na bagnecie krystalicznie czysto :) Staram się nie przekraczać 3000rpm, gaz wciskany bardzo płytko, bo słucha aż miło :rolleyes: Zasilamy się PB98, choć FTO było oryginalnie mapowane pod jeszcze lepsze paliwo, emerycka elastyczna jazda daje nam wynik 8-8,5l/100km :) Jak na razie jest super. W PL jak dobrze pójdzie, będzie hamowanie i ewentualna regulacja kół, estetyka pod maską, "być może" półprzezroczyste osłony rozrządu... wszystko wyjdzie "w praniu" :wink:

Wrażenia z jazdy po dwumiesięcznej przerwie - bezcenne :mrgreen: :twisted:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group