To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony letnie-zimowe - Lancer CYxA

rafael_k - 18-04-2016, 20:20

Witam, używał ktoś opon firmy PAXARO ? Co możecie o nich powiedzieć? i czy zakupie warto dołożyć kasy i mieć opony wzmacniane ( symbol XL ) ?
lobuzek - 18-04-2016, 22:35

Obawiam się że nikt tego wynalazku nie ujeżdżał. Po co Ci wzmocnione? Nie lepiej coś normalnego kupić?
LuckyLegs - 19-04-2016, 08:54

Koledzy, po miesiącu użytkowania mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że Uniroyal Rainsport 3 w rozmiarze 215/45 R18 93 Y XL, FR to klasa. Ciche, jak przylepione, złego słowa nie mogę powiedzieć.
Beny_s - 22-04-2016, 21:47

Również polecam Rainsprt 3. Trzymają bardzo dobrze, oby sie nie zmieniło przy upałach. Głośność to dość względne, gorzej niż na yokohamie nie jest ale tamte do najcichszych nie należały.
coni940 - 26-04-2016, 22:37

no wiec po tygodniu jazdy na Dunlopach Blueresponse moge je polecic, jezdzi sie bardzo przyjemnie, dobrze trzymaja sie drogi. jechalem kilka razy w deszczu i auto swietnie trzymalo sie nawierzchni. i faktycznie sa bardzo ciche, jechalem autostrada 170km/h i tylko mily, cichy szum bylo slychac, pod tym wzgledem rewelacja. sa ciche nawet w porownaniu do zimowek ktore mialem zalozne przed nimi, a zimowki mialy glosnosc 69dB (Nokiany WR D4) - jest wyraznie slyszalna roznica miedzy nimi, na plus dla Dunlopa. jedyne co, to przez 3-4 dni po zmianie mialem wrazenie jakby te opony byly troche twarde i czuc bardziej dziury i wyboje na drodze. ale moglo to byc spowodowane tym, ze jezdzac na zimowkach przy temperaturach 10-15 stopni przyzwyczailem sie do bardziej miekkich opon (te Nokiany niestety gorzej sobie radza jak jest wyzsza temperatura). teraz mi to zupelnie nie przeszkadza, przyzwyczailem sie i jezdzi sie komfortowo.
Lucas123w - 27-04-2016, 16:42

coni940 napisał/a:
to przez 3-4 dni po zmianie mialem wrazenie jakby te opony byly troche twarde i czuc bardziej dziury


Nowa opona musi się trochę dotrzeć i ułożyć.

coni940 - 27-04-2016, 18:22

tak, to prawda, ale to nawet biorac na to poprawke wydawaly mi sie zbyt twarde. w poprzednim aucie mialem podobny zestaw (zimowki Nokiany, tyle ze WR D3, a letnie Bluresponsy wlasnie) i tak duzej roznicy po przesiadce nie czulem jak tutaj
marcink - 05-05-2016, 19:31

Po zmianie opon z zimowych na letnie, seryjne Yokohamy, miałem wrażenie, że kierownica powyżej pewnej prędkości bardziej drży niż poprzednio oraz podłoga lekko wibruje.

Wybrałem się dziś do zakładu, który oferuje dynamiczne wyważanie kół / wyważanie z testem drogowym (zwał jak zwał) na maszynie Hunter.

Okazało się, że opona na prawym tylnym kole ma lekki defekt (podobno fabryczny) i bije. Obracając trochę oponę na feldze i dokładając ciężarki udało się zejść z odchylenia 16g na 11g, gdzie dopuszczalną granicą jest 12g.

Powiedziano mi, że jest to powód do reklamacji i wymiany takiej opony.

Ponieważ są to seryjne opony, na które nie mam faktury, zostaje mi udać się do ASO.
Czy ktoś z Was ma doświadczenie z reklamacją seryjnych opon?

Swoją drogą wyważanie dynamiczne wyczuwalnie poprawiło komfort, moment na liczniku, w którym zaczynam czuć drgania na kierownicy został przesunięty dużo dalej. Jeszcze nie jest idealnie, ale już inaczej odczuwa się prędkość.

Newion - 05-05-2016, 19:39

Ja również po zmianie na nowe letnie seryjne Yokohama odczuwam drżenie powyżej 150km/h. Sprawdziłem wyważenie (z testem drogowym), ale tylko przednich. Nie wykryto nieprawidłowości. W najbliższym czasie będę jechał dłużej autostradą, to będę wiedział więcej.
S3ba - 08-05-2016, 00:21

Ja na ten sezon założyłem nowe Dunlopy Sportmax RT 225/45r18 i porównując je do poprzednich (Bridgstone Turanza i fabryczne Yokohamy) stwierdzam, że są dużo lepsze. Cichsze, trzymają się drogi jak przyklejone. Z czystym sumieniem mogę polecić :)
RalfPi - 10-05-2016, 21:32

Po zmianie z 5 letnich zimówek WinterHawk 2, które nota-bene były cichsze niż Dunlopy Sporty, na Goodyear Efficientgrip Performance 205/60R16 92 H zrobiło się sporo ciszej w Lancerze. Oczywiście dalej szumi wiatr i oczywiście dalej mruczy/buczy silnik, ale jest sporo lepiej. Trzymanie drogi może nieco lepiej jak Winterhawk (które też trzymały lepiej jak Dunlopy).
tutoslaw - 11-05-2016, 21:10

Ostatecznie założyłem dzisiaj nowe Goodyear EfficientGrip Performance 205/60R16 92H i powiem Wam, że w porównaniu z moimi 7 letnimi zimówkami to niebo a ziemia. Czuję się jakbym sie przesiadł do auta klasę wyżej - znacznie ciszej, bez porównania.
Newion - 14-05-2016, 18:45

Newion napisał/a:
Ja również po zmianie na nowe letnie seryjne Yokohama odczuwam drżenie powyżej 150km/h. Sprawdziłem wyważenie (z testem drogowym), ale tylko przednich. Nie wykryto nieprawidłowości. W najbliższym czasie będę jechał dłużej autostradą, to będę wiedział więcej.


No więc zrobiłem 2 tys km na autostradach w Niemczech. Zero drżenia. Być może z dokręceniem kół było coś nie tak (nie mam pojęcia), albo ciężar samochodu (wcześniej z rodziną, teraz sam). Na marginesie, 1.6 silinik na autostradzie daje radę. Samochód mam wyciszony i mogę bez uszczerbku na słuchu jechać 170 km/h (gorzej jest w przedziale 130 - 160 km/h). Opony firmowe dość głośne na niektórych nawierzchniach.

mazin - 15-05-2016, 12:36

Macie jakieś doświadczenia z poniższymi oponami?
Gdybyście mieli wybierać spomiędzy czterech (3 japońce/jeden koreańczyk):
Falken EUROWINTER HS449 205/60 R16 96 H
Toyo S943 SNOWPROX 205/60 R16 96 H
Yokohama W-DRIVE V902 205/60 R16 96 H
Kumho WINTERCRAFT WP51 205/60 R16 96 H
(wiem, że to koreańczyk, ale ma dobre opinie)
to którą wybralibyście?

Ceny (1160-1400 z 4 szt.) i opinie porównywalne, letnie mam yokohamy i sa świetne - ale falkenów, kumho i toyo nigdy nie miałem. Szukałem na różnych forach, ale albo za mało opinii, albo jakieś takie niezbyt mądre (np. mam je od wczoraj, są świetne). Czy ktoś z Was miał i może pochwalić albo zniechęcić mnie do konkretnego modelu/marki?

piomic - 27-06-2016, 22:27

RalfPi napisał/a:
I może w tym problem?

Bingo!
Z przodu trzeci sezon yokohamy advan, z tyłu nowiuteńkie Uniroyal Rainsport 3, jedne i drugie 215/45 R18. I dupę nosi jak kota w marcu. Założyłem na tył prawie łyse zimówki michelina 205 R16 - jak przyklejony. Dałem yokohamy na tył a nówki z przodu - jest ok, bez rewelacji ale da się jeździć. Pisałem już do oponeo, dziś dzwonił konsultant - oni też byli zdumieni budową tej opony, od razu po dostawie kontaktowali się z continentalem (Uniroyal to ich marka) i podobno tak ma być że asymetryczna jest na odwrót, ma duże klocki od wewnątrz i odprowadzanie wody od zewnątrz. Jakoś u mnie się nie sprawdza.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group