To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jakie Świece zapłonowe?

JaGrab3 - 08-05-2013, 00:01

Jak masz wpinaną instalkę gazową, robione jest to tak, że brany jest sygnał od kompa PB do wtryskiwacza PB, jest przecinany i jest wstawiane przejście przez sterownik ecu LPG.
Gaziarze robią to dla każdego wtrysku, ale oczywiście nie pojedynczo, tylko tną wszystko, potem lutują i składają. No i często są takie kwiatki, że np. masz sparowany wtryskiwacz 1 LPG z wtryskiwaczem 2 PB bo mu się kabelki źle poukładały.
Różnica jest taka, że ECU LPG steruje ci wtryskiem nie na ten gar co trzeba, co właśnie objawia sie szarpaniem.
Poprostu zasada jest taka, że dany wtryskiwacz PB ma byc parowany z tym samym wtryskiwaczem LPG.
Jaki masz sterownik LPG, bo w zależności od modelu to łatwo to zdiagnozować albo i nie :) .

Zolar - 08-05-2013, 00:04

Mam Stag'a 300 Plus.

Rozumiem jednak, że najlepiej uderzyć z tym do gaziarza?

JaGrab3 - 08-05-2013, 00:07

Jak masz interfejs to możesz sam.
W stagu masz coś takiego jak możliwość przełąćzania pojedynczych wtrysków na PB.
Robisz tak, że przełączasz sobie po 1 wtrysku, jak w którymś momencie zacznie szarpać, to znaczy, że jest źle sparowany. I teraz jak szarpie, to wyłaczasz następny, jak przestanie szarpać, oznacza, że te 2 sa zamienione.
Zasada jest taka, że przełaczenie wyłacza LPG i podaje PB, jak jest źle sparowany, to na jednym garze wyłączy LPG, a na innym będzie podawał i LPG i PB, no i masz szarpanie jak cholera.

[ Dodano: 08-05-2013, 00:08 ]
Acha poprawa parowania, to poprostu zamiana wtyczek na wtryskiwaczach :) .

Zolar - 08-05-2013, 00:17

JaGrab3 napisał/a:
Jak masz interfejs to możesz sam.
W stagu masz coś takiego jak możliwość przełąćzania pojedynczych wtrysków na PB.
Robisz tak, że przełączasz sobie po 1 wtrysku, jak w którymś momencie zacznie szarpać, to znaczy, że jest źle sparowany. I teraz jak szarpie, to wyłaczasz następny, jak przestanie szarpać, oznacza, że te 2 sa zamienione.
Zasada jest taka, że przełaczenie wyłacza LPG i podaje PB, jak jest źle sparowany, to na jednym garze wyłączy LPG, a na innym będzie podawał i LPG i PB, no i masz szarpanie jak cholera.

[ Dodano: 08-05-2013, 00:08 ]
Acha poprawa parowania, to poprostu zamiana wtyczek na wtryskiwaczach :) .


Dzięki! Czyli zamieniać wtyczki metodą prób i błędów?

Interfejsu nie mam, ale podjadę do gaziarza i go uświadomię ;)

JaGrab3 - 08-05-2013, 00:27

No trochę to hardkorowe, gdybyś przynajmniej wiedział który bank ci poszarpuje :D .
Raczej jak miałbyś pomylone w v6 to w obrębie tego samego banku, chociaż cholera wie co gaziarz wymyślił....
Jak nie masz interfejsu, podjedź do gaziarza i poproś zeby to sprawdził, i patrz mu na ręcę, niech przy tobie wyłącza po 1 wtrysku.
W stagu bodajże klika sie na taki malućki kranik, i wtedy zmienia ci się kolor na wtrysku, że idzie na innym paliwie.

DziadekMirek - 10-05-2013, 08:29

Drodzy Mitsumaniacy, moglibyscie polecic mi odpowiednie swiece do EA2A LPG (stag300-4). Zarowno swiece, oprzewody i caly aparat zaplonowy mam jeszcze oryginalny, nigdy nie ruszany. LPG mam od 2 lat, przy okazji gruntownej naprawy galanta chcialbym wymienic tez swiece. Zapewne platynowe, przystosowane go gazu. Moze jakis link?
Hugo - 10-05-2013, 08:42

DziadekMirek napisał/a:
caly aparat zaplonowy mam jeszcze oryginalny
Niemożliwe...
KaWu - 10-05-2013, 09:07

DziadekMirek, załóż standardowe swiece Beru lub NGK- nie musza byc jakies specjane.

Hugo napisał/a:
Niemożliwe...

Pewnie jakiś skladak :)

DziadekMirek - 10-05-2013, 10:09

mozliwe, kilka osob z klubu widzialo to na wlasne oczy na regionalnym spotkaniu w Bydgoszczy, na parkingu Łuczniczki. Kupowalem auto 3 lata temu 49,5tys km przebiegu bylo. moge fotki popstrykac :)
zwykle NGK? a jaki to przedzial cenowy?

Tomek - 10-05-2013, 10:10

DziadekMirek napisał/a:
zwykle NGK? a jaki to przedzial cenowy?


zwykłe NGK to koszt 8-12 zł od sztuki, coś nieco lepszego to już od 20
irydowe denso na długi przebieg masz za 40-45 zł od sztuki

Krzyzak - 10-05-2013, 10:35

DziadekMirek napisał/a:
mozliwe, kilka osob z klubu widzialo to na wlasne oczy
co widziało? - aparat zapłonowy w silniku 2.0, który od 1992 r ma fajkocewki???
JaGrab3 - 10-05-2013, 10:41

Ale się droczycie, w końcu Krzyżak się zlitował :D .
DziadekMirek - 10-05-2013, 10:51

no...dopadli bezbronnego laika i sie pastwią...
Tomek - 10-05-2013, 10:51

DziadekMirek napisał/a:
no...dopadli bezbronnego laika i sie pastwią...


powinieneś powiedzieć "bezbronnego dziadka"

JaGrab3 - 10-05-2013, 11:25

EA2 pójdzie na byle jakich świecach, ja jeździłem na NGK v-line, ale na dzień dzisiejszy poleciłbym ci Bosh Platinum Plus - są tanie i dobre do gazu, mają szpilkę 0.3mm platynową, w Galu oblataja ci pewnie z 50 tys km.
Jak droższa wersja to Denso Irydium, ale tutaj inwestujesz w przebieg, bo na tych boszach to pewnie i 100 000 przelatasz :) .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group