ASX Techniczne - [1.8DI-D] Dioda powiadamiania o wypalaniiu DPF
pablo diablo - 02-11-2020, 01:01
Nie odpowiem ci pewno na te pytania ale spróbuje :
- ja od zawsze gdy wymieniam olej leje pod górną kreskę i co roku lub co 15 tys nie orzybywa wogóle lub tak mało ze nie jest to zauważalne
Leje milersa wcześniej motula C2
Jakisc uważam ze bardzo dobra zwłaszcza milers
- mi wypalanie zalancza się tak samo często jak 10 lat temu jak silnik miał 100 km
Czyli średnio co 200 300 km
Czasami jak używam na krótkich dystansach 150 km
Napewno wycięcie i wypłukaniu potem wstawanie na nowo ma sens
Ja tego nie robiłem bo nie potrzebowałem
Traktuje mój wóz tak samo dobrze i świadomie od lat, nawet teraz ładuje prostownikiem nowy akumulator stary wytrzymał tylko 10, 5 roku
tomalik - 02-11-2020, 10:34
Dziękuję , to mi bardzo wiele pomaga. Ja myślałem ,że mi często wypala ,a okazuje się ,że jest ok ,więc tylko się cieszyć. Czyli nie robię z tym nic ,tylko jeżdżę w kółko by się wypalało
A pisząc o jakości oleju bardziej mi chodziło o jakość po dolaniu ON, Czy wymieniać olej przed czasem czy jeździć tak.
Dziękuję za pomoc.
pablo diablo - 04-11-2020, 11:51
pablo diablo napisał/a: | Nie odpowiem ci pewno na te pytania ale spróbuje :
- ja od zawsze gdy wymieniam olej leje pod górną kreskę i co roku lub co 15 tys nie przybywa wogóle lub tak mało ze nie jest to zauważalne
Leje milersa wcześniej motula C2
Jakość oleju uważam ze bardzo dobra zwłaszcza milers
- mi wypalanie zaląncza się tak samo często jak 10 lat temu gdy silnik miał 100 km przejechane.
Czyli średnio co 200 300 km
Czasami jak używam na krótkich dystansach wypalanie działa co 150 km
Napewno wycięcie i wypłukaniu potem wspawanie na nowo ma sens i poprawi jego wydajność
Ja tego nie robiłem bo nie potrzebowałem
Traktuje mój wóz tak samo dobrze i świadomie od lat, nawet teraz ładuje prostownikiem nowy akumulator stary wytrzymał tylko 10, 5 roku |
biodr - 07-11-2020, 22:20
tomalik napisał/a: | -czy ktoś płukał DPF , czy po tym procesie filtr jest jak nowy ,czy prawie nowy?
|
Płukałem równo rok temu przy 100 tys. km (wypalanie było co ok. 150 km). Po płukaniu jest co ok. 380 km (średnio). Nie jestem w stanie powiedzieć, czy to jest powrót do nowości, bo jak samochód był nowy nie zwracałem uwagi na wypalania. Rzadziej chyba nie będzie wypalał bo w ustawieniach ECU stoi, że wypala jak zajdzie jedna z dwóch rzeczy: poziom sadzy w gramach/litr przekroczy 7 lub przebieg od ostatniej regeneracji przekroczy 400 km. Nie wiem czy te ustawienia da się zmienić, ale wolę nie ruszać. Te dwie wartości nie są stałe, po wypalaniu się mogą zmienić: czasem jest 6.8 grama i 380 km itp, nie wiem od czego to zależy. Nie wiem też, jakie to były wartości jak samochód był nowy.
Przez OBD można obejrzeć ponad 30 różnych parametrów dotyczących wypalania DPF, np. jaki jest aktualny poziom sadzy w g/l, ile jest km. przejechanych od ostatniego wypalania, czy zgłoszone jest żądanie wypalania (jeśli tak jest, to przy najbliższej nadającej się okazji włączy się wypalanie, ale nie wiem jakie są tego kryteria), czy uruchomiło się wypalanie i jeśli tak, to ile czasu jest do końca, jakie są (obliczone przez ECU) poziom, zużycie i rozrzedzenie oleju silnikowego itd. Jakby ktoś umiał zrobić apkę na smartfona to takie informacje może by komuś się przydały (ja mam program serwisowy na laptopa, na telefonie nie chodzi a z laptopem na kolanach moich lub żony niewygodnie się jeździ:).
em_es - 12-11-2020, 18:11
Wracając do sygnalizacji DPFa, dziś zamontowałem diodę w oświetlenie pod lusterkiem. Zabawy było trochę więcej niż 15 minut, jak to za pierwszym razem. Poniżej wrzucam podsumowanie dla osób, które nie chcą przeszukiwać całego wątku:
- kupujemy diodę 5mm 12V, najlepiej gotowy zestaw z rezystorem i kablami jak na zdjęciu, oraz +/- 3m cienkiego kabla (1mm2)
- wyjmujemy zaślepkę bezpieczników po lewej stronie kierownicy i wyciągamy przekaźnik R19.
https://fusesdiagram.com/mitsubishi/fuses-and-relay-mitsubishi-asx.html
Przekaźnik siedzi dosyć mocno, trzeba go będzie podważyć małym płaskim śrubokrętem po obu stronach. Zaślepkę zdejmujemy tylko po to, żeby mieć widok na bezpieczniki, rękę i tak trzeba włożyć od dołu.
Alternatywnie stosujemy metodę kolegi biodra z podpięciem pod bezpiecznik numer 22 z 45 postu tego wątku (przeważnie ostatni post na 3 stronie).
- zdejmujemy ok. 2cm izolacji z jednego końca i mocujemy druciki do środkowego bolca przekaźnika. Miejsca na kabel za wiele nie ma, więc druciki mocujemy tak, żeby kabel wyciągnąć nad przekaźnikiem (jeśli masz ogrzewane fotele, to nad R19 będzie jeszcze jeden przekaźnik i kabel trzeba wyprowadzić między nimi). Mocujemy metodą dowolną, ja lekko skręciłem końce drucików i zlutowałem, bolec wkładając w środek powstałem pętli. Efekt:
- jeśli chcesz włożyć diodę w jedną z zaślepek przycisków, podpinasz minus pod masę kierownicy, plus pod kabel z przełącznika, wklejasz diodę w zaślepkę i koniec tematu.
- jeśli chcesz mieć diodę w lampce, ciągniesz kabel z przekaźnika do góry. Najpierw dla pewności sprawdzasz podłączenie, minusowy kabel diody podpinając pod metalowe wzmocnienie pod kierownicą, plus pod kabel z przekaźnika. Jak działa, ciągniemy kabel w stronę drzwi kierowcy, zaślepka boczna kokpitu powinna się lekko odgiąć, żeby wyprowadzić kabel spod kierownicy, dalej powinno się dać wepchnąć go pod uszczelkę, bez zdejmowania plastiku słupka, tak samo wciskamy go pod podbitkę nad szybą aż do lusterka. Większość roboty za nami
- wyjmujemy obudowę lampek, wystarczy palcami pociągnąć z jednej strony. Odpinamy wszystkie kostki i wyjmujemy lewe szkiełko (trzeba podważyć kawałek od wewnętrznej krawędzi, raz na gorze, raz na dole). Po otworzeniu wkładamy diodę w jeden z kilku otworów i zaklejamy klejem na gorąco, uszczelniaczem lub gumą do życia. Obudowa z diodą powinna prezentować się tak:
- dla pewności sprawdzamy działanie diody, podpinając pod bateryjkę 9V, plus diody (kabelek z opornikiem) do plusa bateryjki.
https://i.imgur.com/jWr8iAl.mp4
- jak wszystko działa skręcamy końcowki kabla od przekaźnika i plusowego kabla diody. Minusowy zamocowałem do śrub nad lusterkiem, nie wiem, czy są one też w wersji bez panoramy. W najgorszym razie kupujemy drugi kabel, podpinamy pod diodę i ciągniemy analogicznie jak pierwszy, żeby przymocować do nielakierowanego elementu karoserii.
- efekt końcowy powinien wyglądać następująco
https://i.imgur.com/RZyGi5t.mp4
Dzięki wszystkim pomoc i wskazówki. Teraz będę coś więcej o interwalach wypalania powiedzieć.
pablo diablo - 16-11-2020, 17:21
No elegancko, nawet z tym światłem u góry, ale chybam bym zwariował gdyby mi sie taka dyskoteka załączała, proponuje obkleić diodę i stłumić trochę moc świecenia .
Fajnie to opracowałeś, szkoda ze producent o tym nie pomyślał
biodr - 16-11-2020, 19:39
Do tego można resetować jeden z subliczników kilometrów gdy zakończy się wypalanie. Po kilku razach zaczyna być wiadomo, kiedy można się spodziewać kolejnego wypalania.
em_es - 18-11-2020, 00:58
biodr napisał/a: | Do tego można resetować jeden z subliczników kilometrów gdy zakończy się wypalanie. Po kilku razach zaczyna być wiadomo, kiedy można się spodziewać kolejnego wypalania. |
A to jest całkiem słuszna koncepcja, szczególnie jak z auta korzystają obie połówki.
pablo diablo napisał/a: | No elegancko, nawet z tym światłem u góry, ale chyba bym zwariował gdyby mi sie taka dyskoteka załączała, proponuje obkleić diodę i stłumić trochę moc świecenia .
Fajnie to opracowałeś, szkoda ze producent o tym nie pomyślał |
Komórka poległa na kontrastach, na żywo podświetlenie kompletnie nie przeszkadza i mryga raczej w tle. Tzn. mrygało, bo podczas wczorajszej zabawy z nowymi żarówkami przez chwilę miałem symulację wypalania i zanim się zorientowałem, o co chodzi, dioda padła. Powód banalny - przebicie koło mocowania. Nowa dioda zakupiona, na dniach uaktualnię instrukcję.
Z ciekawostek - po montażu padł mi zestaw głośnomówiący. Wszystko łączy, działa i wybiera, tylko ani mnie nie słychać, ani ja nie słyszę innych. Internety mówią, że to efekt odłączonego mikrofonu. Kostkę z powrotem wpiąłem prawidłowo, więc albo kable się zluzowały, albo moduł padł, albo wywaliło jakiś błąd. Będzie znowu zabawa z radiem.
Ktoś pytał o skuteczność płukania DPFów. Mój stan na dziś:
- DPF czyszczony 15.1.2020
- przebieg od czyszczenia 6857km, 2/3 miasto, 1/3 Ski na tempomacie
- poprzednio wymiana oleju dwa razy po 8000km (omyłkowo pisałem tu o 6k), ale to był już X na bagnecie i zapalona kontrolka na kilka dni przed wizytą
- olej jest teraz w 30% między wyższą dziurką a Xem, więc coś dolało, ale to już nie ta skala
- na razie 340km od montażu kontrolki, prawie wszystko po mieście i na razie z DPFem spokój
pablo diablo - 18-11-2020, 16:46
[quote="em_es"] biodr napisał/a: |
- olej jest teraz w 30% między wyższą dziurką a Xem, więc coś dolało, ale to już nie ta skala
|
kurcze to dość dużo przybywa oleju, ja od lat wymieniam olej co 15 tys km i nie przybywa nic lub tyle ze nie idzie tego zauważyć na bagnecie,
em_es - 14-01-2021, 22:50
Wstawiłem nowa kontrolkę, jak będzie chwila, podrzucę fotki. W skrócie - działa!!
Odpaliła się już 3 razy, 2 razy w mieście i raz na trasie. Ostatnie dwa zmierzone interwały to 480 i 520km. Pierwsza dwa wypalania po 12km, raz miasto, raz trasa, ostatnie już tylko 8km głównymi ulicami miasta. Oleju nie przybywa.
Na dniach mam przegląd, jeśli funkcjonowanie na kontrolce się utrzyma, to jest pełen sukces. Wierzyć się nie chce, że Japończyki oszczędzały na diodzie za 0,01$ i teraz człowiek musi kombinować, żeby mu auto prawidłowo działało.
apot - 15-02-2021, 23:05
Ja też zamontowałem z użyciem bypass'u:
Działa. Oczywiście świeci się też gdy właczę ogrzewanie tylnej szyby.
Zrobiłem też płukanie DPFu (po 215k):
Koszt całkowity 950 zł.
Wypalanie teraz co ok 150 km przy krótkich dystanasach w mieście, co około 500 km w trasie.
em_es - 16-02-2021, 00:24
Strasznie mało. Przy ostatnich mrozach i jeździe po mieście, gdzie przez 40min silnika nawet porządnie nie rozgrzało, wypalanie odpaliło się po 280km. Na autostradzie z tempomatem 380km, trasa mieszane A i krajowe 460.
Trochę zaskoczyła mnie autostrada, ale pogadałem w odwiedzonym ASO i słusznie zwrócili uwagę, że przy większych prędkościach DPF zaczyna się wychładzać, szczególnie zimą. Jak ktoś go próbuje wypalać przy 200, to tylko go jeszcze mocniej dobije. Optimum wypada w przedziale 100-120km/h. Jedno co zauważyłem, przy niższych przebiegach między wypaleniami skróciło się też same wypalanie, z ~12km do 8-9.
keram16 - 23-04-2021, 14:45
Witam wszystkich serdecznie. Po raz pierwszy mam taki samochód czyli ASX 1,8 DID 116 KM z 2010 roku. Słyszałem o problemach z DPF i po przeczytaniu 5 stron postów postanowiłem zamontować ową diodę wypalania. i tu dziękuję za wszelki instruktaż. Ponieważ bałem się zrobić to sam oddałem sprawę mechanikom. Zamontowałem i co????? Jestem w szoku, bo czytałem, że wypalanie inicjowane jest przy wysokich temperaturach silnika, a mnie dioda zaczyna świecić niemal zaraz po ruszeniu gdy temperatura silnika nawet nie drgnie na wyświetlaczu. Dotykam lusterek i faktycznie są ciepłe. Obroty wcale nie wzrastają. Czy to znaczy że wypalanie jest już zainicjowane czy mam jakieś inne problemy. Nie chcę zajechać DPF więc zamontowałem diodę i teraz dopiero mam stresa. BŁAGAM POMÓŻCIE czy faktycznie może się wypalać DPF przy zimnym silniku???? Co mam zrobić??? co o tym myśleć ???? POMOCY!!!!!
apikus - 24-04-2021, 11:38
A nie włączasz ogrzewania lusterek przy starcie?
Silnik musi być ciepły, więc nie jest możliwe, aby zaczęło się wypalanie.
em_es - 24-04-2021, 17:57
Byłeś na komputerze? Może masz błąd, może nie masz DPFa, może ktoś do dupy zmapował silnik. Raczej nie jest możliwe, żeby po prawidłowym wypaleniu filtra wypalanie włączyło się znowu zaraz po zapłonie.
Opcja druga - masz gdzieś zwarcie/przebicie na instalacji.
U mnie, po zimowym sezonie w mieście, interwał ustabilizował się w okolicach 180km, wypalanie skróciło do 6-7km.
|
|
|