To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Nie przyspiesza - Brak Mocy - Dławi się

Anonymous - 16-05-2008, 16:09

Wymiana Katalizatora zdecydowanie pomogła choć kosztowała z przełożeniem 350zl ;( ale nadal to nie jest ten sam samochód który kupiłem. Odnoszę wrażenie jakbym ciągnął ciągle za sobą 100 tonową przyczepę.
Anonymous - 16-05-2008, 19:17

marqs_b napisał/a:
Odnoszę wrażenie jakbym ciągnął ciągle za sobą 100 tonową przyczepę

... u mnie zaczeły się problemy gy zatankowałem do pełna paliwo na "AUCHAN" ale autko miało jeszcze jedną usterkę w postaci zużytych uszczelniaczy zaworowych i brało olej. Po naprawie żadnej poprawy
Zacząłem tankować lepsze paliwko i trochę się poprawiło i tak jeżdżę :? :cry:

Szukałem usterek i nic się nie dopatrzyłem.

W tym tygoniu wymienię sondę lambda na DENSO
(jak pisełem oryginał z pasującą wtyczką i przewodem odpowiedniej długości)

Anonymous - 16-05-2008, 20:26

Zastanawiam się poważnie czy My czasem nie mamy uszkodzonego przepływomierza.
Nie działa tak jak powinien, ale nie na tyle aby komputer sygnalizował "CHECK ENGINE"

Krzyzak - 16-05-2008, 21:04

to zrob sobie kabelek i kup Palma (jest caly temat) - tam sprawdzisz, co przeplywka pokazuje

notabene ja czasami tankuje Colta na stacji Auchan w Gdansku i paliwo jest bdb jakosci - auto dziala niemal tak, jak po drozszych stacjach - wyjatkiem sa wolne obroty, ktore czasem (ale sporadycznie) spadaja nizej niz powinny

Anonymous - 16-05-2008, 21:29

Krzyzak napisał/a:
to zrob sobie kabelek i kup Palma


Ja zrobiłem kabelek i programikiem TMO na starym laptopku posprawdzałem.

Ciężko mi określić jakie powinny być wskazania przepływki, czy nie mamy za niskich wskazań?

Żeby ktoś gdześ napisł jakie mają być wskazania przepływki w określonych warunkach??!!

Z określeniem poprawności reszty wskazań nie miałem problemów.

Lambda ma dziwne zastoje w odczycie, (płaski wykres na TMO)
Nie wiem jak to wyjaśnić...

Dlatego jak tylko trafiłem na okazję.... to w przyszłym tygodniu wymienię.

(odkryłem kolejną usterkę której wcześniej na 100% nie było: PĘKNIĘTY KOLEKTOR)
Dopóki nie znajdę całego... to dam do pospawania miedzią... podobno to najskuteczniejsza metoda.

[ Dodano: 04-06-2008, 10:31 ]
....

Odkryłem pęknięcie kolektora.
(wczesniej nie było) ale już pospawany :!:
Możliwe że przeoczyłem pęknięcie...
Sam pisałem aby na to zwracać uwagę... :wink:

Po spawaniu i wymianie sondy na nową z oryginalnym kabelkiem...

narazie pierwsze co zauważyłem:

- przyspieszając autko nie rozpędza się już "na raty"
wczesniej przy pewnych obrotach spadała moc lub odwrotnie - dostawał kopa


Nie wiem czy tą poprawę dało pospawanie kolektora czy nowa sonda.
Może jedno i drugie :-)

8 czerwca zrobię trasę to opiszę czy coś więcej pomogło.

Prawdopodobnie nic więcej...

[ Dodano: 08-06-2008, 23:01 ]
--------------------------------------

Muszę powiedzieć że po zespawaniu kolektora i wymianie sondy...
.... same pozytywy.

Nowa sonda też napewno coś da.
Napewno jeśli to nie jakas uniwersalna Bosh czy inne badziejstwo, a konkretnie przeznaczona do tego autka.


Podejżewam, że to ten pęknięty kolektor tak mi namieszał.
Wczesniej nie dość dokładnie go obejżałem.


Posumowanie:

Sprawdzajcie kolektor!!!

mouseman - 12-06-2009, 11:19

Panowie,
u mnie problem z przyspieszaniem powyżej 3-4 obr/min, żabimi skokami po puszczeniu gazu oraz jak sie okazało lekko zawyżonym spalaniem również odeszły w zapomnienie. U mnie problemem okazał się moduł zapłonowy J121 w silniku 4G15 8v.
Moduł zapłonowy znalazłem tutaj:
http://www.autonio.pl/go/...uery_words=j121
dokładnie produkt UNIPOINT, za jedyne 69,50zł + koszt przesyłki.
Mimo braku pewności, iż to mógł być moduł zapłonowy, te pieniądze nie były przeszkodą aby spróbować go wymienić.
Wymiana bez demontażu korektora ssawnego jest wyjątkowo trudna, aczkowiek po dwóch godzinach kombinowania udało się.
Polecam każdemu kto ma problemy z przyspieszaniem auta wymiane tego modułu.

Niestety mimo to nadal check engine informuje o błędzie 22 czyli ten nieszczesny czujnik optyczny w aparacie zapłonowym, jeżeli kto kolwiek zna oznaczenie fabryczne tego modułu opotycznego prosze o informację.

Anonymous - 03-07-2009, 22:53

Ciekawe czy model jest ten sam dla 12 zaworowego 4G15?
mouseman - 03-07-2009, 23:25

Dla 4G15 12v jest przewidziany moduł J955
Anonymous - 12-07-2009, 22:00

nie umie znalezc na tej stronie modulu. Gdzie mozna go kupic?? bo na allegro jest po 400zl.
MacGyver - 24-03-2010, 20:27

Ja miałem problem z brakiem przyspieszenia. Objawy oprócz braku mocy: dziwny smród oraz duże spalanie. Komputer pokazał błędy 15 i 21. Wymieniłem czujnik temp. silnika i odłączyłem klemę w celu skasowania błędów. 15 się już nie pojawiła. Odpalam i ... znowu brak mocy i 9 krótkich mignięć. Już miałem ochotę go zawozić do elektryka ale brat mi powiedział sprawdź kable wysokiego napięcia. Poczekałem do zmroku odpalam i co ... DYSKOTEKA GRA...:) Zrobiłem do czasu zakupu nowych kabli dystanse z poliamidu i wszystko wróciło do normy:) Jeździ i zbiera się jak F1.
mouseman - 25-03-2010, 14:05

Witam,
link do modułów do 4g15 8v:
http://www.autonio.pl/search/search?search=j121
niemiec lub tajwan. Ja osobiście mam Tajwański. KOD 22 odpuścił :) pół roku brak alarmu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group