To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] oszczedna jazda - co i jak

londolut - 06-01-2008, 12:39

Przeczytaj dobrze. Kolega wrzuca dwójkę jak ma na budziku 45 czyli na jedynce kręci go do powyżej 5500 obrotów. Według mnie to sporo za dużo :wink:
Anonymous - 06-01-2008, 13:14

Mugen ale oni mówią o 1.3 a nie o takim jak my mamy czyli 1.6
Anonymous - 06-01-2008, 13:29

ok zle zrozumialem :roll:
Anonymous - 06-01-2008, 14:11

Bastek77 napisał/a:
Na koniec, chciałbym zapytać, skąd pomysł na zmianę marki z Forda na Mitsu jeśli Fordy są takie super?


hehe :) ja wcale nie powiedziałęm ze miałęm forda tylko ze mój brat ma :) miałem okazje nim jechac, auto przyzwoite, nie ma na co narzekac. ale nie zmianiłbym mojego colta na forda :) CAO za bardzo mi sie podoba zeby zamieniac :P

Anonymous - 06-01-2008, 15:54

Szkoda autka na taka jazde ja 2 wrzucam przy 20. A misiek dostaje troszke po cylindrach jak ktos mnie wkurzy np. panowie w BMW co maja silniki 1,8 lub calibry.

..........Prosze o nie opisywanie tego typu "wyścigów" na forum. Edytowane przez: KarolGT.......

Pozdrawiam i mi buierze gazu 9 litrow na 100 :p

Anonymous - 07-01-2008, 14:12

Koledzy mam obrotomierz biegi przy tych predkosciach zmieniam dopiero po osiagnieciu temperatury silnika. na zimnym nie przekraczam 2 tys obr. Moim zdaniem ten silnik lubi te obroty bo jezdzac ponizej 4 tys on ma ciezko. Acha jesli ktos uwaza ze fordy fiaty sa super to jest w bledzie!!! Nie lubie tych aut duzo pala a osiagow praktycznie nie maja... Pracuje na warsztacie i naprawiam zawieszenia i co same fordy i fiaty japonczyka to nie pamietam kiedy robilem a fordy min.5 razy dziennie silniki zaolejone nie wspomne o ich pracy pozdrawiam
londolut - 07-01-2008, 15:56

lukaszcolt12345, jeździsz prawie że na czerwonym polu, odcinka jest jak dobrze pamiętam przy 6250 lub 6750 (poprawcie mnie jak się mylę)? Trochę to niezdrowe dla twojej maszyny.
Hugo - 07-01-2008, 16:06

londolut napisał/a:
lukaszcolt12345, jeździsz prawie że na czerwonym polu, odcinka jest jak dobrze pamiętam przy 6250 lub 6750 (poprawcie mnie jak się mylę)? Trochę to niezdrowe dla twojej maszyny.
Ach tam zaraz niezdrowe. Jak na czas wymienia wszystkie płyny itp. w silniku i osprzęcie to wierz mi, że silniczek gdyby mógł uśmiechał by się i szczerzył pazurki niczym drapieżny kotek :mrgreen:
londolut - 07-01-2008, 16:17

Ale przyznasz, że na dłuższą metę to niemożna tak bo kotek zdechnie :P
Hugo - 07-01-2008, 19:01

londolut napisał/a:
Ale przyznasz, że na dłuższą metę to niemożna tak bo kotek zdechnie
Moim zdaniem prędzej zdechnie jak będzie jeździł jak emeryt, czyli za wysoki bieg i za niska prędkość.
Tomekp - 07-01-2008, 21:15

Na za wysokich obrotach to kotkowi pikawa wyskoczy :wink: Moim zdaniem najlepiej jest trzymać od 2000 do góra 4000 tyś obrotów, powyżej i poniżej to raczej nie jest zdrowe dla silnika, pozatym w tym przedziale najmniej pali (oczywiście jeśli chodzi o silnik 1,3 , nie wiem jak u pozostałych). Zbyt wysokie obroty powodują większe spalanie oleju swoją drogą.
Anonymous - 07-01-2008, 22:01

Nie mam obrotomierza, ale na oko właśnie w przedziale 2000-4000 tys ten silnik optymalnie pracuje, nie zużywając zbyt dużo paliwa. Jedno co mnie zaskakuje, to to , że przy normalnej jeździe, czyli od czasu do czasu lekki but, pali tyle samo :roll: nawet jak zrobiło się zimniej nie zauważyłem większego zużycia paliwka, to naprawdę dobre silniki, mój poprzedni samochód w takich warunkach palił 40-50% więcej :?
londolut - 07-01-2008, 23:02

Tomekp napisał/a:
Na za wysokich obrotach to kotkowi pikawa wyskoczy

:) Też mi sie tak wydaje...

Tomekp napisał/a:
2000 do góra 4000 tyś obrotów, powyżej i poniżej to raczej nie jest zdrowe dla silnika, poza tym w tym przedziale najmniej pali

zauważyłem, że na początku jak jeździłem około 1500-2500 palił około 7,9 teraz jeżdżę powyżej 3000 i palę 7 czyli około litra mniej. Znając życie to powyżej 4500 też spalanie idzie do góry.

Tomekp napisał/a:
Zbyt wysokie obroty powodują większe spalanie oleju swoją drogą.

tak, to swoja drogą, ale z moich obserwacji wynika, że Mitsu zaczyna jarać olej dopiero przed czerwonym polem ok. 5000 w zwyż.

Hugo - 07-01-2008, 23:24

londolut napisał/a:
tak, to swoja drogą, ale z moich obserwacji wynika, że Mitsu zaczyna jarać olej dopiero przed czerwonym polem ok. 5000 w zwyż.
No nie wiem koledzy, napewno jak zawsze racja jest po obu stronach :wink: . Tak przy okazji czasami pociągne swojego Colta kilka razy na czerwone pole, zmieniam olej co 15 000 km (półsyntetyk Mobil 1) i pomiędzy wymianami nie pali ani grama oleju.
londolut - 08-01-2008, 06:13

Hugo napisał/a:
pomiędzy wymianami nie pali ani grama oleju.

Może być i tak, to wszystko zależy od jednostki. Ja mam takie doświadczenie bo przez pewien okres czasu właśnie tak jeździłem i po 4 tyg (dużo jeżdżę) musiałem dolać 50tke oleju. Przykład podałem na podstawie eksploatacji mojego silnika :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group