Carisma - FAQ - [Carisma] FAQ diagnoza, odczyt, kasowanie, inspekcja błędów
robertdg - 25-03-2013, 08:21
Ignition timing adjustment signal system
Na złączu nr 52 ECU przy właczonym zapłonie i zdemasowanym złaczu pod maską napięcie powinno wynosić 4 do 5,5 V
Bizi78 - 12-05-2013, 09:53
91 - electronic controlled throttle valve system
po naszemu
91 - elektroniczny system sterowania przepustnicą
Błąd możesz skasować przez odłączenie aku na parę minut.
Jeśli jest to poważny błąd to pojawi się ponownie .
http://forum.mitsumaniaki...t=b%B3%B1d++gdi
http://forum.mitsumaniaki...t=b%B3%B1d++gdi
Najlepiej skontaktuj się z:
http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6
Bizi78 - 27-05-2013, 22:12
Błąd ABS-u nr. 12 to czujnik prędkości lewego przedniego koła.
MmzTattoo - 27-06-2013, 19:20
Koledzy prośba o pomoc abs wymrugał mi błąd 42.
Abs nie działa jak pare razy mocno depe na granicy poślizgu kół tak mniej więcej od 100 do zatrzymania to kontrolka abs gaśnie i wtedy abs działa.
Gdzieś na zagranicznych stronach znalazłem coś takiego "Front left hand inlet solenoid valve." czyli zawór elektromagnetyczny ale nie jestem pewien czy na pewno tyczy się to ABS-u
A jeśli tak to jak się za to zabrać i gdzie tego szukać.
Bizi78 - 27-06-2013, 20:38
MmzTattoo, ściągnij z forum serwis manual:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
bodajże w pliku nr. 35 jest opis błędów ABS-u.
Chyba chodzi o pompę abs, która jest pod maską, tu na aukcji masz pokazaną ową pompę i gdzie się znajduje:
http://allegro.pl/mitsubi...3286762603.html
dodu007 - 30-07-2013, 20:27
byczeks napisał/a: | Witam!
Dziś podczas jazdy zapalił mi sie check. Świecił może z 10 min. i sam zgasł podczas jazdy. Po podpięciu w garażu kabelka wymrugal błąd nr 11.
|
Błąd 11 to uszkodzony czujnik ABS w przednim prawym kole. Miałem ten sam błąd. Czasem kontrolka 'check' się zapalała, bywało, że po ponownym odpaleniu gasła, pojawiała się w czasie jazdy. Odczytałem kod błędu, znalazłem jego w książce serwisowej, który wskazywał na uszkodzony czujnik ABS prawy przód. Faktycznie jego rezystancja była inna niż powinna (obwód był przerwany, a o ile dobrze pamiętam powinno być około 10ohm). Po wstawieniu rezystora odpowiedniej wartości błąd zniknął (oczywiście zapalał się po przejechaniu choćby kawałka, bo rezystor nie wysyła żadnych sygnałów-chciałem się upewnić, że to o ten błąd chodziło przed zakupem czujnika - koszt nowego BOSCH 120zł-identyczny był zamontowany fabrycznie). Największy problem był z wyjęciem uszkodzonego czujnika, bo cały był skorodowany, przez co spuchł i bardzo mocno zakleszczył w otworze. Musiałem wszystko rozwiercać i po dobrej godzinie udało się wyjąć. Sama wymiana nie jest skomplikowana i można to zrobić samemu. W razie problemów chętnie coś podpowiem
Pozdrawiam
[ Dodano: 30-07-2013, 20:29 ]
vivare napisał/a: |
Niestety ja chyba tego nie ogarniam. Miga mi mniej więcej 2 razy na sekundę i tak cały czas. Z tego da się jakiś błąd odczytac? Po 10 minutach migalo tak samo i abs i kontrolka silnika.
Miga tak jak na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=APre17vS7W4 |
Zajmowałem się tym już jakiś czas temu, więc ręki nie dam uciąć, ale z tego co pamiętam - takie miganie informuje o braku błędów
Bizi78 - 16-08-2013, 18:31
Z manuala od: Mitsubishi Space Star.
plecho1 - 20-08-2013, 22:01
Piny liczy się jak tu
http://img210.imageshack....nyelm327jf0.jpg
Bizi78 - 15-03-2014, 18:00
Kody błędów GDi:
http://img823.imageshack....208/gdi0000.jpg
Kody srs-u znajdziesz w service manualu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
Kris1980_147 - 02-05-2014, 18:35 Temat postu: EvoScan odczyt i kasowanie błędów Odświeżę temat.
Co z nowszymi Carismami gdzie nie ma możliwości wymrugania błędów?
Dzisiaj dostałem kabel VAG KKL, podłączyłem Cari tym kabelkiem do EvoScana i mogę powiedzieć, że chyba działa. Pokazuje obroty, temperatury, napięcie itp.
Mam pytanie do osób używających połączenia EvoScan + VAG KKL.
Jak za pomocą EvoScana odczytać i skasować błędy ECU ?
Których opcji programu użyć ?
Będę wdzięczy za wszelkie sugestie
Zapomniałem dodać.
EvoScan w wersji 2.9.0017
Carisma 2002 rok 1,6 103KM
plecho1 - 02-05-2014, 21:10
Aby w Evoscanie odczytać błędy najpierw trzeba zmienić w lewym górnym rogu głównego okna wartość "Timeout ms" z 1000 na 10000 a następnie w prawym dolnym rogu kliknąć "Display DTCs" a aby wykasować to należy kliknąć "Clear DTCs".
Kris1980_147 - 02-05-2014, 22:05
Dzięki wielkie , jutro sprawdzę.
plecho1 - 02-05-2014, 22:32
Nie ma za co
Z autami po 2001r. też dobrze działa Elm327, mam takiego na bluetooth i sprawniej mi się tego używa z telefonem i programem Troque niż kabla Vag z laptopem.
Kris1980_147 - 03-05-2014, 09:43
Jedno pytanie, może nie na temat.
ELM327 + dobry program (jaki testowałeś ?, ewentualnie jakie inne oprogramowanie mógłbyś polecić do Carismy po 2001r.) , czy VAG KKL + EvoScan daje większe możliwości ?
plecho1 - 03-05-2014, 10:14
W Carismie 1.6 nie ma wiele do odczytu tak jak w przypadku GDI i do domowych potrzeb spokojnie wystarczy ELM327. Z programów na Elma używam na komórce Troque a na laptopie ScanTool ale wszystkie tego typu programy są bardzo podobne.
Główną przewagą Elma bluetooth jest to, że jest bezprzewodowy. Vag KKL z Evoscanem jest podobno dokładniejszy i daje możliwość nagrania dokładnego oscyloskopu także co komu do czego potrzeba.
|
|
|