To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Outlandera - Outlander 2.0TDi czy 2.2HDi?

Mariusz4 - 28-03-2009, 22:47

Witam wszystkich :!:
miałem zamówionego outlandera z silnikiem 2.0, po kilkudniowych 'męczarniach' zmieniłem na auto z silnikiem 2.2 - mam nadzieje, ze nie będę żałował :)
jeżeli chodzi o DPF to zadzwoniłem do serwisów Mitsubishi, Peugeota i Citroena - cena filtra z wymiana waha się w przedziale 2.5K - 3.0K. filtr powinien być wymieniony po przebiegu 120/180 tys km - tak mi powiedziano. w ostateczności można ponoć filtr odłączyć.

pozdrawiam,
Mariusz

dab - 28-03-2009, 23:24

Mariusz4 napisał/a:
Witam wszystkich :!:
miałem zamówionego outlandera z silnikiem 2.0, po kilkudniowych 'męczarniach' zmieniłem na auto z silnikiem 2.2 - mam nadzieje, ze nie będę żałował :)

pozdrawiam,
Mariusz


...kto nie mial nigdy wczesniej francuskiego diesla ten nie wie w co sie pakuje :-)
tez mam zamowionego 2.0 i mimo obecnie rownej ceny nie przesiade sie na france...brrrrr
jezdzilem takim 5 lat...1,9 dCi 120KM...i nigdy wiecej!!!
zreszta wystarczy otworzyc maske i porownac chocby wizualnie "porzadek" w komorze silnika u niemaca i u francy....tu wszystko jakby dzielo przypadku :? ...platanina kabli, przewodow....i ta awaryjnosc...brrrrrrr
a o silniku 2.2 firmy P-C tez wiele na forach sie slyszy....kolo dwumasowe to juz standard przy wymianie...akurat po gwarancji :P
wole klekota, ale wiadomo kazdy ma wolny wybor, poodzenia i szczescia zycze

tomekrvf - 28-03-2009, 23:24

rezon napisał/a:
to "tylko torchę więcej" u mnie na jeździe testowej to było 50%. Ale pewnie w normalnej eksploatacji nie przekroczy 1l/100km. Ja czasami jeżdżę nieco szybciej co ma większy wpływ na zużycie paliwa.

Miałem okazje troche pojeździć 2.0 DID i 2.2 DID. Różnica w spalaniu przy normalnej eksploatacji jest pomijalna. Na autostradzie nie wyszedłem z 13(gaz w podłodze, >180 km/h)

KowaliK - 28-03-2009, 23:42

dab napisał/a:
tez mam zamowionego 2.0


ooo, nareszcie. Jakieś szczegóły? ;)

Mariusz4 - 28-03-2009, 23:49

dab napisał/a:

...kto nie mial nigdy wczesniej francuskiego diesla ten nie wie w co sie pakuje :-)
tez mam zamowionego 2.0 i mimo obecnie rownej ceny nie przesiade sie na france...brrrrr
jezdzilem takim 5 lat...1,9 dCi 120KM...i nigdy wiecej!!!
zreszta wystarczy otworzyc maske i porownac chocby wizualnie "porzadek" w komorze silnika u niemaca i u francy....tu wszystko jakby dzielo przypadku :? ...platanina kabli, przewodow....i ta awaryjnosc...brrrrrrr
a o silniku 2.2 firmy P-C tez wiele na forach sie slyszy....kolo dwumasowe to juz standard przy wymianie...akurat po gwarancji :P
wole klekota, ale wiadomo kazdy ma wolny wybor, poodzenia i szczescia zycze


przez ostatnie 8 lat jeździłem produktem VW (auto nowe z salonu) - masakra + 'super' serwis w GD skutecznie wyleczyły mnie z chęci ponownego kupienia VW :roll:
poprosiłem znajomego z Belgii, żeby podzwonił do ASO i popytał się o awaryjność aut z silnikiem 2.2 - ponoć wszystko ok. dzwonił tez do ASO 'francuzów' - tez wszystko ok. ja dzwoniłem do 'naszych' serwisów, ale oczywiście co fachowiec to inna opinia :( myślę sobie jednak, ze jaką opinie mogą mieć serwisanci jak outlanderów z silnikiem 2.2 sprzedano w Polsce chyba sto kilkadziesiąt ( :?: ) + trochę sprowadzanych. tak czy inaczej klamka zapadła.

pozdrawiam i zadowolenia z auta :!: ,
Mariusz

dab - 28-03-2009, 23:56

KowaliK napisał/a:
dab napisał/a:
tez mam zamowionego 2.0


ooo, nareszcie. Jakieś szczegóły? ;)


Koncowo po dlugotrwalej walce wybralem eco opcje czyli Intense+ SE (ta odchudzona)
w czarnym kolorze, odbior prawdopodobnie pod koniec tygodnia w Krakowie 8) ...ASV dawali jedynie dywaniki wiec podziekowalem :oops: :mrgreen:
Chetnie sie spotkam juz po... :rolleyes:

[ Dodano: 29-03-2009, 00:14 ]
Mariusz4 napisał/a:

przez ostatnie 8 lat jeździłem produktem VW (auto nowe z salonu) - masakra + 'super' serwis w GD skutecznie wyleczyły mnie z chęci ponownego kupienia VW :roll:
poprosiłem znajomego z Belgii, żeby podzwonił do ASO i popytał się o awaryjność aut z silnikiem 2.2 - ponoć wszystko ok. dzwonił tez do ASO 'francuzów' - tez wszystko ok. ja dzwoniłem do 'naszych' serwisów, ale oczywiście co fachowiec to inna opinia :( myślę sobie jednak, ze jaką opinie mogą mieć serwisanci jak outlanderów z silnikiem 2.2 sprzedano w Polsce chyba sto kilkadziesiąt ( :?: ) + trochę sprowadzanych. tak czy inaczej klamka zapadła.

pozdrawiam i zadowolenia z auta :!: ,
Mariusz


a jakim modelem i z jakim silnikiem?
widzisz, kazdy ma jakies swoje doswiadczenia i jesli byly nie za bardzo to juz nigdy ta "taxa" nie pojedzie 8)
Obecnie ciezko o bezawaryjny silnik ale jednak te znad Sekwany sa w wiekszosci opinii (przynajmniej takie mam wrazenie) bardziej...zawodne.
Zreszta to jak duzo traca te auta z roku na rok na wartosci mowi samo za siebie (przykladowo 3 latnia laguna - w maksymalnej wersji, full wypas, z takimi bajerami za ktore u niemca trzeba by doplacic majatek lub sa w ogole niedostepne, w chwili zakupu kosztuje 110tys zl...3 lata pozniej 45tys....i to jeszcze trzeba czekac na kienta jak na zbawienie :?

tomekrvf - 29-03-2009, 10:20

dab napisał/a:
Zreszta to jak duzo traca te auta z roku na rok na wartosci mowi samo za siebie (przykladowo 3 latnia laguna - w maksymalnej wersji, full wypas, z takimi bajerami za ktore u niemca trzeba by doplacic majatek lub sa w ogole niedostepne, w chwili zakupu kosztuje 110tys zl...3 lata pozniej 45tys....

Zapominasz o tym, że Outlander jest japoński a nie francuski.
IMO 2.2 HDI jest o niebo lepszym silnikiem od 2.0TDI na pompowtryskach.

rezon - 29-03-2009, 10:44

Mont napisał/a:
Czy 2,2 daje tak bardzo odczuwalną dynamikę
daje - szczególnie w zakresie do 2,5tys. obr/min. Zwróć uwagę, że mam 2.0, czyli raczej obiektywna wypowiedź.
Mont napisał/a:
gości klientów na czyszczenie wtrysków
dotyczy to każdego diesla i TDI i HDI. Te ostatnie rzadziej - jest ich znacznie mniej.
Mont napisał/a:
2,0TDI 140KM mówił, że to jednostka na tyle wyżyłowana, że chipowanie za bardzo obciąża turbinę
bez przesady - podobny silnik w serii ma 170KM (silniki BMN). Poziom 165-170KM jest uważany przez tunerów za bezpieczny - trzeba wziąć pod uwagę również inne elementy - sprzęgło, przeguby, skrzynię itp. Rekordzista wśród użytkowników Octavii ma o ile pamiętam wykręcone z 140 na 208KM - na razie nie pisał, że mu padł silnik czy turbina. TUrbina generalnie chodzi 70-100kkm. Są użytkownicy Octavii z przebiegami 200kkm na ori turbinie, są i tacy, że wymieniali po 20kkm. Dużo zależy od turbiny, ale nie mniej od sposobu użytkowania.
Mont napisał/a:
Dzis zamówiłem 2,0DI-D ale sam mam wątpliwości.
Nie ważne co zamówisz i tak zawsze będziesz myślał później - a mogłem wziąć ten drugi. Ja wybrałem 2.0 i czekam na koniec gwarancji, aby nieco poprawić jego osiągi w dolnym zakresie obrotów. Jakoś mam większe zaufanie do VW w zakresie silnika niż do PSA. Na razie po 30kkm spełnia moje oczekiwania - jedynie przy dużych prędkościach i przy zimnym silniku jest trochę za głośno. " Francuz" ma wyższą kulturę pracy.

[ Dodano: 29-03-2009, 10:50 ]
tomekrvf napisał/a:
2.2 HDI jest o niebo lepszym silnikiem od 2.0TDI na pompowtryskach
a to na podstawie własnych doświadczeń, obiektywnych testów obejmujących wiele aspektów czy zasłyszana opinia bezmyślnie powtarzana :?: Ja uważam, że każdy z silników ma swoje plusy dodatnie i ujemne, i tylko opłacani testerzy będą mogą jednoznacznie wskazać na jeden z nich.
Mont - 29-03-2009, 11:13

rezon napisał/a:
Ja uważam, że każdy z silników ma swoje plusy dodatnie i ujemne, i tylko opłacani testerzy będą mogą jednoznacznie wskazać na jeden z nich.


No właśnie.
Dzięki Rezon za rzeczową odpowiedź.

tomekrvf - 29-03-2009, 11:40

rezon napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
2.2 HDI jest o niebo lepszym silnikiem od 2.0TDI na pompowtryskach
a to na podstawie własnych doświadczeń,

Na podstawie własnych doświadczeń. Jest lepiej skonstruowany, nowocześniejszy i co najważniejszy w codziennym użytkowaniu, cichszy i o niebo dynamiczniejszy od TDI.
2.0 DID poniżej 2000 rpm nie żyje, kiepsko rusza jak jest zimny, na ciepłym jest podobnie. 2.2 jeździ podobnie jak benzyna. Większy silnik po prostu lepiej pasuje do Outlandera.

Hiszpan - 29-03-2009, 12:13

Ilu użytkowników tyle opinii ;)
tomekrvf napisał/a:
Większy silnik po prostu lepiej pasuje do Outlandera.
Też jestem tego zdania, ale...
rezon napisał/a:
Jakoś mam większe zaufanie do VW w zakresie silnika niż do PSA.
...też mam większe zaufanie do VW.

Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłby silnik 2.5 TDI VW, niż 2.2 PSA, ale wtedy już nikt by nie kupił 2.0 ;)
... i Francuzi nie mieliby co montować do swoich wynalazków :twisted:

dab - 29-03-2009, 12:55

..no to z tym 2.5 pojechales... :| 8) :wink: naruszyles bardzo delikatna strefe moich marzen dotyczacych motoru do outlandera..ehhhhhh..niestety niespelnione :cry:
szkoda, wielka szkoda

Co do wyzszosci FRA nad GER, pewnie ze kultura prcy common railow jest o niebo wieksza...ale ja osobiscie juz jezdzilem jak wczesniej wspominalem z ta wyzsza kultura ponad 5 lat - jazda cicha i kulturala ale zasadnico przewaznie do serwisow :mrgreen: :doubt: - obecnie dziekuje, wole posluchac klekota, miec niedosyt mocy na starcie i inne niedoskonalosci pompowtryskiwaczy. :twisted:
Zreszta kupujac auto tego segmentu i typu musimy sie liczyc z pewnymi niedoskonaloscismi, jak ktos szka cichutkiej limuzyny niech kupi sobie autko typu avensis, pasek czy accorda, bedzie mial naprawde milo i przyjemnie, niemal jak w domu, tylko czy o to wylacznie chodzi? :roll:

krzychu - 29-03-2009, 13:03

To znaczy że w passacie ten sam silnik chodzi ciszej?....

Ale nie martwcie się nadeszła chwila śmierci pompo wtryskiwaczy więc tylko czekać jak zamontują 2.0 od VW z commonem. Chodź moim zdaniem bardziej nie podoba mi się to że jedzą olej, pękają głowice itd itp niż samo to że są na pompo wtryskach. Po prostu ten silnik jest STARY i tyle. A żyłowany od 70 koni chyba kiedyś do 170km fabrycznie na piesoelektrycznych wtryskach? Albo poczekamy na silnik od Mitsubishi tylko że czytam i czytam i tylko plotki widzę żadnych konkretów.

Krzychu

Mont - 29-03-2009, 13:08

krzychu napisał/a:
Albo poczekamy na silnik od Mitsubishi tylko że czytam i czytam i tylko plotki widzę żadnych konkretów.


w salonie twierdzili, że nowy diesel Mitsu ma się pojawić przed końcem roku.
Zarówno 2.0DI-D jak i 2.2HDI nie spełniają norm Euro-5.

GrzesiekJozefow - 29-03-2009, 13:15

dab napisał/a:
... jak ktos szka cichutkiej limuzyny niech kupi sobie autko typu avensis, pasek :pukeleft: czy accorda, ...


albo Outka 3.0 V6 cicho, kulturalnie i osiągi nie najgorsze. :wink: :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group