To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [Pajero] pompa wtryskowa 3.2DI-D

autozibi - 24-02-2011, 23:02

Tonio80 napisał/a:
Ja kupiłem używkę z pewnego zródła i fura zamiata aż miło.Nie zdecydowałem się na regeneracje bo nigdy nie będzie chodzić jak fabryka.

Rozumiem ciebie w 100% - ach. Ciężko decyzję podjąć bo to drogi temat jest.
Każdy ma prawo do swojej decyzji.Ja natomiast zdecydowałem się na regenerację.
Z drugiej strony to i dobrze,że jeden kupi używaną a inny regeneruje bo później będzie wiadomo co się komu bardziej opłacało. Z resztą teraz dobrych fachowców jest jak na lekarstwo i tu chyba według mnie jest największy problem. :D :D :D

[ Dodano: 24-02-2011, 23:09 ]
zbyszekm2 napisał/a:
żaden nie jest błędem z pompy
ale jeśli będzie to usterka mechaniczna , błąd sie nie pokaże.
To co on zdiagnozował to powinien wyświetlać kod 25 i 43, ale na porządnym sprzęcie. Zwykły tester może tego nie wykazać.


OK ... Tak ten koleś mówił,że tu nie widzi problemu w pompie po stronie elektronicznej.
Mówi,że jest tu problem po stronie mechanicznej - czyli w układzie paliwowym ale w samej pompie. Czyli jeżeli dobrze to rozumiem pompa jest i tak do wyjęcia i zweryfikowania. :(

zbyszekm2 - 24-02-2011, 23:38

autozibi napisał/a:

Czyli jeżeli dobrze to rozumiem pompa jest i tak do wyjęcia i zweryfikowania. :(

jeśli jest to błąd 25 i 43, to nie trzeba wyciągać. to łatwe do zweryfikowania i naprawy.

autozibi - 25-02-2011, 00:27

zbyszekm2 napisał/a:
jeśli jest to błąd 25 i 43, to nie trzeba wyciągać. to łatwe do zweryfikowania i naprawy.

Nie mam informacji o tych błędach,nie wiem co one oznaczają.
Jednak wnioskuję,iż są to błędy związane z elektroniką jeżeli łatwo się je
weryfikuje i naprawia.
Domyślam się,że jeżeli byłoby związane z uszkodzeniem mechanicznym takiej pompy,
nie była by to taka szybka i prosta naprawa.Tak czy nie.A może jednak się mylę??? :mrgreen:

[ Dodano: 25-02-2011, 00:35 ]
Jedno to już teraz wiem na pewno - pompy te w większości przypadków psują
się niestety od naszego "polskiego" paliwa,które nadaje się tylko na podpałkę
do pieca a nie do samochodów.
Wiem już również,że filtry paliwa powinno się wymieniać w tych "miśkach"
co 6000km - 8000 km i stosując tylko filtry z najwyższej półki typu np. knecht.
W filtrach marnej jakości podobno wkład filtrujący się rozpuszczał i uszkadzał pompę.
Po naprawie na pewno będę się do tego stosował.

farmer - 25-02-2011, 07:47

Witaj Autozibi, nie przejmuj sie tak, miśki tak mają, ale jeśli wyświetlają ci się błędy to nie jest tak żle, jeśli na kilku kompach wyjdzie tobie zawór regulacji kąta wtrysku to dobry mechanik powinien to wymienić, tylko bez wyciągania pompy, a czujnik chyba kosztuje ok 1100 zł, pan Zbyszek pewnie ma taki na e-pajero, usterka elektroniki to nie koniec pompy, u mnie już był koniec, zawór był wcześniej, niestety na paliwo w Polsce nikt ci nie da gwarancji, na sczeście mój pali teraz na dotyk, ale jak trafie gdzieś trefne paliwo to znów go trafi, pozdrawiam
KrzysG - 25-02-2011, 08:04

Mozecie porozmawiac z "Diesel Service" mgr Grzegorz Ratajek Duszna Górka tel. 62 7224308 to jest pod Krotoszynem, ale to nie ten serwis z o ktorym mowa z Ktotoszyna. Gosc siedzi w temacie od kilku lat i naprawialem u niego juz pompe do MB. W Pajero mialem objawy trudnosci w odpalaniu, ale okazalo sie ze to swiece zarowe. Zadzwonilem do niego w sprawie pompy i stwierdzil ze naprawia do Pajero. Co prawda nie pytalem o warunki gwarancji, ale o to mozna zapytac. Jesli ktos juz tam byl z Pajero prosze o opinie.
zbyszekm2 - 25-02-2011, 08:29

autozibi napisał/a:

[ Dodano: 25-02-2011, 00:35 ]

Aby dobrze zdiagnozować pompę potrzebny jest dobry komp.
Trzeba sprawdzić ten zawór fizycznie, tez nie jest trudne. Jak się wyjmie go to można sprawdzić czy pracuje tłoczek w pompie, który regulowany jest tym zaworem (PTS).
autozibi napisał/a:

Wiem już również,że filtry paliwa powinno się wymieniać w tych "miśkach"
co 6000km - 8000 km i stosując tylko filtry z najwyższej półki typu np. .

Nie dokończa prawda, ale na pewno pompy psuje farba, która malowany jest zbiornik w środku.
Mitsu od roku 2004 zmieniło rodzaj farby.
Jak odkręcisz smok to zboczysz w zbiorniku schodzące płaty tej farby, a jak poświecisz latarką w paliwo to zboczysz drobinki tej farby.
Jak odkręcisz zawór odcinający paliwo w pompie, to dookoła niego będziesz miał oblepione pełno tej farby.

RTW - 25-02-2011, 16:51

zbyszekm2 napisał/a:
Nie dokończa prawda, ale na pewno pompy psuje farba, która malowany jest zbiornik w środku.


Czy to oznacza, że w samochodach z "nowym malowaniem" ta pompa psuje się znacząco mniej, czy jest to tylko jeden z elementów, który nie zmienia ogólnej "statystyki awaryjności pompy"?

Pozdrawiam
RTW

rogal16-91 - 25-02-2011, 17:43

autozibi napisał/a:
Plusem jest to,że koszty oscylują w granicach od 3 tys. do 9 tys. Na pewno jest to nie mało ale zdecydowanie to lepsze niż kupić używaną za 7,5 tys.


Przeraża mnie górna granica tej ceny, ja zapłaciłem za naprawę swojej 5000 zł za pośrednictwem serwisu czyli serwis jak i naprawiający podzielili się jakoś tą kwotą, moje błędy które wykrył komputer to 26 i 48, nie dolewam żadnych uszlachetniaczy żeby pompa miała lepsze smarowanie, od naprawy przejechałem już prawie 30 tyś/km i auto nie zawodzi, pali mało i jest dynamiczne...

KrzysG - 26-02-2011, 13:48

zbyszekm2 napisał/a:
Jak odkręcisz zawór odcinający paliwo w pompie, to dookoła niego będziesz miał oblepione pełno tej farby.


To ciekawe, ze filtr przepuszcza farbe, jakie sa parametry filtrow odnosnie filtracji drobin. Zwykle wklady filtrow do wody maja juz filtracje na poziomie 5 mikronow. Czy w takim razie zalozenie dodatkowego filtru do oleju napedowego polepszy filtracje? Takie filtry kosztuja ok. 10zl wiec to zaden wydatek i do tego sa przezroczyste wiec wszystko widac.

autozibi - 26-02-2011, 18:52

zbyszekm2 napisał/a:
ale na pewno pompy psuje farba, która malowany jest zbiornik w środku.
Mitsu od roku 2004 zmieniło rodzaj farby.


??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
nie chcę się wymądrzać ale z tą farbą to chyba jakiś prima-aprilis
Pierwszy raz w życiu słyszę o czymś takim. Wkłady filtrów widziałem osobiście jak były uszkodzone ale o farbie to jeszcze nie słyszałem. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 26-02-2011, 19:12 ]
wracając jeszcze do jakości paliw w Polsce to przeczytajcie koniecznie to.
9 km ode mnie znajomy ma firmę transportową,auta głownie jeżdżą do Niemiec.Aut ma kilkanaście a paliwa dostarcza Lotos - no firma znana nawet bardzo znana.
W tym roku w styczniu po zatankowaniu samochodów żadne auto nie wyjechałem z firmy,również te które by w Niemczech tez były z holowane do serwisu.
Najpierw myślałem,że to żart ale niestety to była prawda.
TERAZ nasuwa się pytanie czy to się komuś opłacało.Ale wygląda na to,że chyba tak
bo taki proceder jest u nas w całym kraju. Jak czegoś sam osobiście nie dopatrzysz to następny ciebie w d.pe rąbie......!!! :cry: :cry: :cry: :cry:

Borys81 - 27-02-2011, 21:12

Ach te pompy odsyłam zainteresowanych do posty "Proszę o dokładną interpretacje kodu GA"
marson99 - 28-02-2011, 21:25

witam wszystkich,
mam problem ze swoim miskiem :( padła pompa....czy ktoś zna jakis dobry warsztat ktory zna się na rzeczy. od razu powiem że zalezy mi na woj łodzkim ale jak bedzie trzeba to sie pojedzie dalej. mam juz dosyc tych pseudo fachowców. od listopada auto jest "u ziemione". prosze o pomoc w tej sprawie

zbyszekm2 - 28-02-2011, 21:27

marson99 napisał/a:
witam wszystkich,
mam problem ze swoim miskiem :( padła pompa....czy ktoś zna jakis dobry warsztat ktory zna się na rzeczy. od razu powiem że zalezy mi na woj łodzkim ale jak bedzie trzeba to sie pojedzie dalej. mam juz dosyc tych pseudo fachowców. od listopada auto jest "u ziemione". prosze o pomoc w tej sprawie

Jaki jest objaw? Co się dzieje?

marson99 - 28-02-2011, 21:38

witam,
kopci straszie na czarno, potem na niebiesko jak spadnie z obrotów i oczywiscie traci moc. odpala bezblednie na niskich obrotach i biegu jałowym paca bez zarzut ale kidy dodam gazu czarno sie robi w całej okolicy

[ Dodano: 28-02-2011, 21:41 ]
przeprzaszam za błędy ale lapek też się psuje

zbyszekm2 - 28-02-2011, 21:54

marson99 napisał/a:
witam,
kopci straszie na czarno, potem na niebiesko jak spadnie z obrotów i oczywiscie traci moc. odpala bezblednie na niskich obrotach i biegu jałowym paca bez zarzut ale kidy dodam gazu czarno sie robi w całej okolicy

[ Dodano: 28-02-2011, 21:41 ]
przeprzaszam za błędy ale lapek też się psuje

Który rok?
EGR rozumnie sprawdzony?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group