To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Sonda lambda

Anonymous - 02-07-2010, 01:14

Mam ciekawy problem - otóż w Carismie 1.6 103KM wyskoczył Check Engine. Po kontroli komputera wyszło, że problemem jest grzałka pierwszej sondy lambda. OK, niech będzie. "Problem" w tym, że:
- nie ma różnicy w działaniu silnika - obroty nie falują, silnik nie gaśnie
- samochód pali tyle ile palił przed pojawieniem się problemu
- dysponuję taką samą mocą jak wcześniej

Kontrolka po prostu świeci... i nic się nie dzieje... Po skasowaniu błędu po 30 minutach kontrolka znowu się zaświeciła i znowu wywala ten sam błąd. Czyżby sonda była OK, jedynie grzałka padła!? Może mi ktoś to prostym językiem wyjaśnić? ;)

robertdg - 02-07-2010, 08:52

enanthate napisał/a:
Czyżby sonda była OK, jedynie grzałka padła!?

Cytat:
Prawidłowe działanie sondy jest zapewnione dopiero po przekroczeniu temperatury 300°C . Dopiero wtedy materiał ceramiczny z którego jest wykonana część pomiarowa sondy staje się przepuszczalny dla jonów tlenu zawartych w spalinach. Dlatego też ważne jest jak szybko nagrzewa się sonda spalin. Aby ten czas skrócić często stosuje się sondy ze specjalnym elementem grzejnym. Należy jednak pamiętać, że górną granicą "wytrzymałości" sondy jest temperatura w pobliżu 800°C.


Czy to jest jasne :?:

dymek - 02-09-2010, 20:25

Panowie pomóżcie ...
Nie moge znaleźć tej wtyczki od sondy w mojej GDI z '98
Miało być za tym plastikiem przy prawej nodze kierowcy (przynajmniej w 1.6), ale ... nie ma tam nic !!!
To gdzie mam tego szukać.

Piwor - 02-09-2010, 22:26

dymek, jest, tylko czasem może się schować. :)
Anonymous - 03-09-2010, 11:04

Jak zmierzyc moc grzalki w sondzie? Jesli mozna to napiszcie co i jak ustawic na mierniku, miernik taki krecony :)
dymek - 03-09-2010, 16:05

Moc grzałki ... na 2 sposoby !
1. Bez podłączonego zasilania (odłącz kostkę od sondy)zmierz rezystancję (opór w Ohmach Ω 8-15). Podłącz zasilanie (kostke), odpal auto i zmierz napięcie na grzałce (max. 12 V). Następnie : napięcie^2/rezystancję = moc w watach

2. Przy odpalonym aucie zmierz pobór prądu włączając szeregowo pod którykolwiek kabel od grzałki amperomierz (A). Potem odłącz amperomierz i zmierz napięcie na grzałce (V). Moc [W]= napięcie [V] * prąd [A]

[ Dodano: 03-09-2010, 16:08 ]
Piwor napisał/a:
dymek, jest, tylko czasem może się schować. :)


noooo .... przejrzałem dość dokładnie i nic nie widziałem

Na pewno to przy prawej nodze kierowcy ??? Pod tym plastikiem, gdzie złącze diagnostyczne ???

Proszę o więcej szczegółów, bo nie widzę :)

Piwor - 05-09-2010, 22:04

Pod konsolą. Zdejmujesz boczek konsoli, ten obok pedału gazu.
Anonymous - 06-09-2010, 10:14

dymek, dzieki :)
psylocybello - 11-09-2010, 20:13

a jaka sąda do 1.8 gdi 1999 po lifcie muszę wymienić natychmiast.badanie komputerowe błędów nie wykazało ale sąda pracowała w opóźnionym rytmie i ponoć za bogata mieszanka cy coś takiego.Dzięki z góry za odpowiedź. 8)
jaxan - 28-10-2010, 20:39

leser, siwek, jak Wam się sprawują te uniwersalne sondy? Muszę wymienić swoją i pytam z ciekawości, czy jest sens taką nabywać? Ewentualnie którą? BOSCH czy NGK, bo tu też mam dylemat.
siwek - 28-10-2010, 21:45

Ze swojej strony powiem, że u mnie nie działa prawidłowo. Tylko nie wiem jeszcze czy to wina sondy czy coś z elektryką u mnie jest nie tak ponieważ na postoju sonda nie pracuje - podaje stałą wartość.

Jak złapię kogoś kto by mi sprawdził elektrykę to dopiero się wypowiem co do działania. Jest o tle lepiej że gaz załącza się dużo szybciej - tzn. tak jak powinien.

jaxan - 29-10-2010, 08:07

siwek, ja mam właśnie problem z gazem. Działa gaz dopóki się nie nagrzeje sonda. Potem zaczyna szarpać i gaśnie. Na benzynie bez problemu. No nic, muszę wymienić i zobaczyć co będzie się działo.
siwek - 29-10-2010, 10:36

jaxan, podpinałeś pod komputer żeby zobaczyć jak działa sonda na gazie?

Sprawdź, moze to nie sonda a całkiem inna przyczyna.

jaxan - 29-10-2010, 10:40

siwek napisał/a:
jaxan, podpinałeś pod komputer żeby zobaczyć jak działa sonda na gazie?


Tak sprawdzałem. Na benzynie wyrzuciło błąd sony. A jak instalację podpięliśmy do kompa to sonda dawała stałe napięcie - na ubogo.

Nie wiem czy to jest ostateczna przyczyna problemów z Vialle ale wiem, że sonda należy się nowa. Jak tego nie wyeliminuję to się nie dowiem.

[ Dodano: 30-10-2010, 11:55 ]
Dowiedziałem się skąd biorą się różnice cenowe sond na Allegro i w sklepach. Otóż sondy z Allegro za ok 80-90 zł są przeznaczone do samochodów o pojemności do max 1,2 L. Jak mi tłumaczył to jeden z sprzedających, mają krótki korpus ceramiczny, który będzie prawidłowo badał sprawę w autach z małymi silnikami gdzie spalin jest mniej. Do Carismy już się raczej nie nadają! Zatem dlaczego na listach aut do których można taka sondę montować są samochody o dużych pojemnościach? Robią nas w ciula! Sam się nawet gość przyznał, że ma w sprzedaży sondę tą droższą ale nie wystawia bo i tak by mu jej nikt nie kupił.
Dlatego jeśli ktoś z Was chce kupować sondę uniwersalną to raczej te droższe za ok 220-250 zł.

siwek - 22-11-2010, 14:21

Muszę się ponownie zwrócić o pomoc.

Czy napięcie na kablach grzałki powinno być takie samo? Na jedym jest spore a na drugim znikome. Czy mają być takie same?
Dodam że w czasie pracy "na luzie" sonda daje jednostajny sygnał, dopiero w czasie przyśpieszania sonda pracuje w odpowiednim przedziale. A n ie chcę sam czegoś popodłączać żeby nie popsuć sondy, bo szkoda...BOSCHA



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group