[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tempomat, problem z tempomatem
mati_z - 10-12-2014, 14:45
komarsnk, sveno, z tym wykryciem pozycji przepustnicy w pozycji 0% to by raczej nie zadziałało, bo jak np. jedziesz sobie autostradą, zbliżasz się do auta przed Tobą i chwilowo wyłączasz tempomat (wajchą albo hamulcem), a jak Ci delikwent zjedzie to dajesz wajchę w górę, żeby powrócić do poprzedniej prędkości bez wciskania gazu.
Wystarczyłby prosty czujnik wykrywający lewarek w pozycji neutralnej
robertdg - 10-12-2014, 18:17
sveno napisał/a: |
polaff napisał/a: | Poza tym co daje jazda na "luzie"? Ani nie ma to nic wspólnego z ekonomią ani z bezpieczeństwem.... | zdziwiłbyś się ile daje jazda "wybiegami".
| Mówimy o wspólczesnym MPI który nie wymaga jazdy na luzie by być oszczędnym, jazda na luzie była dobra (w sensie ekonomii konsumpcji paliwa) dla gaźnikowca lub wtrysku mechanicznego, zatem pełna zgoda z:
polaff napisał/a: | Poza tym co daje jazda na "luzie"? Ani nie ma to nic wspólnego z ekonomią ani z bezpieczeństwem....
| Głownie kładąc nacisk na bezpieczeństwo czyli brak kontroli nad autem kiedy w razie "w" wymagane jest nacisniecie gazu.
polaff - 10-12-2014, 19:27
robertdg, ŁOLABOGA dzięki w końcu ktoś mnie poparł....
[ Dodano: 10-12-2014, 19:28 ]
robertdg napisał/a: | dla gaźnikowca lub wtrysku mechanicznego | ewentualnie dwu suwa, gdzie hamować sinikiem nie można
Wajcheusz - 10-12-2014, 23:03
polaff, mam zły dzień, a ty mi jeszcze wyjeżdżasz z luzowaniem bez sprzęgła, gdzie już w pierwszym poście pisałem:
(żeby nie przeciążać sprzęgła, bo prawie 2 tyg na wizytę musiałem poczekać, ale normalnie przez wciśnięcie sprzęgła)
Po to właśnie jeżdżę na luzie, normalnie ZAWSZE hamuje silnikiem, przez co już nie raz słyszałem, że mam uważać na skrzynię, ale dzięki temu mam hamulce na dłuuuuuugo dłużej.
komarsnk - 10-12-2014, 23:23
mati_z napisał/a: | komarsnk, sveno, z tym wykryciem pozycji przepustnicy w pozycji 0% to by raczej nie zadziałało, bo jak np. jedziesz sobie autostradą, zbliżasz się do auta przed Tobą i chwilowo wyłączasz tempomat (wajchą albo hamulcem), a jak Ci delikwent zjedzie to dajesz wajchę w górę, żeby powrócić do poprzedniej prędkości bez wciskania gazu.
Wystarczyłby prosty czujnik wykrywający lewarek w pozycji neutralnej |
Racja... o tym nie pomyślałem... Ale sygnał z ECU do tempomatu, że "zapięty" jest program IDLE RUN nie byłby zły
polaff - 11-12-2014, 06:44
Wajcheusz, przepraszałem za złą interpretację Twojego wpisu. Przepraszam jeszcze raz.
KsiadzRobak - 11-12-2014, 08:15
Takie coś nazywa się Iddle Position Switch.
The One - 23-09-2015, 09:20 Temat postu: Dziwna przypadłość tempomatu Cześć wszystkim,
Szukałem info na temat tego typu usterki, ale nie znalazłem rozwiązania - stąd założenie tego tematu.
Problem dotyczy tempomatu w Galancie 2.5V6, rocznik 2001. Tempomat dosłownie żyje własnym życiem - raz działa, a raz nie (przez większość czasu jednak nie). Nie jest to raczej kwestia mechaniki (wężyki itp. wszystko w normie), raczej coś z elektroniką. Jako ciekawostka - auto stało od środy w bydgoskim EuroTim. Przy grzebaniu musiał być odpięty aku. Odebrałem auto, jadąc do domu sprawdzam - tempomat działa jak należy. Przejechałem koło 15-20 km, stanąłem przy markecie, po kilkunastu minutach wracam i jadę dalej - tempomat znów nie działa. To trwa już od kilku miesięcy i jak na złość - zawsze przestaje działać, kiedy jadę w długie trasy :/
Macie jakieś pomysły, gdzie tkwi problem przy takich objawach? I co to ma wspólnego z odpięciem aku? Czy przez to następuje jakiś reset tempomatu?
Będę Wam wdzięczny za wszelkie sugestie
gawron - 25-09-2015, 09:53
Wymień sterownik tempomatu i zobacz czy sie poprawi. Znajduje się on pod konsola środkowa za radiem. Miałem podobne kłopoty i to pomogło.
The One - 25-09-2015, 12:36
OK, dzięki za informację. A jeszcze jedna sprawa mnie zaciekawiła, przeglądając cały wątek. Oprócz lampki CRUISE, wspominacie coś o lampce SET - w życiu ani razu nie była ona u mnie podświetlona, a tempomat chodził od samego początku perfekcyjnie (problemy pojawiły się kilka miesięcy temu). Czy SET występowało we wszystkich wersjach? Czy może zależy też to od skrzyni manual/automat? Ja mam akurat manual.
polaff - 25-09-2015, 15:03
The One napisał/a: | lampce SET | ta lampka była w przedlifcie
pokerholdem999 - 01-06-2016, 04:52 Temat postu: [EA5A/W 2.5] problem z tempomatem Witam.
Od niedawna posiadam galanta 2.5 v6.
Mam problem z tempomatem a mianowicie włączam przycisk cruise, ustawiam prędkość manetką. Na liczniku wyskakuje ze prędkość została ustawiona lecz tempomat nie działa. Jak nacisnę pedał hamulca kasuje ustawioną prędkość. Nie mam pojęcia co jest a zależy mi na tempomacie gdyż jeżdżę nim do holandii. Proszę o pomoc
krzysztofpak75 - 01-06-2016, 09:58
Witam ! Sprawdź wężyk podciśnienia idący od tej puszki , sterownika czy jak to nazwać do przypustnicy... U mnie był przegryziony , po założeniu nowego wszystko wrocilo do normy...
pokerholdem999 - 02-06-2016, 03:06
A jakieś zdjęcie gde ta puszka się znajduje?? Będę wdzięczny
Hugo - 02-06-2016, 07:42
pokerholdem999 napisał/a: | A jakieś zdjęcie gde ta puszka się znajduje?? | U góry na przepustnicy.
|
|
|