To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia

Owczar - 23-04-2009, 11:18

Nie, ale myślałem, że skoro kupujesz smar do przegubów to znaczy że poszły Ci manżety ;) Po co Ci ten smar do przegubów? Jaki olej wlewasz teraz do skrzyni?
Anonymous - 23-04-2009, 11:41

Owczar, 80w90 jakiejs tam firmy prosto od dealera mitsu, dobra jade zycz powodzenia w dogadaniu sie :D bo jako tako angielski znam dogadam sie no problem xD ale sprawy mechaniczne nazewnictwo troche ciezko ...
Owczar - 23-04-2009, 11:43

Powodzenia ;)
matyr - 23-04-2009, 11:50

Owczar napisał/a:
Matyr może na zlocie, myślę że da radę do tego czasu pojeździć :) A na 4tym biegu 140 to troszkę dużo dla tego silnika. On powyżej 4tys praktycznie nie ciągnie. Ja maks do setki jadę na 4, chyba że wyprzedzam i nie chce tracić czasu na zmianę. Ciągnięcie go do takiej prędkości mija się z celem, bo ma maksymalny moment przy 2,5tys a potem spada. Powyżej 4tys już dość znacznie. Optymalnie się rozpędza między 2 a 4 tys.

Misiek ten uszczelniacz to będzie coś w stylu input shaft oil seal.


120 km/h :)

Owczar - 23-04-2009, 13:08

matyr napisał/a:




120 km/h :)


Sorki chciałem napisać 120 :) Przy tej prędkości masz pewnie coś ponad 4 tys obrotów?
Szczerze mówiąc to nawet nie rozpędzałem go do tej prędkości na tym biegu bo od 110 już słabo ciągnie. Dieslem jeździ się troszke inaczej niż benzyną. Lancerem jeździłem na 4 do większych prędkości, ale kręcił się spokojnie do 6,5 tys, a maksymalną moc miał o ile pamiętam przy 5600. Ten ma niby 90KM przy 4500, ale najlepiej ciągnie właśnie do 4tys. Takie są właśnie różnice między dieslem, a benzyną.
Zresztą w teście od 0-100 to wychodzi. Próbowałem na 3cim biegu wykręcić 100 i od 80 ledwo się rozpędzał, podobny wynik wychodził gdy przy 80 wrzucałem 4 i tak do setki, a przecież traciłem czas na zmianę biegu.. Także jazda na czwórce z taką prędkością nie ma uzasadnienia, ani w kontekście dynamiki, a tymbardziej ekonomii ;)
A to rzężenie przy tkaiej prędkości wynika właśnie ze specyfiki tego silnika, na 5tym biegu to samo ma miejsce powyżej 160, ale wtedy już szuny zagłuszają to troszkę :)

matyr - 23-04-2009, 13:25

kurcze, całe życie jeżdżę dieslami... :mrgreen: Benzynowe miałem tylko pierwsze auto. Zdaję sobie sprawe, że 120 km/h na 4ce to dużo dla tego silnika, zdarza się to bardzo rzadko, jasna sprawa. Rzężenie o którym piszę niestety występuje też na 5ce i przy 130 - 140 km, szczególenie jak przy takiej prędkości staram się utzymywac pedał gazu w jednakowej pozycji, nie spotkałem się z takim objawem w żadnym innym samochodzie, więc podejrzewam że to nie jest normalne. Gdy puszczam gaz i auto zwalnia - dźwięk zdaje się być normalny, podobnie jak go cisnę do deski i przyspiesza. Trzebaby się nim przejechać, cholernie ciężko toto opisać. :?
Owczar - 23-04-2009, 13:54

No to możliwe, że coś ze skrzynią. Może łożyska na wałku zdawczym, albo mechanizm różnicowy. Ale tak na odległość to można tylko gdybać.
Anonymous - 23-04-2009, 16:12

Owczar, tak na szybko, ile oleju do ea2a skrzyni ?;>
Owczar - 23-04-2009, 16:26

2,2 litra. Jak spuszczasz to wystarcza dwa, ale jak rozebrales skrzynie to jest calkiem pusta wiec wejdzie tyle co napisalem. Ale Ty jestes leniwy ;P
Anonymous - 23-04-2009, 17:40

a tam leniwy. Po prostu ta szukajka jest jakas leciwa wpisujesz nazwe tematu "skrzynia" w dziale galant eax i ten temat jest dopiero na 7 poziomie od gory ... oleju juz zalalem ( 80w90 GL5 jakas wieksza roznica miedzy gl4 ?) zobaczymy co z tego bedzie, jutro montaz sprzegla i skrzyni. pozdrawiam
KaWu - 23-04-2009, 17:49

Cytat:
( 80w90 GL5 jakas wieksza roznica miedzy gl4 ?)


nie wiem jak w dieslu - ale wydaje mi sie ze jest zalecany gl4.
Gl5 moze nie byc dobry dla twoich synchronizatorow... Więc nie wiem czy dobrze zrobileś.

Owczar - 23-04-2009, 18:31

Miziek ma benzynę.
Producent zaleca API GL4 tak jak napisał KAWU,
Kod:
Oznaczenia olejów przekładniowych według specyfikacjiAPI
GL-1
do niektórych ręcznych skrzyń biegów, gdzie możliwe jest użycie oleju bez dodatków
GL-2
do średnio obciążonych przekładni ślimakowych, gdzie nie jest już możliwe zastosowanie oleju klasy GL-1
GL-3
do ręcznych skrzyni biegów i przekładni kątowych z kołami o zębach krzywoliniowych pracujących w umiarkowanych warunkach
GL-4
do przekładni walcowych, stożkowych i hipoidalnych pracujących
w umiarkowanie ciężkich warunkach
GL-5
do przekładni hipoidalnych pracujących przy dużych prędkościach
lub w warunkach mała prędkość / duży moment obrotowy


Nie wiem czy to dobry wybór...

swinks_UK - 23-04-2009, 18:50

miziek napisał/a:
no trzeba kupic ... i smar do przegubow tez musze kupic narazie kminie jak to po angielsku jest (uszczelniacz walka glownego i smar do przegubow) ma ktos jakies pomysly ? :D


smar do przegubów - cv joint grease
uszczelniacz wałka głównego - (zgaduję że:) gearbox main shaft seal

Acha, i spuść ten GL-5 do kanału, bo ma inny skład chemiczny niż zalecany GL-4. Na dłuższą metę źle robi skrzyni.

Anonymous - 23-04-2009, 20:36

@Owczar Swinks_UK Dzieki za rozpiske, narazie pojezdze chwile na tym do 2 tygodni zobacze czy ze skrzynia wszystko gra. Potem zmienie na pewno. Jutro wielki dzionek, jest to moja pierwsza wieksza robota przy aucie z ktorej bardzo sie ciesze xD Dzieki wielkie za potrzebne info i wyrozumialosc. Pozdrawiam.
beno729 - 27-04-2009, 13:06

Witam! moj problem pojawil sie jakies 2-3tyg temu. na poczatku delikatne chrobotanie na biegach/wcisnietym sprzegle jak opisano powyzej, na WYCISNIETYM sprzegle cisza. zrobilem tym ok tys km zaczelo narastac do bardzo glosnych halasow. obecnie troche ucichlo ale pojawil sie wyciek oleju po lewej stronie pod silnikiem ( patrzac od tylu do przodu ). co to moze byc? o jakich kosztach mozemy rozmawiac mniej wiecej? dziekuje


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group