[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Świecąca kontrolka ABS
kondi1975 - 10-12-2010, 12:06 Temat postu: abs Siemanko.
Miałem już dawno odpisać na temat mojego problemu z abs-em.
Jak wspominałem wcześniej po ulewie kontrolka nie zgasła ,jeździłem z wyjętym przekaźnikiem abs-u ze 3 miesiące,bo jak mnie informowali ludzie z inter carsu i innych hurtowni i potwierdzone z serwisem mitsu to się okazało że nie ma zamienników w czujnikach(oryginał ok2500).
A diagnoza pierwszego mecha na kompie była właśnie że to tylny lewy czujnik jest trafiony.W październiku znajomy polecił mi swojego mecha,pojechałem,młody chłopak głodny sukcesu wyszedł z laptopem-i po minucie wiedziałem że czujniki są dobre a jedynie za słaby PLUS na kostce pompy ABS.Coś poczyścił ,popsiukał jakimś ustrojstwem i abs działa bez zarzutu-cena za całą operację 100zł.
A tego dnia co trafiłem do tego mecha na potwierdzenie czy to ten czujnik jest walnięty,miałem jechać po używkę razem ze zwrotnicą.Dużo roboty by było i po wymianie pewnie też by nie działało.
Także panowie jeśli na kompie poda wam komunikat że jest trafiona pompa abs,bo tak wstępnie temu młodemu specowi wyświetlił się błąd ,najpierw sprawdzić miernikiem jaki prąd dochodzi,przeczyścić kostkę.
Pozdrawiam.
sipex - 14-12-2010, 11:18
mam pytanko odnosnie abs dzis mi sie zapalil jak podjezdzalem do garazu i byl lod pod gorka zeszlo pare sekund krecenia kolami w miejscu i jak zapalila sie kontrolka ;/ mialm tez tak jak wisial na podnosniku i mechanik dawal gaz na jedynece i jak zjechalem to sie zapalila ale po kawlaku drogi zgasla i normalni chamowal co to moze byc bo niemam pojecia;/
m6riano - 14-12-2010, 12:18
U mnie jak się ślizga też często sie zapala, zgaś silnik, wyjmij kluczyki i odpal ponownie, jeśli nic nie da zdejmij kleme.
U mnie zawsze pomagało
sipex - 14-12-2010, 12:23
m6riano,
dzieki wielkie zaraz ide do garazu to zobaczymy czy zniklo..a wiesz moze dlaczego tak sie dzieje?
lapass - 14-12-2010, 13:27
sipex napisał/a: | a wiesz moze dlaczego tak sie dzieje? |
a ja się wtrącę, bo wiem
W przypadku 1- auto na podnośniku i kręcące się koła, czujniki abs wykrywają różnicę w prędkości kół (to ich główna rola).
Nie mogą zapobiec tej różnicy (zmniejszając ciśnienie w pompie abs) bo hamulec nie jest nawet używany.
Następuje ogłupienie systemu i włącza się kontrolka (abs się wyłącza).
W przypadku długiego kręcenia kołami w miejscu - najpewniej jedno koło kręci się szybciej i jest efekt jak wyżej.
Owczar - 14-12-2010, 14:46
A w skrócie, auto "myśli", że jedzie, a tylne koła stoją w miejscu i on to odczytuje jako zwarcie czujników ABS.
sipex - 14-12-2010, 17:34
dzieki koledzy juz wszystko wrocilo do normy po przejechaniu doslownie 10m:))
dawidbori - 18-03-2011, 16:57
witam zczytywalem bledy u elektryka i wyskoczyl 15 czyli abs ale tylko pisze snsr ale nie ktora strona co teraz
kondi1975 - 18-03-2011, 18:29
dawidbori napisał/a: | witam zczytywalem bledy u elektryka i wyskoczyl 15 czyli abs ale tylko pisze snsr ale nie ktora strona co teraz |
Przeczytaj mój post dotyczący absu.Pierwszy komputerowiec stwierdził tylny lewy czujnik,drugi komputerowiec jak usłyszał że to czujnik podniósł auto na podnośniku zakręcił kołami się okazało że czujniki działają,zaczął dalej szukać i po 10 minutach diagnoza po podłączeniu miernika do pompy abs-u:za słaby plus,podawał tylko 5V,przeczyścił kostkę,wtyki,spryskał i abs sprawny a ja jeździłem prawie pół roku bez z wyjętym przekaźnikiem ponieważ brak zamienników,koszt oryginału 2500zł.
dawidbori - 18-03-2011, 18:37
spoko tylko mi teraz robil mechanik z hamulcami i zawieszeniem
Owczar - 20-03-2011, 23:30
dawidbori, wymrugaj błędy jeszcze raz, bo błąd 15 to czujnik prędkości.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
dawidbori - 21-03-2011, 18:26
no wymrugałem i wychodzi lewy tył idzie sprawdzic czy czujnik jest dobry miernikiem moze??
mackbeth - 21-03-2011, 19:14
Oczywiście:)
Odpinasz wtyczkę czujnika - jest na belce tylnej od górnej strony - i mierzysz oporność miernikiem. W temperaturze pokojowej powinna wahać się między 1.2 do 1.5 kOhma. Należy również zmierzyć czy nie ma przebicia na cewce - zwierasz drutem oba wyjścia we wtyczce i mierzysz oporność między tym a wahaczem - powinno być powyżej 100kOhma
Ja już dwa czujniki wymieniłem u siebie, jeden nawet odzyskałem ze zwrotnicy:) Dodatkowo sprawdź stan zębatki abs-u - czy wszystkie zęby są całe, nie ułamane, nie wykrzywione.. wtedy też może błąd czujnika wyskoczyć...
Aha i jeśli błąd powstał w czasie jazdy albo hamowania, to wg. manuala (i tak jak u mnie obecnie jest) -błąd skasujesz tylko MUT-em, kasowanie wg. manuala nie da rady...
dawidbori - 21-03-2011, 19:30
czyli tylko skasowac mozna komputerem tak
jafo2 - 18-06-2013, 13:10
Witam.
Mam problem, pali się kontrolka abs.
Zapaliła mi się pierwszy raz jakieś 1 tydzień temu. Dwa dni wcześniej wymieniłem z tyłu żarówki na led. Słyszałem że w 3stop może to powodować problemy.
Wyjąłem żarówkę z 3stop (nie mam tam w tym momencie żadnej) i skasowałem błąd (komunikat był w stylu "błąd przełącznika").
Samochód pojeździł tydzień czasu i po tygodniu znowu się zaświeciła kontrolka abs.
Co może być przyczyną. Czy wyciągać żarówki led dwuwłókowe?
Wiele osób na nich jeździ i chyba nie powinno to powodować problemu.
Czy może jakieś styki przeczyścić?
I jeszcze jedno pytanie czy przez ELM 327 jakimś programem da się ta kontrolkę wyłączyć (albo odczytać numer błędu)?
|
|
|