To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy

tomix - 09-10-2010, 18:09

Tak,tak to przecież oczywiste.Ale sam zauważ czytając posty wątku,nikt o tym nie wspomniał.
Zawsze jest 650 i kropka.
Poza tym pytam bo przecież coś w tym może być,zobacz jak manual ma 650,to po wrzuceniu jedynki nic się nie zmieni,prawda.Więc czemu w automacie ma miejsce zmiana obrotów.Silniki przecież te same?
Nie wiem,może w aut. muszą być wyższe na "luzie"żeby następnie podołać obciążeniu po załączeniu biegu.

A co myślisz o spalaniu jest wg.Ciebie w normie?

Zhan - 09-10-2010, 19:20

Co do skrzyni polecam ten wątek na forum volvo:
http://www.v40.pl/printvi...f73b3ccb145db92
Natomiast jeśli chodzi o Twoje spalanie to jak dla mnie jest ono jak najbardziej normalne, mi pali 14-15l gazu, benzyny 12-13l

Hugo - 09-10-2010, 19:51

tomix napisał/a:
Nie wiem,może w aut. muszą być wyższe na "luzie"żeby następnie podołać obciążeniu po załączeniu biegu
Moim zdaniem dokladnie tak jest. Mało tego mam tak samo.
Krzyzak - 09-10-2010, 20:47

tomix napisał/a:
Czy macie podobnie?

tak, ale tylko przez chwilę - potem dobija do 650

tomix - 10-10-2010, 17:51

Dziękuję Wam za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Niestety u mnie po włączeniu na "P" podskakują do około 800 i tak zostają

wilukce - 09-12-2010, 23:55

Czy na tym zdjęciu widać śrubkę od regulacji wolnych obrotów ? To jest ta na krzyżak we wgłębieniu ?



Jeśli tak to kręcąc w prawo obroty będą szły do góry ?

Krzyzak - 10-12-2010, 07:56

tak, tak, nie - w lewo
Hugo - 20-12-2010, 22:10

W pliku 13 manuala, na stronach 81-84 jest krok po kroku opisana procedura regulacji przepustnicy w silniku 4G63. Niestety niewiele z tego wiem, nie znam na tyle angielskiego. Łatwo się jednak doczytać, że należy się podpiąć MUT-II, więc chyba w domowych warunkach nie da się przeprowadzić poprawnej regulacji przepustnicy, czy się mylę? Czy ktoś się orientuje ile w ASO kosztuje regulacja przepustnicy?
wilukce - 20-12-2010, 22:32

Hugo napisał/a:
więc chyba w domowych warunkach nie da się przeprowadzić poprawnej regulacji przepustnicy


Swego czasu dużo czytałem o tym na forum i z tego co wiem to na przepustnicy są 2 śrubki do regulacji. SAS i Fixed SAS. Jedna ustawiona fabrycznie, której nie powinno się dotykać a druga od regulacji początkowego wychylenia przepustnicy. Do tego dochodzi regulacja TPS's (czujnik położenia przep.) Jeśli chodzi o mnie to bałbym się na własną rękę podjąć regulacji tego wszystkiego. Niby jest wszystko opisane na forum, ale to łatwych rzeczy to nie należy. To prawda, że trzeba mieć MUTII i trzeba mostkować piny w TPS'ie. W ASO myślę, że sporo będą chcieli. Myślę, że warto pogadać z jakimś forumowiczem który by Ci to ustawił. :)

Tomek - 20-12-2010, 22:36

wilukce napisał/a:
Hugo napisał/a:
więc chyba w domowych warunkach nie da się przeprowadzić poprawnej regulacji przepustnicy


Swego czasu dużo czytałem o tym na forum i z tego co wiem to na przepustnicy są 2 śrubki do regulacji. SAS i Fixed SAS. Jedna ustawiona fabrycznie, której nie powinno się dotykać a druga od regulacji początkowego wychylenia przepustnicy. Do tego dochodzi regulacja TPS's (czujnik położenia przep.) Jeśli chodzi o mnie to bałbym się na własną rękę podjąć regulacji tego wszystkiego. Niby jest wszystko opisane na forum, ale to łatwych rzeczy to nie należy. To prawda, że trzeba mieć MUTII i trzeba mostkować piny w TPS'ie. W ASO myślę, że sporo będą chcieli. Myślę, że warto pogadać z jakimś forumowiczem który by Ci to ustawił. :)


nie ma sie czego bac
sruba do regulacji polozenia poczatkowego mozesz krecic do woli bez obaw
reszty bym nie ruszal

wilukce - 20-12-2010, 22:37

tomek84 napisał/a:
sruba do regulacji polozenia poczatkowego mozesz krecic do woli bez obaw


dokładnie, jedynie ta śrubka jest bezpieczna :)

Hugo - 20-12-2010, 23:09

wilukce napisał/a:
Niby jest wszystko opisane na forum
Jakoś nie mogę znaleźć konkretnej instrukcji, coś w stylu regulujemy tak i tak linkę gazu, podkładamy taką i taką grubą podkładkę aby ustalić wychylenie przepustnicy, ustawiamy na taką i taką wartość TPS itd.

[ Dodano: 20-12-2010, 23:21 ]
wilukce napisał/a:
W ASO myślę, że sporo będą chcieli
A ja właśnie myślę, że nie. Jutro dzwonię do ASO GEZET w Zielonej górze, więc się zapytam. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym ASO?
wilukce - 20-12-2010, 23:38

Cytat:
Jakoś nie mogę znaleźć konkretnej instrukcji, coś w stylu regulujemy tak i tak linkę gazu, podkładamy taką i taką grubą podkładkę aby ustalić wychylenie przepustnicy, ustawiamy na taką i taką wartość TPS itd.


Kurde 30min szukałem tego na forum i jakby ktoś to usunął. Pamiętam dobrze zdjęcia czarno-białe i przetłumaczony manual z angielskiego. Jak znajdę to napiszę.

[ Dodano: 20-12-2010, 23:45 ]
Znalazłem :D Dział Carisma, ale ogólnie wszystko jest b podobne.
http://forum.mitsumaniaki...t=33071&start=0

spown - 21-12-2010, 10:54

Hugo napisał/a:
wilukce napisał/a:
Niby jest wszystko opisane na forum
Jakoś nie mogę znaleźć konkretnej instrukcji, coś w stylu regulujemy tak i tak linkę gazu, podkładamy taką i taką grubą podkładkę aby ustalić wychylenie przepustnicy, ustawiamy na taką i taką wartość TPS itd.

[ Dodano: 20-12-2010, 23:21 ]
wilukce napisał/a:
W ASO myślę, że sporo będą chcieli
A ja właśnie myślę, że nie. Jutro dzwonię do ASO GEZET w Zielonej górze, więc się zapytam. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym ASO?


Ja w Pzn płaciłem coś koło 150zł za regulację. Osobną pozycją na fakturze jest podpięcie do MUT (około 90zł -netto) i osobną regulacja (40 kilka chyba -netto). Tak czy inaczej cena zawierała się między 150, a 200. Regulowałem, bo skopałem położenie krokowca i miałem zbyt wysokie obroty.

Hugo - 21-12-2010, 12:38

wilukce napisał/a:
Znalazłem Dział Carisma, ale ogólnie wszystko jest b podobne.
http://forum.mitsumaniaki...t=33071&start=0
spown napisał/a:
Osobną pozycją na fakturze jest podpięcie do MUT (około 90zł -netto) i osobną regulacja (40 kilka chyba -netto)
Dokładnie ta jak piszesz, W ASO GEZET w Zielonej Górze 154 zł. Spróbuję sam wyregulować, a jak nie dam rady to skorzystam z ich usługi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group