To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] turbienie

tyku - 06-02-2015, 17:25

Adamch napisał/a:
Chciałbym się dowiedzieć od was czy swap na 2.0 i wyciągnięcie go na 250KM jest w moim zasięgu.
- Tego się nie opłaca, tak jak pisali koledzy powyżej RalfPi, i Hubeeert, lepiej kupić Ralliarta 2.0 240KM.
Tu masz przykład na to, że da się turbinkę wsadzić do 1.8.
https://www.youtube.com/watch?v=4zzZPWRDUzY
Jakby nie to, że żona wie ile jest na koncie i nie chcę rozwodu :wink: , już dawno zgłębił bym temat. :P
Do GTSa jest nawet gotowy zestaw: http://roadracemotorsport...products_id=609
Adamch, Jak masz kasę, a piszesz, że masz :wink: , to wsadzaj turbinkę. Myślę że za 20tys. spokojnie temat do ogarnięcia.
Hubeeert napisał/a:
wszystko się da, pytanie ile chcesz na to przeznaczyć bo koszt przekroczy zakup EVO.
Zdecydowanie wszystko się da i nie podejrzewam, aby przekroczyło to zakup evo (zależy w jakim stanie). :wink:
Hubeeert - 06-02-2015, 18:02

tyku jak chcesz zrobić AWD z przedniopęda CY poniżej 20 k zł to załóż firmę - chętnych nie braknie.
Zrobiłem ostatnio coś takiego/podobnego. E54A na E74A (import z Japonii zakupiony za 5 k zł w tym celu). Sporo pasowało, to co nie spowodowało, że koszty były dość kosmiczne. Tu będą wyższe zdecydowanie ze względu na koszty zakupu kompletnego Ralliarta lub EVO żeby wyciągnąć z niego wiązki, ECU, napędy, zawieszenie, sanki zawieszenia itd.
Z zewnątrz samochody te są podobne, pod spodem od komory silnika w tył to zupełnie co innego.

tyku - 06-02-2015, 18:33

Hubeeert napisał/a:
tyku jak chcesz zrobić AWD z przedniopęda CY poniżej 20 k zł to załóż firmę - chętnych nie braknie.
- Nie pisałem o napędzie AWD, tylko o samej turbinie jak na filmiku. :wink:
Hubeeert, Przecież taką przeróbkę na pewno byś ogarnął za 20tys. :wink: Jeszcze może by zostało, aby zabalować. :D

Hubeeert - 06-02-2015, 19:01

Nie da się.
Nie wytrzyma:
1. Silnik - aluminiowy gówniak ze słabymi korbami, łańcuchem rozrządu potrafiącym wyciąąągnąąąć się od normalnej jazdy
2. Skrzynia ze sprzęgłem.

Do tego - hamulce to tam są do zwalniania a nie hamowania
Zawieszenie będzie sprawiało komiczne wrażenie - przód uniesie się do góry jak w startującej motorówce dziób

No i życzę szczęścia, zdrowia, pomyślności w skłonieniu fabrycznej instalacji do poprawnej pracy z silnikiem turbo.

Ja bym się za żadne pieniądze tego nie podjął.

tyku - 06-02-2015, 19:44

Hubeeert napisał/a:
Do tego - hamulce to tam są do zwalniania a nie hamowania
Jak to kiedyś napisałem, to się na forum oburzyli koledzy. :wink:
Hubeeert napisał/a:
Ja bym się za żadne pieniądze tego nie podjął.
- No to mnie wyleczyłeś - dzięki. :P
Na forum lancerx.ru wyczytałem, że koszt przeróbki napędu to około 125tys. rubli = 6875,00 PLN(cena zależy za ile się kupi części). :shock: Jak czytałem, to nie widziałem przerobionego 1.8L tylko same 2.0L. :(

mzetka3 - 06-02-2015, 21:11

Hubeeert napisał/a:
Do tego - hamulce to tam są do zwalniania a nie hamowania

Nie jechałeś moim starym meganem. :D Jak się do niego przesiadłem (megane) to miałem wrażenie że nie mam wgl. hamulców :D

Hubeeert - 06-02-2015, 21:44

tyku napisał/a:
Na forum lancerx.ru wyczytałem, że koszt przeróbki napędu to około 125tys. rubli
Tyle, że RU występował Lancer CY/CX AWD bez turbo...
mzetka3 napisał/a:
Nie jechałeś moim starym meganem.
Jeździłem Megane Coupe 1.6z 1999 roku - w porównaniu z Lancerem hamulce miał jak brzytwy

Zresztą - w moim Hyundaiu seryjne hamulce były jak z gumy - po założeniu odpowiednich klocków nagle okazało się, że mam hamulce jak marzenie. Nie BREMBO, nie Zimmerman nie inne drogie. Odpowiednie. Lancer tez może hamować co moi Klienci sprawdzili osobiście :)

tyku - 07-02-2015, 09:01

Hubeeert napisał/a:
Lancer tez może hamować
Na seryjnych tarczach to niemożliwe, tylko po założeniu SP Performance Drilled Slotted + Hawk Performance HPS.
Hubeeert napisał/a:
Nie BREMBO, nie Zimmerman nie inne drogie. Odpowiednie.

Hubeeert, Oświeć nas, a nie rób tajemnicy z klocków. Może się okazać, że wydałem 3 tys na marne, a mogłem tylko klocki wymienić. :shock:
Co do turbienia to to masz rację, chyba nie ma się co w ten temat zapuszczać. :(
Napęd jest do ogarnięcia, tylko jakim kosztem i przez kogo-też odpada.
Zostaje tylko zabawa w elektronikę i upiększanie optyczne. :wink:

Greku1410 - 07-02-2015, 11:58

tyku napisał/a:
Hubeeert napisał/a:
Lancer tez może hamować
Na seryjnych tarczach to niemożliwe, tylko po założeniu SP Performance Drilled Slotted + Hawk Performance HPS.



nie wiem skad na tym forum takie przekonanie ze najlepsze tarcze to nawiercane. Takie tarcze są totalnie złym pomysłem do miasta bo jak są zimne to hamuja gorzej niż oryginały i nie dam sobie wmówić że jest inaczej bo przerabiałem je.

a co do turbo to też sie interesowałem dużo i po prostu kiedy moc przestała starczać pożegnałem się z Lancerem i kupiłem diesla innej japońskiej marki gdzie za mniej niż 2tys ze 140km dało się zrobić 200 a i jeszcze da się coś wyciągnąć ale to już za większe pieniążki.

Fenio - 07-02-2015, 13:02

Nawiercane zawsze na zimno będą gorzej hamować bo przez dziurki powierzchnia tarcia tarcza-klocek jest mniejsza niż przy tarczach pełnych. Dziurki spełniają swoją rolę dopiero przy wysokich temperaturach ale na zimno mają jedynie fajny wygląd.
Hubeeert - 07-02-2015, 15:30

Greku1410 napisał/a:
Takie tarcze są totalnie złym pomysłem do miasta bo jak są zimne to hamuja gorzej niż oryginały

Ekhm...
Fenio napisał/a:
Nawiercane zawsze na zimno będą gorzej hamować bo przez dziurki powierzchnia tarcia tarcza-klocek jest mniejsza niż przy tarczach pełnych.
:mrgreen:

Panowie - skąd wy bierzecie te informacje? :mrgreen:

Greku1410 - 08-02-2015, 00:32

Cytat:
Panowie - skąd wy bierzecie te informacje? :mrgreen:


ja z autopsji, jak bym mial wymieniać drugi raz tarcze to bym wymienił na większe np z asx a nie na nawiercane za dużą kase. Ale to nie ten dział na takie rozmowy

mmachaj - 08-02-2015, 09:20

Co do wymiany na zwykłe tarcze ale większe to słuszny kierunek. Nawet przy 16" felgach w lancerze jest miejsce na większe tarcze. Bez wątpienia większa tarcza to raz że lepsze hamulce, dwa że lepiej odprowadzają ciepło. A jednak taki zwykły cywilny zestaw hamulcowy lepiej się sprawdzi w codziennym użytkowaniu no i będzie tańszy. Może warto przemyśleć właśnie temat zestawów hamulcowych od cięższych aut typu ASX lub Outlander - też wychodził na 16".
Lucas123w - 08-02-2015, 10:17

mmachaj napisał/a:
od cięższych aut typu ASX


Taki ASX z silnikiem benzynowym waży 1250 kg, Lancer z silnikiem benzynowym 1320 kg to raczej zostają tarcze od Outlandera.

Arczi89 - 08-02-2015, 12:12

Ale większe tarcze to i większy zacisk. Więc trzeba zrobić swapa


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group