Galant/Legnum VR4 Ogólne - do właścicieli i milosnikow VR4-Legnum
swinks_UK - 31-03-2009, 23:12
Bartek, toż ja mówię o manualu Evo/VR4. Tego naprawdę ciężko skatować. A jedyne znane mi hybrydy EA/EC z FWD jeżdżą właśnie z takim manualem, więc pewnie jakoś tam da wcisnąć tą skrzynię .
Twaróg - 24-04-2009, 14:42
Pytano takie: powiedzmy ze mam rozbitka kombi vr4 (walniety w tyl i przod), silnik nie tknięty. Chcialbym miec to w sedanie.. powiedzmy kupuje jakies 2.0 zepsute, czy cos podobnego za ok. 7-8 tys. Ile mniej wiecej musze miec zeby zrobic z tych 2 aut legnuma w sedanie?
jacek11 - 24-04-2009, 16:34
Z tego co doczytałem,VR4 ma inną płytę podłogową z racji tylnego napędu.
Więc zwykły gal się nie nadaje jako nadwozie do VR4,bo o to Ci chyba chodziło.
Pozdro.
Hubeeert - 24-04-2009, 16:55
jacek11 napisał/a: | tego co doczytałem,VR4 ma inną płytę podłogową z racji tylnego napędu.
Więc zwykły gal się nie nadaje jako nadwozie do VR4,bo o to Ci chyba chodziło. |
autoR zrobił przeszczep. Ale trzeba było zmodyfikowac podłużnice z przodu, żeby dorobić mocowania silnika i chyba tył. Czaaaarek hop hop
Bartek - 24-04-2009, 18:06
Przód i tył wymagają wspawania kotw do zawieszeń, tunel mieści wał, ale wymaga dospawania podpory - nie mieści się katalizator, który w VR umieszczony jest przy lewej nodze kierowcy (rhd). Tunel VR jest innej konstrukcji, ale ogólnie budy są podobne i dla AutoRa nie stanowiło to przeszkody.....Twaróg, mając do wyboru biorcę, zastanów się nad Galantem EA5 po lifcie w 2001 roku - i tak musisz z niego kupić przekładnię kierowniczą - jako biorca swapa nie wymaga przeróbek kotw przedniego zawieszenia....
Twaróg - 25-04-2009, 09:21
Hmmm, a podumowując jak oceniasz poziom trudności w skali 1-10?
zuku3210 - 08-04-2010, 00:13
Witam, posiadam EA2A jak w opisie, powoli przymierzam się do zakupu VR-4 ale tylko sedan nie Legnuma.Na poczatek napisze też że nie koniecznie musi to być przez wszystkich polecany rocznik powyżej 2000, myśle że tuż po lifcie a może i przed by mi starczył(szczerze mówiąc to przedliftowy ze zderzakiem jak SE i jakby dokładką podoba mi sie najlepiej) nie chciałbym z niego wyciskać siódmych potów czy startować w zawodach tylko jeździć do roboty Mam kuzyna w anglii który ma warsztat i posiada 3000GT i FTO. plan mam taki aby zakupić coś lekko uszkodzonego optycznie ( słyszalem o aukcjach firm ubezpieczeniowych itp), podreperować to na miejscu zeby wygladalo i jakoś przywlec do kraju na kołach ew. laweta i blachy od mojego. Teraz mam kilka pytań
-jakie dodatkowe graty będą mi potrzebne prócz tych z mojego EA2A ( o przekładni z minimum 2001 już wyczytałem)
- jaka opcja jest lepsza w sensie cena/bezpieczeństwo, czy wstawić grodź z mojego EA czy tamtą dziurawić??
-jak wygląda droga rejestracji takiego auta jako VR-4, czy jedyna droga to rzeczoznawca i warsztat prowadzacy zarejestrowana działalność?
-czy kiedy wybiorę opcję wstawienia "mojej" grodzi z "moim" numerem VIN to moge używac auta legalnie, zarejestrowanego i ubezpieczonego jako dotychczasowe czyli EA2A? Nie płacąc wtedy akcyzy za VR-4, nie rejestrując jako VR-4 itp?? I czy wogóle to miałoby sens i racje bytu??
Rozumiem ze nie wszystkie odpowiedzi mozna udzielic na forum, byłbym wdzieczny za pomoc także przez PW a napewno niedługo dołacze do wąskiego grona zapaleńców
robertdg - 08-04-2010, 23:16
zuku3210 napisał/a: | czy kiedy wybiorę opcję wstawienia "mojej" grodzi z "moim" numerem VIN to moge używac auta legalnie | nie bo popełniasz przestępstwo, co innego jakbys wrzucił garty z VR4 do swojego EA (czyli cały układ napędowy)
Wszyc - 09-04-2010, 00:49
robertdg napisał/a: | nie bo popełniasz przestępstwo, co innego jakbys wrzucił garty z VR4 do swojego EA (czyli cały układ napędowy) |
Oczywiście czysto hipotetycznie bo roboty z tym co nie miara cięcia trochę będzie
Jak pamiętam temat grodzi to były zdania podzielone jedni powiedzą Ci że sensownie całą gródz wymienić jedni że można na "szybko" też jest okey nie zagłębiałem się bardziej w temat ale radzę w tej kwestii raczej nie oszczędzać bo tu wchodzi w grę sztywność budy
zuku3210 - 09-04-2010, 18:51
robertdg napisał/a: | co innego jakbys wrzucił garty z VR4 do swojego EA | nie ma to sensu wogóle przecież ale dzięki za zainteresowanie Wszyc napisał/a: | Jak pamiętam temat grodzi to były zdania podzielone jedni powiedzą Ci że sensownie całą gródz wymienić jedni że można na "szybko" | czyli jak to na "szybko"?? zrobić dziury i tyle? przecież to bedzie niezły bałagan pod deską później Wszyc napisał/a: | radzę w tej kwestii raczej nie oszczędzać bo tu wchodzi w grę sztywność budy | nie chce tu oszczedzac na swoim bezpieczenstwie tylko sie dowiedziec co i jak i z czym sie je zeby to zarejestrowac i nie zapłacic przy tym jakimś pajacą w urzędzie 10tyś złoty czy ileś tam:? bo chodzi mi o to że nie kumam jeszcze o co biega z rejestracja pojazdu bez VINu czy z krótkim VINem czy cos. No i do tego rzeczoznawca musi byc? jakies specjalistyczne badania? warsztatat-faktura itp i chciałbym wiedzieć jak to wyglada ta droga wlasnie. Tzn jak to długo trwa, ile kosztuje itp zeby bylo to "legalnie"
robertdg - 09-04-2010, 23:06
Wszyc, chyba nie do konca zrozumiałes o co pytał kolega zuku3210 napisał/a: | czy kiedy wybiorę opcję wstawienia "mojej" grodzi z "moim" numerem VIN to moge używac auta legalnie | jakby to miało być Wszyc napisał/a: | Oczywiście czysto hipotetycznie bo roboty z tym co nie miara cięcia trochę będzie | to by się nikt nie bawił w przerabianie górnego kanału podszybia z numerem VIN tylko by odrazu przespwawł i ta czesc z drugiego auta, taki zabieg o jaki pytał się kolega zuku3210 jest równy z przebijaniem numerow.
Tomek - 15-09-2011, 10:54
Bartek napisał/a: | Przód i tył wymagają wspawania kotw do zawieszeń, tunel mieści wał, ale wymaga dospawania podpory - nie mieści się katalizator, który w VR umieszczony jest przy lewej nodze kierowcy (rhd). Tunel VR jest innej konstrukcji, ale ogólnie budy są podobne i dla AutoRa nie stanowiło to przeszkody.....Twaróg, mając do wyboru biorcę, zastanów się nad Galantem EA5 po lifcie w 2001 roku - i tak musisz z niego kupić przekładnię kierowniczą - jako biorca swapa nie wymaga przeróbek kotw przedniego zawieszenia.... |
wróćmy do tematu
bo ostatnio dp głowy powrócił mi temat VR-4
chętnie przygarnąłbym legnuma (głównie ze względu na wygląd), ale z wielu względów przekładka mnie nie interesuje (zabawa po urzędach, ściana grodziowa)
jeśli jest opcja wrzucenia całości z VR-4 do mojej budy - to przyjmuje to jako jedyną możliwą obecnie opcję
teraz takie pytanie: mam EA5A po najostatniejszym lifcie, czyli mam wszystko co potrzeba
jakby ktoś mógł ocenić trudność i koszty takiej przekładki (zakładając, że mam do dyspozycji legnuma, poliftowego)
skoro kotwy przedniego zawieszenia są ok, to jak sie ma sprawa z tyłu
czy wał na pewno wejdzie bez problemu pod podłogę
rozumiem, że wciąż trzeba będzie rozbebeszyć całą deskę i wiązki pod nią??
[ Dodano: 15-09-2011, 18:15 ]
takie ogólne jeszcze pytanko:
czu ktoś oprócz AutoR'a szczepił graty do europejskiej budy?
robertdg - 15-09-2011, 18:28
tomek84 napisał/a: | czu ktoś oprócz AutoR'a szczepił graty do europejskiej budy? | chyba marexi tomek84 napisał/a: | jakby ktoś mógł ocenić trudność | dobry blacharz to podstawa
swinks_UK - 15-09-2011, 22:32
Jeśli chcesz zachować budę z EAxx to IMO tylko zrobienie tzw. VR2. Wrzucasz silnik z osprzętem i turbinami, wydech, wiązkę i ecu. Sprawa załatwiona. Może brak frajdy z AWD, ale jako ośka też się da opanować i ogarnąć.
W EAxx z tyłu jest więcej kłopotów niż ci się wydaje: inne sanki i punkty mocowania, w związku z tym część wahaczy inna. Do tego pewnie dyfer z ayc i tu zabawa by ayc (i tcl jeśli masz vr4 pfl) spiąć z istniejącym abs i tcl. Nie dość, że rzeźbisz w strukturze auta, to jeszcze walka z elektryką. Dla mnie to mega nieciekawe rozwiązanie, ale już nie takie druty widziałem.
Tomek - 16-09-2011, 08:36
swinks_UK napisał/a: |
Jeśli chcesz zachować budę z EAxx to IMO tylko zrobienie tzw. VR2. |
to nie ma dla mnie wiekszego sensu
swinks_UK napisał/a: | W EAxx z tyłu jest więcej kłopotów niż ci się wydaje: inne sanki i punkty mocowania, w związku z tym część wahaczy inna. |
chciałem przerzucić silnik, skrzynie + wszystko z zawiechy
dokładnie wszystko
ale skoro mówisz, że punkty mocowania są inne, to może być problem
swinks_UK napisał/a: | Do tego pewnie dyfer z ayc i tu zabawa by ayc (i tcl jeśli masz vr4 pfl) spiąć z istniejącym abs i tcl. |
jak wyżej, przełożyłbym, całą zawieche
tak czy inaczej troche mnie otrzeźwiłeś
|
|
|