[02-06]Lancer CS0 - lancer 1.6 czy 2.0 - moc to nie wszystko
krzychu - 01-02-2010, 14:44
A JC i JC Premium to insze firmy czy te same? Mam filtr kabinowy JC Premium i śmierdzi mi kurzem w aucie wcześniej tego nie było.
Fragu - 01-02-2010, 14:47
krzychu napisał/a: | Mam filtr kabinowy JC Premium i śmierdzi mi kurzem w aucie wcześniej tego nie było |
To może dużo wyjaśniać -> jeden szajs.
A na kurz to pronto
Koniec OT
Rozrząd tylko na markowych częściach !
lazy - 01-02-2010, 15:01
Z ciekawości zadzwoniłem do serwisu (nie ASO) w Warszawie i jeżeli kogoś by interesowała cena wymiany rozrządu w Lancerze Kombi 2.0 to :
robota: 400 PLN
części (zaproponowane przez serwis) : 900 PLN
jest to wymiana samego rozrządu bez pompy wody (japoński oryginał 360 PLN) i jakiegoś napinacza lub wachacza pneumatycznego który powinien wytrzymać 180 000 i który jest najdroższą ze wszystkich części (nie wiem o jaką dokładnie część chodziło ale kosztuje 650 PLN) - decyzję o wymianie obu tych części, podczas wymiany rozrządu, można podobno podjąć przy oględzinach samochodu.
W porównaniu do 1,6 wychodzi dość drogo.
zaskar - 01-02-2010, 18:36
lazy napisał/a: | Z ciekawości zadzwoniłem do serwisu (nie ASO) w Warszawie i jeżeli kogoś by interesowała cena wymiany rozrządu w Lancerze Kombi 2.0 to :
robota: 400 PLN
części (zaproponowane przez serwis) : 900 PLN
jest to wymiana samego rozrządu bez pompy wody (japoński oryginał 360 PLN) i jakiegoś napinacza lub wachacza pneumatycznego który powinien wytrzymać 180 000 i który jest najdroższą ze wszystkich części (nie wiem o jaką dokładnie część chodziło ale kosztuje 650 PLN) - decyzję o wymianie obu tych części, podczas wymiany rozrządu, można podobno podjąć przy oględzinach samochodu.
W porównaniu do 1,6 wychodzi dość drogo. |
ja jestem swiezo po wymianie rozrzadu w lancerku 1.6 - jezeli chodzi o czesci to koszt ok 200zl (tylko pasek+napinacz, jakis zamiennik jezeli dobrze pamietam SKF). Do tego robocizna 350zl za wymiane. Robione u poleconego mechanika. W ASO w stolicy zaspiewali 1100zl za wszystko. W polecanym serwisie aut japonskich za to samo 750zl na zamiennikach, 900zl na oryginalach. Co do pompy wody to jest ona napedzana na osobnym pasku niz rozrzad wiec nie trzeba sie obawiac (z reszta ASO i tak zaleca wymiane co drugi rozrzad).
Anonymous - 01-02-2010, 19:40
potwierdzam zaskar lancer 1.6 - 200 zł (napinacz i pasek) - robocizna za friko bo znajomy mechanik:)
sla - 01-02-2010, 22:56
Fragu napisał/a: |
Ja na Twoim miejscu brałbym 1.6. Po Xarze 1.4 i tak odczujesz różnicę w osiągach. |
1,6 dla tego samochodu jest nieporozumieniem, 2,0 ledwie daje radę tej masie wozu i też nie spodziewaj się żadnych rewelacji.
Pawel`85 - 01-02-2010, 23:00
sla prosze cie skoncz juz z tym. Tak wszyscy wiemy jak bardzo nienawidzisz swojego samochodu ale zachowaj to dla siebie.
.TM - 02-02-2010, 09:06
Pawel'85 nie ma się co denerwować. Od kiedy jestem na forum i czasem czytam trochę postów, nie zdarzyło mi się przeczytać komentarza od sla, który byłby pozytywny. Może faktycznie trochę za mało czytam, ale mam wrażenie że kilka osób się ze mną zgodzi w tym temacie.
sla sprzedaj auto i zacznij jeździć busami - mają odpowiednia pojemność, moc i masę.
puntspusy - 02-02-2010, 10:47
ja tez jestem krytyczny w stosunku do swojego auto i mimo wszystkich jego zalet uwazam ze 2.0 ledwo starcza... ave sla 1,6 do CBO
Pawel`85 - 02-02-2010, 19:05
.TM napisał/a: |
sla sprzedaj auto i zacznij jeździć busami - mają odpowiednia pojemność, moc i masę. |
Popieram, dorzuciłbym sie nawet do tego interesu jak sla obieca ze przestanie narzekać
bogdan54 - 02-02-2010, 19:26
lazy napisał/a: | Samochód musi być dość pojemny oraz mieć dobry dostęp do bagażnika. Dlatego szukam kombi. |
Ja też przymierzałem się do lancera ,a kupiłem space stara z silnikiem 1,6 .... i jestem baaaardzo zadowolony .Zobacz to auto ,koniecznie w naturze .Pozdrawiam .
sla - 02-02-2010, 21:56
Pawel`85 napisał/a: | sla prosze cie skoncz juz z tym. Tak wszyscy wiemy jak bardzo nienawidzisz swojego samochodu ale zachowaj to dla siebie. |
Nie rozumiem dlaczego krytykę samochodu bierzecie tak do siebie. Przecież jest prawdą że 1,6 jest za słaby do tej budy. Ja swój samochód lubię co nie znaczy że będę piał nad nim z zachwytu, ponieważ na to nie zasługuje i nie ma w nim nic nadzwyczajnego. Życzę kolegom więcej luzu i poczucia realizmu.
.TM napisał/a: |
sla sprzedaj auto i zacznij jeździć busami - mają odpowiednia pojemność, moc i masę. |
Myślę że jest to lepsze rozwiązanie niż wstawianie rozpórki, kierownicy z 2,0 i dodatkowych spojlerów w celu poprawienia osiągów i komfortu w 1,6.
krzychu - 02-02-2010, 22:29
sla - ale nie ma też co narzekać. Samochód nie jest ciężki jak nowe samochody (nowy Lancer +100kg), jest oczywiście cięższy niż samochody z lat 80tych ale to 4,5m musi ważyć! Samochód legitymuje się mocą 135km oraz ponad 170Nm i jeździ tak jak parametry wskazują (poniżej 10sec do 100km/h) jest do tego bardzo elastyczny a skrzynia chodzi bardzo precyzyjnie (niespotykane w innych samochodach). Więc może zaczniesz podchodzić do tego obiektywnie? Mało trzeba było kupić RA z USA które podobno jeździ szybciej niż wskazuje na to moc (ale bez gwarancji) albo EVO... Jest jeszcze parę innych wozidełek o mocniejszych silnikach. A jak uważasz że nie jeździ jak 135km to może powinieneś się wybrać na hamownie?
Ja też podchodzę do swojego samochodu dość obiektywie ma on swoje wady (które też nie omieszkałem napisać) ale jeśli chodzi o silnik i skrzynię biegów to nie ma się co czepiać!
Z ciekawostek gdzie w zakresie od 2 tys w górę najniższy moment ma taki jak max w 1,6 to są fakty jeśli kogoś interesuje czyli od 2 tys ciągnie tak jak 1,6 przy maksymalnym momencie a do tego ciągnie pięknie do 7 tys.
sla - 02-02-2010, 22:47
Wszystko pięknie, ale atak na mnie spowodowało stwierdzenie że 1,6 nie nadaje się do tego samochodu a jest to po prostu prawda. Co do 2,0 to zgoda, może być, dlatego taki kupiłem, ale też niczym nie wyróżnia się na tle swoich konkurentów z silnikami o podobnej pojemności dlatego nie pieję z zachwytu.
krzychu - 02-02-2010, 22:55
sla napisał/a: | stwierdzenie że 1,6 nie nadaje się do tego samochodu a jest to po prostu prawda |
Nowy Lancer jest cięższy a jest też oferowany z silnikiem 1,5.... Który nie świeci momentem a jakaś moc osiąga przy obrotach wiertarki.... też kupują i też jeżdżą nie wmawiaj wszystkim swojego zdania. Przejechałem się cari 1,6 kolegi (inny silnik, trochę mniejsza moc masa ta sama) z przebiegiem grubo ponad 200 tys i powiem że nie odczułem braku rusza, przyspiesza itd da się jeździć przy Lancerze różnica między 1,6 a 2,0 to kosmiczne 2 sec do setki!!! A jak by 2.0 nie kręcić do 7 tys za pewne różnica jeszcze bardziej stopnieje. Jak wybierałem już byłem nastawiony na 1,6 (ze względu na 1,5l mniej na setkę) ale trafił się 2.0 w dobrej cenie i małym przebiegiem to mam i sobie chwalę.
Ludzie jeżdżą też skoda fabią ponad 1000kg wagi, 1,2 HPT i całe 44kW do tego 16,5 do setki...
sla napisał/a: | ale też niczym nie wyróżnia się na tle swoich konkurentów z silnikami o podobnej pojemności dlatego nie pieję z zachwytu. |
To pokaż mi taki co się wyróżnia (w samochodach segmentu C w porównywalnej półce cenowej).
|
|
|