Carisma - Ogólne - od 0 do 100km/h
saphire - 15-10-2006, 15:00
IMHO to co piszą w dowodzie to masa pustego i suchego auta a nie zalanego olejami, płynami i paliwem z kierowcą na pokładzie. Ostatnio na ścieżce zważyłem Moją Cari GDI a zutomatem no i takie są wyniki:
oś przednia: 845kg
oś tylna: 525kg
RAZEM: 1370kg
Przy czym w baku była połowa a serwisant na oko ważył z 90kg więc bez kierowcy z płynami i paliwem wychodziło by jakieś 1280kg a nie jak mam w dowodzie 1205kg
Z kierowcą w stanie normalnym gotowym do jazdy to trzeba jednak liczyć jakieś 1350kg
Anonymous - 15-10-2006, 15:12
Robson86 napisał/a: | deenbe napisał/a: | nawet nie wiesz jak dodatkowy nadbagaz zabija osiagi |
domyslam sie...
Ale-np. ja (w dowodzie) mam mase wlasna 1250kg(choc w wiekszosci katalogow Carisma GDI wazy ponad 1300!?? ), a foka (tez dowodowo) 1125, czyli ponad 100kg mniej...niech ci ludzie waza po 65kg(srednia) to daje ~200kg i jeszcze foka ma 5KM wiecej.... stosunek mocy do masy bardzo podobny...
Pozdroo |
ale sie czepiasz z tymi 5KM:P nawet roznicy bys nie odczul
luk_szc - 15-10-2006, 19:30
Toć przecież każdy egzemplarz ma inną ilość kucy , a jak się już trochę zużył to się parę kucy rozbiegło
Anonymous - 12-01-2007, 23:40
Mówicie o sprawdzaniu cari z focusem, ja miałem okazję pościgać się z calibrą 2,0 136KM , szedłem z nią równiutko. Zdziwienie było zarówno po mojej stronie jak i gościa z calibry. Jeśli wierzyć katalogom to opelek przyspiesza do setki 9,5s a moje mitsu 10,2s. Albo ja mam super wóz albo on miał sprzęt do kitu.
Robson86 - 13-01-2007, 00:59
Sebancisz napisał/a: | Mówicie o sprawdzaniu cari z focusem, ja miałem okazję pościgać się z calibrą 2,0 136KM |
Dlatego to tylko mnie utwierdzilo w przekonaniu, ze Cari spokojnie robi pierwsza setke w okolo 9,6- 9-9 s!
<pozdroo>
McDoune - 13-01-2007, 01:02
Sebancisz napisał/a: | Mówicie o sprawdzaniu cari z focusem, ja miałem okazję pościgać się z calibrą 2,0 136KM , szedłem z nią równiutko. Zdziwienie było zarówno po mojej stronie jak i gościa z calibry. Jeśli wierzyć katalogom to opelek przyspiesza do setki 9,5s a moje mitsu 10,2s. Albo ja mam super wóz albo on miał sprzęt do kitu. |
Jeszcze jest kwestia umiejętności kierownika tego calego zelastwa
ponadto mało jest Cali w dobrym stanie na naszych drogach, nie wiadomo w jakim ta była
Robson86 - 10-02-2007, 23:41
Sebancisz napisał/a: | ja miałem okazję pościgać się z calibrą 2,0 136KM |
...Calibra ma silnik 2,0 136KM???????
Wydawalo mi sie ze sa tylko 2 wersje mocy silnika 2,0 (nie liczac wersji turbo). Pierwsza ma moc 115KM i rozpedza sie do setki w 10s, a druga ma 150KM i rozpedza sie do setki w 8s z hakiem (katalogowo)...
McDoune napisał/a: | ponadto mało jest Cali w dobrym stanie na naszych drogach, nie wiadomo w jakim ta była |
...z drugiej strony te Calibry sa tak dotarte (wrecz przetarte ) i stuningowane, ze osiagi nie raz moga byc i lepsze
Pozdroo
PS
filmik
Mitsubishi Carisma GDI
...ciekawi mnie dlaczego do 200km/h Cari przyspiesz bardzoo zwawo, a jak juz osiagnie te 200km/h to dalej nic sie nie dzieje
Brikston - 11-02-2007, 00:16
Robson86 napisał/a: | PS
filmik
Mitsubishi Carisma GDI |
Zegary wskazują, że nie jest to GDI. Moze to ta wersja 140 konna, bo moja Cari Gdi nie rozpędza się tak zwawo od 120 w górę. Jest jeszcze opcja ze koleś miał z góry i dlatego to tak żwawo mu szło. Bo to co widac na tym filmie to po prostu rakieta.
Pozdr
Robson86 - 11-02-2007, 00:30
Brikston napisał/a: | Zegary wskazują, że nie jest to GDI |
rzeczywiscie,,,nie zauwazylem
ogolnie to daje rade ta Cari. Poza tym na 2-ce robi pelna 100-ke (km/h) wiec GDI to nie moze byc...
Pozdroo
stanik - 11-02-2007, 00:48
Robson86 napisał/a: | ...ciekawi mnie dlaczego do 200km/h Cari przyspiesz bardzoo zwawo, a jak juz osiagnie te 200km/h to dalej nic sie nie dzieje |
dzieje sie tak zapewne dlatego ze przy okolo 200 zostal zapiety 5 bieg, ktory w wiekszosci aut jest nadbiegiem i sluzy tylko do utrzymywania osiagnietej predkosci, a do wypracowania tej predkosci sluzy 4 bieg. Co za tym idzie przy duzych predkosciach 5 bieg moze byc sporo wolniejszy od biegu 4 (opory jakie musi pokonac auto VS zestopniowanie skrzyni biegow)
Pozdrawiam
PS.
A faktycznie to chyba musi byc wersja 140 KM, bo ja mam 115KM, wersja GDi jest tylko minimalnie szybsza od mojego ale do tego to od mojego jest przepasc
saphire - 11-02-2007, 18:34
Moja GDI z automatem równie żwawo idzie przynajmniej do 180 bo więcej nie próbowałem
JCH - 11-02-2007, 19:40 Temat postu: od 0 do 100 km/h
Robson86 napisał/a: | ...ciekawi mnie dlaczego do 200km/h Cari przyspiesz bardzoo zwawo, a jak juz osiagnie te 200km/h to dalej nic sie nie dzieje | Niby starałem się uważać na fizyce, za wiele jednak nie pamiętam. Ale coś mi świta, że opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości
Robson86 - 11-02-2007, 20:11
stanik napisał/a: | ktory w wiekszosci aut jest nadbiegiem i sluzy tylko do utrzymywania osiagnietej predkosci |
czyli na piatce nie da sie osiagnac wyzszej predkosci niz tej osiagnietej na 4-ce???
Pamietam ze jak kiedys smigalem Focusem 2,0 , to na 4ce osiagalismy jakies 170-180km/h a na 5 zamknelismy licznik 220...co prawda trwalo to troszke ale...
JCH napisał/a: | Niby starałem się uważać na fizyce |
heh ..ja mialem "ciezka" pania nauczycielke i ciezka klase ...tez nie pamietam
Pozdroo
PS: A tu chyba rozpedzanie sie Carismay na 5tce
Mitsubishi Carisma na 5tce
Student - 12-02-2007, 07:47
A guzik prawda na 5 tak samo się rozpędza no może trochę mniej (bo zaraz zaczniecie się czepiać) jak na innych biegach, 5 nie jest żadnym zadbiegiem tylko 5.
Nie wiem jak z 2 ale 3 można do 160 zapiąć w GDI tylko odcinka się włącza i dalej już nie da rady. Dla mnie ta Cari z filmiku to normalnie się zbiera i nie jest to nic nadzwyczajnego, może ma parą koników więcej to 1.6
Matejko - 12-02-2007, 08:37
Student napisał/a: | Dla mnie ta Cari z filmiku to normalnie się zbiera i nie jest to nic nadzwyczajnego, może ma parą koników więcej to 1.6 |
dokladnie nie zauwazylem nic szczegolnego, a nawet jestem w stanie napisac ze moja sie podobnie zbiera
|
|
|