To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Colt CJ0 1,6 90KM 1996r

mystek - 01-03-2010, 17:03

No dobrze, to może jeszcze raz spróbuję napisać wczorajszy post bez miniatur. Tym razem poprawnie! :)

Tak więc umyłem samochód gąbką, ha! :) No i faktycznie, jak Ja_good pisał strasznie poznaje się wtedy blachę samochodu i rzeczywiście - poznałem :/. Niestety od tej złej strony, czyli zauważyłem dużo więcej ognisk rdzy, a oto i one razem z tymi starymi, które już znałem:

1. - tylne prawe nadkole,

2. - lewe przednie nadkole,

3. - lewy próg pod drzwiami,

4. - lewy tylny próg - na rogu z reperaturką,

5. - tylna klapa,

6. - tylna klapa pod szybą,

7. - wycieraczka tył - moja bolączka :/

8. - j.w.



Bardzo prosiłbym o krótką ocenę tego co na zdjęciach widać i podpowiedź jak się do tego zabierać. Tzn czy sam papier ścierny wystarczy? Czy jakaś szlifierka itp? Ja_good polecał mi "drapak", opisywał to jako twarde narzędzie w kształcie piramidy do zdrapywania rdzy właśnie. Szukałem przed chwilą w/w drapaka na allegro i nie mogę znaleźć, a szukałem tutaj - http://moto.allegro.pl/28...404&p=5&order=d

Jak widać na zdjęciach ogniska rdzy nie są jakieś mega wielkie, jedynie ten tylny próg i lewe przednie nadkole, ale chciałbym zrobić to wszystko za jednym zamachem najlepiej. Czy papierem sobie poradzę, czy faktycznie zainwestować w coś lepszego? Nie zależy mi na tym czy się "zarypię" - mówiąc kolokwialnie - czy nie.

Swoją drogą to ramię tylnej wycieraczki też jest mega hardcorem :/ próbowałem je ściągać i zrobić na spokojnie w domu, ale na razie pierwsza próba nieudana. Na Coltmani ludzie już mi powiedzieli, że dobrze byłoby stukać lekko młotkiem gumowym w nią i kręcić z wyczuciem do siebie, żeby ściągnąć z tego kołka. Będę próbował :)

A tutaj nieco więcej zdjęć Colta już z nieco dalsza :) :

1.

2.

3. - pytanie odnośnie tej fotki - jak ją wrzucić jako avatar ewentualnie jako zdjęcie w podpisie? Próbowałem wczoraj zmniejszać do tych rozmiarów, które są opisane w Profilu i nawet na najmniejszej jakości przekraczała wielkości zapisane tam (bodajże 29Kb i 19Kb jakoś, kiedy moje zajmowało po zmniejszeniu 49Kb mniej więcej) :/. A niektórzy - jak widzę - mają zdjęcia naprawdę dobrej jakości, mrugające jakieś etc i spokojnie mogą takie mieć.

4. - a tutaj taki mały lol, czyli porównanie kół - moje 13-stki do 20-22-jek Escalade :D

Ja_good - 01-03-2010, 17:28

mystek, fotke z linka sobie wrzuc ;)
http://img685.imageshack.us/img685/8228/mijaga.jpg

idas - 04-03-2010, 17:45

Cytat:
Swoją drogą to ramię tylnej wycieraczki też jest mega hardcorem :/

Może to głupie pytanie, ale czy odginałeś przed ściągnięciem tą wycieraczkę?Bo w pozycji dociśniętej duuuużo trudniej ściągnąć z bolca (przynajmniej tak było u mnie w przednich;))

mystek - 04-03-2010, 18:14

Odginąłem, nie odginąłem, kręciłem, mąciłem i nic nie wymodziłem :) . Mój brat również próbował, nawalił WD40, i jak się tak przyglądnęliśmy, to wydaje się, jakby ten cały bolec na którym nabite jest ów ramię, to tworzy jedną całość z ramieniem. Śrubokrętem tak przeczyściliśmy tą rdzę wokół bolca i nic, nie ma żadnego rowka centralnie. Ale w niedzielę umówiłem się z bratem, że pojedziemy na wieś, nabierzemy gazet i zrobimy to po prostu na zamontowanym ramieniu. Jakoś to będzie :)
robertdg - 04-03-2010, 18:18

mystek, to nie jest w całości, ramie oddziela się od sworznia, tylko ze osadzone jest na wieloklinie i zapewne tlenek aluminium zrobił swoje, zrób sobie, albo zakup ściągacz do ramion wycieraczek, zejdzie na 100%.
mystek - 04-03-2010, 18:49

O kurcze, pierwszę słyszę o "ściągaczu do ramion wycieraczek" :) . Ile to takie kosztuje i co to w ogóle jest? Jakiś link na allegro or sth? :) ))

Swoją drogą tak poza tematem wycieraczek. Chciałbym zrobić sobie pomarańczowe kierunkowskazy z przodu (boczne już takie są). Na allegro niestety nie ma nic w takim kolorze. O ile mi wiadomo, to CJ0 nie wychodziły z pomarańczowymi kierunkami. Ale chyba Evo IV szły z takimi kierunkami, co nie zmienia faktu, że nie widzę na allegro nic takiego aktualnie. Chciałbym sobie zrobić takie pomarańczowe właśnie. Da się to jakoś zrobić w domowych warunkach? Nie wiem, jakaś folia, malowanie etc?

O coś takiego mi chodzi:

http://carphotos.cardomai...70047_large.jpg Tutaj w przypadku Lancera, ale dokładnie takie chcę sobie zrobić :)

robertdg - 04-03-2010, 18:55

http://www.narzedziowy.co...m_content=17979

http://www.swistak.pl/a63...CZEK-ASTA.html#

Swoja droga czemu chcesz pomoarańczowe kierunki :?: malowanie i oklejanie odpada, bedzie lipnie wygladac

mystek - 05-03-2010, 05:31

Hmm, ceny ów ściągaczy raczej nie są zbyt zadowalające, tzn są to ceny mniej więcej 3/4 ceny całego ramienia (używanego) dostępnego na allegro, także chyba nie ma sensu w to inwestować. A ponadto widzę, że każdy ściągacz jest do innego typu auta. Zrobię to raczej po prostu na przymocowanym ramieniu, damy radę :)

Chcę pomarańczowe kierunki, gdyż po prostu mi się podobają :) A dwa, że niestety felg nie będę miał na lato (słabo z pięniążkami) i myślałem pomalować na czarno stalówki 13', kupić opony letnie używki i jakoś wytrzymać do przyszłego sezonu. A przy okazji tak bym go chciał troszkę zrobić "po taniości" na JDMowo, stąd te pomarańczowe kierunki :) .

Jak to można inaczej zrobić w takim razie? Co jeszcze wchodzi w grę oprócz folii i malowania?

mystek - 09-03-2010, 22:30

Aktualizacja Colta:

- zakupione 4 oponki letnie 175/70R13. Używki za 250zł w sumie. 2x Kleber oraz 2x coś tam S-3005. Jakieś bezfirmówki. Także mam to z głowy. Przełożę w kwietniu jak się nieco ociepli i będzie git :)

- zeszlifowana i pomalowana tylna wycieraczka, oraz w niewielkiej części przednia kierowcy, czyli na reszcie mam to z głowy, uff :) . Efekt może nie robi szału (nie wyrównana tak dobrze), ale tak patrząc z kilku metrów tego nie widać, jedynie pervolowska czerń rzuca się w oczy :)

Zobaczymy ile to wytzryma, bo robione na tym mrozie :/. Ale kij tam. Zeszlifowane już jest, więc jak pojawią się pęcherze po miesiącu, to nie będzie problemu tego zrobić ponownie. Dzisiaj była godzina roboty (szczotką drucianą przeleciana) razem z malowaniem i schnięciem

W tym miesiącu zobaczę jeszcze jak będę stał z pieniędzmi, ale myślę, że po kwietniowej wypłacie będę coś myślał o kompletnym dolocie. A jak to ciężko mi będzie skombinować, to chociaż rozpórkę zakupię.

Mam jeszcze pytanie odnośnie lotki. Widziałem na allegro kilka Coltów po wypadkach sprzedawanych na części. I teraz tak. Jakbym chciał kupić taką lotkę, to jak to się montuje? Musiałbym wiercić jakieś dziury w dachu, czy to trzyma się na jakimś kurde super mocnym kleju? :lol:

Mój brat zareagował raczej nieprzychylnie na chęć zakupu lotki. Mówi, że to problemy same, że z dachu może przeciekać woda, że rdza się możę pojawić itp. Że nie warto psuć dachu dla wyglądu samochodu. Ma rację, czy właśnie można to jakoś inaczej zamontować?

Ja_good - 09-03-2010, 23:02

mystek napisał/a:
Mój brat zareagował raczej nieprzychylnie na chęć zakupu lotki. Mówi, że to problemy same, że z dachu może przeciekać woda, że rdza się możę pojawić itp. Że nie warto psuć dachu dla wyglądu samochodu. Ma rację, czy właśnie można to jakoś inaczej zamontować?

Panie-klej to szyb i po problemie.Zadnego wiercenia klapy czy dachu :lol:

Rafal_Szczecin - 09-03-2010, 23:04

mystek napisał/a:
Mój brat zareagował raczej nieprzychylnie na chęć zakupu lotki. Mówi, że to problemy same, że z dachu może przeciekać woda, że rdza się możę pojawić itp. Że nie warto psuć dachu dla wyglądu samochodu. Ma rację, czy właśnie można to jakoś inaczej zamontować?

daj bratu marchewke do gryzienia, b nic nie mowil, a sam idz montowac lotke.
z nia samochod nabiera calkiem innego wygladu

mystek - 09-03-2010, 23:09

Lotki jeszcze nie mam :P ale myślę nad takową. Mój brat odniósł się do kolegi, który ma Vectrę i montował sobie lotkę, no i ma problemy z rdzą i przeciekającym dachem. Ale wiadomo, ze nie można oceniać czegoś po jednym wypadku.

Raczej się skuszę, ale przyznam, że nie jest to priorytet. Na razie się chcę zorientować jak taki montaż z grubsza wygląda :) . Brałbym raczej z rozbitego samochodu, bo przynajmniej w kolorze mojego samochodu już, więc mniej wydatków.

Hugo - 09-03-2010, 23:36

mystek napisał/a:
Mój brat odniósł się do kolegi, który ma Vectrę i montował sobie lotkę
No to jak do Vectry zamontował lotkę na dach to nie dziwne, że mu przecieka :D . Jakoś nie widzę lotki na dachu w tym aucie.
Ja_good - 09-03-2010, 23:37

Hugo napisał/a:
Jakoś nie widzę lotki na dachu w tym aucie.

moze kombi :D

mystek - 10-03-2010, 09:23

Sedan, sedan :) . Może i macie rację z tą lotką. Ale w sumie tak się zastanawiam, że skoro wierci się w tylnej klapie, która też de facto jest z blachy, to tam przecież też spływa woda i dostaje się pewnie w te nawierty. Czy może montuje się tam jakieś uszczelki, albo coś?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group