Pajero III - [3.2 DID] Zawór EGR
starwind - 02-12-2018, 16:59
Pajero 2004 Auto straciło wolne obroty na gorącym silniku
Komputer nie pokazał żadnych błędów związanych z paliwem czy zapłonem tylko i wyłącznie błąd EGR.
Rozebrałem i wyczyścilem zawór ale po złożeniu jest jeszcze gorzej nie ma w ogóle wolnych obrotów dodatkowo ma problem z ruszaniem, rusza dopiero po kilku próbach jak ruszy to już jedzie.
Mam pytanie jak można spradzić czy EGR działa?
Bo nie wiem czy kupować nowy ?
kamilp94 - 03-12-2018, 05:33
Nie możesz go zaslepic ?
zbyszekm2 - 03-12-2018, 07:57
starwind napisał/a: | Pajero 2004 Auto straciło wolne obroty na gorącym silniku
Komputer nie pokazał żadnych błędów związanych z paliwem czy zapłonem tylko i wyłącznie błąd EGR.
Rozebrałem i wyczyścilem zawór ale po złożeniu jest jeszcze gorzej nie ma w ogóle wolnych obrotów dodatkowo ma problem z ruszaniem, rusza dopiero po kilku próbach jak ruszy to już jedzie.
Mam pytanie jak można spradzić czy EGR działa?
Bo nie wiem czy kupować nowy ? |
Który to rok? Jesli z EGR elektryczny to go zaślep i sprawdź czy pomoże.
starwind - 03-12-2018, 20:42
A nie będzie świętował że względu na brak sygnału?
KrzysiekC - 04-12-2018, 12:01
EGR bę dalej działał ale spaliny nie będą go znieczyszczać
zbyszekm2 - 05-12-2018, 08:07
starwind napisał/a: | A nie będzie świętował że względu na brak sygnału? |
On tylko się otwiera i zamyka.
nuka2 - 15-06-2020, 15:00 Temat postu: Pajero III 3.2 DID falujące obroty WItam,
jestem tu nowy, zatem Witam wszystkich...jednak jak pewnie większość szukam pomocy, podepnę sie pod temat, choć nie wiem, czy w dobrej kategorii,zatem :
Pacjent :
Pajero III 3.2 DID 2002 r.
Objawy :
- silnik zimny - wszystko ekstra, odpala od strzału, ma moc , przyspieszenie, nie trzęsie. Niby jest jak być powinno
- silnik po rozgrzaniu - zaczyna telepać...trzęsie na niskich obrotach. Na luzie jak mocno wcisnę pedał gazu, kontrolnie, to gaśnie (coś ok 4000 obrotów). Ale zaraz odpali, tyle, że nadal trzęsie, obroty falują.
Wymienione :
- zawór egr - po kompletnej regeneracji (stary na wymianę)
- czujnik temp. powietrza (ten z intercoolera)
- wyczyszczony dolot (kompletnie, nowa uszczelka, etc)
- nowy filtr paliwa
- wtryski po regeneracji
Ostatnio wyświetlał błąd 12 (MIL) - czujnik zamieniony (na używkę, w celu weryfikacji, bo na miejscu nie mieli żadnego nowego, i muszę czekać ok.3 dni) na identyczny. To nic nie zmieniło, silnik pracuje identycznie.
- turbina regenerowana w zeszłym roku
- bak wymieniony na nowy
- pompa wymieniona na używaną (ale po remoncie 2 lata temu)
Przy wymianie pompy , ze starej został przełożony czujnik główny (NE) wału (jest na gorze podstawy pompy) .
Auto nie kopci (silnik robiony 2 lata temu).
Czy jest ktoś w stanie pomóc???? Chociaż gdzie szukać, w którym kierunku? Czy brać się za pompę?
Dzisiaj wyskoczył błąd typu (już nie pamiętam): "niewłaściwa wartość .... EGR", czy coś takiego.
Pomocy?????
Georg - 16-06-2020, 08:55
nuka2 napisał/a: | Ostatnio wyświetlał błąd 12 (MIL) - czujnik zamieniony (na używkę, w celu weryfikacji, bo na miejscu nie mieli żadnego nowego, i muszę czekać ok.3 dni) na identyczny. To nic nie zmieniło, silnik pracuje identycznie. |
Błąd "12" dotyczy nie tylko uszkodzenia samego czujnika turbodoładowania (tego wymienionego) ale także:
- wadliwej pracy zaworu obejściowego turbiny
- wadliwej pracy elektrozaworu przepustnicy
zbyszekm2 - 17-06-2020, 11:40 Temat postu: Re: Pajero III 3.2 DID falujące obroty
nuka2 napisał/a: | WItam,
jestem tu nowy, zatem Witam wszystkich...jednak jak pewnie większość szukam pomocy, podepnę sie pod temat, choć nie wiem, czy w dobrej kategorii,zatem :
Pacjent :
Pajero III 3.2 DID 2002 r.
Objawy :
- silnik zimny - wszystko ekstra, odpala od strzału, ma moc , przyspieszenie, nie trzęsie. Niby jest jak być powinno
- silnik po rozgrzaniu - zaczyna telepać...trzęsie na niskich obrotach. Na luzie jak mocno wcisnę pedał gazu, kontrolnie, to gaśnie (coś ok 4000 obrotów). Ale zaraz odpali, tyle, że nadal trzęsie, obroty falują.
Wymienione :
- zawór egr - po kompletnej regeneracji (stary na wymianę)
- czujnik temp. powietrza (ten z intercoolera)
- wyczyszczony dolot (kompletnie, nowa uszczelka, etc)
- nowy filtr paliwa
- wtryski po regeneracji
Ostatnio wyświetlał błąd 12 (MIL) - czujnik zamieniony (na używkę, w celu weryfikacji, bo na miejscu nie mieli żadnego nowego, i muszę czekać ok.3 dni) na identyczny. To nic nie zmieniło, silnik pracuje identycznie.
- turbina regenerowana w zeszłym roku
- bak wymieniony na nowy
- pompa wymieniona na używaną (ale po remoncie 2 lata temu)
Przy wymianie pompy , ze starej został przełożony czujnik główny (NE) wału (jest na gorze podstawy pompy) .
Auto nie kopci (silnik robiony 2 lata temu).
Czy jest ktoś w stanie pomóc???? Chociaż gdzie szukać, w którym kierunku? Czy brać się za pompę?
Dzisiaj wyskoczył błąd typu (już nie pamiętam): "niewłaściwa wartość .... EGR", czy coś takiego.
Pomocy????? |
Zadzwoń 602673905
Jarojarkowski - 07-12-2020, 22:02
Hejka.Niestety nie dziala zawor EGR w Pajero III 3.2 did z 2004r.Zawor zostal wyczyszczony z nagaru ale nie dziala silniczek.Czy istnieje mozliwosc kupienia silniczka do EGR moze zamiennika?
zbyszekm2 - 08-12-2020, 10:03
Jarojarkowski napisał/a: | Hejka.Niestety nie dziala zawor EGR w Pajero III 3.2 did z 2004r.Zawor zostal wyczyszczony z nagaru ale nie dziala silniczek.Czy istnieje mozliwosc kupienia silniczka do EGR moze zamiennika? |
Zadzwon w sprawie EGRu do mnie 602673905 lub do działu handlowego u nas 606586115
Bocian94 - 04-11-2022, 14:00
Witam. Posiadam Pajero 3.2 Did 2001 z egr na podciśnienie. Dzisiaj zaślepiłem rurkę wpadająca do gruszki egr. Na wolnych obrotach wyskakuje check engine.. z wcześniejszych postów wynikało ze nic takiego nie powinno się dziać. Co robić ?
|
|
|