To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Zawór EGR

starwind - 02-12-2018, 16:59

Pajero 2004 Auto straciło wolne obroty :-( na gorącym silniku
Komputer nie pokazał żadnych błędów związanych z paliwem czy zapłonem tylko i wyłącznie błąd EGR.
Rozebrałem i wyczyścilem zawór ale po złożeniu jest jeszcze gorzej :-( nie ma w ogóle wolnych obrotów dodatkowo ma problem z ruszaniem, rusza dopiero po kilku próbach jak ruszy to już jedzie.
Mam pytanie jak można spradzić czy EGR działa?
Bo nie wiem czy kupować nowy ?

kamilp94 - 03-12-2018, 05:33

Nie możesz go zaslepic ?
zbyszekm2 - 03-12-2018, 07:57

starwind napisał/a:
Pajero 2004 Auto straciło wolne obroty :-( na gorącym silniku
Komputer nie pokazał żadnych błędów związanych z paliwem czy zapłonem tylko i wyłącznie błąd EGR.
Rozebrałem i wyczyścilem zawór ale po złożeniu jest jeszcze gorzej :-( nie ma w ogóle wolnych obrotów dodatkowo ma problem z ruszaniem, rusza dopiero po kilku próbach jak ruszy to już jedzie.
Mam pytanie jak można spradzić czy EGR działa?
Bo nie wiem czy kupować nowy ?

Który to rok? Jesli z EGR elektryczny to go zaślep i sprawdź czy pomoże.

starwind - 03-12-2018, 20:42

A nie będzie świętował że względu na brak sygnału?
KrzysiekC - 04-12-2018, 12:01

EGR bę dalej działał ale spaliny nie będą go znieczyszczać
zbyszekm2 - 05-12-2018, 08:07

starwind napisał/a:
A nie będzie świętował że względu na brak sygnału?

On tylko się otwiera i zamyka.

nuka2 - 15-06-2020, 15:00
Temat postu: Pajero III 3.2 DID falujące obroty
WItam,
jestem tu nowy, zatem Witam wszystkich...jednak jak pewnie większość szukam pomocy, podepnę sie pod temat, choć nie wiem, czy w dobrej kategorii,zatem :

Pacjent :
Pajero III 3.2 DID 2002 r.
Objawy :
- silnik zimny - wszystko ekstra, odpala od strzału, ma moc , przyspieszenie, nie trzęsie. Niby jest jak być powinno
- silnik po rozgrzaniu - zaczyna telepać...trzęsie na niskich obrotach. Na luzie jak mocno wcisnę pedał gazu, kontrolnie, to gaśnie (coś ok 4000 obrotów). Ale zaraz odpali, tyle, że nadal trzęsie, obroty falują.
Wymienione :
- zawór egr - po kompletnej regeneracji (stary na wymianę)
- czujnik temp. powietrza (ten z intercoolera)
- wyczyszczony dolot (kompletnie, nowa uszczelka, etc)
- nowy filtr paliwa
- wtryski po regeneracji
Ostatnio wyświetlał błąd 12 (MIL) - czujnik zamieniony (na używkę, w celu weryfikacji, bo na miejscu nie mieli żadnego nowego, i muszę czekać ok.3 dni) na identyczny. To nic nie zmieniło, silnik pracuje identycznie.
- turbina regenerowana w zeszłym roku
- bak wymieniony na nowy
- pompa wymieniona na używaną (ale po remoncie 2 lata temu)
Przy wymianie pompy , ze starej został przełożony czujnik główny (NE) wału (jest na gorze podstawy pompy) .
Auto nie kopci (silnik robiony 2 lata temu).
Czy jest ktoś w stanie pomóc???? Chociaż gdzie szukać, w którym kierunku? Czy brać się za pompę?
Dzisiaj wyskoczył błąd typu (już nie pamiętam): "niewłaściwa wartość .... EGR", czy coś takiego.
Pomocy?????

Georg - 16-06-2020, 08:55

nuka2 napisał/a:
Ostatnio wyświetlał błąd 12 (MIL) - czujnik zamieniony (na używkę, w celu weryfikacji, bo na miejscu nie mieli żadnego nowego, i muszę czekać ok.3 dni) na identyczny. To nic nie zmieniło, silnik pracuje identycznie.

Błąd "12" dotyczy nie tylko uszkodzenia samego czujnika turbodoładowania (tego wymienionego) ale także:
- wadliwej pracy zaworu obejściowego turbiny
- wadliwej pracy elektrozaworu przepustnicy

zbyszekm2 - 17-06-2020, 11:40
Temat postu: Re: Pajero III 3.2 DID falujące obroty
nuka2 napisał/a:
WItam,
jestem tu nowy, zatem Witam wszystkich...jednak jak pewnie większość szukam pomocy, podepnę sie pod temat, choć nie wiem, czy w dobrej kategorii,zatem :

Pacjent :
Pajero III 3.2 DID 2002 r.
Objawy :
- silnik zimny - wszystko ekstra, odpala od strzału, ma moc , przyspieszenie, nie trzęsie. Niby jest jak być powinno
- silnik po rozgrzaniu - zaczyna telepać...trzęsie na niskich obrotach. Na luzie jak mocno wcisnę pedał gazu, kontrolnie, to gaśnie (coś ok 4000 obrotów). Ale zaraz odpali, tyle, że nadal trzęsie, obroty falują.
Wymienione :
- zawór egr - po kompletnej regeneracji (stary na wymianę)
- czujnik temp. powietrza (ten z intercoolera)
- wyczyszczony dolot (kompletnie, nowa uszczelka, etc)
- nowy filtr paliwa
- wtryski po regeneracji
Ostatnio wyświetlał błąd 12 (MIL) - czujnik zamieniony (na używkę, w celu weryfikacji, bo na miejscu nie mieli żadnego nowego, i muszę czekać ok.3 dni) na identyczny. To nic nie zmieniło, silnik pracuje identycznie.
- turbina regenerowana w zeszłym roku
- bak wymieniony na nowy
- pompa wymieniona na używaną (ale po remoncie 2 lata temu)
Przy wymianie pompy , ze starej został przełożony czujnik główny (NE) wału (jest na gorze podstawy pompy) .
Auto nie kopci (silnik robiony 2 lata temu).
Czy jest ktoś w stanie pomóc???? Chociaż gdzie szukać, w którym kierunku? Czy brać się za pompę?
Dzisiaj wyskoczył błąd typu (już nie pamiętam): "niewłaściwa wartość .... EGR", czy coś takiego.
Pomocy?????

Zadzwoń 602673905

Jarojarkowski - 07-12-2020, 22:02

Hejka.Niestety nie dziala zawor EGR w Pajero III 3.2 did z 2004r.Zawor zostal wyczyszczony z nagaru ale nie dziala silniczek.Czy istnieje mozliwosc kupienia silniczka do EGR moze zamiennika?
zbyszekm2 - 08-12-2020, 10:03

Jarojarkowski napisał/a:
Hejka.Niestety nie dziala zawor EGR w Pajero III 3.2 did z 2004r.Zawor zostal wyczyszczony z nagaru ale nie dziala silniczek.Czy istnieje mozliwosc kupienia silniczka do EGR moze zamiennika?

Zadzwon w sprawie EGRu do mnie 602673905 lub do działu handlowego u nas 606586115

Bocian94 - 04-11-2022, 14:00

Witam. Posiadam Pajero 3.2 Did 2001 z egr na podciśnienie. Dzisiaj zaślepiłem rurkę wpadająca do gruszki egr. Na wolnych obrotach wyskakuje check engine.. z wcześniejszych postów wynikało ze nic takiego nie powinno się dziać. Co robić ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group