To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Klocki hamulcowe

Matejko - 06-04-2006, 23:57

a ja po raz kolejny napisze ze ferodo to shit, w poprzedni weekend hamujac uslyszalem jakies szuranie, ze byla sobota wieczor to nic nie zobaczylem, w niedziele paluchem namacalem, a tam praktycznie zero warstwy sciernej z klocka zostalo, no i przy niedzieli wymienilem na jakies inne stare zeby tarczy nie zniszczyc bo co sie okazalo z jednej strony klocka calkiem sporo, z drugiej zero
Anonymous - 07-04-2006, 08:52

To może coś masz nie tak z hamulcami jeżeli ci się nierówomiernie klocki ścierają
Matejko - 07-04-2006, 09:01

no wlasnie sprawdzilem, zaden kola nie trzyma, hamuja rowno
Krzyzak - 07-04-2006, 10:22

To dziwnie wygląda Mateusz. Klocki Ferrodo są b. dobre - jak się nierówno scierają, to raczej coś będzie nie halo z ukł. ham. w aucie niż z klockiem.
Matejko - 07-04-2006, 10:50

ale sprawdzilem wszystko, zreszta skoro tak mowisz to przy okazji wymiany klockow na nowy komplet, wyczyszcze tloczki i przesmaruje wszystko tak dla pewnosci
Krzyzak - 07-04-2006, 10:57

no właśnie przesmarowanie - jak posmarujesz prowadnice od klocków to się tam taki syf zbierze, że klocek nie będzie odbijał; przejrzyj dokładnie manual, co wolno smarować i czym, a czego nie
Matejko - 07-04-2006, 13:02

no akurat o prowadnicach nie myslalem tylko o tloczku :) pozatym z przodu w cari nie ma tych blaszek co prowadza tylko klocek suwa sie bezposrednio w siodle, a tam to tylko pilniczek lub papier scierny i caly syf zetrzec - wiem wiem :)
Krzyzak - 07-04-2006, 13:05

no - zobacz pod gumą jak tłoczek wygląda - jest specjalny smar do tego (chyba silikonowy), natomiast do śrub zacisku itd. smar miedziany (wysokotemp.)
Matejko - 07-04-2006, 13:32

i co nalozyc smaru pod gumke ??:)
Krzyzak - 07-04-2006, 13:45

najpierw sprawdzić czy nie ma rdzy, czy tłoczek się dobrze przesuwa (deptajac lekko na hamulec) itd. - dopiero potem ew. dać smar pod gumke (a gdybys demontowal tloczek, to sa zestawy naprawcze do niego, a sam tloczek sie DOTem smaruje)
Anonymous - 07-04-2006, 15:23

Witam
Mam już założone klocki Ferodo Premier.
Jak jest z ich docieraniem?
Trzeba je docierać czy nie, jak tak to jaki jest najlepszy sposób?
Pozdrawiam :)

Hubeeert - 07-04-2006, 15:26

http://mitsubishi.webserw...p?TID=5404&PN=1
Anonymous - 07-04-2006, 17:32

Cytowane źródło to jedno z nielicznych, które wyraźnie preferuje oddzielne wymienianie tarcz i klocków. Znaczna większość każe z tarczami wymieniać również klocki. Ciekawe która opcja jest lepsza? A może ma to znaczenie tylko przy jakichś wyrafinowanych tarczach / klockach?
Hubeeert - 07-04-2006, 20:14

Nie wiem - ja często zmieniałem razem i nawet jak dwa dni po wymianie zagotowałem hamulce przy awaryjnym hamowaniu ze 190 do 0 poprzedzonym ostrą jazdą nic się nie stało. Tarcze się nie pokrzywiły. A co do układania - najwazniejsze żeby przez całą eksploatację hamulce traktowac jako ostateczność - hamuje się silnikiem, zawsze można wcześniej zdjąc nogę z gazu. Ważna jest płynnośc jazdy - wtedy i hamulce dłużej pożyją.
piwkotom - 07-04-2006, 20:40

jakis czas temu wymienilem tarcze razem z klockami (brembo+ferrodo premier) jeszcze w Cari i chodzily jak zyleta od samego poczatku do dnia sprzedazy auta (15kkm), wiec nie bardzo kminie o co chodzi z tym docieraniem. Moze to taki przerost formy nad trescia, ale ja sie nie znam jak wszyscy wiedza. Jedno co mam do klockow ferrodo to to, ze brudza felgi, ale potrafie im to wybaczyc, chociaz moglyby nie brudzic ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group