To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Filtr powietrza - układ dolotowy.

Janek_W - 22-02-2014, 12:09

Lucas123w, dzięki za tę stronę, dzięki numerom z niej doszedłem że faktycznie jest wersja filtra "For dusty environments".
tyku - 22-02-2014, 12:24

Janek_W, Ja uważam, że w środowiskach o dużym zapyleniu to raczej powinno się częściej wymieniać filtr, a nie naklejać na niego gąbeczki, ale może to jest jakiś nowy patent.
Mniejszy przepływ powietrza, dłuższa praca przepływomierza :D

Janek_W - 22-02-2014, 15:55

tyku, też nie przemawia do mnie ten patent, szczególnie że ta gąbka nie przykrywa nawet całego filtra tylko jego środkową cześć... Zrobię tak jak piszesz, wymienię go na inny :D
Lucas123w - 22-02-2014, 19:57

Janek_W, możesz nawet przymulić delikatnie Lancera tym filtrem, mniejsza dawka powietrza będzie go męczyć :D
.swat. - 05-04-2014, 18:07

Lucas123w napisał/a:
Wymieniłem filtr na wkładkę K&N i jest normalnie, dźwięk od 3tyś obr faktycznie już nie taka wiertarka tylko bardziej przyjemny dla ucha :D
Jeśli chodzi o przyspieszenie z niskich obrotów to nie odczuwam większych zmian.
Dalsze obserwacje zrobię jak wybiorę się w jakąś dłuższa trasę.
I jak tam wrażenia po prawie roku użytkowania? Ja właśnie kilka dni temu dokonałem zakupu tego filtra (K&N) i stwierdzam, że silnik faktycznie złapał więcej powietrza. Wkręca się szybciej na niższych biegach i mam wrażenie jakby był dynamiczniejszy. Filtr który posiadałem od kilku miesięcy (Filtron) był czysty i nie wynika to z powodu jego zabrudzenia). Co do dźwięku zmiany są niewielkie, ale faktycznie na wyższych obrotach zniknął efekt wiertarki, teraz jest subtelniej :wink:

Jakby co naprawdę polecam, ja czaiłem się prawie rok i nie żałuję !!!!!!!!!!

Lucas123w - 05-04-2014, 20:37

Po roku jest delikatnie zabrudzony przy samym wlocie. Faktycznie na 1 i 2 biegu z niskich obrotów lepiej się wkręca i czuć delikatnie większą dynamikę.
Start na jedynce jest obłędny i jak na fabrycznym nigdy nie zrywał przyczepności to teraz trakcja odpala się dosyć często przy starcie na maksa :D
Odczucie przy samej zmianie biegów jest taka że obroty nie spadają, tylko od razu lecą w górę co skutkuję lepszym przyśpieszeniem. Przez pierwsze dni po zmianie miałem problem bo auto szarpało, możliwe że było to uwarunkowane złym, zbyt późnym odpuszczaniem sprzęgła, kwestia przyzwyczajenia. Teraz jak zmieniam z 4 na 5 z obrotów ok 4 tyś to jest jeszcze takie dociśnięcie w fotel, wg. mnie na plus.
Pytanie ile przepływomierz powietrza wytrzyma taką zwiększoną dawkę powietrza.
Po roku użytkowaniu jestem z tego K&N zadowolony.

.swat. - 06-04-2014, 18:04

Tak usłyszałem w serwisie, że gdy nie będzie się za mocno gazować ( gdy poniesie nagle fantazja Ralliart) to nic złego się nie stanie. Jest to dedykowany, wręcz stockowy filtr do tego modelu.
Lucas123w - 06-04-2014, 19:03

.swat., swojego Lancera co jakiś czas kręcę po 6 tyś tak co by się nie zamulał, trasa do pracy to taki eko driving :D Matizy, maluchy i inne gady mnie wyprzedzają ostatnimi czasy. Droga z pracy to już jest pełna dynamika :D i odmulanie i wtedy K&N się nadzwyczaj dobrze sprawdza :D
Uwex - 07-04-2014, 16:29

Koledzy- jeśli kogoś interesuje ten K&N- to w IC za okazaniem karty MM kosztuje 195 zł.
.swat. - 08-04-2014, 00:08

Dla tych co nie mają karty MM to w Motointegratorze jest po 202 zł
prosto - 08-04-2014, 13:16

ja za ten filtr dalem 200zl bez zadnej karty itp po prostu zamawiając u mojego mechanika ktory to wymianiał oleje filtry itp, oczywiscie paragon i oryginalne pudelko wszystko dostalem :p jedyny minus tego filtra to zwiekszone spalanie u mnie gdzies okolo +0,5-1L

czy ktos czyscił ten filtr ? u mnie mija pierwszy sezon uzytkowania wiec przydalo by sie przeczyscic... (swoja droga ciekawe jak to z tym ze filtr ma przezyc milion mil wg producenta:) )

tyku - 08-04-2014, 14:00

prosto, http://knfilter.pl/KN_Filter_Clean_PL.htm
Nie zauważyłem wyższego zużycia paliwa po roku użytkowania.

Lucas123w - 08-04-2014, 19:10

prosto napisał/a:
minus tego filtra to zwiekszone spalanie u mnie gdzies okolo +0,5-1L

U mnie po ok. roku średnie spalanie na tym samym poziomie.
Czyszczenie jest zalecane co 80 tyś przebiegu.
Link do instrukcji czyszczenia filtra.

.swat. - 09-04-2014, 10:56

prosto napisał/a:
jedyny minus tego filtra to zwiekszone spalanie u mnie gdzies okolo +0,5-1L
I ja zauważyłem, że bierze gdzieś o pół litra więcej, przyjrzę się jeszcze dłużej, ale co stwierdziłem KULTURA PRACY SILNIKA zdecydowanie poprawiła się. Auto w tracie przyśpieszania na niskich biegach rusza się żwawiej a silnik chodzi ciszej i łagodniej.

Jest jak nowy :roll: :wink:

A że może weźmie trochę więcej paliwka? Za taki komfort- nie ma sprawy :badgrin:

Greku1410 - 09-04-2014, 19:46

Mi się wydaje że dobrze utrzymany filtr (w sensie w czystości) się wiele więcej nie różni od takiej wkładki

Poza tym co myślicie o czymś takim zamiast wkładki?

http://foto.mtuning.pl/al...M-CB-014_07.jpg



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group