To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] sonda lambda

CB4W_00 - 05-04-2022, 19:14

Bzyk_R1 napisał/a:
CB4W_00, nie bądź niedowiarkiem. Przetłumacz sobie co tam jest napisane. W 2.4 jest ta sama sytuacja tylko zamiast 2 to wrzucili 4 sondy. Tylne sondy to zwykłe wąskopasmowe sondy diagnostyczne. Mają tylko 2 stany 0V i 1V. Za pracę silnika odpowiadają sondy korekcyjne. Oznaczone jako FRONT. odpowiednio dla cylindra 1,4 i 2,3. Tylnie mierzą tlen w spalinach i sprawdzają efektywność katalizatora.


Zarówno sonda z przodu i z tyłu jest wąskopasmowa 0-1V. Różnią się mocą grzałek.
ECU ma procedurę która sprawdza katalizator i wzbogaca lub zuboża mieszankę i na podstawie różnicy z odczytu sond przed i za katalizatorem sprawdza stan katalizatora.
Przerabiałem temat tulejek z kolegą który ma O1 z silnikiem 2.4. Druciarstwo w postaci tulejek nie sprawdziło się, po wymianie sond za katalizatorem check przestał się świecić.

[ Dodano: 05-04-2022, 19:29 ]
Rzymianin13 napisał/a:
Hej, Mam P0161,02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2), sonda za katalizatorem (rear) jak sprawdzić która to ? tzn lewa czy prawa ?


Drugi bank z tego co kojarzę jest po stronie kierowcy. Masz silnik 2.4 MIVEC 4G69 ?
Jak tak to możesz kupić oryginalną sondę Denso DOX-0314 lub uniwersalną DOX-0109.

https://zapodaj.net/43db76349f4a3.jpg.html

Sonda uniwersalna nie ma wtyczki więc trzeba podłączyć oryginalną w zestawie są odpowiednie złączki.

Stacho51 - 17-05-2022, 17:29

Mam problem z sondą pierwszą od silnika, wg diagnosty stwierdza ona nadmiar powietrza i wtryski dodają paliwa a w rzeczywistości jest nadmiar paliwa (spalanie 14l/100) i analiza spalin to potwierdza. Nie wiem gdzie szukać numeru sondy (na sondzie niewidoczny) pasującej do tego silnika (2.o l, rok 2004)
tościk - 17-05-2022, 18:26

Szukajki po VINie nic nie wypluwają? https://partsouq.com/ czy inne https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi ?
elektryk - 17-05-2022, 22:50

Stacho51 napisał/a:
Mam problem z sondą pierwszą od silnika, wg diagnosty stwierdza ona nadmiar powietrza i wtryski dodają paliwa a w rzeczywistości jest nadmiar paliwa (spalanie 14l/100) i analiza spalin to potwierdza. Nie wiem gdzie szukać numeru sondy (na sondzie niewidoczny) pasującej do tego silnika (2.o l, rok 2004)
Na sondzie znajdziesz jakiś generyczny numer producenta sondy a nie numer części Mitsubishi. Początkowe cyfry określają ogólną budowę, 4 ostatnie określony wariant. Sam miałem w ręku sondy wyglądające tak samo z innymi ostatnimi cyframi, jedynie po danych od sprzedającego można było wywnioskować że były do innych silników. Kiedyś zgłębiałem temat mapowania numeru z sondy na numer części mitsubishi, według znawców, nie istnieje taka informacja. Nawet ASA (taki tool katalogowy) nie podaje tej informacji, a dla niektórych części ma informacje o średnicach śrubek, gwintów czy sybolu producenta.
W@sio - 18-05-2022, 08:01

Stacho51 napisał/a:
Mam problem z sondą pierwszą od silnika, wg diagnosty stwierdza ona nadmiar powietrza i wtryski dodają paliwa a w rzeczywistości jest nadmiar paliwa (spalanie 14l/100) i analiza spalin to potwierdza. Nie wiem gdzie szukać numeru sondy (na sondzie niewidoczny) pasującej do tego silnika (2.o l, rok 2004)

Ale jesteś pewien, że to sonda? Może przepływomierz się kończy, ewentualnie masz gdzieś nieszczelność w dolocie i łapie lewe powietrze... Jest też szansa, że wtryskiwacz Ci się zaciął :)

CB4W_00 - 18-05-2022, 15:58

Stacho51 napisał/a:
Mam problem z sondą pierwszą od silnika, wg diagnosty stwierdza ona nadmiar powietrza i wtryski dodają paliwa a w rzeczywistości jest nadmiar paliwa (spalanie 14l/100) i analiza spalin to potwierdza. Nie wiem gdzie szukać numeru sondy (na sondzie niewidoczny) pasującej do tego silnika (2.o l, rok 2004)


Zerknij tutaj:

https://www.denso-am.eu/p...3/part/DOX-0422



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group