Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] sonda lambda
CB4W_00 - 05-04-2022, 19:14
Bzyk_R1 napisał/a: | CB4W_00, nie bądź niedowiarkiem. Przetłumacz sobie co tam jest napisane. W 2.4 jest ta sama sytuacja tylko zamiast 2 to wrzucili 4 sondy. Tylne sondy to zwykłe wąskopasmowe sondy diagnostyczne. Mają tylko 2 stany 0V i 1V. Za pracę silnika odpowiadają sondy korekcyjne. Oznaczone jako FRONT. odpowiednio dla cylindra 1,4 i 2,3. Tylnie mierzą tlen w spalinach i sprawdzają efektywność katalizatora. |
Zarówno sonda z przodu i z tyłu jest wąskopasmowa 0-1V. Różnią się mocą grzałek.
ECU ma procedurę która sprawdza katalizator i wzbogaca lub zuboża mieszankę i na podstawie różnicy z odczytu sond przed i za katalizatorem sprawdza stan katalizatora.
Przerabiałem temat tulejek z kolegą który ma O1 z silnikiem 2.4. Druciarstwo w postaci tulejek nie sprawdziło się, po wymianie sond za katalizatorem check przestał się świecić.
[ Dodano: 05-04-2022, 19:29 ]
Rzymianin13 napisał/a: | Hej, Mam P0161,02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2), sonda za katalizatorem (rear) jak sprawdzić która to ? tzn lewa czy prawa ? |
Drugi bank z tego co kojarzę jest po stronie kierowcy. Masz silnik 2.4 MIVEC 4G69 ?
Jak tak to możesz kupić oryginalną sondę Denso DOX-0314 lub uniwersalną DOX-0109.
https://zapodaj.net/43db76349f4a3.jpg.html
Sonda uniwersalna nie ma wtyczki więc trzeba podłączyć oryginalną w zestawie są odpowiednie złączki.
Stacho51 - 17-05-2022, 17:29
Mam problem z sondą pierwszą od silnika, wg diagnosty stwierdza ona nadmiar powietrza i wtryski dodają paliwa a w rzeczywistości jest nadmiar paliwa (spalanie 14l/100) i analiza spalin to potwierdza. Nie wiem gdzie szukać numeru sondy (na sondzie niewidoczny) pasującej do tego silnika (2.o l, rok 2004)
tościk - 17-05-2022, 18:26
Szukajki po VINie nic nie wypluwają? https://partsouq.com/ czy inne https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi ?
elektryk - 17-05-2022, 22:50
Stacho51 napisał/a: | Mam problem z sondą pierwszą od silnika, wg diagnosty stwierdza ona nadmiar powietrza i wtryski dodają paliwa a w rzeczywistości jest nadmiar paliwa (spalanie 14l/100) i analiza spalin to potwierdza. Nie wiem gdzie szukać numeru sondy (na sondzie niewidoczny) pasującej do tego silnika (2.o l, rok 2004) | Na sondzie znajdziesz jakiś generyczny numer producenta sondy a nie numer części Mitsubishi. Początkowe cyfry określają ogólną budowę, 4 ostatnie określony wariant. Sam miałem w ręku sondy wyglądające tak samo z innymi ostatnimi cyframi, jedynie po danych od sprzedającego można było wywnioskować że były do innych silników. Kiedyś zgłębiałem temat mapowania numeru z sondy na numer części mitsubishi, według znawców, nie istnieje taka informacja. Nawet ASA (taki tool katalogowy) nie podaje tej informacji, a dla niektórych części ma informacje o średnicach śrubek, gwintów czy sybolu producenta.
W@sio - 18-05-2022, 08:01
Stacho51 napisał/a: | Mam problem z sondą pierwszą od silnika, wg diagnosty stwierdza ona nadmiar powietrza i wtryski dodają paliwa a w rzeczywistości jest nadmiar paliwa (spalanie 14l/100) i analiza spalin to potwierdza. Nie wiem gdzie szukać numeru sondy (na sondzie niewidoczny) pasującej do tego silnika (2.o l, rok 2004) |
Ale jesteś pewien, że to sonda? Może przepływomierz się kończy, ewentualnie masz gdzieś nieszczelność w dolocie i łapie lewe powietrze... Jest też szansa, że wtryskiwacz Ci się zaciął
CB4W_00 - 18-05-2022, 15:58
Stacho51 napisał/a: | Mam problem z sondą pierwszą od silnika, wg diagnosty stwierdza ona nadmiar powietrza i wtryski dodają paliwa a w rzeczywistości jest nadmiar paliwa (spalanie 14l/100) i analiza spalin to potwierdza. Nie wiem gdzie szukać numeru sondy (na sondzie niewidoczny) pasującej do tego silnika (2.o l, rok 2004) |
Zerknij tutaj:
https://www.denso-am.eu/p...3/part/DOX-0422
|
|
|