To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Chip tuning 1.8 DID / 2.0 DID

Arczi89 - 07-10-2014, 12:38

Przyśpiesza szybciej i równiej.

Trochę zniknął element szarpnięcia na rzecz płynnego ciągu ku przodowi.

Jeździ dużo bardziej kulturalnie.

Moje auto było hamowane 2x w serii bo nie dowierzali ;)
Dodatkowo hamowaliśmy od razu kolegi passata B6 i jemu wyszło w normie więc miarodajny wynik ;)

PS: muszę opony szersze kupić bo jak che się włączyć mocniej to ciężko przyczepności nie stracić

wiewioor - 07-10-2014, 15:38

Miałem napisać że może hamowania przekłamuje - ale skoro na Pasku wyszły takie zestawienia więc może po prostu masz dobrą serie, albo z Paska ubyło a przy zawyżeniu wyszła seria. :lol:

Aczkolwiek czasem zdarzają się silniki (konkretne sztuki) które są dobrze doprężone, idealnie dotarte, które mogą mieć większą moc aniżeli seria.


U mnie po remapie (ale w 1.8 DID) wyszło 179 KM i 379 Nm przy serii 150 KM i 300 Nm

Ale różnica pomiędzy serią a po mapach jest mocno odczuwalna - najbardziej jeśli chodzi o moment obrotowy.




Arczi89 - 07-10-2014, 15:51

Dokładnie ;)
Fajnie się jeździ na takim momencie ;)

Tap-Chan - 13-10-2014, 07:19

Kolego wiewioor powiedz cos więcej jak tam się jeździ ? czy lepiej wchodzi na wysokie obroty ? chodzi mi o to ze tez mam 1.8did i czasem jak się toczę przed światłami i chce z 2-go biegu odjechać to czekam i czekam i czekam i dopiero od 2 - 2,5 tyś. obr. wciska w siedzenie. Czy po Chipie jest inaczej skonfigurowane dmuchanie turbiny ?


Czytając poprzednie wypowiedzi to chcecie koledzy forumowicze przekazać że 1.8 did jest w ogóle słabszą jednostką techniczne i po chipie się szybciej z użyje? :cry:

krzychu - 13-10-2014, 08:29

Tap-Chan - moim zdaniem czysto teoretycznie podbijanie momentu poniżej 2 tys w dieslu będzie mocno ryzykowne. Wymaga wiedzy o danej jednostce bo wtedy najłatwiej będzie zerwać film olejowy z panewek...

Swoją droga dlaczego na 2-jce wpadasz w tak niskie obroty jak chcesz dynamicznie odjechać? Diesla można kręcić przecież do 4 tys na jedynce spokojnie...

Tap-Chan - 13-10-2014, 08:37

dzięki za wyjaśnienie, przyznam się nie wiedziałem. Rzadko kiedy kręcę u siebie do 4 tyś. do 3,5 niecałe to max dalej boje się że coś się rozsypie.


Zaraz wskakuje w Lancera hihihi :badgrin:

wiewioor - 13-10-2014, 08:37

Tap-Chan napisał/a:
Kolego wiewioor powiedz cos więcej jak tam się jeździ ?

Dużo lepiej niz w serii. Różnica w momencie obrotowym znacząca.

Tap-Chan napisał/a:
czasem jak się toczę przed światłami i chce z 2-go biegu odjechać to czekam i czekam i czekam

takie uroki turbo-klekotów. Zawsze można delikatnie obniżyć moment "wstawania" turba, ale cudów nie oczekuj. U mnie jak widać na wykresie powyżej od około 1800 rpm jest "kopnięcie".

Tap-Chan napisał/a:
1.8 did jest w ogóle słabszą jednostką techniczne i po chipie się szybciej z użyje?

1.8 did moim zdaniem to udana jednostka. Podobno niemieckie 2.0 z VW było nie najlepszej jakości.
W każdym razie jeśli przestrzegasz pewnych zasad takich jak:

- nie pałowanie na "zimnym" - czyli czekasz aż rozgrzejesz silnik
- na bieżąco serwisujesz auto (wymieniasz olej, filtry, itp)
- nie gasisz auta zaraz po zatrzymaniu się - studzisz turbo

to co do zasady powinieneś trochę pojeździć :wink:

PS. Przy ewentualnych zmianach w mapach zaleca się usunięcie DPF`a.

Tap-Chan - 13-10-2014, 08:39

Wielkie dzięki za odpowiedź !

Zawsze jak w siadam do jakiegokolwiek auta to daje te 2 - 5 min. silnikowi żeby sobie popracował olej żeby się rozbyrdał itp itd. (ja w tym czasie pozapinam się w pasy, podłącze mp3) ,a co do gaszenia to nie zawsze czekam przyznam się bez bicia.

krzychu - 13-10-2014, 09:21

Tap-Chan napisał/a:
u siebie do 4 tyś. do 3,5 niecałe to max dalej boje się że coś się rozsypie.


Nic się nie rozsypie. Diesle się same ograniczają, zresztą w dobie roszczeniowego konsumenta nie mającego pojęcia o mechanice silnik i elektronika muszą same o siebie zadbać. A co z tego wynika? Jak wciśniesz gaz do oporu na którymś biegu i nie będziesz zmieniał biegu silnik musi to wytrzymać (przez samo ograniczenie lub kagańce w elektronice). Spokojnie do 4000 obrotów, a nawet trochę wyżej do 4500... Ten 1,8 MIVEC właśnie się fajnie kręci dość wysoko, należy to wykorzystać...

A co do ostrożnego użytkowania. To warto zwrócić uwagę nie na obroty, a na wciśnięcie gazu. Bo zimnemu silnikowi szczególnie diesla bardziej zaszkodzi but w podłodze przy 1500 obrotach (np. pod górę) niż lekki gaz przy 3000 obrotów...

RalfPi - 13-10-2014, 09:29

a czemu zimnemu but bardziej przeszkodzi?
Większe ciepło --> większe naprężenia?
Czy chodzi Tobie o obciążenia na wale korbowym?

krzychu - 13-10-2014, 09:32

RalfPi - chodzi mi o obciążenie np. panewek w momencie kiedy olej nie ma jeszcze odpowiednich parametrów... A w dieslu bardzo duże wartości momentu (nacisku na wał) występują niż na bardzo niskich obrotach. Tak samo lekki gaz przy średnich obrotach nie rozpędza tak mocno turbiny jak but w podłodze nawet przy dość niskich obrotach... A turbinkę też trzeba smarować...

Do tego jak ciśniesz but na niskich to wtedy masz 100% zakładanych parametrów. Aby osiągnąć to samo (niższy bieg i większe obroty) potrzebujesz dużo mniej tego 100% więc silnik lżej pracuje (mniejsze naprężenia, tarcie itd).

A zwracam uwagę bo dużo ludzi mówi "zimny to nie kręcę wysoko", ale but w podłodze... Co moim zdaniem będzie bardziej szkodliwe niż wyższe obroty i mniejszy gaz.

RalfPi - 13-10-2014, 09:44

też tak uważam - dzięki za wyjaśnienie.
Myślę, że analogia jazdy na rowerze (np. z górki przy dużych obrotach i mały stopień naciśnięcia gazu) i pod górkę (niskie obroty i duży stopień wciśnięcia gazu) dobrze to obrazuje.
Nie wiem czy tu chodzi o smarowanie, ale z pewnością o siły bezwładności jakie działają na tłoki-->wał korbowy w "górnym martwym punkcie".

Jeżeli się mylę.. to wiecie co robić.

Tap-Chan - 13-10-2014, 10:21

A to ciekawostki się dowiaduję, postaram się stosować do porad :)
wiewioor - 13-10-2014, 10:50

Tap-Chan napisał/a:
A to ciekawostki się dowiaduję


Nie ciekawostki a powszechnie znane zasady użytkowania pojazdów.

krzychu napisał/a:
A zwracam uwagę bo dużo ludzi mówi "zimny to nie kręcę wysoko", ale but w podłodze... Co moim zdaniem będzie bardziej szkodliwe niż wyższe obroty i mniejszy gaz.

Zgadza się. Chodziło mi o to by nie pałować na zimnym znaczy się używać "delikatnie" auta przez minuty.

Uwex - 13-10-2014, 11:00

krzychu napisał/a:
Do tego jak ciśniesz but na niskich
- to koło dwumasowe też nie jest zadowolone.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group