To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mój miś - Galant EA2A

m6riano - 03-10-2012, 15:50

jAZZMAN, a ten syntoil to prawdziwy syntetyk czy hydrokrak?
jAZZMAN - 03-10-2012, 17:04

m6riano, czytamy na opakowaniu, "fully synthetic"
m6riano - 04-10-2012, 20:37

hehe..czyli pewnie hydrokrak.;-)
to sie nie zdziw że po 7tkm odezwą ci sie klepaki..;-)

Tomii - 04-10-2012, 20:50

m6riano napisał/a:
hehe..czyli pewnie hydrokrak.;-)
to sie nie zdziw że po 7tkm odezwą ci sie klepaki..;-)


m6riano, ten akurat olej to 100% syntetyk, polecam!

jAZZMAN - 05-10-2012, 12:13

olej ponoć dobry, "Lewatywa" zrobiona, olej zalany. Popychacze klekoczą jak by troszkę mocniej, na razie przejechałem po mieście 15km. Pojeżdżę kilka dni i zobaczymy :)
m6riano - 06-10-2012, 04:43

Czyli nie nawet po 7tkm..ale po 15...;-)
na dobrej oliwie to powinny zaklepać co najwyżej przez 3 sekundy od odpalenia..a potem cisza przez min. 12tkm.....

Tomii - 06-10-2012, 09:29

m6riano napisał/a:

na dobrej oliwie to powinny zaklepać co najwyżej przez 3 sekundy od odpalenia..a potem cisza przez min. 12tkm.....


i tak jest pod warunkiem że popychacze są sprawne :) u mnie po ich wymianie nie cyknie nawet na 1-sek po odpaleniu.

jAZZMAN, po takiej operacji jak Ty zrobiłem z 1500km i popychacze niestety nie ucichły :( ale może u Ciebie będzie inaczej :wink:

Hugo - 06-10-2012, 10:16

Tomii napisał/a:
u mnie po ich wymianie nie cyknie nawet na 1-sek po dopaleniu
Potwierdzam.
jAZZMAN - 06-10-2012, 12:34

m6riano, klikały przed płukanką i po.
Tomii, Jestem przekonany, że są do wymiany.
Hugo napisał/a:
Potwierdzam.
, i tak zapewne będzie, że po wymianie nie będą cykać. Zimę muszą jeszcze przetrwać :(
m6riano - 06-10-2012, 14:27

Może ja sie nie znam...ale u mnie cykały na kiepskich oliwach przy 250tkm,300 i 350..zalałem w końcu dobrą oliwa....bo przestały klepać..
Wcześniej klepały tak po 5-7tkm od wymiany...
teraz moge zrobić 11-12 i nic nie klepie..no chyba że jest niski poziom..

jAZZMAN - 06-10-2012, 15:52

m6riano,ten olej jest chyba dobry. Poza tym nie był najtańszy - 190zł za 5 litrów. Na Castrolu miałem podobnie jak mówiłeś. ale u mnie popychacze klepią odkąd go kupiła moja siostra a po niej ja. Więc myślę, że tak czy owak kłania się wymiana.
jAZZMAN - 08-10-2012, 21:53

Pierwsza połowa października 2012
Płukanka silnika, płyn do płukania Liqui Moly a następnie olej Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. Popychacze jak klepały tak klepią... Przy następnej wymianie oleju prawdopodobnie będę wymieniał wszystkie.

Antena... HA! Długo czekałem na taką okazję, kupiłem w dobrej cenie antenę elektryczną. Zamontowałem antenę, podłączyłem wiązkę kabli, kabel anteny, odpływ wody i..... DZIAŁA :)
Irytuje mnie tylko, że wyjeżdża za każdym razem gdy włącza się radio bez znaczenia czy włączona jest funkcja "Radio" czy "MP3". Często słucham MP3 i bez sensu aby bat się wysuwał. Rozwiązaniem jest założenie ręcznego wyłącznika na przewodzie dającym sygnał z radia do anteny :) To przy okazji.


Zegary HC po zakupie i przed podłączeniem wymagały przeróbki. Są 2 warianty:
1. Przerobić wtyczkę w samochodzie + przelutować układy w zegarach.
2. Przerobić ścieżki w zegarach + przelutować układy w zegarach.
Zdecydowałem się na wariant numer 2. Dlaczego? Ano dlatego, że nie chcę ingerować w instalację auta i po zastosowaniu tego wariantu można włożyć stare zegary bez kombinacji. Poza tym jak ktoś kiedyś będzie musiał coś zrobić to w instalacji będzie wszystko zgodnie ze schematem :)
Dzięki użytkownikowi swinks_UK i jego postowi rozpisałem sobie jakie układy będą mi potrzebne i wybrałem się do sklepu z elektroniką. Powróciłem biedniejszy o 9zł ale z kilkoma opornikami, diodą i kondensatorem :) . Postępując zgodnie z opisem powymieniałem elementy i ciachnąłem ścieżkę w elektronice obrotomierza, a następnie pociąłem ścieżki na folii i polutowałem druciki (lutownica kolbowa ustawiona na 360stopni - dzięki temu nie topiła mi się folia).
swinks_UK - Bardzo ładnie i czytelnie rozpisałeś sposób adaptacji zegarów - DZIĘKUJĘ!





Kierownica - Nadi Torino (szkoda, że nie podgrzewana :badgrin: ). Tak samo jak Zegary HC dostarczył mi ją Danino. Miałem problem z odkręceniem śruby (gwiazdki po prawej stronie poduszki). W końcu zgodnie ze starą prawdą "bez młota to nie robota" śruba puściła...
Odpiąłem akumulator aby po odpięciu poduszki nie został błąd SRS. Zdjąłem swoją kierownicę i powiesiłem drewniano-skórzaną :)






DO ZROBIENIA
- cykanie popychaczy oczywiście – płukanka nie pomogła więc będzie wymiana -38zł szt x 16 zaworów..... :( , Hugo mnie pocieszył, ze 20zł :)
- czasem przy zamykaniu odbija i wraca okno pasażera z przodu, mechanizm już mam – kiedyś pewnie przysiądę.
- wysłanie UKP do aktualizacji,
- białe kierunkowskazy (jak na razie jeżdżą w bagażniku).

danino88 - 08-10-2012, 21:58

teraz wyglada to duzo lepiej:)
jAZZMAN - 08-10-2012, 22:04

danino88, Elegancja, miałeś w tym współudział :)
volve - 08-10-2012, 22:12

No ładnie...a nie mogłeś prze Kluczewem zamontować ? :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group