To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Superb 2 Kombi 1.8 TSI 4x4

Fragu - 25-09-2012, 14:57

Ale dyskusja, jak to dobrze ujał mystek - takie fanatyzm poraża. Prawda taka, że mitsu robiło ładne auta, solidne, teraz się uwstecznia i nie oferuje nic ciekawego. Ot przeciętna marka jakich wiele.

Pisanie takich głupot, że w tym czy tym samochodzie wszystko się bez przerwy sypie to tylko powielanie stereotypów. Sam śmigam starym audi, które nie jedno już przeszło - lekko nie ma, a w gruncie rzeczy nie psuje się nic, sama eksploatacja.

Skoda robi teraz bardzo dobre auta, fakt nie porażają bo jeździ tego pełno, obyło się nam wszystkim. Ale obiektywnie trzeba docenić komfort, wyposażenie, trwałość i do tego cenę.

Jak rezon napisał - to jego narzędzie pracy - idealnie siędo tego nadaje wg mnie. Szerokości.

rezon - 25-09-2012, 15:52

KowaliK napisał/a:
piszesz Rezon o parasolce, nadal jest ta opcja ze schowaną w tylnych drzwiach?
jest - nawet firmowa czyli Skoda ;) - przynajmniej na folii. Jeszcze nie rozkładałem, muszę poczytać instrukcję. Wczoraj ledwie opanowałem komputer pokładowy i jego funkcje - to włącz, to wyłącz, itd... ;) Od groma tego - coby nie zaprzątać głowy fachowcom w ASO np. regulacją intensywności oświetlenia nóg czy włączeniem świateł Leaving Home. Niemal zaczynam tęsknić za prymitywizmem Outka, o Ładzie 2106 nie wspominając.
KowaliK - 25-09-2012, 16:12

rezon napisał/a:
KowaliK napisał/a:
piszesz Rezon o parasolce, nadal jest ta opcja ze schowaną w tylnych drzwiach?
jest - nawet firmowa czyli Skoda ;) - przynajmniej na folii. Jeszcze nie rozkładałem, muszę poczytać instrukcję. Wczoraj ledwie opanowałem komputer pokładowy i jego funkcje - to włącz, to wyłącz, itd... ;) Od groma tego - coby nie zaprzątać głowy fachowcom w ASO np. regulacją intensywności oświetlenia nóg czy włączeniem świateł Leaving Home. Niemal zaczynam tęsknić za prymitywizmem Outka, o Ładzie 2106 nie wspominając.


Z jednej strony pozostaje pozazdrości, z drugiej znowu niekoniecznie... W domu po Outlanderze padł wybór na Forestera. Jest straszna przepaść jeśli chodzi o wyciszenie kabiny, charakterystykę silnik na plus dla Subaru ale z kolei brakuje takich prymitywnych rzeczy jak podświetlany schowek w desce rozdzielczej, czy zasięg do tankowania. :lol:

xluki - 25-09-2012, 16:57

rezon napisał/a:
I to wszystko za 115tys. zł
sorry, ale za tą cenę wolałbym nową Avensis lub Accord'a Tourer (za niewiele więcej masz pakiet TYPE S z silnikiem 2.4 Vtec). Najważniejsze, że właścicielowi się podoba i spełnia swoje zadanie. Życzę bezawaryjności :wink:
gzesiolek - 25-09-2012, 17:13

Fragu napisał/a:
Prawda taka, że mitsu robiło ładne auta, solidne, teraz się uwstecznia i nie oferuje nic ciekawego.


Co do ladnosci to kwestia gustu...
Bo jak do pewnego czasu auta Mitsu mi sie strasznie podobaly... to pozniej nadszedl czas designu ktory zupelnie mi nie pasil czyli Outka I, Lancerka CS, Colta CZ...
a pozniej znowy od Outka II auta Mitsu mi sie podobaja...
I jak widze kolejne juz mi sie podobac nie beda... ot taka karma i taki gust...

Co do tego jak bylo a jak jest, to ja tam nie widze, az takiej roznicy... zwlaszcza porownujac auta budzetowe czyli np. Colta CJ0 1.3 do aktualnej dla niego konkurencji, a np. mojego Lancerka 1.5 do konkurencji dla niego aktualnej...

Wiadomo Sigma, Galant to inna klasa i zal ze Mitsu nie ma ciekawego auta w ich miejsce...
Ale wg mnie nie ma co robic z Mitsu marki premium... marka kultowa tak, ale premium jakos wg mnie nigdy taka nie byla...
Nawet gdy kosztowala nieco wiecej niz teraz...

Ok sorki za OT


Co do Skodziny to jak kiedy sie przymierzalem we wnetrzu to jedna rzecz mi sie rzucila w oczy, a raczej w siedzenie, ze jak na ogromniasta przestrzen w srodku sa w niej stosunkowo male fotele... takie mialem wrazenie, czy rzeczywiscie jest cos na rzeczy... tak tylko siadlem na 2min w salonie, wiec ciezko mi oceniac...

Ale z tych aut tej klasy co jezdzilem to pod wzgledem miejsca zadne nie ma startu... i w sumie tylko w Mondeo obok Superb wiesz, ze siedzisz w czyms wyraznie wiekszym od Lancerka (choc w nowym Passacie jeszcze nie siedzialem)...

zibiiwo - 25-09-2012, 20:17

To ja też coś dodam...człowiek nie krowa...i szerokości dla Rezon :)
Hubeeert - 26-09-2012, 09:34

Sam kupiłbym Superba gdyby nie to, że mam służbowy i dwa Colty ;)
Outek jest za drogi w stosunku do tego co oferuje a to co oferuje było strawne gdy jego cena była niższa.

Lancer - no cóż - w 2008 roku był hitem, po 4 latach się zestarzał i to dramatycznie. Czas na nowy model, ale go nie widać.

A co śmieszne - kiedyś to japończyki były lepiej wykonane i wyposażone niż samochody europejskie. Jak widać Europa lekcję odrobiła i sytuacja się odwróciła...

Owczar - 26-09-2012, 13:33

mystek napisał/a:
Przede wszystkim przeraża mnie "fanatyzm" niektórych osób do marki Mitsubishi.


Tutaj to jest jeszcze nic :) W EA ktoś kiedyś objechał galanta, o mało nie skończyło się linczem. Temat wylądował w koszu, więc nie podam odnośnika. Najgorsze jest to, ze w 90% miał rację, ale klapki na oczach zrobiły swoje. Nic bardziej nie buduje więzi z samochodem jak częste dłubanie i naprawianie go ;) Może stąd ten fanatyzm :P Właściciele niemieckich aut nie muszą tego robić i dlatego tak się do swoich aut nie przywiązują :twisted:

A tak na poważnie, to myślę, że rezon będzie z Superba zadowolony :) Szerokości.

gzesiolek - 26-09-2012, 13:46

Owczar napisał/a:
Właściciele niemieckich aut nie muszą tego robić i dlatego tak się do swoich aut nie przywiązują


Taaaa... :mrgreen:
Bez prze_sadyzmu w obie strony prosze... :roll:

Owczar - 26-09-2012, 13:56

gzesiolek napisał/a:
Bez prze_sadyzmu w obie strony prosze... :roll:


Ale przecież użyłem emotek, bo to przecież oczywiste, że tak nie jest :)

Dj Lexus - 26-09-2012, 15:43

rezon napisał/a:
Gdyby Mitsubishi sprzedawało 50% ilości sprzedanych Skód to w Turbokamerze gościło by równie często

Nie wiadomo jakby to było :wink: , to tylko takie gdybanie. Piszesz że Skoda ma lepszą obsługę w serwisach i ogólnie przedstawicielstwo.... Tylko że tego za bardzo nie widać, ludzie też skarżą się i zgłaszają swoje problemy do tv :lol: (bo albo dealer albo przedstawiciel marki umywa ręce).
Hubeeert napisał/a:
Jak widać Europa lekcję odrobiła i sytuacja się odwróciła...

ładnie rymujemy. :wink:

rezon - 26-09-2012, 18:33

Dj Lexus napisał/a:
Piszesz że Skoda ma lepszą obsługę w serwisach i ogólnie przedstawicielstwo....
Nie pisałem takiego uogólnienia. Pisałem tylko i wyłącznie o własnych doświadczeniach z serwisowania 3szt. Octavii oraz 1 szt. Outlandera. Wynik w moim przypadku niestety 3:-1 na korzyść Skody.

Wrażenia z pierwszej dłuższej trasy.
Zużycie paliwa stopniowo się obniża, a średnia prędkość rośnie :) czyli autko się dociera.
Skrętne ksenony sprawują się super - przy jeździe "zakręconą" drogą przez las cały czas było coś widać - wystarczy lekki skręt kierownicy, a lampki posłusznie idą za nią - widać co się dzieje na zakrętach. Nie wiem jak w Lancerach - ale tzw. statycznie doświetlanie zakrętów przez włączanie dodatkowej lampki jest niezauważalne - może przy sztywnych ksenonach lub w mieście (zakręt o 90st.) można zaobserwować efekt.
Zaczynam słyszeć wyraźnie koła i nieco silnik - czyli "po-outkowe" przytępienie słuchu nie jest permamentne, a jedynie przejściowe ;) . Nie jest to w żaden sposób dokuczliwe, można spokojnie rozmawiać przy 140-160km/h i nie podgłaśniać radia.
Jakość zestawu głośnomówiącego - jestem bardzo zaskoczony jakością dźwięku w trasie oraz łatwością obsługi. Oczywiście na duży plus. Mitsu powinno sobie kupić jedną sztukę i nauczyć się jak powinno to działać. Wyświetlanie kontaktów na kompie, łatwy dostęp (1 naciśnięcie klawisza na kierownicy) do ostatniego wybieranego numeru - praktycznie przestaję używać klawiszy/pokręteł i ekranu dotykowego na radiu.
Ciekawostka - czujniki parkowania mają ustawianą częstotliwość. Można ustawić znacznie różniącą się dla przodu i tyłu, przez co wiadomo werbalnie które słychać, oczywiście można sobie zobaczyć na radiu, który "piszczy" - ale jakoś wolę patrzeć w lusterka niż na radio. Czujniki działają błyskawicznie i po doświadczeniach z Outka są dla mnie zbyt czułe - np sygnalizują nawet niskie krawężniki
Odnośnie postępów Mitsu - cytat z wątku dot. Outka III. Tylko przypomnę, że hamulce Outka wymieniałem jako jeden ze słabszych, ale jakże ważnych jego punktów:
tomekrvf napisał/a:
Cena z kosmosu. No i zostawili te same hamulce co w aktualnym modelu. Nie ma to jak postęp....

Student - 27-09-2012, 07:46

Rezon - gratuluje wyboru. Silnik dupowaty ale ujdzie w tłoku.
Masz to co Ja cenię czyli ciszę czego Outek nie daje.
Sam myślałem nad Superbem ale wersją 3.2l 4x4 , zobaczymy może kiedyś. :rolleyes:

PS. całej dyskusji o wadach i zaletach, podczas ostatniego serwisu swojej Ave w serwisie Lexusa rozmawiałem z właścicielem salonu , jak ktoś zna Cygana to wie kto to był/jest itd. i on sam jako właściciel marki Mitsu i Toyota powiedział że Mitsu się zatrzymało w rozwoju a polityki wycinania modeli to już nie rozumie.
Wiele lat temu rodzina poszła w Toyotę/Lexusa i jak widać była to dobra decyzja.

rezon - 27-09-2012, 08:13

Student napisał/a:
Sam myślałem nad Superbem ale wersją 3.2l 4x4 , zobaczymy może kiedyś.
jest tylko 3.6 V6 4x4 z automatem. Ceny ubezpieczeń i zużycie paliwa w mieście mnie powstrzymały. Przy odrobinie spięcia budżetu innych rzeczy był w zasięgu. 1,8 zupełnie wystarcza i raczej nie określałbym go mianem "dupowaty". 152KM jest przy 4300-6200obr, a 250Nm ma w zakresie 1500-4500obr. czyli bardzo nisko jest dostępny max moment. Jest to zupełnie inna charakterystyka niż np. 1,6 120KM 4x4 SX4 - też czasami jeżdżę, nawet daleko. SX4 ma odpowiednio 120KM aż przy 6000obr. :!: i 156Nm przy 4400 obr. Czyli tam gdzie Skoda traci max moment to SX dopiero ma. Nie mam dużej wprawy w Lancerze - jechałem tylko dość płaską trasę kilkaset km, ale jego dane katalogowe też nie są zachęcające - 143KM/6000obr, 178Nm/4250obr - czyli bardzo podobne do SX. Trzeba je mocno kręcić, aby koniki zaczęły pracować, a w 1,8TSI wystarczy lekko nacisnąć gaz. I nie wyrywa przy tym kierownicy jak w Outku.
Student napisał/a:
Wiele lat temu rodzina poszła w Toyotę/Lexusa i jak widać była to dobra decyzja.
też rozważałem ten kierunek ale niestety Ave nie ma 4x4 :( , a bagażnik RAV'ki to mikroskopijny jest.
Xsystoff - 27-09-2012, 08:44

Student napisał/a:
Rezon - gratuluje wyboru. Silnik dupowaty ale ujdzie w tłoku.

Nazywac dupowatym silnik, ktory po samym programie jezdzi na poziomie VR4 w Galancie.... proszę Cię...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group