Nasze Miśki - "EVO byłem, ale przytyłem - Wasiowe O1T
Bob27 - 31-07-2013, 21:25
W@sio napisał/a: | Powiedzmy, iż nasze "relacje" są dość pogmatwane i choć usługa założenia instalacji gazowej przeprowadzona była fachowo, bez żadnych zastrzeżeń, to zaproponowany dobór podzespołów, na których "najprawdopodobniej będzie latało" nie był już taki dobry no i strojenie zrobione "na odwal"... W wolnej chwili pojadę do niego i ponegocjuję rozwiązanie problemu |
Czy problem LPG jakoś został ogarnięty? Mam zamiar zostać posiadaczem takiego właśnie pojazdu i wstawić od razu do niego gaz więc szukam informacji na ten temat.
W@sio - 01-08-2013, 16:44
Generalnie problemów z LPG w tych autach nie ma... pod warunkiem, że zakłada go ogarnięta osoba i ma jakiś tam bagaż doświadczeń... człowiek, który zakładał gaz u mnie za takiego uchodził, ale dużo stracił w moich oczach. Nie mniej jednak, po długich negocjacjach właśnie ma miejsce wymiana wtryskiwaczy na wydajniejsze. Twierdzi, że to powinno rozwiązać problem, ale czy się uda dam znać, bo prawdopodobnie jutro odbiorę auto.
Bob27 - 01-08-2013, 17:37
No to czekam z niecierpliwością na wieści, znalazłem w Chełmofonie gazownika, który podobno zakładał już w takim wozidle instalację i jeździ to bezproblemowo.
W@sio - 09-08-2013, 12:06
Przy okazji pobytu miśka w warsztacie celem zmiany wtryskiwaczy LPG (relacja z efektów jak tylko ogarnę montaż i strojenie), misiek dostał kilka elementów zawieszenia - tuleje dolnych przednich wahaczy, wzdłużnych tylnych wahaczy, oraz gumy stabilizatorów z przodu i tyłu... Poza tym drugi katalizator został zastąpiony łącznikiem elastycznym (wypalony był w środku i brzęczał)...
Doszła też do mnie miła paczuszka z zamówienie: owiewki heko - komplet, błotochrony na wszystkie koła, poza tym zegary boost, temp oleju i EGT z czujnikami i przystawką w słupek A... Montaż gratów + foty już niebawem, zatem stay tuned
W@sio - 15-08-2013, 00:48
Instalacja LPG wygląda na ogarniętą... Co prawda strojenie jest jeszcze nie do końca pewne, gazownik zalecił, żebym pojeździł, pobutował, posprawdzał jak na gazie i benzynie się zachowuje, ale na pewno setup pociągnie na 100%. Wtryskiwacze wyrabiają bardzo dobrze, reduktor też, więc wszystko wygląda w porządku...
Albo mi się szyja przyzwyczaiła... albo sam nie wiem, ale nie czuć na gazie tego strzału z momentu obrotowego gdy turbina się napompuje, który odczuwalny jest na PB, ale może to tylko moje wrażenie...
Po weekendzie zabieram się za montaż Gauganów, więc będę wiedział więcej o pracy silnika zarówno na benzynie jak i gazie
W@sio - 17-12-2013, 18:13
Pierwotnie zegary wylądowały w słupku i tak jeździły przez kilka miesięcy, ale doszedłem do wniosku, że lepiej bedzie gdy będą w konsoli środkowej...
W tym celu wyciąłem półeczkę i powiększyłem otwór do 2din. Podstawkę pod zegary wykonałem z laminatu, całość pokryłem skórą ekologiczną i wygląda to tak:
I po ciemku...
Przy stanie licznika 110000 km wymieniłem olej silnikowy, jak zwykle Castrol Edge 10W60 no i oczywiście filtry...
Gaz się ciągle krzaczy... i już nie wiem co mam zrobić :/
W@sio - 19-01-2014, 20:26
Suma sumarum dogadałem się z gazownikiem (z czego się bardzo cieszę) i udało się wystroić auto dokumentnie z AFR'em, zatem teoretycznie powinno pracować dokładnie tak samo jak na Pb... Niestety okazało się, że auto gubi zapłon pracując na LPG na jałowych obrotach, więc i na wyższych pewnie też... Po godzinach testów okazało się, że gdy pierwsze dwa gary pracują na LPG a dwa pozostałe na Pb wszystko jest okay, podobnie gdy 1,4 pracują na LPG, co jest dziwne, bo cewki są na 2 i 4 garze. Padło na kable zapłonowe (świece są prawie nowe i nie widać po nich oznak jakiego kolwiek zużycia)... Kable wymieniłem (nowe NGK), dalej to samo :/
W układzie zapłonowym pozostają jeszcze cewki, więc chyba zainwestuję w obie dla świętego spokoju...
Na innym forum przeczytałem, że warto też zmniejszyć szczelinę świec zapłonowych z 1,1 na 0,9 mm. Co o tym myślicie?
m6riano - 22-01-2014, 03:41
na 0,8 nawet...
W@sio - 22-01-2014, 07:31
Zmniejszyłem finalnie na 0,75 mm... ale pawela twierdzi, że to za mało. Więc jak tylko ceweczki do mnie dotrą zrobię ciutę większe
W@sio - 15-05-2014, 17:32
W temacie cisza... Mojego Outlandera dotknęła klątwa pękającego kolektora wydechowego...
Pękł dookoła przy pierwszym cylindrze i w środki przy flanszy do turbiny.
Zamówiłem od kolegi z forum evo.org.pl "barana" ze stali kwasoodpornej dedykowanego do EVO, oraz Daniel z FW Motorsport przerobi go pod moje auto. Tak więc będzie custom'owy kolektorek
Dodatkowo okazało się, że kolektor dolotowy miał przedmuch wokół oringu na pierwszym wtryskiwaczu Pb. Oringi OEM już są, pozostaje wszystko złożyć do kupy.
W lipcu jak się uda z pomocą Maklakusa udam się na strojenie auta do Warszawy do Coobcio Garage
A z gazem ciągle problem i już nie wiem co robić :/
mkm - 16-05-2014, 04:26
W@sio napisał/a: | A z gazem ciągle problem i już nie wiem co robić :/ |
Wywalić gaz
kisian - 16-05-2014, 17:02
mkm napisał/a: | W@sio napisał/a: | A z gazem ciągle problem i już nie wiem co robić :/ |
Wywalić gaz |
Oddać do firmy która porządnie takie coś zrobiła. Wiem że to nie Twój rejon ale tarnowski Czakram gazował Evo IX, Golfa V GTI podobno z sukcesem. Jak rozmawiałem z ich pracownikiem to w Evo montowali dwa parowniki czy reduktory jeden wzdłużnie drugi poprzecznie żeby było dobrze. Może ich oddział w Twojej okolicy będzie równie dobry? Na pewno nie polecam partaczy z Expert Roczniak w Tarnowie i bóg wie gdzie.
macia - 18-05-2014, 23:06
Wasiu, wiela taki baranek pod czarnucha na gotowo?
W@sio - 18-05-2014, 23:23
Dowiem się, jak odbiorę, powiedziano mi, że jakby miał robić od podstaw to 1000 za robocizne + materiał, natomiast z gotowcem pod przerobienie będzie taniej, okaże się jak będzie zrobione
Torp12 - 19-05-2014, 12:09
Możesz dać jakiś namiar na tego gościa od kolektora? Bo np w El-Tecu za kolektor sobie życzą 2500 :]
|
|
|