To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Po wymianie uszczelki pod głowicą nie odpala

deejay - 08-02-2013, 23:03

Jesli masz zdjęta głowice i widać tłoki , to ustaw wał tak aby tłoki były w jednym poziomie . Nafta w rece i zalac po równo do kazdego cylindra na noc . Jesli bedzie ubywac nie równo i np z jednego cylindra "zniknie" nafta to pierścionki nie trzymaja i zalecana wymiana na nowe.
Zalezy jak wylgadaja cylindry i jaki wymiar trzymaja , wtedy robi sie wszelkie pomiary i pod wymiar kupuje sie nominał , jesli raczej silnik jest "dziewiczy"

slavo_p - 08-02-2013, 23:12

ale skoro po próbie olejowej wzrosło cisnienie dwukrotnie a potem dalej spadło to obstawiam pierscienie , głowica 99% szczelna wiec gdzies ta kompresja uchodzi / Dzieki za rade zrobie jak pisałes
deejay - 08-02-2013, 23:19

Proba olejowa mówi nam czy to wina głowicy , czy pierscieni . Wiec jesli damy po ok 15ml oleju do kazdego cylindra co cisnienie ma wzrosnąc po 100% , jesli jest mniej i nie równo to wina głowicy . Lepiej sprawdz dokładnie zanim zaczniesz 'remont" jednostki :wink:
slavo_p - 08-02-2013, 23:25

ja wlałem po 10 ml , i mi skoczyło dwykrotnie . A co jesli głowica 100 % szczelna bedzie ? co z ta kompresją ??
deejay - 08-02-2013, 23:28

slavo_p napisał/a:
ja wlałem po 10 ml , i mi skoczyło dwykrotnie . A co jesli głowica 100 % szczelna bedzie ? co z ta kompresją ??


Jesli masz pewnosc ze zawory trzymaja i pierscienie sa ok , to gdzies moze jest babol w rozrzadzie , lub uszkodzone krzywki na wałku itp. innych możliwosci juz nie ma .

slavo_p - 08-02-2013, 23:30

zawory . oprócz jednego trzymają , a co do pierscienie to nie mam pewnosci , zaleje je naftą tak jak pisałes no i ta próba olejowa ;/
deejay - 08-02-2013, 23:35

Cytat:
slavo_p napisał/a:
zawory . oprócz jednego trzymają , a co do pierscienie to nie mam pewnosci , zaleje je naftą tak jak pisałes no i ta próba olejowa ;/


Kompresji musisz miec min 25 bar , bo inaczej nie bedzie palił , tym bardziej ze na jednym ma duze spadki to motor bedzie kulał i bedzie nierówno pracował . W dieslu kompresja to podstawa i ma bardzo duzy wpływ na odpalnie .

slavo_p - 08-02-2013, 23:40

no własnie , tylko zastanawiam sie jak wczesniej mi autko jezdziło jak teraz mam tak niską kompresje , dziwne to troche
deejay - 08-02-2013, 23:42

Robiłes sam , wiec sie zastanów gdzie jest problem i sprwadz dokładne wszystko po kolei .
milo - 09-02-2013, 07:49

slavo_p masz prostą głowicę :?: może miedzy głowicą a blokiem ucieka kompresja to tylko taka sugestia należy dokręcać z odpowiednim momentem
Najlepiej zdejmij pasek rozrządu i odkręć wałek rozrządu tak żeby wszystkie zawory były zamknięte i wtedy zmierz ćiśnienie sprężania będziesz wiedział czy pierścienie , głowicę masz szczelną po za jednym zaworem który puszcza i który trzeba zrobić

slavo_p - 09-02-2013, 15:16

MILO głowica prosta bo planowana , zawór zrobiony na miejscu u szpeca . na początku mierzyłem cisnienie odkręcając jeden wtrysk a reszta została a cisnienie było powiedzmy takie samo .

Zalałem tłoki naftą nie mineło 5 minut i z dwóch zeszła do zera a z kolejnych dwóch po około 3 godzinach
Dzisiaj juz mi sie niechce ale w poniedziałem ściągam miske i podnosze tłoki , pózniej trzaby dobrac jakies pierscienie

Wszyc - 09-02-2013, 18:08

To nieźle z tą kompresją u mnie odpalał ciągle do swapa a potem jak zdjąłem głowice na wyjętym już silniku mogłem ruszać tłokami na boki w cylindrach :P co raz bardziej się przekonuje że moje 4D68T było magiczne tym bardziej że miałem połamany drugi pierścień na każdym tłoku :)
jacek11 - 10-02-2013, 10:28

Z tego co mi wiadomo,powinno się odkręcić wszystkie wtryski,i dopiero mierzyć ciśnienie :roll: ale może się mylę :wink:
slavo_p - 10-02-2013, 15:30

ja mierzyłem na wszystkie sposoby :D

[ Dodano: 11-02-2013, 23:10 ]
Panowie powiedzcie mi jak montowac pierscienie ? gdzie umiejscowic zamki , dwa pierwsze pierscienie sątrapezowate , jest jakas zasada jak to montowac ? w manualu niema nic na ten temat ;/

milo - 12-02-2013, 15:03

Pierścienie powinny mieć literę lub znak pierwszy pierscień T :!: drugi pierscień 2 T :!: i tym znakiem-literą do góry zakładać powinno się
Pierścienie wkładasz na przemian z szczeliną , wkładałeś pierścienie w cylinder i mierzyłeś luz na zamku :?: potrzebna będzie opaska http://rg-narzedzia.com.p...ych-p-6334.html
Korbowody też są ponumerowane zachowaj kolejność i kierunek :!:
W manualu jest :!: :!: :!: wysłałem na maila



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group