Nasze Miśki - Moje miśki
Bizi78 - 10-05-2018, 15:55
grzesiopol napisał/a: | Mam mniej więcej wymiary tej pigułki ale nie mam gdzie jej zrobić |
Mam tokarza, który mi dorabiał tulejki wybieraka do fury to mogę podpytać.
Tylko tokarz ma około 70lat więc nie wiem czy ogarnie taki detal .
Grzesiu, a z jakiego materiału to ma być: brąz, mosiądz .
Ta faza na krawędziach ma być .
Ile sztuk .
grzesiopol - 10-05-2018, 18:47
Rafał tak ma wyglądać jak na rysunku, czyli fazki (z obu stron) też bo to wchodzi w przewód podciśnienia to żeby krawędzie się nie zacinały przy wciskaniu. Ze 3 sztuki to będzie na zapas, a materiał to chyba mosiądz tak jak w dyszach benzynowych w gaźnikach. U mnie mogą zrobić kształt tylko nie mają takich wierteł malutkich.
Bizi78 - 10-05-2018, 18:58
Postaram się jutro przed pracą podjechać i dopytać.
A tak ogólnie to jaka cena by cię zadowoliła
Dla przykładu dodam, że za tulejkę wybieraka jak na poniższym schemacie z brązu płaciłem 35zł/szt.
Kształt był trochę bardziej skomplikowany .
I pytanie z jakiego materiału .
grzesiopol - 10-05-2018, 22:53
mosiądz, jak najtaniej.
Tulejka wybieraka?
Bizi78 - 11-05-2018, 18:34
Dzisiaj się nie wyrobiłem przez korki, podjadę dopytać w poniedziałek.
grzesiopol napisał/a: | Tulejka wybieraka? |
Takie coś niewidoczne na foto 24594G .
grzesiopol - 17-01-2019, 16:00
Co tu pisać. Kupiłem nowy akumulator
grzesiopol - 13-09-2019, 07:47
Cisza, cisza i...
Pora na wymiane klocków. Robota lubi głuich i jedno koło ściągane dwa razy. Pamiętajcie o blaszkach na klockach
W międzyczasie wymiana oleum w silniku. Teraz przymiarka do napędów i skrzyni ale to dopiero jak wyjedzie Colcina z garażu.
A i puchar na najładniejszego hatchbacka na zlocie. Dzięki. Naprawdę nie spodziewałem się.
Marcino - 13-09-2019, 13:40
grzesiopol napisał/a: | A i puchar na najładniejszego hatchbacka na zlocie. Dzięki. Naprawdę nie spodziewałem się |
Ano widzisz... sie spodobał:)
grzesiopol - 07-08-2020, 21:20
Taki samochód tylko mieć. Końcówka drążka wymieniona plus pełny serwis olejowy tzn bez silnika. Wszystko na Valvoline. Troche pojeżdżone i muszę powiedzieć chyba lepiej a na pewno ciszej niż było. Nie wiem kiedy był wymieniany olej ale teraz już wiem.
Polecam Valvoline zamiast oryginalnego drogiego oleju DiaQueen SSTF-1
Krzyzak - 07-08-2020, 21:29
Ja zalewam ATF Aisin - chyba 140zł za 5 litrów, też spoko.
grzesiopol - 07-08-2020, 21:45
Krzyzak napisał/a: | ATF Aisin | do skrzyni TC-SST?
150 zł to kosztuje litr DiaQueen'a. ja za 8 litrów zapłaciłem coś około 330 zł, powiedzcie czy się nie opłaci, nie dość, że taniej to jeszcze na razie lepiej
grzesiopol - 08-08-2020, 20:04
Dzisiaj pojawiły się nowe funkcje: S-AWC na wyświetlaczu, alarm fabryczny i wreszcie umilkł ten diabelski dźwięk niezapiętych pasów.
Przez chwile miałem też coming home oraz follow me home ale stwierdziłem, że tego nie potrzebuje.
Krzyzak - 08-08-2020, 21:17
grzesiopol napisał/a: | do skrzyni TC-SST? | nie - tak w ogólnie, teraz do mazdy go wlałem i będę do automatu w E3x zalewał, jako alternatywa do Transmax Z
grzesiopol - 24-09-2020, 17:51
Dzisiaj robiłem przymiarke do swapa hamulców z EVO IX.
Zamierzenie było takie:
Wrzucić zwrotnice z Grandisa, tak z Grandisa bo on ma rozstaw 160 mm. i piasta z łożyskiem jest ta sama co w EVO X oraz zacisk i tarcza 320x32 z EVO IX.
Wszystko złożyło się plug&play - dobra wiadomość dla posiadaczy Grandisów. Przymiarka do felgi oem Ralliarta o ET46 potwierdziła moje rozważania bo trzeba by było dać adapter około 3 cm.
Jednak rozczarowanie przyszło potem. Co prawda miałem już wątpliwości przy planowaniu swapa i sprawdzaniu poszczególnych części ale kto nie ryzykuje ten nie jedzie. Zacząłem pomiary, do porównania z Grandisową zwrotnicą miałem tylko zwrotnice z Outlandera II - myśle, że wymiarowo jest identyczna z RA - i doszłem do wniosku, że raczej taki setup odpada. Rożnica jest w wysokości zwrotnic niby 3 mm ale zawsze oraz w długości łożyska tj głębokości ale tu juz 7 mm i to jest już duża różnica bo to oznacza dłuższą część z wieloklinem przegubu zewnętrznego w Ralliarcie.
Najlepiej trzeba by było wszystko przymierzyć na aucie ale w chwili obecnej nie zamierzam grzebać w przodzie bo jest to troche upierdliwie. Kto naprawiał końcówki itp to wie, że nie jest to takie hop i gotowe.
Przymierzyłem od razu zestaw do zwrotnicy Outka i: tarcza wiadomo super siadła, zacisk założyłem tylko na słowo honoru. Pomiar i zaskoczenie przy takim setupie trzeba by było dystans 2,5 cm. Różnica tych 5 mm w dystansie wynika z różnicy wymiaru zwrotnic ale wiecie pomiar mogłem troche zrobić inaczej więc można to traktować jako błąd pomiaru. Trzeba by było robić adapter 130 na 160 ale wtedy zacisk przesunąłby się w dół lub w góre w stosunku do istniejących otworów.
To tyle jeżeli chodzi o przód. Teraz tył.
I tu nie jest juz tak wesoło ale wszystko przymierzane tylko w mojej głowie.
Tarcza tylna z EVO IX ma rozmiar 300x22 i byłoby fajnie bo w RA jest 302x10, myśle, że sam zacisk by pasował. Schody zaczynają się przy rozmiarze bębna bo w EVO IX jest 168 a w RA 190 i plan się rypnął.
No cóż znowu myślenie i chcąc nie chcąc trzeba by było robić swap tylnych hamulców z EVO X bo bęben ma 190 ale wtedy reszta tarczy ma 330x22 i tarcza byłaby większa niż tarcza EVO IX przednia aż o 3 cm, ale przynajmniej wypełniłaby koło. No i pozostaje jeszcze przymierzenie zacisku czy będzie pasował. Ale skoro mielibyśmy na tyle zacisk z EVO X to czemu nie z przodu wtedy tarcza byłaby 350x32 ale trzeba by było też rozwiercać otwory w zwrotnicy (Grandisowej) i zastosować jeszcze większy dystans bo podobno zacisk jest jeszcze większy niż w IX-ce.
Reasumując
Jakby nie patrzeć nie wszystko jest plug&play jak w przypadku swapa do Galanta poliftowego lub Grandisa. Pozostaje przymierzyć oba setupy tj. z EVO IX i X na aucie albo zastosowanie innych zacisków np BMW lub Alfa Romeo lub też Renault oraz adapterów.
Bzyk_R1 - 24-09-2020, 20:06
Grzegorz, popatrz na zaciski brembo z Mercedesa ML. Jego tylne zaciski są dwutłoczkowe i są w pasztet cenie. Ja to szykuje do swojego O1T. Z tyłu będzie na adapterze i tarcze evo9 300/22.
|
|
|