To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Moje miśki

Bizi78 - 10-05-2018, 15:55

grzesiopol napisał/a:
Mam mniej więcej wymiary tej pigułki ale nie mam gdzie jej zrobić

Mam tokarza, który mi dorabiał tulejki wybieraka do fury to mogę podpytać.
Tylko tokarz ma około 70lat więc nie wiem czy ogarnie taki detal :? .
Grzesiu, a z jakiego materiału to ma być: brąz, mosiądz :?: .
Ta faza na krawędziach ma być :?: .
Ile sztuk :?: .

grzesiopol - 10-05-2018, 18:47

Rafał tak ma wyglądać jak na rysunku, czyli fazki (z obu stron) też bo to wchodzi w przewód podciśnienia to żeby krawędzie się nie zacinały przy wciskaniu. Ze 3 sztuki to będzie na zapas, a materiał to chyba mosiądz tak jak w dyszach benzynowych w gaźnikach. U mnie mogą zrobić kształt tylko nie mają takich wierteł malutkich.
Bizi78 - 10-05-2018, 18:58

Postaram się jutro przed pracą podjechać i dopytać.
A tak ogólnie to jaka cena by cię zadowoliła :?:
Dla przykładu dodam, że za tulejkę wybieraka jak na poniższym schemacie z brązu płaciłem 35zł/szt.
Kształt był trochę bardziej skomplikowany 8) .


I pytanie z jakiego materiału :?: .

grzesiopol - 10-05-2018, 22:53

mosiądz, jak najtaniej.
Tulejka wybieraka?

Bizi78 - 11-05-2018, 18:34

Dzisiaj się nie wyrobiłem przez korki, podjadę dopytać w poniedziałek.

grzesiopol napisał/a:
Tulejka wybieraka?

Takie coś niewidoczne na foto 24594G 8) .


grzesiopol - 17-01-2019, 16:00

Co tu pisać. Kupiłem nowy akumulator :D :D :D :D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grzesiopol - 13-09-2019, 07:47

Cisza, cisza i...
Pora na wymiane klocków. Robota lubi głuich i jedno koło ściągane dwa razy. Pamiętajcie o blaszkach na klockach :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
W międzyczasie wymiana oleum w silniku. Teraz przymiarka do napędów i skrzyni ale to dopiero jak wyjedzie Colcina z garażu. :D

A i puchar na najładniejszego hatchbacka na zlocie. Dzięki. Naprawdę nie spodziewałem się.

Marcino - 13-09-2019, 13:40

grzesiopol napisał/a:
A i puchar na najładniejszego hatchbacka na zlocie. Dzięki. Naprawdę nie spodziewałem się

Ano widzisz... sie spodobał:)

grzesiopol - 07-08-2020, 21:20

Taki samochód tylko mieć. Końcówka drążka wymieniona plus pełny serwis olejowy tzn bez silnika. Wszystko na Valvoline. Troche pojeżdżone i muszę powiedzieć chyba lepiej a na pewno ciszej niż było. Nie wiem kiedy był wymieniany olej ale teraz już wiem.

Polecam Valvoline zamiast oryginalnego drogiego oleju DiaQueen SSTF-1

Krzyzak - 07-08-2020, 21:29

Ja zalewam ATF Aisin - chyba 140zł za 5 litrów, też spoko.
grzesiopol - 07-08-2020, 21:45

Krzyzak napisał/a:
ATF Aisin
do skrzyni TC-SST?

150 zł to kosztuje litr DiaQueen'a. :D :D :D ja za 8 litrów zapłaciłem coś około 330 zł, powiedzcie czy się nie opłaci, nie dość, że taniej to jeszcze na razie lepiej

grzesiopol - 08-08-2020, 20:04

Dzisiaj pojawiły się nowe funkcje: S-AWC na wyświetlaczu, alarm fabryczny i wreszcie umilkł ten diabelski dźwięk niezapiętych pasów.




Przez chwile miałem też coming home oraz follow me home ale stwierdziłem, że tego nie potrzebuje.

Krzyzak - 08-08-2020, 21:17

grzesiopol napisał/a:
do skrzyni TC-SST?
nie - tak w ogólnie, teraz do mazdy go wlałem i będę do automatu w E3x zalewał, jako alternatywa do Transmax Z
grzesiopol - 24-09-2020, 17:51

Dzisiaj robiłem przymiarke do swapa hamulców z EVO IX.

Zamierzenie było takie:
Wrzucić zwrotnice z Grandisa, tak z Grandisa bo on ma rozstaw 160 mm. i piasta z łożyskiem jest ta sama co w EVO X oraz zacisk i tarcza 320x32 z EVO IX.

Wszystko złożyło się plug&play - dobra wiadomość dla posiadaczy Grandisów. Przymiarka do felgi oem Ralliarta o ET46 potwierdziła moje rozważania bo trzeba by było dać adapter około 3 cm.
Jednak rozczarowanie przyszło potem. Co prawda miałem już wątpliwości przy planowaniu swapa i sprawdzaniu poszczególnych części ale kto nie ryzykuje ten nie jedzie. :D Zacząłem pomiary, do porównania z Grandisową zwrotnicą miałem tylko zwrotnice z Outlandera II - myśle, że wymiarowo jest identyczna z RA - i doszłem do wniosku, że raczej taki setup odpada. :cry: Rożnica jest w wysokości zwrotnic niby 3 mm ale zawsze oraz w długości łożyska tj głębokości ale tu juz 7 mm i to jest już duża różnica bo to oznacza dłuższą część z wieloklinem przegubu zewnętrznego w Ralliarcie.
Najlepiej trzeba by było wszystko przymierzyć na aucie ale w chwili obecnej nie zamierzam grzebać w przodzie bo jest to troche upierdliwie. Kto naprawiał końcówki itp to wie, że nie jest to takie hop i gotowe. :mrgreen:

Przymierzyłem od razu zestaw do zwrotnicy Outka i: tarcza wiadomo super siadła, zacisk założyłem tylko na słowo honoru. Pomiar i zaskoczenie przy takim setupie trzeba by było dystans 2,5 cm. Różnica tych 5 mm w dystansie wynika z różnicy wymiaru zwrotnic ale wiecie pomiar mogłem troche zrobić inaczej więc można to traktować jako błąd pomiaru. Trzeba by było robić adapter 130 na 160 ale wtedy zacisk przesunąłby się w dół lub w góre w stosunku do istniejących otworów.

To tyle jeżeli chodzi o przód. Teraz tył.

I tu nie jest juz tak wesoło ale wszystko przymierzane tylko w mojej głowie.
Tarcza tylna z EVO IX ma rozmiar 300x22 i byłoby fajnie bo w RA jest 302x10, myśle, że sam zacisk by pasował. Schody zaczynają się przy rozmiarze bębna bo w EVO IX jest 168 a w RA 190 i plan się rypnął.
No cóż znowu myślenie i chcąc nie chcąc trzeba by było robić swap tylnych hamulców z EVO X bo bęben ma 190 ale wtedy reszta tarczy ma 330x22 i tarcza byłaby większa niż tarcza EVO IX przednia aż o 3 cm, ale przynajmniej wypełniłaby koło. No i pozostaje jeszcze przymierzenie zacisku czy będzie pasował. Ale skoro mielibyśmy na tyle zacisk z EVO X to czemu nie z przodu wtedy tarcza byłaby 350x32 ale trzeba by było też rozwiercać otwory w zwrotnicy (Grandisowej) i zastosować jeszcze większy dystans bo podobno zacisk jest jeszcze większy niż w IX-ce.

Reasumując
Jakby nie patrzeć nie wszystko jest plug&play jak w przypadku swapa do Galanta poliftowego lub Grandisa. Pozostaje przymierzyć oba setupy tj. z EVO IX i X na aucie albo zastosowanie innych zacisków np BMW lub Alfa Romeo lub też Renault oraz adapterów.

Bzyk_R1 - 24-09-2020, 20:06

Grzegorz, popatrz na zaciski brembo z Mercedesa ML. Jego tylne zaciski są dwutłoczkowe i są w pasztet cenie. Ja to szykuje do swojego O1T. Z tyłu będzie na adapterze i tarcze evo9 300/22.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group