To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - ZBIORNIK PALIWA

GPablo - 22-09-2016, 14:09

Zakładając, że w po zakupie wymienię od razu zbiornik paliwa to można spać spokojnie?
Zakładając np. że w filtrze czy upuszczonym paliwie będą opiłki ale auto jeździ tzn że starczy wymienić zbiornik, filtr paliwa w zbiorniku i obejdzie się bez regeneracji pompy? :)

TangoKK - 22-09-2016, 15:31

Trzeba wtedy sprawdzić i wyczyścić nastawnik dawki paliwa
diverek - 22-09-2016, 20:08

zbyszekm2 napisał/a:
Dodatkowe filtry powodują dodatkowy opór paliwa, Spada moc, nawet do 30 KM.
Z naszych doświadczę z roku 2012 kiedy nie było jeszcze zbiorników alternatywnych.


Dawaliscie auto na hamownię po założeniu dodatkowych filtrów?

zbyszekm2 - 23-09-2016, 08:25

diverek napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Dodatkowe filtry powodują dodatkowy opór paliwa, Spada moc, nawet do 30 KM.
Z naszych doświadczę z roku 2012 kiedy nie było jeszcze zbiorników alternatywnych.


Dawaliscie auto na hamownię po założeniu dodatkowych filtrów?

Tak, spadem mocy o 20KM średnio.
Robiliśmy rożne testy jak nie było alternatywnych zbiorników.

Nesene - 23-09-2016, 09:00

GPablo napisał/a:
Zakładając, że w po zakupie wymienię od razu zbiornik paliwa to można spać spokojnie?
Zakładając np. że w filtrze czy upuszczonym paliwie będą opiłki ale auto jeździ tzn że starczy wymienić zbiornik, filtr paliwa w zbiorniku i obejdzie się bez regeneracji pompy? :)


Nie licz na to. Szukaj auta w którym już masz zrobioną pompę i bak

A tak przy okazji co sądzicie o pomyśle umieszczenia w baku przy smaku kilka magnesów neodymowych żeby wyłapywały opiłki które się po baku pałętają najprawdopodobniej z łuszczącej się pompy?

Maciek_m - 26-09-2016, 12:06

TangoKK napisał/a:
Maciek_m napisał/a:
Kolego - najtańszym sposobem może być zainstalowanie dodatkowych filtrów paliwa. Jest o tym artykuł na forum, ze zdjęciami.


Bzdura to jest najdroższy sposób. Opiłki potrafią przebić praktycznie każdy filtr i zostaje regeneracja pompy ok. 6 tyś wyjęcie jej i włożenie prawie 1 tyś do tego kupno nowego zbiornika i wymiana prawie 2.5 tyś. Razem prawie 10 tysięcy :mrgreen:
Tak wygląda najtańszy sposób kolegi :ANAL:


Kolega TangoKK postawił swoje stwierdzenie 'jest' naprzeciw mojego 'może być'.
A to robi różnicę. Jeśli bym napisał, że najtańszym sposobem jest zamontowanie dodatkowych filtrów, to wtedy można z tym polemizować, bo w wielu przypadkach nie jest. Ja jednak napisałem że może być, biorąc pod uwagę róźne przypadki - zbiornik był już płukany, zbiornik był już wymieniany ale znowu na metalowy itd. Poza tym wiemy, że pompy w tym silniku nie lubią wody a dodatkowe filtry pomogą ją eliminować z paliwa do nich dopływającego ze zbiornika. Właśnie dlatego napisałem 'może być'.

Wychwycenie sensu zdania wymaga czytania ze zrozumieniem, czego koledze TangoKK szczerze życzę. Nie skomentuję już emotikonu 'anal' - bo nie wiem co o tym mysleć.

[ Dodano: 26-09-2016, 12:09 ]
zbyszekm2 napisał/a:
diverek napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Dodatkowe filtry powodują dodatkowy opór paliwa, Spada moc, nawet do 30 KM.
Z naszych doświadczę z roku 2012 kiedy nie było jeszcze zbiorników alternatywnych.


Dawaliscie auto na hamownię po założeniu dodatkowych filtrów?

Tak, spadem mocy o 20KM średnio.
Robiliśmy rożne testy jak nie było alternatywnych zbiorników.


A mógłbyś podesłać wykresy z hamowni? Ile KM i Nm wyszło?

zbyszekm2 - 26-09-2016, 12:23

Na hamowni były w 2012 i 2013 roku. Jak znajdę to prześle.
Maciek_m - 26-09-2016, 13:32

zbyszekm2 napisał/a:
Na hamowni były w 2012 i 2013 roku. Jak znajdę to prześle.


Dzięki. Na hamowni wychodzi, że bez żadnych modyfikacji pajero ma kilkadzieści KM mniej niż podaje producent.

TangoKK - 26-09-2016, 19:08

Maciek_m napisał/a:
Kolega TangoKK postawił swoje stwierdzenie 'jest' naprzeciw mojego 'może być'.

A to robi różnicę. Jeśli bym napisał, że najtańszym sposobem jest zamontowanie dodatkowych filtrów, to wtedy można z tym polemizować, bo w wielu przypadkach nie jest. Ja jednak napisałem że może być, biorąc pod uwagę róźne przypadki - zbiornik był już płukany, zbiornik był już wymieniany ale znowu na metalowy itd. Poza tym wiemy, że pompy w tym silniku nie lubią wody a dodatkowe filtry pomogą ją eliminować z paliwa do nich dopływającego ze zbiornika. Właśnie dlatego napisałem 'może być'.



Wychwycenie sensu zdania wymaga czytania ze zrozumieniem, czego koledze TangoKK szczerze życzę. Nie skomentuję już emotikonu 'anal' - bo nie wiem co o tym mysleć.


Kolego ja czytam ze zrozumieniem. Ludzie którzy mają Pajero dłuższy czas wiedzą doskonale, że tego typu kombinacje z filtrami to leczenie syfa pudrem. Zamiast zrobić porządek z układem paliwowym i ciszyć się bezawaryjną jazdą Ty piszesz, że wstawienie filtrów "może być" najtańszym sposobem. Potem jak ktoś zastosuje się do Twoich genialnych rad i zajedzie pompę powiesz, że ja tylko napisałem "może". A jeżeli chodzi o ANAL to ostrzeżenie żeby nie dali się wydymać i tyle.

kriss499 - 26-09-2016, 21:30

Nesene napisał/a:
co sądzicie o pomyśle umieszczenia w baku przy smaku kilka magnesów neodymowych żeby wyłapywały opiłki
właśnie też o tym pomyślałem, wiadomo wymiana to wymiana ale taki magnes w sumie też powinien zrobić swoje
Maciek_m - 27-09-2016, 08:18

TangoKK napisał/a:
Maciek_m napisał/a:
Kolega TangoKK postawił swoje stwierdzenie 'jest' naprzeciw mojego 'może być'.

A to robi różnicę. Jeśli bym napisał, że najtańszym sposobem jest zamontowanie dodatkowych filtrów, to wtedy można z tym polemizować, bo w wielu przypadkach nie jest. Ja jednak napisałem że może być, biorąc pod uwagę róźne przypadki - zbiornik był już płukany, zbiornik był już wymieniany ale znowu na metalowy itd. Poza tym wiemy, że pompy w tym silniku nie lubią wody a dodatkowe filtry pomogą ją eliminować z paliwa do nich dopływającego ze zbiornika. Właśnie dlatego napisałem 'może być'.



Wychwycenie sensu zdania wymaga czytania ze zrozumieniem, czego koledze TangoKK szczerze życzę. Nie skomentuję już emotikonu 'anal' - bo nie wiem co o tym mysleć.


Kolego ja czytam ze zrozumieniem. Ludzie którzy mają Pajero dłuższy czas wiedzą doskonale, że tego typu kombinacje z filtrami to leczenie syfa pudrem. Zamiast zrobić porządek z układem paliwowym i ciszyć się bezawaryjną jazdą Ty piszesz, że wstawienie filtrów "może być" najtańszym sposobem. Potem jak ktoś zastosuje się do Twoich genialnych rad i zajedzie pompę powiesz, że ja tylko napisałem "może". A jeżeli chodzi o ANAL to ostrzeżenie żeby nie dali się wydymać i tyle.


Jednak nie wybrnąłeś. A miałeś szansę. Twój sposób rozmowy mi nie odpowiada. Dlatego EOT.

zbyszekm2 - 27-09-2016, 08:46

Maciek_m napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Na hamowni były w 2012 i 2013 roku. Jak znajdę to prześle.


Dzięki. Na hamowni wychodzi, że bez żadnych modyfikacji pajero ma kilkadzieści KM mniej niż podaje producent.

To wiem, bo producent podaje moc silnika. Wynosi ona na kołach między 140 a 147 KM.
jednak niektórzy klienci po zamontowaniu odstojników, filtrów innych cudów mieli nawet 107 KM.

Nesene - 27-09-2016, 11:15

zbyszekm2 napisał/a:
Maciek_m napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Na hamowni były w 2012 i 2013 roku. Jak znajdę to prześle.


Dzięki. Na hamowni wychodzi, że bez żadnych modyfikacji pajero ma kilkadzieści KM mniej niż podaje producent.

To wiem, bo producent podaje moc silnika. Wynosi ona na kołach między 140 a 147 KM.
jednak niektórzy klienci po zamontowaniu odstojników, filtrów innych cudów mieli nawet 107 KM.


A to Pajero ma adaptacyjny komputer sterujący??? Jak dostaje mniej paliwa to zmniejsza cisnienie doładowania czy jak?? Czy tak samo działa w drugą stronę że jak mu zwiększe ciśnienie to sobie zwiększy sam dawkę i pociągnie moc???

[ Dodano: 27-09-2016, 11:28 ]
kriss499 napisał/a:
Nesene napisał/a:
co sądzicie o pomyśle umieszczenia w baku przy smaku kilka magnesów neodymowych żeby wyłapywały opiłki
właśnie też o tym pomyślałem, wiadomo wymiana to wymiana ale taki magnes w sumie też powinien zrobić swoje


U mnie wymiana zbiornika g.... dała pompa padła po 10 kkm od wymiany choć przed wymiana słyszałem że to ja zabezpieczy przed zgonem. Po wymianie już śpiewka się zmieniła ale ponieważ nie ma możliwości zweryfikowania czy cała pompa jest zajechana czy nie stwierdziłem że niech jeździ aż stanie bo i tak zapłacę 6000 zł bez względu co w niej będzie. Niestety mam wrażenie że zbiornik to tylko połowa problemu bo w wymienionym zbiorniku nie wiadomo skąd znalazły się opiłki zupełnie inne niż te błyszczące g... które pochodziło z powłoki zbiornika. Teraz po wymianie pompy i płukaniu układu zastanawiam się nad tymi magnes ami na wszelki wypadek gdyby okazało się że znów pompa się łuszczy. Martwi mnie tylko jak powłoka chromowane będzie reagować z ropą z tym wszystkimi dodatkami bio.

Georg - 27-09-2016, 13:43

TangoKK napisał/a:
Ludzie którzy mają Pajero dłuższy czas wiedzą doskonale, że tego typu kombinacje z filtrami to leczenie syfa pudrem.

Nie wydaje się, by to była trafna ocena...

Sposoby montowania dodatkowych filtrów paliwa, to temat obecny na wielu polskich i zagranicznych forach samochodowych. Na niektórych rynkach są oferowane gotowe zestawy do samodzielnego montażu - w tym dla Pajero.
Podobne rozwiązanie w postaci filtrów z separatorem wody zastosowałem w swoim aucie. Pozytywny efekt przeczy twierdzeniu "że tego typu kombinacje z filtrami to leczenie syfa pudrem." :wink:

TangoKK - 27-09-2016, 17:37

Georg napisał/a:
TangoKK napisał/a:
Ludzie którzy mają Pajero dłuższy czas wiedzą doskonale, że tego typu kombinacje z filtrami to leczenie syfa pudrem.

Nie wydaje się, by to była trafna ocena...

Sposoby montowania dodatkowych filtrów paliwa, to temat obecny na wielu polskich i zagranicznych forach samochodowych. Na niektórych rynkach są oferowane gotowe zestawy do samodzielnego montażu - w tym dla Pajero.
Podobne rozwiązanie w postaci filtrów z separatorem wody zastosowałem w swoim aucie. Pozytywny efekt przeczy twierdzeniu "że tego typu kombinacje z filtrami to leczenie syfa pudrem." :wink:


Kolego zawsze ale to zawsze lepiej zlikwidować przyczynę niż leczyć skutki i tyle. To jest czysta logika :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group