To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Spalanie Outlander III 2016, benzyna 2.0, automat

SK666 - 28-07-2017, 23:04

sla, - mylisz funkcję trybu jazdy 4WD ECO z działaniem przycisku ECO MODE.
Postaram się wytłumaczyć:

W Outlanderze z napędem 4X4, w tunelu pomiędzy fotelami umieszczony jest przycisk, dzięki któremu. do wyboru mamy trzy tryby jazdy : 4WD ECO, 4WD AUTO oraz 4WD LOCK.

4WD ECO - napęd przenoszony jest niemal wyłącznie na przednie koła. Tył załącza się sporadycznie lub wcale, steruje tym komputer. Sprzyja to oszczędności paliwa - np. w długiej trasie. Nie wyklucza przy tym wcale możliwości "żwawszego" przyspieszania.
4WD AUTO moment obrotowy przekazywany jest na obie osie i rozdzielany przez komputer automatycznie w zależności od wykrytych warunków. W praktyce, jak zaczną ślizgać się przednie koła komputer przekazuje moc na tylną oś.
4WD LOCK tłumaczyć nie trzeba, moment równo na obie osie.



Zupełnie czym innym jest osobny przycisk ECO Mode.



Ta funkcja zmienia charakterystyki pracy różnych systemów, np. aktywuje start/stop, wymusza tryb 4WD ECO, zmniejsza czułość pedału gazu, wpływa na wydajność klimatyzacji itd. Generalnie zamula samochód o czym pisałem już wcześniej.

Ja rekomenduję codzienną jazdę w trybie 4WD AUTO jako najbezpieczniejszą opcję.
Kolega Tomoman, z tego co pamiętam pisał o użytkowaniu w określonych warunkach (sucha autostrada) trybu 4WD ECO i płynących z tego korzyściach i doznaniach. Nie pisaliśmy o trybie ECO MODE, który ingeruje w wiele systemów i znacząco upośledza działanie samochodu.

mamitsu - 29-07-2017, 07:50

uwazam, ze tryb eco jest tylko i wylacznie w korki. 4wd eco na sucha nawierzchnie :) co do butowania i zamulania zgadzam sie z przedmowca, tryb eco zrobi z silnika emeryta i tyle.
artisan - 29-07-2017, 10:40

Pewnie się uśmiejecie ale ja na początku użytkowania Outlandera, zacząłem używać przycisku ECO MODE ze względu na notoryczne przekraczanie dozwolonej prędkości w mieście. Wcześniej jeździłem Lancerem 1,5, silnik nie za mocny, plus słabo wyciszone auto powodowało, że zawsze wiedziałem kiedy wychodzę poza dozwolone prędkości. Tutaj przy komfortowym zawieszeniu i dobrym wyciszeniu jechałem i zastanawiałem się "co oni wszyscy tak wolno jadą" ? i łapałem się na tym, że jadę 70/80 w terenie zabudowanym :roll: Zresztą pasażerom też się wydaje, że jedziemy strasznie wolno dopóki nie spojrzą na licznik.
mamitsu - 29-07-2017, 14:44

Uroki skrzyni cvt :) przed jazda probna kolega, ktory uzytkuje od roku O3 ostrzegal mnie, mowil uwazaj bo nie wiadomo kiedy to cholerstwo w miescie ma 90 km/h na liczniku :D
SK666 - 29-07-2017, 16:14

CVT faktycznie oszukuje użytkownika. Brak odgłosów dociągania obrotów i szarpnięć jak w manualu czy DSG powoduje złudzenie, że samochód rozpędza się wolno, a to nie prawda. Może OUT z CVT nie nadaje się na starty w wyścigach na ¼ mili, ale nie ma tez co marudzić. Przy sprawnym obejściu z gazem, można całkiem nieźle wystartować.

Za Wikipedią: "Złudzenie to zniekształcona interpretacja istniejących bodźców zewnętrznych; występują one również u ludzi zdrowych i nie jest objawem psychopatologicznym" :mrgreen:

PiotrKw - 29-07-2017, 19:51

SK666 napisał/a:
Brak odgłosów dociągania obrotów i szarpnięć jak w manualu czy DSG powoduje złudzenie, że samochód rozpędza się wolno, a to nie prawda.


Fajnie się czyta , jak przekonujecie się wzajemnie , że jest dobrze :wink: :D
Nie uszkodzona DSG nie szarpie zupełnie nic . Mam w Multivanie i zmiany biegów są widoczne na obrotomierzu , wyczuć ich nie można .
Hm... w samochodzie elektrycznym( np Tesla) nie masz żadnych odgłosów obrotów ani szarpnięć i nie występuje złudzenie, że ....nie wciska cię w fotel :wink: Samochód rozpędza się szybko i to prawda ...

artisan - 29-07-2017, 20:30

Ja tam siebie nie do niczego nie przekonuję, ja jestem po prostu zadowolony z auta. Jest to dokładnie to, czego oczekiwałem od O III z CVT. Raczej bawią mnie ludzie którzy kupując samochód z tego typu skrzynią spodziewają się niesamowitego przyśpieszenia a potem są niepocieszeni, że tak nie jest. Ja uważam,że ta skrzynia do jazdy miejskiej jest idealna.
SK666 - 29-07-2017, 21:36

artisan, - mamy tu kilku aktywnych kolegów, którzy Outlanderem przejechali się raz albo wcale, ale są wyjątkowymi znawcami tematu. Biegają po wszystkich działach, byle tylko coś napisać. Taka potrzeba zaistnienia. Proponuję od razu "dodać użytkownika do ignorowanych" bo jakakolwiek próba rozmowy nie ma sensu :P
PiotrKw - 29-07-2017, 22:46

artisan napisał/a:
Ja uważam,że ta skrzynia do jazdy miejskiej jest idealna.

Jak najbardziej popieram , zakresy prędkości 50-70 km/h najczęściej występujące w ruchu miejskim pasują jak najbardziej .

SK666 napisał/a:
bo jakakolwiek próba rozmowy nie ma sensu

I tu też się zgadzam , co wykazał poprzedni post kolegi... o skrzyni DSG i ...

artisan - 29-07-2017, 22:54

SK666 napisał/a:
artisan, - mamy tu kilku aktywnych kolegów, którzy Outlanderem przejechali się raz albo wcale, ale są wyjątkowymi znawcami tematu. Biegają po wszystkich działach, byle tylko coś napisać. Taka potrzeba zaistnienia. Proponuję od razu "dodać użytkownika do ignorowanych" bo jakakolwiek próba rozmowy nie ma sensu :P


Kolegę Sla to akurat dobrze znam jeszcze z działu lancera (od 7 lat) , tam był nawet bardziej aktywny niż tu. W sumie przez 7 lat się przyzwyczaiłem i nie mam z tym żadnego problemu, a nawet podziwiam to długoletnie zaangażowanie, tym bardziej, że gdy ja trafiłem na forum w 2010 r. on już tu był i chyba właśnie rozstał się z Mitsubishi co mu nie przeszkodziło przez ostatnie 7 lat napisać ok 2000 postów (i zmienić w miedzy czasie kilka marek samochodów), jak widać cały czas jest wierny Mitsubishi :lol: szacun !

Innych kolegów jeszcze nie znam, ale jak rozumiem z czasem poznam :twisted:

Tafla - 29-07-2017, 23:05

Przejechałem właśnie ponad 3000 km (Chorwacja) i jechało mi się bardzo dobrze. Tempomat na 130 km/h (na autostradach rzecz jasna), spalanie 8.6 l/100km. W aucie 4 osoby (2 osoby dorosłe + 2 dzieci, cały bagażnik załadowany). Jakoś nie zauważyłem słabego przyśpieszenia ani wycia na autostradzie.

Jak mam ochotę żeby wcisnęło mnie w fotel to wykupuję jazdę na torze samochodem który ma 400+ KM.

SK666 - 30-07-2017, 09:53

artisan, - masz rację, można przywyknąć. Trzeba też szczerze napisać, że i zdarzyło mi się zaznaczyć "pomógł", bo nie wszystkie ich posty koncentrują się na krytyce Outa z cvt :twisted:

Tafla - szerokiej drogi!, ja własnie ruszam za kilka minut, inny kierunek ale tez trochę zamierzam nawinąć na licznik. Po wakacjach wrzucamy zdjęcia z outlanderowych wypraw, chociaż ciężko będzie pobić Tomomana z jego Gibraltarem :D

PiotrKw, - PPiotrzeKw :D , jeżdżę dużo więcej i dłużej operując DSG niż CVT i muszę to napisać... bardzo lubię skrzynię DSG i niemieckie samochody. Ale jadąc VW słychać, widać i czuć zmieniające się przełożenia i to pisałem moim kolegom, którzy zaczęli użytkować CVT, aby wskazać im skąd bierze się złudzenie wolnego przyspieszania w Out.



A teraz ruszam na wakacje moim rodzinnym CVTowozem załadowanym po brzegi i ponad dach. Zobaczymy jak spalanie i wycie na trasie :mrgreen: Pozdrowienia Panowie 8)

ps. gdzie jest Rezon, ???

Tafla - 30-07-2017, 15:45

Ja już wróciłem. Zdjęcia Tomoman nie pobije, ale mam z Kamenjaka w Istrii.
Udanego urlopu.


artisan - 30-07-2017, 18:19

@SK666 życzę udanego urlopu i bezpiecznej podróży. a Rezon pewnie na wakacjach :mrgreen:

@Tafla uważam, że jak na prędkości autostradowe, 8,6 l/100 to dobre spalanie, ja wyruszam za 2 tygodnie, pierwszy raz Outkiem będę jechał większość czasu po autostradach, ciekaw jestem spalania.

PiotrKw - 30-07-2017, 20:28

SK666 napisał/a:
A teraz ruszam na wakacje moim rodzinnym


Miłych wakacji i szczęśliwego powrotu . :D

SK666 napisał/a:
Ale jadąc VW słychać, widać i czuć zmieniające się przełożenia


Jak jest jeszcze na gwarancji , oddałbym na Twoim miejscu do serwisu . Dziś wziąłem Multivana , kilka osób jechało ze mną , specjalnie zwróciłem uwagę na zmiany biegów . I .... nic , tylko obrotomierz i dzwięk obrotów silnika ( trochę słychać 2.0 Bi turbo 200 KM ) Żadnych szarpnięć, choćby najmniejszych, od pierwszego do siódmego biegu . Skrzynia DSG, 7 biegów, z mokrymi tarczami .
W tradycyjnych Tiptronicach w moich obu 4.2, czuje się delikatnie moment zmiany biegu .
Ale to tak obok tematu CVT :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group