To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Kierownica - wymiana, obszywanie, problemy z przyciskami.

Maciek6778 - 23-10-2013, 17:37

sla - niech Cię o to głowa nie boli:) Tak, będzie lepiej jeździł, jeśli takiej odpowiedzi oczekiwałeś. Czy wszystko ma mieć jakiś cel? Chcę wymienić i tyle!
wiewioor - też tak uważam stąd moje pytanie.
Janek_W - Dzięki, będę szukał:)

tokyo - 13-11-2013, 23:51

Witam
Potwierdzam to co dv24v bez problemu nawet mozna zrobic ladne podswietlenie na obkolo poduszki aby padala poswiata na kierownice

mazin - 08-12-2013, 12:03

Podbijam temat, ale jestem w trakcie projektu "kierownica" ;-)
Kompletuję materiały do wymiany kierownicy ze zwykłej informowej tj. bez guzików na taką z guzikami.
Plan docelowy wygląda następująco - kierownica z guzikami oraz radio pioneera 2DIN avic f9100bt sterowane z kierownicy (mam je od 2010)

Kupiłem kierownicę, identyczną jak na zdjęciu zamieszczonym orzez tyku czyli taką oraz moduł i kabelek do radia

Zwijacz pod kierownicą mam oryginalny -jak rozumiem, muszę go wymienić. Po czym poznać ten właściwy, tj. czym się różni od tego informowego?
Rozumiem, że powinien mieć gniazdo na wtyczkę od kabelków prowadzących do guzików w kierownicy. Ale gdzie ma się to gniazdo znajdować, tj.w którym miejscu zwijacza?

Jeżeli do tego miejsca gdzieś się mylę, proszę mnie naprostować.

Wg tej aukcji zwijacz jest uniwersalny, tj pasuje taki od grandisa, galanta. Czy to prawda? Taka sama kierownica występuje także w asx, outlanderze, 4007 oraz C-Crosserze.Czy zwijacze do tych modeli również pasują do lancera?

Nie mam i nie będe miał bluetootha fabrycznego, mam wbudowany w pioneera, nie ma potrzeby programowania komputera z tego powodu. Chciałbym jednal uruchomić tempomat ( jak wnioskuję z tego wątku możiwe jest uruchomienie tempomatu - bez kolejnych inwestycji poza umówieniem się z tokyo i konfiguracją przy pomocy mutaIII). Czy się mylę, tj. czy coś jeszcze trzeba dokupić?

Wszelkie uwagi mile widziane - zwłaszcza, jeżeli gdzieś się mylę lub coś jeszcze będzie mi potrzebne przy wymianie.

prosto - 08-12-2013, 12:11

taśma, zwijak ktory dales w linku strasznie droga. a pewnie i tak to nie jest oryginał tylko zamiennik. lepiej poszukac uzywki z auta z malym przebiegiem, ja kupiłem taką taśme za 80zł i smiga wszystko dobrze
mazin - 08-12-2013, 12:13

prosto napisał/a:
taśma, zwijak ktory dales w linku strasznie droga. a pewnie i tak to nie jest oryginał tylko zamiennik. lepiej poszukac uzywki z auta z malym przebiegiem, ja kupiłem taką taśme za 80zł i smiga wszystko dobrze

Oczywiście, że kupię inną, są na allegro od 100 zł. Chodzi mi tylko o to, żebym nie kupił takiej samej jaką już mam w aucie ;-) Niestety na aukcjach zdjęcia są takie, że nie mogę wypatrzyć czy jest tam gdzieś miejsce na wtyczkę, nie wiem nawet za bardzo gdzie szukać.

Tutaj coś widać , czy ktoś obeznany ze zwijaczami mógłby się wypowiedzieć? Podejdzie toto do lacera i da się wpiąć wtyczkę od guziorów?

.swat. - 31-05-2015, 18:16

tyku napisał/a:
Zestaw do sterowania telefonem powiązany z głośnomówiącym zestawem Bluetooth ( Intense, Instyle)

Odświeżę trochę temat.
Orientujecie się jak dokładnie nazywa się ten moduł do sterowania telefonem na kierownicy, jakie ma firmowe oznaczenia i ile może gdzieś kosztować?



Mam kompletny moduł bluetooth Parrot'a, wiązkę do kiery, potrzeba mi tylko tego dyngsa z przyciskami 8) Może ktoś ma na zbyciu? :mrgreen:

Trik - 31-05-2015, 23:47

http://allegro.pl/przycis...5296782651.html
Arczi89 - 01-06-2015, 06:54

Poszukaj okazji. Ja kupiłem kierownicę skórzana ze wszystkimi przyciskami za 90zł
.swat. - 01-06-2015, 10:14

Trik napisał/a:
http://allegro.pl/przyciski-kierownicy-telefonu-lancer-x-08-i5296782651.html
Trik serdecznie dziękuję :rolleyes: :finga:
mazin - 05-07-2015, 12:47

Wtrącę swoje trzy grosze do tematu. Kierownice do lancera nie są wymienne z kierownicami do ASX/outlandera. Nie pasują też guziki do bluetootha (maja inne mocowanie, bo same guziory są takie same). Oczywiście, da się zamontować kierownicę od outlandera, ale poduszka nie wejdzie do niej. Pozostała guziki (radio i tempomat) są wymienne, tj.takie same.
Zdjęcia wstawione przez tyku pokazują kierownicę do outlandera/c-crossera/4007. Szukajcie kierownicy do lancera - chyba, że kupicie razem z poduchą do w.w.
Krótki przewodnik obrazkowy, jak odróżnić kierownicę od outlandera od tej lancerowej:

Outlander



Lancer:


Acha - w lancerze 1,8 inform (benzyna) z 2008, taśma jest przygotowana do wpięcia kabelków, nie ma potrzeby jej wymieniać. Można to sprawdzić bez demontażu kierownicy - wystarczy zdjąć zaślepkę w dolnej części osłony (od spodu).
I jeszcze jedno - w kierownicach z dwoma zestawami guzików, bez bluetootha - w przeciwieństwie do zapewne całej reszty lancera, kabelek jest tylko do guziorów na ramionach. Zatem, jeśli ktoś planuje dołożyć obsługę bluetootha z kierownicy, musi zaopatrzyć się - poza guziorami, w kabelek z odpowiednią ilością wtyczek.

Dodam jeszcze, żeby się nie zrażać cenami kierownic - kupujcie zużyte/przetarte za grosze. Co prawda trafiają się takie w dobrym stanie w przyzwoitej cenie, ale dość szybko znikają. Ja kupiłem zużytą i przy pomocy kilku środków do renowacji skóry (pasta renowacyjna do "szpachlowania" oraz farba do skóry) oraz odrobiny drobnego papieru ściernego (400 i 1000) odrestaurowałem zaoszczędzając kilka stówek (ktoś może uznać to za druciarstwo, ale kiedy kupowałem, to na allegro miałem wybór - prawie nowa za 450, albo mocno używana za 70 z przesyłką). Jedno popołudnie i kierownica wygląda jak nowa. Przyciski też poddają się renowacji, bo łatwo dają się zdemontować i rozkręcić, przeczyścić styki na gumkach i płytkach, a jeśli ze srebrnego zlazła farba, to bez problemu można pomalować. Całość prac renowacyjnych to ok godzina pracy + parę godzin schnięcia. jak ktoś będzie zainteresowany renowacją (swojej zużytej lub takiej kupionej na allegro) to proszę pisać na priv, opisze w kilku słowach cały proces, bo warto to zrobić.

tokyo - 07-07-2015, 02:35

Witam
Jeszcze jedno - nalezy zwrocic uwage od tylu na mocowanie trzpienia na kolumnie, poniewaz sprzedajacy czesci robia lancera i asx jako jedno i to samo. Jest roznica w osadzeniu czujnika kata skretu - 2 lub 3 naciecia

farel - 28-07-2015, 21:52

prosto napisał/a:
ja mam zwykłe radio i ten sam problem, taśme juz kupiłem na allegro za 100zł i jutro najprawdopodobniej TOKYO zajmie się tym problemem :)

[ Dodano: 20-07-2012, 13:45 ]
u mnie juz wszystko naprawione, TOKYO zajął się sprawą i w pare minut taśma została wymieniona na parkingu :D no i koszt wymiany bardzo koleżeński :)

koszt taśmy z allegro (uzywana, sprawna) - 100zł z przesyłką.
koszt bluetooth (tokyo załatwił) - 300 zł z montażem

jak się wczesniej okazało miałem przyciski do sterowania bluetooth przy kierownicy, ale tylko przyciski , nie było całego modułu który odpowiadał za działanie bluetooth :shock:

Możecie powiedzieć coś dokładniej. Trzeba kupić taśme (jaką?) i wymienić (jak się tam dostać). U mnie drugi raz ten problem się pojawił ostatnio i przypuszczam, że będzie się pojawiał coraz częściej.

Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało, że przy włączonym lewym kierunkowskazie i skręcaniu w lewo słychać takie pyknięcia w kierownicy, może to taśma obciera o wajchę kierunku.

superges - 29-07-2015, 08:59

Mam dokładnie to samo od jakiegoś czasu. W Aso powiedzieli, że najprawdopodobniej to właśnie kwestia taśmy. Póki co nic z tym nie robiłem.
lanser - 04-08-2015, 22:42

Ooo, miałem to samo ze 3 miesiące temu (przy skręconej kierownicy zarówno + i - powodowały ściszenie, potem już bez względu na pozycję kierownicy). Po ok. 1-2 minutach problem sam ustąpił i na szczęście na razie się nie powtórzył.
mjsystem - 04-08-2015, 22:49

Póki co nie ma sensu panikować. Mi się zdarzało sporadycznie. Czasem wynika z kurzu, psikania PLAKIEM lub innymi specyfikami. Nie koniecznie jest to wada czy uszkodzenie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group