Outlander II Ogólne - Światła do jazdy dziennej.
Moody - 06-04-2019, 08:57
emil_d: lampy podłączyłeś tak jak ma to być ale nie zrozumiałeś kajosa.
Majkel23: tak, bedą świecić.
kajos - 06-04-2019, 10:14
prawidlowo w/g przepisow swiatla dzienne powinny swiecic sie po przekreceniu stacyjki lub gdy silnik pracuje (rzadko spotykane poprzez czyjnik podlaczony pod alternator)
ja dodatkowo zastosowalem przekaznik i wlacznik pod zasilanie dziennych
gdy wylacze wlacznikem dzienne to sie nie zapalaja ale mijania/drogowe dzialaja na automacie po staremu
kedys chcialem podlaczyc to przez sterowanie manetka ale nie stety wlaczanie swiatel jest sterowane CANem wiec spalo sie to nie takie proste wiec taniej i szybciej zastosowalem wylanczanie poprzez wlacznik
przekazniki schowalem w lewym przodzie miedzyblotnikiem a wzmocnieniem wiec nic nie widac po otwarciu maski
emil_d - 06-04-2019, 10:46
Ja mam ksenony - doświetlanie zakrętów działa.
Majkel23 - 06-04-2019, 13:12
dzieki za podpowiedzi,
Ostatnie pytanko czy po zamontowaniu lamp z allegro zostaja jak w oryginale czarne obramówki i chromowe? jak na zdjeciu
Oraz jakas podpowiedz jak dostac sie do halgenow - trzeba sciagac zderzak?
kajos - 06-04-2019, 16:14
napewno trzeba sciagnac zderzak
bo to niby pasuje ale w praktyce cos bedzie trzeba dociac itp.
obramowki powinny pasowac
bynajmniej u mnie tak bylo w przedliftyngowym outku
ale ja kupowalem takie lampy na portalu malych milionowych raczek
emil_d - 06-04-2019, 17:17
kajos napisał/a: | napewno trzeba sciagnac zderzak
bo to niby pasuje ale w praktyce cos bedzie trzeba dociac itp.
obramowki powinny pasowac
bynajmniej u mnie tak bylo w przedliftyngowym outku
ale ja kupowalem takie lampy na portalu malych milionowych raczek |
W OII nie trzeba demontować zderzaka - wystarczy zdjąć osłony przeciwmgielnych i odkręcić przeciwmgielne. Nie trzeba nic ciąć - nowe lampy wchodzą w miejsce starych. Nie trzeba przerabiać osłon - czarne obramówki zostają.
Majkel23 - 06-04-2019, 23:25
osłony te ze zdjęcia? ruszam tym ale nie bardzo chca sie odczepic/przekrecic a nie chce niczego urwac, jakas wskazowka jak to zrobic bez szkod?
emil_d - 06-04-2019, 23:28
Majkel23 napisał/a: | osłony te ze zdjęcia? ruszam tym ale nie bardzo chca sie odczepic/przekrecic a nie chce niczego urwac, jakas wskazowka jak to zrobic bez szkod? |
Trzeba przekręcić w lewo o ile dobrze pamiętam i wtedy schodzą.
kis79 - 08-04-2019, 20:56
Witam, ja wrzuciłem dedykowane lampy duolight v2 w miejsce halogenów . Nie chciałem rezygnować z halogenów kosztem dziennych świateł. Efekt jest super, w dzień lampy świecą jasnym,białym światłem,a halogeny bardzo fajnie świecą z linia odcięcia. W nocy na leśnej drodze jest po porostu jasno.
Nie żałuje wydanej złotówki - 600zl, zważając na fakt ,ze moje lampy świecą świetnie po zmroku i nie chce ich zajechać ,jak w poprzednim samochodzie wyposażonym w bixenony, gdzie przez ostatnie 4 lata używałem je do jazdy w dzień.
Dzienne działają w automacie, po odpaleniu silnika, a gasną po wyłączeniu. Przełącznik świateł mam na auto. Gdy czujnik zmierzchu zadziała ,automatycznie wyłącza dzienne i odpala xenony. Gdy zrobi się jaśniej na odwrót. Wszystko działa w automacie.
Majkel23 - 10-04-2019, 16:53
Wlasnie przyszly do mnie lampy:
Czy jakies wskazowki do ponizszego schematu? jak sie wpiac w instalacje itp?,
wielkie - 27-04-2019, 21:26
Dołączam się do pytania. Jak to wpiąć i jak zrobić by ksenony gasły gdy te światła się zapalą? Ten schemat raczej tego nie gwarantuje?
https://sklephadron.pl/index.php?controller=attachment&id_attachment=204
W 2013 roku spaliły mi się jeden po drugim palniki w ksenonach. Jeden wymieniłem na oryginalny "Made in Germany" a drugi na chiński za kilkanaście $. Teraz nadszedł ich czas, najpierw spalił się ten oryginalny a potem ten chiński. Zamieniłem je na kolejne chińskie, i pewnie podziałają przez kilka lat. Więc nie o koszt ksenonów tu chodzi z tymi światłami do jazdy dziennej. Bardziej oszczędzanie przetwornic i (niewielkie) oszczędności energii.
kajos - 28-04-2019, 12:34
przetwornice sie nie zuzywaja wiec nie a znaczenia czy beda dzienne czy nie
palniki owszem-maja zywotnosc
nie kupil bym chinskich palnikow
u mnie jak padal palnik to odrazu zakupilem 2 szt dobrej firmy BOSMA
oczywiscie troche poszperalem testy i wypadaly one bardzo dobrze
cena jak dobrze pamietam okolo 150zl za 2szt
jak zamontuje sie dzienne to jest 1 bardzo dobra rzecz
mianowicie mniej zuzywa sie plynu do spryskiwaczy bo jak sie swiatla mijania nie pala to nie pryskaja na swiatla tylko na sama szybe
emil_d - 28-04-2019, 18:27
wielkie napisał/a: | Dołączam się do pytania. Jak to wpiąć i jak zrobić by ksenony gasły gdy te światła się zapalą? Ten schemat raczej tego nie gwarantuje?
https://sklephadron.pl/index.php?controller=attachment&id_attachment=204
W 2013 roku spaliły mi się jeden po drugim palniki w ksenonach. Jeden wymieniłem na oryginalny "Made in Germany" a drugi na chiński za kilkanaście $. Teraz nadszedł ich czas, najpierw spalił się ten oryginalny a potem ten chiński. Zamieniłem je na kolejne chińskie, i pewnie podziałają przez kilka lat. Więc nie o koszt ksenonów tu chodzi z tymi światłami do jazdy dziennej. Bardziej oszczędzanie przetwornic i (niewielkie) oszczędności energii. |
Należy podłączyć dokładnie tak jak masz w instrukcji, którą załączyłeś - jeśli instrukcja jest dla Ciebie niejasna to znajdź elektryka, który to zrobi za Ciebie.
wielkie - 29-04-2019, 23:28
Podłączyć to nie problem, chciałbym zrozumieć co tu się dzieje. Dlaczego (i czy w ogóle) światła mijania (ksenony) będą się wyłączać w dzień? Ze schematu to nie wynika, czy te moduły coś wrzucają na magistralę CAN? Chyba nie, bo wtedy by nie trzeba było podłączać kabelków ze świateł pozycyjnych?
A może źle to zrozumiałem - gdy się palą pozycyjne (+ ewentualnie mijania) to DLR gaśnie? I sami je włączamy przełącznikiem obrotowym? Przyzwyczaiłem się do tego AUTO, to rozleniwia...
emil_d - 29-04-2019, 23:38
wielkie napisał/a: | Podłączyć to nie problem, chciałbym zrozumieć co tu się dzieje. Dlaczego (i czy w ogóle) światła mijania (ksenony) będą się wyłączać w dzień? Ze schematu to nie wynika, czy te moduły coś wrzucają na magistralę CAN? Chyba nie, bo wtedy by nie trzeba było podłączać kabelków ze świateł pozycyjnych?
A może źle to zrozumiałem - gdy się palą pozycyjne (+ ewentualnie mijania) to DLR gaśnie? I sami je włączamy przełącznikiem obrotowym? Przyzwyczaiłem się do tego AUTO, to rozleniwia... |
Jak włączają się pozycje DLRy gasną i odwrotnie. Pozycje palą się gdy masz włączone światła poycyjne, światła mijania lub drogowe - w takim przypadku DLRy się wyłączają. W przypadku trybu AUTO światła pozycyjne się nie palą gdy tryb AUTO nie włączy świateł mijania - co powoduje, że z kolei DLR się włączą.
|
|
|