[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony letnie-zimowe - Lancer CYxA
mkm - 03-07-2016, 12:26
piomic, daj chwilę oponom. Dotrą się.
Do momentu gdy nie znikną "guzki, wąsy i inne nadlewy" nowa opona jest "dziwna".
Ja zakładam, jeżdżę kilkaset kilometrów (wizualnie ocenisz czy nadlewy się starły - 'znikają w oczach") ponownie ważę i pompuje.
Jest spokój.
Nowa guma potrafi być "miękka", "pływać", "uślizgiwać" ale to przez krótką chwilę
RalfPi - 03-07-2016, 13:17
No to ja w temacie.. opon. Mam nowe opony i jak skręcam to mi szumią (nie ważne czy jadę 20km/h czy 80km/h - wrażenie słuchowe podobne).
Nie wierzę w to, że mam zużyte łożyska.. ale jednak szumi. Czy to możliwe w samochodzie z przebiegiem 123kkm (w dodatku japońskim)?
LuckyLegs - 06-07-2016, 06:56
Tak jak stoi na stronie wcześniej - nowe gumy muszą się ułożyć i wówczas mogą szumieć albo "mlaskać" w upały.
Z innej beczki, wiem, że to wcześnie, ale może trafię jakieś promo.
Co byście polecili na zimę ?
215/45 R18
piomic - 06-07-2016, 18:28
mkm napisał/a: | daj chwilę oponom. Dotrą się |
Przełożyłem na przód po jakimś 1000km bo nie dało się jeździć. Wiem że się muszą ułożyć i dotrzeć ale dotychczas nigdy nie było takich jaj – fakt, gumy były z wyższej półki i może to jest rozwiązanie, nie łakomić się na beleco że niby też ma atesty a 30% taniej tylko bulić za Yokohamy.
Powożę je trochę na przodzie i spróbuję kontrolnie (nienie, nie na stałe – one się mają jak najszybciej zużyć i do wypatatania) z tyłu użyć.
tyku - 06-07-2016, 18:43
mkm napisał/a: | daj chwilę oponom. Dotrą się. | Prędzej się zetrą, niż się dotrą. piomic napisał/a: | Powożę je trochę na przodzie | Przypal gumę z przodu to się szybciej dotrą do 3 mm (lub do minimum 1,6 mm) i będziesz mógł wymienić na nowe.
piomic, Ewidentnie coś nie tak z oponami i nie liczyłbym, że się dopasują, czy jak kto woli dotrą.
Robert_N - 07-07-2016, 07:51
Nie ma co się łudzić, że się dotrą tak jak mówi tyku coś jest nie tak i ja bym reklamował.
pomic układać to się mogą na trasie od gumiarza przy pierwszym montażu do domu.
rondzik - 31-07-2016, 20:56 Temat postu: Uniroyal Rainsport 3 czy Pirelli P7 Cinturato? Witam,
Potrzebuje w miare szybko kupic opony letnie, jeszcze na ten sezon. Jezdze lancerem 1.8 i mam felgi 18tki na lato. Przejrzalem oczywiscie ten watek, niemniej jednak nie moge zrozumiec roznicy pomiedzy dwiema oponami.
Na oponeo, w promocji, sa dwie opony chwalone przez forumowiczow w tym watku: Uniroyal Rainsport 3 (z 2016) i Pirelli P7 Cinturato (z 2015). Obie sa w zblizonej cenie (roznica na 4 oponach to 400pln).
Mam zagwozdke, gdyz teoretycznie Pirelli jest opona klasy premium a Uniroyal klasy sredniej, jednak gdy patrze na bezposrednie porownanie parametrow to Uniroyal jest identyczne, a nawet ciut lepsze w dwoch parametrach (indeks prędkości i hamowanie na mokrej nawierzchni). No wiec jak to jest? dlaczego mialbym wybrac Pirelli?
Bede wdzieczny za wszelkie wyjasnienia
RalfPi - 31-07-2016, 21:35
Bo inaczej się zużywają i mają pewnie inne "charakterystyki" (a nie konkretne parametry badane w bardzo konkretnych warunkach) - tak bym obstawiał.
Ja np. kupiłem Goodyear Ultragrip (premium) i są cichutkie.. ale na prostej - w zakrętach sobie szumią
A 400zł na komplecie to dość spora różnica - tym nie mniej, akurat na oponach bym nie oszczędzał.
LukasiusPomorze - 31-07-2016, 23:04
Zapytaj dostawcę gdzie dane opony były produkowane - być może to ci trochę rozjaśni.
Znajomy przy zamówieniu zastrzegał sobie że jeśli przyślą chińczyki to odeśle je spowrotem - i odsyłał...
Jeśli Uniroyal jest tańszy się nie zastanawiaj bo to naprawdę dobre opony ,a zwłaszcza ten model choć mogą wydawać się nieco głośne.
rondzik - 01-08-2016, 10:10
Pirelli sa robione we Wloszech a Uniroyale w Czechach. Uniroyale sa dodatkowo mlodsze o rok. Komplet kosztuje 1840 a Pirelli 2240. Konsultpwalem sie z serwisem i sugeruja Uniroyale (podobno lepiej zachowuja sie na wodzie).
Pozdrawiam
tyku - 01-08-2016, 10:24
rondzik, Kupuj opony klasy PREMIUM. Sprawdź rozmiar 225/45/18, ceny mogą być niższe niż w rozmiarze fabrycznym 215/45/18.
rondzik - 01-08-2016, 10:30
No okay, ale dlaczego?
Trik - 02-08-2016, 00:39
Dodam coś od siebie. Po 4 sezonach na Nokianach L-line 16", kupiłem sobie Uniroyale Rainexpert 3 - 16" i niestety nie jestem zachwycony. Może lepiej zachowują się na mokrym itp itd, ale niestety barki opon są stanowczo za miękkie, w porównaniu do Nokianów, przy ciśnieniu 2,3. Daje to niezwykłe uczucie "pływalności". Zwłaszcza w zakręcie mam wrażenie, że zaraz zejda mi z felg. Nie wiem jak będzie to wyglądało w rozmiarze 18", ale moje następne nie będą od tego producenta.
BTW. Uniroyal to podobno firma z koncernu Continental.
RalfPi - 02-08-2016, 02:54
A dlaczego Mercedes C klasa jest ze 2x droższy od Lancera, a ma podobny silnik, podobne V-max, podobną moc no i gabaryty mniejsze?
Tak jak pisałem - brałbym dobre opony i nie oszczędzał.
piomic - 02-08-2016, 08:25
rondzik napisał/a: | Uniroyal Rainsport 3 | Poczytaj kilka postów wstecz, forum to nie tylko czat do pytania ale i baza wiedzy poprzedników.
Kupiłem i to jest badziew jak rzadko. Cała konstrukcja jest źle zaprojektowana (na odwrót – odprowadzanie wody ma na zewnętrznej a przyczepność od wewnątrz), misiek na byle zakręcie świeci wyświetlaczem na żółto, wywala systemy przeciwpoślizgowe i dohamowuje pojedyncze koła żeby się na pasie utrzymać. Masakra.
|
|
|