To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galicjusz V6 i 163 kucyki

Torp12 - 21-03-2014, 15:21

tomek84 napisał/a:

pokaż pomiar przed montażem


Tomek wez bo :axe:

Tomek - 21-03-2014, 15:28

Torp12 napisał/a:
tomek84 napisał/a:

pokaż pomiar przed montażem


Tomek wez bo :axe:


bo co?
jaki ma sens pokazywanie pomiaru po, jak nie widzę przed

miałeś lekko na plusie, obniżyłeś masz lekko na minusie (czy na odwrót) i się zgadza
kto inny będzie miał na granicy na minusie, założy niższe sprężyny i się mu koła mocno rozjadą
dlatego ważne jest sprawdzenie geometrii po i podkładki

twoje twierdzenie, że podkładki są niepotrzebne, bo u Ciebie były nie potrzebne, jest niebezpieczne

dziękuję

Torp12 - 21-03-2014, 15:54

tomek84 napisał/a:

bo co?
twoje twierdzenie, że podkładki są niepotrzebne, bo u Ciebie były nie potrzebne, jest niebezpieczne
dziękuję


Boś mało uprzejmy się zrobił.

Mi szkoda kasy i czasu robić geometrie przed wymianą zużytych elementów zawieszenia bo mija się to z celem. Może Tobie nie szkoda. Ale raczej sądzac po Twoich zakupach też...

Co pokazują moje wyniki? Że bez podkładek może być dobrze, jak się ma sprawne amory, żadnych luzów i brak zbędnego balastu. Przecież te samochody są takie same. Więc mając wszystko sprawne u każdego wynik musi być ten sam geniuszu.

Owczar - 21-03-2014, 16:31

Panowie, wyluzujcie trochę...

Dla nieobciążonego tyłu wartości kątów powinny być w górnej wartości tolerancji, a dla obciążonego w dolnej. Zmiana sprężyn powoduje przesunięcie tego pola tolerancji i przy mniejszym obciążeniu wychodzisz już poza normę. Jak dodasz podkładki to przesuniesz graniczne wartości tak by mieściły się w normie. Nie chodzi tylko o to by bez obciążenia się zmieścić w tolerancji.

Torp12 napisał/a:
Co pokazują moje wyniki? Że bez podkładek może być dobrze, jak się ma sprawne amory, żadnych luzów i brak zbędnego balastu.


Wsiądą 2 osoby do tyłu i z hukiem wypadniesz poza max odchyłkę. A chodzi o to by na pusto i pod obciążeniem się zmieścić w normie. Jak tył w galancie opadnie i zrobi się negatyw, to prowadzi się tragicznie. Że o cięciu opon nie wspomnę.

Torp12 - 21-03-2014, 18:46

Owczar ale Ty twierdziłeś ze samo wsadzenie sprężyn -30 mm spowoduje negatyw a ja Ci udowodniłem że racji nie masz. A to czy ktoś jeździ z obciążeniem czy bez zostawmy każdemu z osobna.
Owczar - 21-03-2014, 18:53

Sprężyn obniżających, ale patrząc na to jak wysoko stoi Twój tył, to w zasadzie jakby nie był obniżony. Na wyrobionych sprężynach z LPG stoi dużo niżej.

To nie tak, że ja twierdziłem to co napisałeś. To Ty twierdziłeś, że te podkładki nie są potrzebne, a ja to negowałem i nadal neguję.

Torp12 - 21-03-2014, 19:00

Owczar napisał/a:
Jeśli w zawieszeniu nie było nic kombinowane, zmieniane itd, to negatyw musi być po obniżeniu o 30mm.


Ja tu nie widze żadnej mowy o tym że po obniżeniu auta ma być dobrze przy LPG 5 osobach i trumnie na dachu :]

Mare napisał jasno i wyraźnie że jemu zrobił się negatyw od razu po założeniu sprężyn a nie jeszcze dodatkowym obciążaniu go, tylko oto chodziło, że u mnie bez tylko na zalanym PB geometria trzyma poziom. Tyle w temacie.

Tomek - 21-03-2014, 19:08

Torp12 napisał/a:

Boś mało uprzejmy się zrobił.


nigdy nie byłem :badgrin:

Torp12 napisał/a:

Mi szkoda kasy i czasu robić geometrie przed wymianą zużytych elementów zawieszenia bo mija się to z celem.


nie każę Ci robić geometrii przed wymianą
jednak twierdzę, że bez wyników sprzed wymiany nie ma co wyrokować

Torp12 napisał/a:
Ale raczej sądzac po Twoich zakupach też...


o co ci teraz chodzi? bo już nie wiem
tylko z odpowiedzią na to pytanie przenieś się gdzie indziej (moje tematy, PW, etc.)
Torp12 napisał/a:
Że bez podkładek może być dobrze, jak się ma sprawne amory,


amortyzatory nie mają tutaj znaczenia

Torp - odnosisz wszystko do swojego jednostkowego przypadku, tyle.

Pozdrawiam uprzejmie :badgrin:

Mare - 13-04-2014, 16:35

Od wymiany sprężyn misiek zrobił 2k km...
po pierwszym tysiącu z 400kg na pace, niestety lewy górny wahacz na tyle dał już sobie luz. fabryczby. Prawy, z racji tego, że jest nowy, trzyma się dzielnie. lewy do wymiany.

Drugie tysiąc z gracją i bezproblemowo. Po krajowej w dobrym tempie spalanie na poziomie 7.6l/100 w trasie krajową siódemką, a później na białystok. wynik zacny. Koła na lato przywiezione ;D czekają na nakrętki, jutro podmianka, zrobię fotki to wstawie z nowymi kołami... w końcu letnie opony, zimówki razem z felgami przekazuję do znajomego, do przechowalni. Więcej nie będę ryzykował przechowania w piwnicy.

Na lato szykuje się jeszcze kilka rzeczy, ale to jak ogarne finanse.

Mare - 14-04-2014, 14:14

no i koła założone. I od razu sprawdzone :)



przed świętami wsadzę trochę więcej zdjęć, wyczyszcze miśka i nawoskuje :D

Sunderland86 - 14-04-2014, 15:43

Co to za felga? Wygląda nieźle ;)
Mare - 14-04-2014, 15:55

oem mitsu.

Radial coś tam... nie wiem jakiej marki..... :)

Tomii - 15-04-2014, 09:04

ładne koła, pasują do niego :)
robertdg - 15-04-2014, 20:47

Ładnie ;-)
fj_mike - 15-04-2014, 23:02

Mare, zdjęcie w podpisie nie jest aktualne :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group