To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Czerwony Fuks

mkm - 26-01-2015, 14:01

Tomek napisał/a:
szkoda by było, żeby go rozwalić na jakiś zakręcie :)

Decyzja o zmianie opon zapadła - jednak guma już nie jest tak miękka jak powinna, a jak zerknąłem w temat Weterana to już ładnych kilka lat zleciało (bo o przebiegu praktycznie nie mają) :roll:
Tak czy owak żeby przypomnieć sobie jazdę po śniegu odpaliłem Srebrniaka :twisted:

Tomek napisał/a:
jak czysto w środku ...

a sprzątane bardzo dawno temu 8) - tym się właśnie różnią kosmetyki "niemarketowe" od "marketowych" :wink:

eremita napisał/a:
Ale zima :shock:
A w Poznaniu zero śniegu :(

Specjalnie z myślą o Tobie i przy dokumentowaniu tego dziwnego zjawiska jakim jest śnieg w zimie :mrgreen: foty w temacie Srebrniaka :D

mati_z napisał/a:
eremita, to samo chciałem napisać. Ale z jednej strony to dobrze, bo przynajmniej nie solą :P

Macie szczęście...
Sypią strasznie - auto po przejechaniu głównych białe i to nie od śniegu, a na lokalnych sypnęli mieszanką tak gruboziarnistą, że jedzie się jak po szutrach... :wink:

Tomek - 26-01-2015, 14:05

mkm napisał/a:
a sprzątane bardzo dawno temu 8) - tym się właśnie różnią kosmetyki "niemarketowe" od "marketowych" :wink:


jak dla mnie to tym się różni sprzątane od niesprzątanego
ale Ty miej swoje teorie :lol:

mkm napisał/a:
Decyzja o zmianie opon zapadła - jednak guma już nie jest tak miękka jak powinna, a jak zerknąłem w temat Weterana to już ładnych kilka lat zleciało (bo o przebiegu praktycznie nie mają) :roll:


śmiałem się dziś rano, bo wywinąłem po drodze do pracy jeszcze lepszą akcję niż Ty wczoraj, ale na szcżęście się zratowałem, a opony mam nowe

sveno - 26-01-2015, 18:36

zdjęcie 4,5 i 6 w Wieliczce (chyba) pierwsze 3 to Kraków okolice Powstańców jeśli się nie myle.
mkm - 26-01-2015, 19:42

sveno, masz szczęście, że nie wklejam różnych postaci zakrywających się dłonią :roll:
Nawet nie będę cytował...

Planty!
"6" to wejście na Planty od strony Wawelu :twisted:

mkm - 11-02-2015, 16:54

Przyszła pora na serwis.
Długo odkładany, wreszcie skompletowany 8)



Na ori kable niestety zabrakło środków płatniczych i mam na kablach to czego nie chciałem... "sdiełano w japonji", zamiast "made in Japan".

Zobaczymy jak Fuks przyjmie te części.
Na oko różnice między zamiennikiem, a oryginałem widać gołym okiem.




Tomek - 11-02-2015, 21:17

zapomniałem dopytać: ile kosztowała 1 świeca i co w końcu jest w pudełku
mkm - 11-02-2015, 22:58

16zł.
Jest to zwykła ngk.
Teraz mam chyba identyczne (tylko z innego pudełka), więc sprawdzę jeszcze "grawerunek", ale raczej to samo.

Hugo - 11-02-2015, 23:29

Ulala, ktoś tu szasta pieniędzmi serwując autu takie części :wink:
mkm - 11-02-2015, 23:44

Kogoś krew zalała jak spróbował coś kupić lepszego w zamienniku :roll:
Niestety nawet "średniej pólki" już nie ma... a jak jest to ze zbyt dużą marżą... tak dużą, że skierowałem swe kroki do ASO.

Jogurt - 12-02-2015, 08:28

Ile trzeba wyłożyć za kopułkę i palec? Moze być na pw.
mkm - 12-02-2015, 13:53

Jogurt, kopułkę kupiłem na ebayu dawno temu.
Licytacja była bez minimalnej i kupiłem za kilka euro - przesyłka była droższa :wink:
W ASO cena była zbyt wysoka - chyba ponad 3stówki :roll:
Palec już w ASO - 50zł

Świece jednak się różnią.
Aftermarket zrobiony przez jakieś France :mrgreen: , ASO - Japończyk 8)



Przebadałem Fuksa dość gruntownie i jestem zadowolony.
Jest kilka rzeczy "na lato", ale to bardziej moje zachcianki - zamierzam mu wymienić uszczelki i simeringi oraz "smary" gdzie się da (np. w przegubach) :wink:
Wywaliły się też gumy w łacznikach stabilizatora i zaraz zaczną stukać - też się zastanawiam nad oryginałami...



Z klockami TRW się nie polubiliśmy.
Są za słabe - nie wytrzymują temperatury hamulców Fuksa :mrgreen:
Zużycie 50%, za to strazne zeszklenie no i wytopione podkładki antywibracyjne.



Mimo, że klocki są teoretycznie miękkie to tarcze naruszyły konkretnie... Tarcze i klocki zmieniane równocześnie. Przebieg muszę dokładnie sprawdzić, ale 30tyś nie mają.



No i wymiana kopułki i palca. Ponieważ wszystko było jeszcze w oryginale dlatego tak szalałem z częściami :P
Ponad 20lat...



Przyczyna "przymulania", wytarty palec







Dziwne zużycie francuskich NGK. Nie doszliśmy skąd ten nalot (jest tylko na świecach i nie da się go niczym zmyć/zeskrobać).
Wygladają jakby się wypalały od środka :rolleyes:



Co ciekawe jedna się wykręcała (była dużo luźniejsza), a wszystkie były dokręcane tym samym momentem i nikt do nich nie zaglądał. Przebieg też niewielki - teoretycznie były w połowie swej przydatności...

Przeglądnąłem też podwozie.
Jest dobrze, ale nie rewelacyjnie.
Pomału zaczyna się barwić na rudo konserwacja, więc w tym lub następnym roku trzeba będzie zmyć to co jest i walczyć dalej.





a ponieważ dzisiaj zrobiła się wiosna, a Fuks podczas przeglądu nie zgłosił nieprzewidzianych usterek dostał w nagrodę szybkie mycie :D .





I dla pamięci... olej tym razem to LIQUI MOLY Super Leichtlauf 10W-40

Hubeeert - 12-02-2015, 14:50

mkm napisał/a:
Z klockami TRW się nie polubiliśmy.
TRW miękkie? W sumie w porównaniu z węglikami tytanu...
mkm napisał/a:
Mimo, że klocki są teoretycznie miękkie to tarcze naruszyły konkretnie... Tarcze i klocki zmieniane równocześnie. Przebieg muszę dokładnie sprawdzić, ale 30tyś nie mają.
Standard przy TRW.
mkm - 12-02-2015, 14:56

Właśnie nikt mi nie potrafił powedzieć jaką twardość ma TRW.
Pylą jak miękkie, sprzedawcy twierdzą, że miękkie... nie wiem :rolleyes:

Nie zużywają się ładnie:


Rafal_Szczecin - 12-02-2015, 15:32

ja na TRW bardzo się zawiodłem .
kiedyś - jeszcze 2-3 lata temu były ok, natomiast teraz staram się nie stosować . w Toyocie ( yaris oraz auris ) oraz w Skodzie ( fabia ) miałem przypadek, gdzie tarcze i klocki właśnie tego producenta krzywiły się na potęgę. montując inny zestaw jak ręką odjął ( piasty były nowe ) . dodatkowo przy stosowaniu klocka TRW wyciera się tarcza, klocek natomiast pozostaje nie ruszony . takie cuda Panie .

Hugo - 12-02-2015, 21:25

mkm napisał/a:
Pomału zaczyna się barwić na rudo konserwacja
W porównaniu do podłużnicy w kilka lat młodszym CJ0 jest bajka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group