To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - rozmiary felg do Carismy

bumbum - 24-03-2012, 09:38

Nie słyszałem o przetaczaniu felg żeby im et zmniejszyc i wg. mnie bezpieczniej będzie szukać felg z wiekszym ET i zapomniec o jakichkolwiek dystansach :)

A ja wczoraj rozmawiałem z Panem "gumiarzem" i mi powiedział ze rozmiar 195/55/15 opon już jest baaardzo mało używany i praktycznie wszyscy sie z tego rozmiaru wycofuja, co mnie zasmuciło bo to idealny zamiennik dla mnie i taki rozmiar chciałem ale teraz mam obawy bo skoro mam miec problem z zakupem takiego rozmiaru w przyszłosci (biore pod uwage niespodziewana konieczność wymiany 1 sztuki opony) to czy nie lepiej brac 195/60/15 które częsciej występują ale czy to nie będzie trzeć, et 38 i mam obawy.

Czy ktoś coś wie na temat tego co mi Pan "G" powiedział? bo faktycznie od miesiaca jezdze po okolicznych gumiarniach i tylko raz trafilem na ten rozmiar ale bieznika tam było 5mm i byly z 2004r to po co mi jednosezonowki....

sniegu - 24-03-2012, 09:55

no nie bum bum zmien gumiarza 55 jest mało używany :badgrin:
chyba drogi i mało mu kto to kupuje i nie będzie tego sprowadzał z nowymi nie będziesz mieć problemu nigdy zresztą Ja u siebie z używkami też nie mam problemu następnie z tym rokiem to moim zdaniem przesada dwa lata temu kupiłem używane opony na zimę dębica z roku produkcji uwaga 2002 czyli wtedy miały 8 lat i bieżnik uwaga 7,5 i 7 kupiłem od handlarza aut idealny rozmiar do cari 185/65/14 jeżdżą u mnie 2 rok i nic z nimi nie jest i nie ważne że rok produkcji niewiele młodszy od roku mojej Cari dają radę a kupiłem za 150 komplet

Saqu - 24-03-2012, 13:43

bumbum napisał/a:
było 5mm i byly z 2004r to po co mi jednosezonowki....


nowe mają chyba 7 albo 8mm letnie, ogranicznik masz jakoś przy 1,4mm czyli jeszcze trochę tego bieżnika było... bardziej by pewnie chodziło o to, że stare już trochę są...

no ale wiadomo to jest polska i ceny jakie mamy każdy widzi... :/

karlos - 26-03-2012, 09:45

Czesc. Mam pytanie. Felgi rozmiar:

16" 6,5J ET 40 lub
16" 6J ET 45
wejda do pierwszej Cari? Jesli tak to jakie opony na nie mozna nalozyc?

bartas18b - 01-04-2012, 15:16

Czy felgi 6,5 J x 16 ET 49 będą pasować do Cari I? Jakie gumy do tego? 195/45 195/50 ?
alvaro69 - 08-04-2012, 10:00

panowie czy takie felgi http://allegro.pl/mim-190...2257111269.html wejdą mi do cari 1.6?
i jakie oponki do tego żeby było cacy

Saqu - 08-04-2012, 15:27

alvaro69, jak Twoja cari stoi wysoko, dasz gumy na sprężyny żeby za mocno nie siadała to wejdą, tylko będą wystawać sporo za obrys auta i pierwsza kontrola Ci dowód rej zabierze :)

szukaj felg z et w okolicach 40 / +-3

Darko - 12-04-2012, 07:24

Koledzy mam mały problem, wczoraj założyłem letnie alumki 17"x7" ET40 i do tego oponki 215/40 wszystko ładnie spasowało,
ale gdy wezmę ostrzejszy zakręt słyszę jak z tyłu opony trą o nadkola, gdy jedna osoba usiądzie do tyłu to już całkiem trze,
boje się że opony z tyłu poniszczę, a są to nówki sztuki.
Poratujcie mnie jak temu zaradzić, bo wiem że parę osób z forum jeździ na takim profilu i nic nikomu nie trze, dodam że mam sprężyny APEX -35/-35.
Do tej pory jeździłem na zimówkach 195/55/15, koło ma średnicę o 9mm mniejszą od letnich i nic nie tarło.
Czy muszę ranty z tyłu pozaginać? chociaż nie wiem czy to pomoże żeby koło całe się schowało w nadkolu,
a może jakieś gumy dać? na alledrogo znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/odboje-...2236352903.html

jak myślicie pomoże? albo jednak ranty zaklepać?

Morfi - 12-04-2012, 14:14

Darko, opona za szeroka, nie wiem czy pozaginanie rantow cokolwiek da.
Darko - 12-04-2012, 17:41

Morfi, ale parę osób z forum jeździ na takim zestawieniu, nawet na obniżeniu -40 i nic im nie trze, więc ja nie wiem jak temu zaradzić.

może się ktoś wypowiedzieć, kto przerabiał takie zestawienie? :wink:

sniegu - 12-04-2012, 22:00

pisz do hessbol2
http://forum.mitsumaniaki...4da0cd07a307572
on lata na takim czymś i moim zdaniem klep ranty i będzie ok ranty to podstawa z moich rozmów na forum to to podejdzie do poliftówki ale na styki et masz dobre

Saqu - 13-04-2012, 16:13

ranty zrolować to i nadkola się wypchną ze 2mm na zewnątrz i będziesz miał przestrzeń na koło :)
Darko - 13-04-2012, 19:08

dzięki panowie :) co ja bym bez was zrobił :wink:

a teraz powiedzcie mi czy gdzieś na śląsku się tym zajmują, Bytom, Katowice, Chorzów?
a najlepiej w Tarnowskich Górach :D

racenty - 13-04-2012, 19:19

Weź młotek < nie gumowy bo się odbija > i sam je sklep, tylko uderzaj delikatnie a najlepiej przez jakiś taki klocek drewniany żeby zminimalizować uszkodzenia lakieru. Mi "fachowiec" sklepał i po zimie oba ranty pięknie zmieniły kolor na miedziany..
Saqu - 13-04-2012, 21:32

nie klep, roluj ranty.. o wiele lepiej to wygląda


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group