To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC

jacek11 - 30-05-2016, 20:59

No to teraz wszystko jasne :) ale nadal nie wiem w jaki sposób przyciągasz galanty bez rdzy :mrgreen:
Wszyc - 31-05-2016, 10:42

areksz121 napisał/a:
I na koniec obrazek, który wprowadził mnie w "lekki" stan przedzawałowy


Spokojnie Arku wez jakies lekki jak Cie do takiego stanu doprowadza skrzynia za 250zl :toothy7:

rosomak1983 - 31-05-2016, 11:24

Piekna robota. Ale bedzie jezdzic :twisted:
areksz121 - 01-06-2016, 01:21

Wszyc napisał/a:
Spokojnie Arku wez jakies lekki jak Cie do takiego stanu doprowadza skrzynia za 250zl :toothy7:


I wszystkie w podobnym stanie :mrgreen: Choć regeneracja kosztowała pewnie ze 3 takie skrzynie, to uważam że warto było. Wiem co mam i zrobiłem sam, a jak się popsuje to będę najwyżej sam na siebie zły - jak zawsze :wink:

BTW. wczoraj dobiłem do tysiąca :mrgreen: Na nowym blacie 161080km :P

Kolejne tygodnie jak pozwolą, będą następne aktualizacje :wink:

areksz121 - 14-06-2016, 00:43

Z dnia na dzień padł/zaciął się chyba termostat.... włączając klime na postoju (wentylatory), albo w czasie jazdy wskazówka temp tańczy sobie w drugiej ćwiartce skali. Mam drugi prawie nówkę z Mivec'a, po południu podmianka :wink:
Kleju - 14-06-2016, 15:58

Co tam jeszcze masz z tego mivec'a może mi coś podpasuje :mrgreen: :wink:
areksz121 - 14-06-2016, 19:20

Kleju napisał/a:
Co tam jeszcze masz z tego mivec'a może mi coś podpasuje :mrgreen: :wink:

Być może mechanizmy (dźwigienki itd) spasowały by do Ciebie, dwa elektrozawory. Ecu raczej nie za bardzo, no ewentualnie MAP sensor, ale w CJ1A są takie same :wink:

Wracając do termostatu...podmieniłem jego i czujnik temperatury od wskaźnika. I dziwne jaja :shock: Wskazówka jak zawsze stała na baczność po zagrzaniu, tak teraz balansuje. Dla świętego spokoju podłączyłem się komputerkiem do ECU a tam? Temperatura w normie, termostat powyżej 83*C się otwiera bo i fabrycznie jest na 82. Na postoju rośnie sobie do 95 (wtedy też wskazówka stoi w środku skali) i włączają się wentylatory, które zatrzymują się przy około 88-89*C wg komputera. Milimetr lub dwa wskazówka opada i tak w kółko, podobnie w czasie jazdy. Na postoju, jak włączam klimę i wentylatory pracują non stop, to temp spada spokojnie do 82 (wg odczytów z ECU) i już niżej nie idzie, co wskazuje raczej na prawidłową pracę termostatu, a wskazówka opada może z 3 milimetry od środka skali.

Albo mi się wskaźnik wyczulił i zaczął pokazywać z dokładnością do 2 stopni na ciepłym, albo jaki diabeł :roll: Przez 6 lat takiego czegoś nie zaobserwowałem :roll: W każdym razie płynu nie ubywa, wszystko w normie. Musiałbym mieć drugi zestaw zegarów do porównania, żeby się upewnić czy to nie czasem sam wskaźnik. "Się zobaczy" heh...

abdul - 14-06-2016, 19:41

Miałem kiedyś taki przypadek w Eclipse 1G, że temperatura rosła do połowy skali i później opadała praktycznie na sam dół. Winny okazał się czujnik temperatury cieczy o taki:
http://allegro.pl/czujnik...4949671491.html
Nie wiem jak jest w Galancie ale może u Ciebie bedzie to samo :P

areksz121 - 14-06-2016, 20:09

Tak, czujnik identyczny, tylko, że już podmieniłem na inny, fakt, że używany, ale na bank był sprawny. Może dopadnę drugi zestaw zegarów na chwilę, to porównam.Może być, że sam wskaźnik...trzeba się przyglądać.
jacek11 - 14-06-2016, 21:42

Ładowanie w normie :?:
areksz121 - 15-06-2016, 01:33

Jacku, ładowanie musi być, bo nie tak dawno grzebałem w altku :wink:

Ogólnie....co za gość :mrgreen:
I czujnik i termostat ori NTC są na bank dobre :wink: Na przerwie w pracy przyglądałem się zegarom i w pozycji kluczyka między rozrusznikiem a zapłonem, kiedy gaśnie klimatronik i radio, zauważyłem że wskazówka temp leci poza połowę skali... Podświetlenie tarcz po odpuszczeniu tak samo zaświeciło się razem ze wskazówkami bez opóźnienia. Wytachalem zegary i okazało się że plus podświetlenia wskazówki temperatury dotykał jakimś cudem do jednego z wypustów silniczka :roll: Odgiąłem ten kabelek, poskladalem, zagrzałem motor i ustawiłem wskazówkę...czy wentylator, czy ogrzewanie - stoi na baczność i nie drgnie :axe: Choć z drugiej strony ciekawy patent wyszedł jak można zwiększyć czułość wskaźnika i dokładnie obserwować temp na ciepłym...o ile dłuższy czas pracy na takim podłączeniu nie odbiłby się na silniczku :wink:

Ufff :mrgreen:

jacek11 - 16-06-2016, 00:06

areksz121 napisał/a:
Jacku, ładowanie musi być, bo nie tak dawno grzebałem w altku

Wiem o tym :) ale wiem też,że złe ładowanie tworzy dziwne sytuacje w tym aucie :wink:
tak,czy tak, cieszę się,że :
areksz121 napisał/a:
Ufff

areksz121 - 16-06-2016, 08:26

Szlag by go trafił :roll:


Na prawo od emblematu na nosku....Już pewnie na Zlot taki szpetny pojedzie :roll: W garażu już nie mam takiego wolnego miejsca do malowania i zrobię to na urlopie w PL po Zlocie...
Troszkę się wykosztuje, ale czego nie robi się z miłości...


Jak dla mnie w czerwonym wygląda obłędnie :twisted:

Grill i zderzak będę mieć, tylko halogenów gość nie chce sprzedać :evil: Jak już go odbiorę, to zobaczę jak będą leżeć z EA przed liftem. Coś się wymyśli :wink:

Hugo - 16-06-2016, 08:40

Tego z drugiego zdjęcia znalazłem ostatnio w galerii Google. Boski!
areksz121 - 16-06-2016, 09:39

Widać różnicę troszkę... Pierwszy jest poliftowy cywilny, a drugi to raczej vr4 (wydajniejszy dół zderzaka) Druga opcja na razie nie na moje zdolności finansowe :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group