To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

Marcino - 11-04-2014, 22:46

Niestety Vag kkl nie działa z Zafirą..:)
Lufkenzi - 13-04-2014, 19:54

Czy omawianym w tym temacie zestawem podłączę się do Lancera CK1A, 4G13 98' ?

Czy możecie polecić sprawdzonego sprzedawcę? Czy faktycznie chińczyk za 20 zł jest dużo gorszej jakości niż polski, rzekomo solidniejszy kabel?

Lepszy:
http://allegro.pl/najleps...4119309964.html

Gorszy:
http://allegro.pl/najleps...4063817207.html

Zastanawia mnie również ELM, jednak większość nie zawiera układu ELMelectronics wewnątrz tylko podobny scalak zaprogramowany przez kogoś innego. Zaprogramowany scalak Elm 327 u producenta kosztuje 20$... więc można się domyślić co można kupić za 25 zł na portalach aukcyjnych. Chociaż nei wszystkie kopie są tak bardzo złe.

plecho1 - 14-04-2014, 06:04

Elm działa z autami produkowanymi po 2001r. na rynek europejski.
MichciuGT - 15-04-2014, 18:15

Witam wszystkich
z wielkiej ciekawości głównie dla pomiarów kupiłem sobie laptopa + przejściówkę pod usb na układzie FTDI 232RL

Rodziców samochód ale głównie teraz brat od roku prowadzi go pod nadzorem, ja postaram się zrobić prawko na listopad, a mianowicie jest to Carisma 1.8 GDI 2000r i z tego co Evoscan odczytuje to z 1 sondą lambda

Udało mi się połączyć
i z tego co rozumiem to ciśnienie pompy WC jest dobre, choć mogę się mylić bo nie była testowana pod obciążeniem

3-4 lata temu była kupiona i po ok. pół roku przestawił się w tryb awaryjny po czym był podłączony pod jakiegoś tableta/palmtopa serwisowego z czego znalazł błąd z przepustnicą, tak że została wyczyszczona i ustawiona zgodnie z opisem na forum i dobrze działa, prosiłbym o sprawdzenie moich logów
1. Na postoju pierwszy raz podłączyłem i chciałem sprawdzić czy będzie połączenie z ECU
2. Uruchomienie, wyjazd z parkingu do sklepu który jest oddalony o ok. 1,5 km
3.Uruchomienie, i wyjazd z parkinu sklepowego w stronę domu

używam Evoscana 2.6 wam też zawiesza się program po ok. 2-6 min działania?
przez to nie mogę zrobić dłuższych logów

Przy okazji może ktoś potwierdzić że jest wersja po lifcie tzn. 2000r z 1 sondą lamda?

tutaj moje 3 logi z wczoraj:
http://storino.pl/p/Xu8qG
http://storino.pl/p/k6n3K
http://storino.pl/p/8D2tm

Przy okazji jak ktoś by chciał żeby mu podłączyć się to zapraszam na Targówek :]

Fausstt - 20-05-2014, 13:13

Witam

Czy kablem z tego linku kolegi wyżej

http://allegro.pl/najleps...4063817207.html

dam rade podłączyć się do silnika 1.8 GDI z rocznika 1999 ?
jeśli tak to tak jak kolega pisał w 1 poście czyli oprócz kabla spiąć pin 1 z 4 jak przy diagnozie metodą "spinacza"?
czy evoscan pójdzie na win 7 ??

MichciuGT - 20-05-2014, 17:06

będzie działać jak rzeczywiście jest układ ftdi

da się podłączyć do silnika 1.8 GDI z 99r tzn. ale nie da się sprawdzić błędów za pomocą tego programu

błędy można zczytać zgodnie z tym co jest na forum za pomocą spinacza

najlepiej sam narpiew sprawdź czy da się zczytać parametry silnika bez zworki(spinacza), jak nie no to powinno działać z zworką

evoscan w wersji 2.6 i 2.9 dobrze działa na win 7, jedynie u mnie trzeba było zainstalować sterowniki z strony ftdi i ustawić mniejsze opóźnienie zgodnie z tym co pisali wcześniej

Tomasz87 - 08-06-2014, 19:55

koledzy, koleżanki
Przeczytałem chyba cały temat... ale HELP!
Ma ktoś ochotę na przejrzenie logów i zdalną pomoc?

Link do logu: LINK - kilka min na ciepłym silniku na jałowym, potem na końcu wkręcenie na chwilę na obroty...

Objawy niepokojące w mim EA2A + LPI:
- czasami silnik wielokrotnie potrafi zgasnąć po odpaleniu - przegazowanie przez jakąś minutę pomaga.
- wiem, że niektóre parametry (TPS czy AFR) są u mnie całkowicie bez sensu... stąd prośba o pomoc.

- sprawne nowe świece, przewody, fajki nowe, cewki wymienione sprawne, EGR działa, filtr powietrza nowy...
nie wiem co ruszyć, od czego zacząć... kiedyś jeździł lepiej.



Wysyłam flachę po rozkmince :) :partyman:

volve - 13-06-2014, 07:39

Witam,

na prośbę kolegi wrzucam logi:

Bieg jałowy:
http://speedy.sh/pqxPe/Ev...07-13.37.40.csv

Jazda:
http://speedy.sh/ZFz6X/Ev...07-13.30.10.csv

Na razie widzę tylko strasznie niski Octan level. Paliwo ma PB98 z orlenu.

MichciuGT - 13-06-2014, 09:43

Cześć :)

Odwrotnie zamieściłeś logi, pierwszy z jazdy, drugi z biegu jałowego :P

masz duże odchylenia wysokiego Ciśnienia- od 45 do 50 na biegu jałowym
i od ok. 45 do ok. 57 - jak przeczytałeś ten temat to powinieneś wiedzieć że norma to od 47 do 53 - prawdopodobnie wymiany filtr i filterki paliwa i do wyczyszczenia i wypolerowania zawór ustalający ciśnienie paliwa. Po tym wszystkim regulacja ciśnienia paliwa - jak nie pomogą te zabiegi - któraś z pomp paliwa do wymiany
od tego zależy Octan level - u mnie jest na poziomie >90% na 95 z auchan Warszawa przy żeraniu

Pytanie też, kiedy ostatnio była czyszczona przepustnica i EGR? - od tego zależy też Octan level

volve - 13-06-2014, 10:35

Faktycznie odwrotnie poszły ;)

Też cały czas obstawiałem problem z układem paliwowym. Filterek u kolegi był zmieniany, była próba regulacji ciśnienia. Niestety nie miałem jak mu wykręcić tego zaworka do spolerowania, trzeba klucz odpowiednio "sklepać".
Octan level niestety zależy od wielu czynników, ale patrząc na logi to faktycznie jedynie ciśnienie paliwa dość dziwnie się zachowuje.

Co do przepustnicy to jak dobrze pamiętam, to kolega ją czyścił, tak samo kolektor i EGR. Zresztą jeśli EGR by się przycinał, to na logach by wyszło, a tutaj na biegu jałowym najpierw jest na bodajże 11 kroku, później na 4 (po zmianie mieszanki).

sutsab - 20-07-2014, 12:28

Cześć,

Ostatnio mam problem z dużym spalaniem mojej Cari. Tryb ECO przestał się chyba zupełnie włączać bo poza nieświecącą kontrolką spalanie na autostradzie przy prędkości 120-130km/h mam teraz na poziomie 9-10L, gdzie normalnie było w okolicach 6-7L. Chciałem ją podpiąć pod komputer z evoscanem. I tutaj moje pytanie, czy ma ktoś wzorcowe logi dla Cari GDI poliftowej (moja to końcówka 99 roku), tak żebym miał z czym porównać? Dzięki.

ludinho1 - 13-10-2014, 11:39

Ufff :) . przebrnąłem 2 dni czytania całego watku. Kabelek Vag Kkl + evoscan 2.6 łączy się spokojnie również z coltem CJ w moim przypadku 1.3 12V 4g13 . Czy jest gdzieś na forum temat o diagnozie colta? . Które parametry colta powinny zachowywać się podobnie jak w carismie?.
plecho1 - 13-10-2014, 12:43

U Ciebie raczej nie będzie tego wiele w porównaniu z silnikiem GDI.
Pewnie będziesz miał podgląd na temperaturę silnika na wartość obrotów silnika pracę sondy lambda, pracę przepływki jeśli jest być może na korekty paliwowe, położenie przepustnicy, wartość podciśnienia kolektora ssącego.
Błędów oczywiście w programie nie sprawdzisz jedynie je wymrugasz jak podłączysz kabel ze zwartymi pinami 1 i 4.

ludinho1 - 13-10-2014, 13:13

plecho1 napisał/a:
U Ciebie raczej nie będzie tego wiele w porównaniu z silnikiem GDI.
Pewnie będziesz miał podgląd na temperaturę silnika na wartość obrotów silnika pracę sondy lambda, pracę przepływki jeśli jest być może na korekty paliwowe, położenie przepustnicy, wartość podciśnienia kolektora ssącego.
Błędów oczywiście w programie nie sprawdzisz jedynie je wymrugasz jak podłączysz kabel ze zwartymi pinami 1 i 4.
No te podstawowe co wymieniłeś to wszystkie działają. Temp silnika jest ok , przepustnica 12,15% na jałowym , 1 sonda sobie oscyluje powiedzmy od 0,1 do 0,9V , octan level najczęściej około 95% , korekty paliwowe są Trim 3 rodzaje , Jest chyba też AFR , ( nie wiem własnie jak to powinno wyglądać w 4g13) , obroty jałowe ustawiłem na 750 ale czasami sobie skaczą , speed i fuel consumption to jakieś wskazania z kosmosu . Może zapodać jakieś odczyty? Bo wszystkich parametrów nie ogarniam jeszcze :)
mnap86 - 17-10-2014, 21:00

Czy ktos moglby rzucic okiem na logi?

Generalnie auto jezdzi, problemow nie sprawia. Jedyne co mni zaciekawilo to, ze czasami przy 1 odpaleniu danego dnia wbija na wysokie obroty (1500-1800), brzmi jak dwusow, i tak tez pachnie mniej wiecej (czuc benzyne mocno). Dzieje sie tak tylko okazjonalnie i tylko przy 1 uruchomieniu danego dni, czy to rano czy wieczorem...

Co ciekawe, jezeli przekrece kluczuk do pozycji zegarow (otatnia przed zaplonem), odkrece spowrotem na 0 i dopiero odpale to problem albo nie wystepuje albo wystepuje po jakims czasie.

Jak tak chodzi wystarczy musnac gaz i chodzi normalnie przez chwile.

Kupilem kabelek najtanszy na allegro i chetnie bym go polecil bo wczoraj rano o 6 zamowiony a dzisiaj o 12:30 byl juz u mnie, i dziala bez problemu bez przerobek.

Logi z z zimnego postoju, palony pierwszy raz dzisiaj, i log z jazdy miejskiej juz przy nagrzanym silniku.

Na moje oko parametry wygladaly ok jak podgladalem je na zywo w evoscanie.

Kod:
http://speedy.sh/N4QwB/EvoScanDataLog-2014.10.17-18.05.29.csv

Kod:
http://speedy.sh/k9y4r/EvoScanDataLog-2014.10.17-18.16.01.csv



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group