[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi
Krzyzak - 22-10-2012, 14:15
dobra, dam wam kolejną radę - prócz zmiany gumy na sworzniach
co prawda sworzeń kręci się i obraca w środku, na kulce, ALE guma jest nieruchomo!
czyli zwrotnica obracając się, trze o górny kołnierz gumy
w efekcie po paru latach ta guma pęknie - w miejscu, gdzie się zgina, bo górny kołnierz przylgnie do zwrotnicy a dolny do wahacza
HINT: smaruj miejsce styku górnego kołnierza gumy sworznia ze zwrotnicą
osobiście używam albo smaru syntetycznego albo silikonowego
Hugo - 22-10-2012, 15:45
bluecard88 napisał/a: | Dokładnie z tego co pamiętam ze zdjęcia to w sworzniach górnych wahaczy 555 są kalamitki | Montowałem 3 sworznie wahaczy górnych firmy 555 i w żadnym nie było kalamitki.
Marcino - 22-10-2012, 16:10
Hugo napisał/a: | bluecard88 napisał/a: | Dokładnie z tego co pamiętam ze zdjęcia to w sworzniach górnych wahaczy 555 są kalamitki | Montowałem 3 sworznie wahaczy górnych firmy 555 i w żadnym nie było kalamitki. |
U mnie w górnych też nie ma, tylko w koncówkach czy to GMB, czy 555
Hugo - 22-10-2012, 16:35
Marcino napisał/a: | tylko w koncówkach czy to GMB, czy 555 | Nie wiem jak w GMB, ale w końcówkach 555 potwierdzam.
polaff - 23-10-2012, 05:52
Hugo, no to masz odpowiedź czemu Ci padały tak szybko - kupowałeś tanie zamienniki. Ja montowałem 555 do wielu aut i zawsze była albo kalamitka, albo śruba zaślepiająca - czyli miejsce na kalamitkę. jak raz kupiłem niby ori w sklepie z częściami do pajero to kalamitek też nie było....
Hugo - 25-10-2012, 09:04
Chciałbym wymienić same tuleje na tylnych poprzecznych dolnych wahaczach (w tym, po którymi idzie kabel ABS-u) oraz dolną tuleję w zwrotnicy (tą do której przykręcany jest w/w wahacz). Chciałbym kupić tuleje, o których gdzieś była mowa, ale nie mogę teraz znaleźć. Febest się nazywały czy jakoś tak. Można je gdzies kupić? Znacie koszty?
gołąb - 25-10-2012, 09:13
Podpowiedzcie mi jeśli możecie.... Dość mocne tompnięcia przy cofaniu na skręconych kołach i gwałtownym liźnięciu hamulca skąd się mogą brać...? Dodam, że banany i proste dopiero wymieniane (proste oryginały, banany Oyodoo czy coś). Do tego drążki i końcówki też wymienione. Dodam że przy jeździe do przodu cisza jak makiem zasiał. Jeśli się powtarzam , to z góry przepraszam, ale przesiać ten wątek, to tzeba mieć dużo czasu...
fabryka24 - 25-10-2012, 09:31
Hugo, http://forum.mitsumaniaki...a12a9b798db132e zobacz tu w połowie strony jest o tulejkach
Hugo - 25-10-2012, 10:28
gołąb, miałem to samo. Okazało się, ze jest nadmierny luz na prowadnicach zacisków hamulcowych (wyrobione gniazda prowadnic w jarzmach).
bluecard88 - 25-10-2012, 14:56
marcinzam napisał/a: | bluecard88 napisał/a: | Hugo napisał/a: | bluecard88 napisał/a: | W takim razie skuszę się na te 555 | To szmelc taki jak YAMATO. Kup końcówki firmy CTR (kosztują tyle co YAMATO), montowane fabrycznie w Hyundai'u, obecnie mam takie i nie ma trwalszych. 555 padły mi po kilku miesiącach. |
Ile km już przeleciałeś na tych CTR? sam niewiem co mam już kupić każdy zachęca na inną firmę. Nie chcę wymieniać 3 razy w roku końcówek;/
Patrzyłem teraz te CTR i kosztują 29 zł /sztuka-cos mało
PS : możliwe ,że końcówki mi trzeszczą? np: przy skręcaniu w miejscu. Bo siedzę od rana na forum i czytam i dochodzę do wniosku ,ze może warto te sworznie górnych wachaczy? Wyczuje na nich luz jak zużyte? |
Ja też polecam CTR , co do trzeszczenia w miejscu to może być tak jak piszesz , u mnie po wymianie górnych sworzni już nastała cisza przy skręcaniu w miejscu. Po odkręceniu sworznia od zwrotnicy można wyczuć luz. |
No i zakupiłem parę części do Miśka. Kupiłem końcówki CTR 30zł/sztuka (trochę tanio, ale ufam wam ,że są dobrej jakości)
Sworznie górnych wahaczy "555" 83zł/szt.
Przymierzam się do zakupu wahaczy dolnych prostych i mam jeszcze do was pytanie.
Które polecacie ? Mam na oku firmy "555" za 249zł/sztuka
http://moto.allegro.pl/mi...2730454760.html
A drugie firmy CTR delikatnie tańsze:
http://moto.allegro.pl/mi...2726615086.html
Ktoś montował któreś z tych u siebie? A może warto wymieniac sworznie i tuleje w starych?
Hugo - 25-10-2012, 20:25
CTR. bluecard88 napisał/a: | A może warto wymieniac sworznie i tuleje w starych? | Bardzo rzadko padają tuleje. Sworznie można zregenerować.
gołąb - 28-10-2012, 06:06
Hugo napisał/a: | gołąb, miałem to samo. Okazało się, ze jest nadmierny luz na prowadnicach zacisków hamulcowych (wyrobione gniazda prowadnic w jarzmach). |
Tzn. to co mam jarzma wymienić? Pewnie po za używką i serwisem nie osiągalne..
danon66 - 29-10-2012, 00:54
Witam!
Tyl w kombiaku 2.0 97 krzywo mi stoi. Wiecie co to moze byc?
fabryka24 - 29-10-2012, 08:20
danon66, Albo pęknięta sprężyna , albo amortyzator padł ci ,
sampler - 29-10-2012, 08:42
gołąb napisał/a: | Hugo napisał/a: | gołąb, miałem to samo. Okazało się, ze jest nadmierny luz na prowadnicach zacisków hamulcowych (wyrobione gniazda prowadnic w jarzmach). |
Tzn. to co mam jarzma wymienić? Pewnie po za używką i serwisem nie osiągalne.. |
Tez mialem takie zjawisko. Wymienilem prowadnice i dalej stukalo. Dodatkowo stukalo na wiekszych dziurach jadac. Okazalo sie ze stykaly klocki. Kupilem specjalne nakladki antywibracyjne EBC i cisza jak makiem zasial
|
|
|