[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jakie Świece zapłonowe?
Fragu - 26-02-2014, 14:56
Ja mam jakieś zwykłe Denso (a mam LPG), przejechane narazie 10tys km i wszystko gra
polaff - 26-02-2014, 20:57
Krzyzak napisał/a: | po 45 tkm wymiana - co daje efektywny koszt 24 zł/szt - zawsze to 2x taniej |
zakładając że: albo: Krzyzak napisał/a: | jak ktoś ma w perspektywie sprzedaż auta |
albo: ma czas na zabawę wymianę co 45kkm. Ja nie mam ani jednego ani drugiego więc zostają mi tylko porządne świece.
Witek vel Mysza - 26-02-2014, 21:03
Krzyzak napisał/a: | a jeżdżę już 15 tkm na zwykłych świecach NGK za 12 zł/szt - silnik pracuje bez różnicy | bo to są porządne świece
polaff napisał/a: | albo: ma czas na zabawę wymianę co 45kkm. Ja nie mam ani jednego ani drugiego więc zostają mi tylko porządne świece. | Nie wiedziałem że tak szybko mija 45 tys, a wymiana to tak skomplikowana sprawa Platynowe świece to zło. Drogie zło. Ale nie konieczne.
polaff - 26-02-2014, 21:24
Witek vel Mysza napisał/a: | Platynowe świece to zło. | dlaczego?
Witek vel Mysza napisał/a: | Nie wiedziałem że tak szybko mija 45 tys | szybko, czasem mija...
Witek vel Mysza napisał/a: | a wymiana to tak skomplikowana sprawa | nie skomplikowana, ale czasochłonna i to też koszt... dla mnie większy niż oszczędność na świecach i eksperymentach
Krzyzak - 26-02-2014, 22:13
jedno zdjęcie kolektora więcej - w moim przypadku to jakieś 30 minut
jakoś przeboleję te 30 minut w relacji do 150 zł
polaff - 26-02-2014, 22:14
Krzyzak, ja nie. Dodaj koszt uszczelki.
Hugo - 26-02-2014, 22:16
polaff napisał/a: | Dodaj koszt uszczelki | Jest metalowa, więc wielokrotnego użytku.
polaff - 26-02-2014, 22:20
Hugo napisał/a: | Jest metalowa, więc wielokrotnego użytku. | tak ale pokryta jakimś czymś więc kilku krotnego uzytku.
Krzyzak - 26-02-2014, 22:22
ściągałem ją z 5-6 razy w ciągu ostatnich 120 tkm (z czego połowa to przebieg Kunty a połowa mój)
polaff - 26-02-2014, 22:24
Krzyzak, nie wiem nie znam się. W każdym razie ja wole wymienić raz na 90kkm za dwa razy większą kasę. ale to moje zdanie i mój wybór. Nie odpowiedziano mi czemu platyna jest zla. a to mnie najbardziej interesuje...
Krzyzak - 26-02-2014, 22:30
zła bo droga i tylko tyle
Witek vel Mysza - 27-02-2014, 04:26
Poza tym czasem długo nie wymieniana świeca platynowa lubi się zapiec.
polaff - 27-02-2014, 07:09
Witek vel Mysza, ja u siebie platynę wymieniałem już dwa razy i nie za obserwowałem tego zjawiska...
Fragu - 27-02-2014, 07:46
Ja rozumeim podejście jakie ma polaff, sam w roku robie około 45-60 tys km i często kupując jakieś części wydaję więcej - mając nadzieję, że nie będę musiał wracać do tematu dwa razy w roku
...ale akurat świece mam zwykłe
Krzyzak - 27-02-2014, 07:58
Dlatego trzeba podchodzić z rozsądkiem. Jeszcze w czasach E5x a dokładnie E88 z silnikiem V6, platynowe świece stosowano tylko do głowicy pod kolektorem. Druga miała zwykłe zmieniane 2x częściej. Podyktowane to było tylko wygodą, bo na obu rodzajach ten silnik chodzi tak samo.
To nie jest GDI tylko dość prosty wolnossący i niewysilony silnik. Technologie NASA nie jest mu niezbędna.
|
|
|